Úgy látom eme típus nem jutott el idáig még, no majd most.:-)
Ford Expedition első generáció 97-02
A Fordon belül UN93-ként ismert, első generációs Expeditiont az UN93 program keretében fejlesztették ki. A teljesen új, nagyméretű SUV-ot 1996 végén vezették be 1997-es modellként. Az öregedő, kétajtós Ford Bronco modellt váltotta fel. Az XLT volt az alapmodell. Az Expeditionben kérhető volt a harmadik üléssor, az első sorban kagylóülés, a második sorban lehettek kagylóülések vagy pad a harmadik sorban csak pad. Egyaránt kérhető volt plüss vagy bőr ülésfelülettel. A felszereltség része volt továbbá a kivilágított fellépő, a fűthető oldalsó visszapillantó, a motoros napfénytető (opcionális), a kétzónás klímavezérlés, valamint a Ford Mach audio hangrendszere, a hátsó mélysugárzóval. A fenti tulajdonságok közül számos megtalálható volt az Eddie Bauer változatban is.
Gyártás: 1996–2002
Modell év: 1997–2002
Üzem: Wayne, Michigan, U.S. (Michigan Assembly Plant)
Platform: Ford U platform
Testvér modellek: Ford F-150, Lincoln Blackwood, Lincoln Navigator
Motorok: 4.6 L Triton V-8, 5.4 L Triton V-8
Automata váltók: 4-speed E4OD automatic, 4-speed 4R100 automatic, 4-speed 4R70W automatic
Osztómű: (4×4) 2-speed BorgWarner 4406, High range ratio: 1.00:1, Low range ratio: 2.64:1
Tengelytávolság: 1996–98: 119.0 in (3,023 mm), 1999–2002: 119.1 in (3,025 mm)
Hossz: 204.6 in (5,197 mm)
Szélesség: 78.6 in (1,996 mm)
Magasság: 1996–98 4WD: 76.4 in (1,941 mm), 1996–98 2WD: 74.9 in (1,902 mm), 1999–2000 4WD: 78.4 in (1,991 mm)
1999–2000 2WD: 76.5 in (1,943 mm), 2001–02 4WD: 76.6 in (1,946 mm), 2001–02 2WD: 74.3 in (1,887 mm)
Az Expedition választható volt automatikus állandó “ControlTrac” összkerékhajtással is, kétsebességes, felezős BorgWarner 4406 osztóművel és központi többtárcsás differenciálművel. A “ControlTrac”-et 1995-ben vezették be, és három választható üzemmódot ajánlott: Auto, Four High (lock) és Four Low (lock). A 2WD üzemmód (1999 előtt) és az Auto üzemmód auto-lock-kal nem volt kapható. A rövid és hosszú lengőkaros (SLA) független első felfüggesztést és a sebességérzékeny szervokormányzást többlengőkaros hátsó merevtengellyel kombinálták. A választható berendezések között szerepelt a karosszéria alsó részén található védőlemez által nyújtott terepi védelem, a “Traction-Lok” hátsó részlegesen önzáró differenciálmű, valamint egy nagy teherbírású pótkocsi vontató csomag.
Választható volt az elektromos vezérlésű pneumatikus légrugó rendszer, amely megemeli, illetve leengedi a járművet az út és terhelési viszonyoktól függően. A rendszer tartalmazott „térdeplő” funkciót is a könnyebb be- illetve kiszálláshoz, valamint a rakodáshoz,
A 4,6 literes Triton V8-as volt a standard változat, az 5,4 literes pedig a választható. Az első generációs Expedition alacsony kibocsátású jármű (LEV) besorolást kapott. Az utóbbi motor, a nagy teherbírású pótkocsi vontató csomaggal, valamint a megfelelő hátsóhíd áttétellel kombinálva elérheti akár a 8 100 font (3 674 kg) vontatható tömeget is.
A standard felszereltség a két légzsákos kiegészítő biztonsági rendszer (SRS) volt. A légzsákok nyitási ereje az ütközés erősségéhez igazodott. A további tulajdonságok között megtalálható volt a “SecuriLock” intelligens kulccsal és motor indításgátlóval, a biztonsági közelítésjelző lámpák, a négykerék blokkolásgátló fékrendszer(ABS), az ajtómerevítők, az ütközés utáni üzemanyag szivattyú elzáró, valamint a hárompontos biztonsági övek az összes üléssorban, biztonsági öv feszítővel és reteszelő biztonsági öv visszahúzóval.
A 2000 és 2002 közötti modellévekben kapható volt az opcionális, négy légzsákos kiegészítő biztonsági rendszer. Ez az ülésre szerelt oldalsó testlégzsákokat is tartalmazott.
Változtatások, újdonságok a modellciklusban:
1998: Csupán egy új rendelhető szín jelenik meg a “Wedgewood” kék
1999: Az típus ráncfelvarrást kapott, hasonlóan az 1999-es Ford F-150 modellhez. A frissítés magába foglalt egy új, középen mélyebbre eső hűtőrácsot, rácsdíszítéssel, valamint egy új első lökhárítót, amelyben a ködlámpák a kötény alsó részén helyezkednek el, illetve nagyobb középső légbeszívó nyílást. A 4,6 és az 5,4 literes V8-as motor is nagyobb teljesítményt és nyomatékot kapott. Az automatikus állandó „ControlTrac” összkerékhajtásos modellekből kikerült a 2WD üzemmód, és csupán az Auto, Four High (lock) és Four Low (lock) üzemmód maradt meg. A műszerfal új rádiógombokat és légkondicionáló vezérlőket kapott.
2000: A 2000-es modellek felszereltsége magába foglalt egy rejtett rádióantennát (amelyet a hátsó oldalsó ablaküvegbe építettek be), Gentex gyártmányú automatikus fényerő szabályozással ellátott elektrokromatikus visszapillantó tükröt, sávelhagyás jelzőt az oldalsó visszapillantón, valamint ultrahangos hátsó parkolás-tolatássegítő érzékelőket. Az elülső lökhárító kötény alsó részét, valamint a világító fellépőket kicserélték Arizona bézs színűre, hogy az illeszkedjen az Eddie Bauer modellek karosszériájának standard Arizona bézs külső színéhez.
2001: Az új felszereltségi csomagok az XLT és az Eddie Bauer modell. Az XLT változatot lehetett kérni az XLT No Boundaries csomaggal, amely egyszínű fekete fényezést, króm hűtőrácsot, valamint könnyűfém ötvözetből készült kerekeket tartalmazott. Az Eddie Bauer változatot lehetett kérni Eddie Bauer Premier csomaggal, amely vagy egyszínű Arizona bézs, vagy ellenálló fekete fényezést, illetve festett, ötvözetből készült kerekeket és korszerűsített bőrüléseket foglalt magába.
Motorok teljesítmény adatai:
1997-1998 4.6L (281 cu in) 16 szelepes SOHC Triton V8 215LE (160KW) 393NM
1997-1998 5.4L (330 cu in) 16 szelepes SOHC Triton V8 230LE (172KW) 441NM
1999-2002 4.6L (281 cu in) 16 szelepes SOHC Triton V8 230LE (172KW) 395NM
1999-2002 5.4L (330 cu in) 16 szelepes SOHC Triton V8 260LE (194KW) 481NM
Forrás: Wikipédia (Dozer által magyarra fordítva)
1997-2002 Ford Expedition
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 1997-2002 Ford Expedition
Szuper, köszi.
Jó lenne még pár képpel megtámogatni.
Jó lenne még pár képpel megtámogatni.