Le Mans-i 24 órás
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Le Mans-i 24 órás
Ha minden igaz a 2016 óta a Le Mans-i 24h-s futamon a Ford GT-k bizony EcoRotyogóval gurguláznak... 16-ban nyertek, majd jött a BOP, ami nagyjából az egész lömit kinyírja. Így alakulhatott ki az a szörnyű állapot, hogy ellenfelek nélkül, a Toyota is nyert Lömit......
Re: Milyen lesz az új Mustang?
Mi az a BOP?doGmAI írta:Ha minden igaz a 2016 óta a Le Mans-i 24h-s futamon a Ford GT-k bizony EcoRotyogóval gurguláznak... 16-ban nyertek, majd jött a BOP, ami nagyjából az egész lömit kinyírja. Így alakulhatott ki az a szörnyű állapot, hogy ellenfelek nélkül, a Toyota is nyert Lömit......
Re: Le Mans-i 24 órás
Érdekes, ha megnézi az ember az LMP1 kategóriában a 24 h alatt megtett köröket, hisz ez mutatja igazából a versenyt szerintem. Igazából nincs nagy fejlődés a sebességben, kivéve, hogy 2015-ben a Hybrid 2,0 L-es V4-es motorból hozták ki a második legnagyobb számot...:
- 2004-ben 379 kör (Audi R8 - 3.6L Turbo V8)
- 2005-ben 370 kör (Audi R8 - 3.6L Turbo V8)
- 2006-ban 380 kör (Audi R10 TDI - TDI 5.5 L Turbo V12 - diesel)
- 2007-ben 369 kör (Audi R10 TDI - TDI 5.5 L Turbo V12 - diesel)
- 2008-ban 381 kör (Audi R10 TDI - TDI 5.5 L Turbo V12 - diesel)
- 2009-ben 382 kör (Peugeot 908 HDi FAP - HDi 5.5 L Turbo V12 - diesel)
- 2010-ben 397 kör !!! (Audi R15 TDI Plus - TDI 5.5 L Turbo V10 - diesel)
- 2011-ben 355 kör (Audi R18 TDI - TDI 3.7 L Turbo V6 - Hybrid diesel)
- 2012-ben 378 kör (Audi R18 TDI - TDI 3.7 L Turbo V6 - Hybrid diesel)
- 2013-ban "csak" 348 kör (Audi R18 TDI - TDI 3.7 L Turbo V6 - Hybrid diesel)
- 2014-ben 379 kör (Audi R18 eTron TDI 4.0 L Turbo V6 - Hybrid diesel)
- 2015-ben 395 kör ! (Porsche Hybrid 2,0 L V4)
- 2016-ban 384 kör (Porsche Hybrid 2,0 L V4)
- 2017-ben "csak" 367-et (Porsche Hybrid 2,0 L V4)
- 2018-ban 388-at (Toyota TS050, 2.4 L Turbo V6) azt azért ide kell írni, hogy rajtuk kívül gyári csapat nem indult idén, így ez a nyerés...
- 2004-ben 379 kör (Audi R8 - 3.6L Turbo V8)
- 2005-ben 370 kör (Audi R8 - 3.6L Turbo V8)
- 2006-ban 380 kör (Audi R10 TDI - TDI 5.5 L Turbo V12 - diesel)
- 2007-ben 369 kör (Audi R10 TDI - TDI 5.5 L Turbo V12 - diesel)
- 2008-ban 381 kör (Audi R10 TDI - TDI 5.5 L Turbo V12 - diesel)
- 2009-ben 382 kör (Peugeot 908 HDi FAP - HDi 5.5 L Turbo V12 - diesel)
- 2010-ben 397 kör !!! (Audi R15 TDI Plus - TDI 5.5 L Turbo V10 - diesel)
- 2011-ben 355 kör (Audi R18 TDI - TDI 3.7 L Turbo V6 - Hybrid diesel)
- 2012-ben 378 kör (Audi R18 TDI - TDI 3.7 L Turbo V6 - Hybrid diesel)
- 2013-ban "csak" 348 kör (Audi R18 TDI - TDI 3.7 L Turbo V6 - Hybrid diesel)
- 2014-ben 379 kör (Audi R18 eTron TDI 4.0 L Turbo V6 - Hybrid diesel)
- 2015-ben 395 kör ! (Porsche Hybrid 2,0 L V4)
- 2016-ban 384 kör (Porsche Hybrid 2,0 L V4)
- 2017-ben "csak" 367-et (Porsche Hybrid 2,0 L V4)
- 2018-ban 388-at (Toyota TS050, 2.4 L Turbo V6) azt azért ide kell írni, hogy rajtuk kívül gyári csapat nem indult idén, így ez a nyerés...
