2005-2009 Ford Mustang GT
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Végignéztem... nemtom, de engem rohattul zavarnak ezek a buzogányra sztájlingolt német hülyegyerekek...
Azt nem mondom, hogy lehúzta a Mustangot mert nem, de egyszerűen a két autó nem egy kategória... árban sem... ha jól emlékszem 36e euro a Mustang, a BMW meg 44e.... ez elég nagy különbség...
Attól meg kész vagyok, hogy egy autós műsorban sportautókat tesztelnek, sportautós mutatványokat mutatnak be velük... és mindkettő automata...
Bazz... nem értem... és nem is fogom... automata kényelem, krúzing, luxus... itt pedig nem arról van szó... na mindegy...
Azt nem mondom, hogy lehúzta a Mustangot mert nem, de egyszerűen a két autó nem egy kategória... árban sem... ha jól emlékszem 36e euro a Mustang, a BMW meg 44e.... ez elég nagy különbség...
Attól meg kész vagyok, hogy egy autós műsorban sportautókat tesztelnek, sportautós mutatványokat mutatnak be velük... és mindkettő automata...
Bazz... nem értem... és nem is fogom... automata kényelem, krúzing, luxus... itt pedig nem arról van szó... na mindegy...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Kedves olvasók, mivel ez a fórum is oly csendes lett, hát gondoltam kis életet hozok bele. Úgy is van itt a fórumon állítólag valaki akinek van Mustangja és Subaruja, hát akkor legyen egy ilyen összehasonlítás, még ha a típusok nem is azonosak:
2005 Ford Mustang vs. 2002-2005 Subaru Impreza WRX
Hát lássuk akkor mi is ez a két autó. Elvileg mondhatnánk, hogy rokonok, hisz mindkét autó a saját hazájában az erő és a sebesség egyik megtestesítője, ráadásul közel azonos árkategóriában is mozognak (Ford $27,395, Subaru $26,970). Ezektől a dolgoktól eltekintve teljesen más a két autó. Az egyik egy régi retro stílusú az amerikai álom újraéledése. Elöl egy V8-as 300 LE-s motor dohog a kupéban és ezt az erőt hagyományosan egy merevhátsó hídon át a hátsó kereken át adja le, a sárga veszedelm viszont egy modern összkerékmeghajtású négyhengeres turbós boxermotorral szerelt 227 LE, független felfüggesztéses gép. Igen itt kell elmondani, hogy a Ford még mindig a merev hátsó hidat preferálta, amikor már más hagyományokkal büszkélkedő gyártók is átálltak a független felfüggesztésre (BMW, Ferrari, Mercedes, Porsche). Igaz a Ford SVT részlege gondolkozik, hogy a Cobra kivitelbe bekerüljön az IRS futómű, ahogy az Auszi FPV csodák mind megkapták már.
Azért lássuk azt is, hogy a beteges kivitel, de hát van ilyen hathengeres Mustang kevesebb, mint $20,000. Jól látható, hogy a Mustanggal megpróbáltak megszólítani mindenkit, aki csak autót vezet. Tegyük hozzá azt is, hogy természetesen az alacsony árnak ára is van. "Hagyományos" merev hátsóhíd,igaz kapott egy új Panhard rudat, műanyag belső burkolatok, az első gumik amikkel eladták a gépeket elég hangosak voltak, de hát az idő megoldja ezeket a gondokat és szépen alakítanak majd rajta. Természetesen a GT azért jobban felszerelt, már eleve alapban négyévszakos Pirelli P Zero 235/55WR-17 gumikat kapott. (Igaz négyévszakos gumit csak Amerikában lehet eladni, mert aki ilyen autót vesz au EU-ban az vesz rá négy téli és négy nyári vagy jobb esetben eső gumit is...)
Álljon itt egy megjegyzés a cikkből, ami számomra érdekes, hisz ez egy amerikai cikk: A Mustang nem sport autó, hanem "pony car".
