A Smart Junction Box (SJB) látszólag és a kézikönyve szerint is egy biztosítéktábla a jobb lábtérben egy kis ajtó mögött.

Valójában ez a CAN-busz-vezérlő. Ezekben a modern Mustangokban a CAN-buszon keresztül vezérlődnek a lámpák, tempomat, km-óra, stb. A 2005-2006-os Mustang SJBje már az USÁban is rossz hírű, erre még rátett az európai átépítés.
Szakszerűtlen átépítésnél a középső féklámpára kötik rá a nagylámpa izzóit, az első indexre a hátsókat. A SJBben használt teljesítmény kapcsolók (High Side Driver, röviden HSD) sajnos nem bírják tartósan a megnövekedett áramot és idő előtt tönkre mennek.
Amerikában meghibásodás esetén a komplett SJBt cserélik. A gond az, hogy egy új SJB a 2005-2006-os Mustanghoz ~335 $ és még beépítés után fel kell programozni. Itthon nem világos, hogy ki képes rá.

A csere igen magas költsége vitte rá a szakikat, hogy javításnak utána járjanak. Az SJB belseje nem dokumentált. Az látszik, hogy HSD-k hajtják meg a fogyasztókat, de nincs leírás, hogy melyik melyiket. Így az európai fórumokban terjed, amit már megtapasztaltak.
A nyák egyik oldalán található a középső féklámpa HSDje:

A másik oldalán a jobb oldali első és hátsó indexek HSD-i, a körben jobb oldali HSD a hátsó, a bal HSD pedig az első:

Közeli kép az első index HSD-jéről:

A javítás azért sem triviális, mert SMD alaktrészt kell ki- és beforrasztani. De a gyári HSDhez itthon is kapható alternatíva, pl: STMicroelectronics VN820-B5-E
Javított első index meghajtó:

Hibajelenség
- index nem világít és kábelek rendben vannak
- index állandóan világít, még a gyújtáskulcs eltávolítása után is
- féklámpa nem világít, illetve állandóan világít és egyéb hibalehetőségeket kizártuk (féklámpakapcsoló, kábelezés, izzók)
Javítás
- van egy részletes német nyelvű leírásom a javítás menetéről (7 oldal sok képpel)
- alternatívaként össze tudlak hozni azzal, aki az enyémet javította