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Le Mans-i 24 órás
Biztos, hogy időjárásfüggő is, hogy mennyi kört tesznek meg 24 óra alatt.
Amúgy miért nem indult senki más LMP1 kategóriában? És az elmúlt években hányan indultak?
És mi az a BOP??
Amúgy miért nem indult senki más LMP1 kategóriában? És az elmúlt években hányan indultak?
És mi az a BOP??
Re: Le Mans-i 24 órás
A válasz:
Az Audi után a Porsche is kiszállt, hisz amikor indultak nyertek, a Toyotának pedig, így hogy nem volt ellenfél sikerült nyerni
2015-ben 6 csapat, ebből 4 gyári, 3-3-3 Porsche-Audi-Nissan és 2 Toyota a 14 autóból
2016-ban 7 csapat indult, ebből 3 gyári, összesen 9 autóval
2017-ben 3 csapat 6 autóval, ebből 2 gyári csapat 5 autóval (2 Porsche, 3 Toyota, de még így sem ment a nyerés)
2018-ban 6 csapat amiből a Toyota volt az 1 gyári csapat, ráadásul 2 Hybriddel (10 autó, ebből 2 Toyota)
Porsche ugyan kiszállt, de azért Spában mentek egy gyorsat, vagy is hát nagyon gyorsat
„Nemcsak az F1-ben elért pole-nál vagyunk gyorsabbak, hanem 12 másodperccel gyorsabbak vagyunk annál a körnél is, amivel tavaly megszereztük a pole-t! Három nagyon intenzív napunk volt Spában.”
B-O-P az GM-nél használt, tehát Buick, Olds, Ponti, hátsó difiknél Na ez a legfontosabb jelentése, hisz GM
Aztán lehet valami egyszerűbb is:
szertintem itt BoP-ról (Balance of Performance) van szó = röviden, aki gyors azt nehezítik, csak hol itt a verseny innentől?
Az Audi után a Porsche is kiszállt, hisz amikor indultak nyertek, a Toyotának pedig, így hogy nem volt ellenfél sikerült nyerni
2015-ben 6 csapat, ebből 4 gyári, 3-3-3 Porsche-Audi-Nissan és 2 Toyota a 14 autóból
2016-ban 7 csapat indult, ebből 3 gyári, összesen 9 autóval
2017-ben 3 csapat 6 autóval, ebből 2 gyári csapat 5 autóval (2 Porsche, 3 Toyota, de még így sem ment a nyerés)
2018-ban 6 csapat amiből a Toyota volt az 1 gyári csapat, ráadásul 2 Hybriddel (10 autó, ebből 2 Toyota)
Porsche ugyan kiszállt, de azért Spában mentek egy gyorsat, vagy is hát nagyon gyorsat
„Nemcsak az F1-ben elért pole-nál vagyunk gyorsabbak, hanem 12 másodperccel gyorsabbak vagyunk annál a körnél is, amivel tavaly megszereztük a pole-t! Három nagyon intenzív napunk volt Spában.”
B-O-P az GM-nél használt, tehát Buick, Olds, Ponti, hátsó difiknél Na ez a legfontosabb jelentése, hisz GM
Aztán lehet valami egyszerűbb is:
szertintem itt BoP-ról (Balance of Performance) van szó = röviden, aki gyors azt nehezítik, csak hol itt a verseny innentől?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2018.06.22 8:08-kor.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Le Mans-i 24 órás
Én mint akinek tök mindegy, hogy a VW konszern vagy a Toyota nyer, értelmezhetem úgy is, hogy idén már féltek a Toyotától is inkább nem indultak.
BOP - a hendikep rendszer ezek szerint. A DTM is ilyen, de itt lehet, hogy egy picit túlzásba vitték és ezért a gyors Porsche nem lett volna gyors...