Ford Mustang GT
Térjünk vissza a GT-hez. a hangja más sokkal jobb, mint az alap Mustangoknak (itt megjegyzi a szerző, hogy neki 6000 rpm felé tetszik igazán ). A 434 Nm 4500 rpm fordulatnál nagyon jó vezetési élményt nyújt. Az ötsebességes automataváltó a Fordnál opcionális. Az alap az ötsebességes Tremec 3650 kéziváltó (nem is értem minek automata ), amihez 3,55:1 végáttételt szerelnek. Ez az erőátviteli rendszer viszi a 4,6 L-es 24 szelepes SOHC 90°-os V8-as motor erejét a hátsó tengelyhez. 0-96 km/h-t 5,6 sec futja meg, ami már egészen jó érték és mindehhez 230 km/h-s végsebesség társul. Ráadásul végre nagy méretű négy tárcsafékkel szerelték ami jobb, mint a régebbi megoldások. Aztán elkezdték szidni a belső tér műanyag elemeit,de ezt le se írom, mert ez ár arányos dolog. Amit viszont dicsérnek, hogy az a műszerfal 125 féle árnyalat és szín választási lehetősége, amiből mindenki kiválaszthatja a magának megfelelőt. most térjünk át a másik félre:
Subaru Impreza WRX
Most következik egy nehéz feleadat, mert hogy lehet összehasonlítani egy kupé formát egy szedánnal? Főleg úgy, hogy általában akinek az egyik tetszik a másik nem és fordítva. Itt most pár nem kedves szóval illették a WRX-et, magyarul talán a rízsrakáéta szó le is fedi a pár soros ömlengést az autóról. Töményen fogalmaznak is egy mondatban: A Dél-Kaliforniai helyi kultúrák között a Mutang a jobb. Kész ennyivel zárjuk is le ezt a témát Na jó nem, azért pár szóban, amiket még írtak róla: A WRX egy kissé apró autó a négyajtósok között, igazi külföldi (Japán) autó. Olyan party gép. Igazából egy teljesen más világ mint a GT, ami a tinédzserektől a kamion sofőrökig mindneki szeret (főleg a régi GT-t). a subaru azért sok előnyösdologgal rendelkezik, mint az összkerékhajtás. ennek előnyei igazán jók (főleg Kaliforniában ), főleg, hogy független kerékfelfüggesztéssel kombinálták. Ettől jó lett az autó úttartása szinte mindne körülmények között. Tetszik, hogy itt is megemlítik a sarkon való befordulás esetét, ezek szerint az Amik is ismerik autóik korlátját... A WRX (igényesebbeknek a 300 LE WRX STi
$32,000) gyakorlatilag szinte korlátlan autózást nyújt, hisz minden terepen körülmények között nyújtja az az autózási komfortot, amit a Mustang nem tud. A 2005-ös újra tervezett belső kissé econom hangulatú, de ez nem okoz majd gondot a márka rajongói között.
Ami érdekes, hogy a belső méretekben nincsenek nagy eltérések, hisz 5 cm-es hátsó lábtér differencia van a két autó között. Igaz a WRX-be ne ültessünk hátra harmadik embert, mert nincs neki biztonsági öv.
A két autó között a nagyobb eltérés az a tengelytávolság, ahol aM ustang 18 cm-el nagyobb. Ráadásul a csomagtartója is méretesebb, mint a WRX-é
Ami érdekes, hogy a Subaru rendesen tud inni, de finom használat mellett nem eszik sokat. A V8-ról nem beszélnek különösebben, nem fogyaszt sokat a méretéhez képest. A 0-96 km/h gyorsulásban épp, hogy lnem érte utol a Mustangot, ami kisebb motorját nézve nem is rossz teljesítmény. Ráadásul a két autó közötti tömeg eltérés sem jelentős!. A Mustang a pony autóktól megszokott rugalmassággal használható menetközbeni kigyorsításoknál, míg ellenfele az összkerékmeghajtás miatt könnyen irányítható, jól vezethető, de a gumi méret és típus (négyévszak) nem vállik előnyére az autónak.
Mindkét autó eleje m,ég egészen jó forma, de a Subaru hátsó szárnya nem igazán használható semmire, kivéve a maga mutogatás célját, igaz opcionális. Gyakorlatilag a két autó közel azonos menetteljesítményekre képes, amíg aszfalton használják őket. A választás már csak igények , pénz és ízlés kérdése...
A műszaki adatok:
Mustang GT
Motor:
-V8 SOHC 300 Le, 434 Nm
Váltó:
- ötsebességes kéziváltó
- ötsebességes automata (opcionális)
Végáttétel:
3,55:1
Fék, futómű: elöl független felfüggesztés tárcsafék + ABS, hátul merevhátsóhíd fix Panhard rúddal tárcsafék+ABS + kipörgésgátló
Felni, gumi:
17" felni
Impreza WRX
Motor:
-sor4 DOHC boxer turbóval, 227 LE, 294 Nm
Váltó:
-MT5 kéziváltó
-automata opcionális
Végáttétel:
3,9:1
Fék, futómű: elölfüggetlen felfüggesztés 11.4" hűtött duplakarmos + ABS, hátul független felfüggesztés 10.3" sima tárcsafék + ABS
Felni, gumi: 16" felni, Bridgestone 205/55VR-16 Potenza RE92s
2005 Ford Mustang vs. 2002-2005 Subaru Impreza WRX
Hát lássuk akkor mi is ez a két autó. Elvileg mondhatnánk, hogy rokonok, hisz mindkét autó a saját hazájában az erő és a sebesség egyik megtestesítője, ráadásul közel azonos árkategóriában is mozognak (Ford $27,395, Subaru $26,970). Ezektől a dolgoktól eltekintve teljesen más a két autó. Az egyik egy régi retro stílusú az amerikai álom újraéledése. Elöl egy V8-as 300 LE-s motor dohog a kupéban és ezt az erőt hagyományosan egy merevhátsó hídon át a hátsó kereken át adja le, a sárga veszedelm viszont egy modern összkerékmeghajtású négyhengeres turbós boxermotorral szerelt 227 LE, független felfüggesztéses gép. Igen itt kell elmondani, hogy a Ford még mindig a merev hátsó hidat preferálta, amikor már más hagyományokkal büszkélkedő gyártók is átálltak a független felfüggesztésre (BMW, Ferrari, Mercedes, Porsche). Igaz a Ford SVT részlege gondolkozik, hogy a Cobra kivitelbe bekerüljön az IRS futómű, ahogy az Auszi FPV csodák mind megkapták már.
Azért lássuk azt is, hogy a beteges kivitel, de hát van ilyen hathengeres Mustang kevesebb, mint $20,000. Jól látható, hogy a Mustanggal megpróbáltak megszólítani mindenkit, aki csak autót vezet. Tegyük hozzá azt is, hogy természetesen az alacsony árnak ára is van. "Hagyományos" merev hátsóhíd,igaz kapott egy új Panhard rudat, műanyag belső burkolatok, az első gumik amikkel eladták a gépeket elég hangosak voltak, de hát az idő megoldja ezeket a gondokat és szépen alakítanak majd rajta. Természetesen a GT azért jobban felszerelt, már eleve alapban négyévszakos Pirelli P Zero 235/55WR-17 gumikat kapott. (Igaz négyévszakos gumit csak Amerikában lehet eladni, mert aki ilyen autót vesz au EU-ban az vesz rá négy téli és négy nyári vagy jobb esetben eső gumit is...)
Álljon itt egy megjegyzés a cikkből, ami számomra érdekes, hisz ez egy amerikai cikk: A Mustang nem sport autó, hanem "pony car".
Ford Mustang GT
Térjünk vissza a GT-hez. a hangja más sokkal jobb, mint az alap Mustangoknak (itt megjegyzi a szerző, hogy neki 6000 rpm felé tetszik igazán ). A 434 Nm 4500 rpm fordulatnál nagyon jó vezetési élményt nyújt. Az ötsebességes automataváltó a Fordnál opcionális. Az alap az ötsebességes Tremec 3650 kéziváltó (nem is értem minek automata ), amihez 3,55:1 végáttételt szerelnek. Ez az erőátviteli rendszer viszi a 4,6 L-es 24 szelepes SOHC 90°-os V8-as motor erejét a hátsó tengelyhez. 0-96 km/h-t 5,6 sec futja meg, ami már egészen jó érték és mindehhez 230 km/h-s végsebesség társul. Ráadásul végre nagy méretű négy tárcsafékkel szerelték ami jobb, mint a régebbi megoldások. Aztán elkezdték szidni a belső tér műanyag elemeit,de ezt le se írom, mert ez ár arányos dolog. Amit viszont dicsérnek, hogy az a műszerfal 125 féle árnyalat és szín választási lehetősége, amiből mindenki kiválaszthatja a magának megfelelőt. most térjünk át a másik félre:
Subaru Impreza WRX
Most következik egy nehéz feleadat, mert hogy lehet összehasonlítani egy kupé formát egy szedánnal? Főleg úgy, hogy általában akinek az egyik tetszik a másik nem és fordítva. Itt most pár nem kedves szóval illették a WRX-et, magyarul talán a rízsrakáéta szó le is fedi a pár soros ömlengést az autóról. Töményen fogalmaznak is egy mondatban: A Dél-Kaliforniai helyi kultúrák között a Mutang a jobb. Kész ennyivel zárjuk is le ezt a témát Na jó nem, azért pár szóban, amiket még írtak róla: A WRX egy kissé apró autó a négyajtósok között, igazi külföldi (Japán) autó. Olyan party gép. Igazából egy teljesen más világ mint a GT, ami a tinédzserektől a kamion sofőrökig mindneki szeret (főleg a régi GT-t). a subaru azért sok előnyösdologgal rendelkezik, mint az összkerékhajtás. ennek előnyei igazán jók (főleg Kaliforniában ), főleg, hogy független kerékfelfüggesztéssel kombinálták. Ettől jó lett az autó úttartása szinte mindne körülmények között. Tetszik, hogy itt is megemlítik a sarkon való befordulás esetét, ezek szerint az Amik is ismerik autóik korlátját... A WRX (igényesebbeknek a 300 LE WRX STi
$32,000) gyakorlatilag szinte korlátlan autózást nyújt, hisz minden terepen körülmények között nyújtja az az autózási komfortot, amit a Mustang nem tud. A 2005-ös újra tervezett belső kissé econom hangulatú, de ez nem okoz majd gondot a márka rajongói között.