Tavaly ugyanerről volt szó a Ford GT kategóriájában is, akik mindenkinél gyorsabbak lettek volna, ha nem terhelik agyon őket.
BOP - a hendikep rendszer ezek szerint. A DTM is ilyen, de itt lehet, hogy egy picit túlzásba vitték és ezért a gyors Porsche nem lett volna gyors...
Tavaly ugyanerről volt szó a Ford GT kategóriájában is, akik mindenkinél gyorsabbak lettek volna, ha nem terhelik agyon őket.
Re: Le Mans-i 24 órás
Nekem mindegy ki nyer, mivel ezek már régen nem utcai autó formák, én pedig azokat szeretem. Ami viszont hihetetlen, az az hogy micsoda tempót mennek, gyakorlatilag a többi gép a pályán az akadály és nem versenytárs...…
A tömeg, meg vicc, nem a konkurencia épít rendes autót, hanem a jó gépeket nehezítik, LOGIKUS
A tömeg, meg vicc, nem a konkurencia épít rendes autót, hanem a jó gépeket nehezítik, LOGIKUS
Re: Le Mans-i 24 órás
Isten ments, hogy mentsem a mundér becsületét, mert még nincs közöm az F1-hez, de egy forma autót összehasonlítani egy LMP1-el, kicsit a körte és alma kategória.LeMans67 írta:A válasz:
„Nemcsak az F1-ben elért pole-nál vagyunk gyorsabbak, hanem 12 másodperccel gyorsabbak vagyunk annál a körnél is, amivel tavaly megszereztük a pole-t! Három nagyon intenzív napunk volt Spában.”
4 kereke van mindegyiknek, és vége is a hasonlóságnak.
Re: Le Mans-i 24 órás
Ez a szöveg a cikkből volt, gondolom büszkék voltak, hogy a kasztnis gépük mennyire gyors... mindennél többet mond, hogy a tavalyi idejükhöz képest 12 sec-el gyorsabb a gép!
Azért az adatok beszédesek
Porsche 919 EVO - LMP1 (LMP1-ből készült, de erősebbre állított):
- 2,0 L V4 turbo hybrid - 720 bhp (hybrid 40 bhp)
Formula 1:
- 1,6 L V6 Turbo - kb. 870 bhp (KERS 160 bhp)
Mondjuk én azt hittem a témában inkább a V4 lesz az érdekes...
Azért az adatok beszédesek
Porsche 919 EVO - LMP1 (LMP1-ből készült, de erősebbre állított):
- 2,0 L V4 turbo hybrid - 720 bhp (hybrid 40 bhp)
Formula 1:
- 1,6 L V6 Turbo - kb. 870 bhp (KERS 160 bhp)
Mondjuk én azt hittem a témában inkább a V4 lesz az érdekes...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2018.06.22 8:10-kor.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Le Mans-i 24 órás
V4 az nem a régi Fordokban volt?!
Re: Le Mans-i 24 órás
Akkor amiről már beszélgettünk itt:
Igen, Toyota indult csak, Porsche nem a súlyok miatt nem (igaza van építsenek gyors autót mások is...), de azért csak ment egy rendeset, hisz rekord lett. Azért hogy érezni lehessen, mi ez itt egy video:
- LeMans autóból épített 919 Hybrid EVO nevű versenygép gurul egyet....
Élvezzétek a filmet. bár ez inkább félelmetes már. Hihetetlen az a tempó, ahogy a kanyarokban ívekben megy! Arról már nem is beszélek, hogy szinte megérinti a féket és 300-ról 150-re lassít, majd ismét tempón van, ez a hybrid cucc elég rendesen mozgatja ki kanyarokból...
Igen, Toyota indult csak, Porsche nem a súlyok miatt nem (igaza van építsenek gyors autót mások is...), de azért csak ment egy rendeset, hisz rekord lett. Azért hogy érezni lehessen, mi ez itt egy video:
- LeMans autóból épített 919 Hybrid EVO nevű versenygép gurul egyet....
Élvezzétek a filmet. bár ez inkább félelmetes már. Hihetetlen az a tempó, ahogy a kanyarokban ívekben megy! Arról már nem is beszélek, hogy szinte megérinti a féket és 300-ról 150-re lassít, majd ismét tempón van, ez a hybrid cucc elég rendesen mozgatja ki kanyarokból...