Ami érdekes, hogy a belső méretekben nincsenek nagy eltérések, hisz 5 cm-es hátsó lábtér differencia van a két autó között. Igaz a WRX-be ne ültessünk hátra harmadik embert, mert nincs neki biztonsági öv.
A két autó között a nagyobb eltérés az a tengelytávolság, ahol aM ustang 18 cm-el nagyobb. Ráadásul a csomagtartója is méretesebb, mint a WRX-é
Ami érdekes, hogy a Subaru rendesen tud inni, de finom használat mellett nem eszik sokat. A V8-ról nem beszélnek különösebben, nem fogyaszt sokat a méretéhez képest. A 0-96 km/h gyorsulásban épp, hogy lnem érte utol a Mustangot, ami kisebb motorját nézve nem is rossz teljesítmény. Ráadásul a két autó közötti tömeg eltérés sem jelentős!. A Mustang a pony autóktól megszokott rugalmassággal használható menetközbeni kigyorsításoknál, míg ellenfele az összkerékmeghajtás miatt könnyen irányítható, jól vezethető, de a gumi méret és típus (négyévszak) nem vállik előnyére az autónak.
Mindkét autó eleje m,ég egészen jó forma, de a Subaru hátsó szárnya nem igazán használható semmire, kivéve a maga mutogatás célját, igaz opcionális. Gyakorlatilag a két autó közel azonos menetteljesítményekre képes, amíg aszfalton használják őket. A választás már csak igények , pénz és ízlés kérdése...
A műszaki adatok:
Mustang GT
Motor:
-V8 SOHC 300 Le, 434 Nm
Váltó:
- ötsebességes kéziváltó
- ötsebességes automata (opcionális)
Végáttétel:
3,55:1
Fék, futómű: elöl független felfüggesztés tárcsafék + ABS, hátul merevhátsóhíd fix Panhard rúddal tárcsafék+ABS + kipörgésgátló
Felni, gumi:
17" felni
Impreza WRX
Motor:
-sor4 DOHC boxer turbóval, 227 LE, 294 Nm
Váltó:
-MT5 kéziváltó
-automata opcionális
Végáttétel:
3,9:1
Fék, futómű: elölfüggetlen felfüggesztés 11.4" hűtött duplakarmos + ABS, hátul független felfüggesztés 10.3" sima tárcsafék + ABS
Felni, gumi: 16" felni, Bridgestone 205/55VR-16 Potenza RE92s
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
(Jó régi cikk lehet ez, ha még azt találgatja, hogy a GT500 milyen hátsó felfüggesztést kap. )
Amúgy én is azt akartam írni, hogy Európában az STi-t kapod meg a Mustang GT áráért. Az egyértelműen gyorsabb, még egyenesen is, oszt kanyarokról vagy bármiféle csapadékról ne is beszéljünk.
Annyira különböző a két autó, hogy szvsz izlés kérdése, hogy melyik mellett dönt valaki.
Amúgy én is azt akartam írni, hogy Európában az STi-t kapod meg a Mustang GT áráért. Az egyértelműen gyorsabb, még egyenesen is, oszt kanyarokról vagy bármiféle csapadékról ne is beszéljünk.
Annyira különböző a két autó, hogy szvsz izlés kérdése, hogy melyik mellett dönt valaki.
Azért tettem be, hogy szép napodlegyen, mert ez egy 2005 végi cikk, ha jól emlékszem, de Subaru és Mustang... Természetesen egyértelmű, hogy miért a gyengébbet választották, másként nehéz lett volna a Mustangot kihozni ellenfélnekTomiTomi írta:Annyira különböző a két autó, hogy szvsz izlés kérdése, hogy melyik mellett dönt valaki.
Az Impreza ettől függetlenül szerintem igazi Japán szűkös autó...
.,, Igen itt kell elmondani, hogy a Ford még mindig a merev hátsó hidat preferálta, amikor már más hagyományokkal büszkélkedő gyártók is átálltak a független felfüggesztésre (BMW, Ferrari, Mercedes, Porsche). " Nem egészen értem ezt a mondatot,itt most azt magyarázza hogy ezek is merevhidasak voltak csak már átálltak a Ford meg nem?Ti láttatok merevhidas Porschét vagy Ferrarit?
A dolog lényege, hogy független felfüggesztés helyett még mindig merev hátsótengely gondolom, én csak fordítottam. Hogy az író kicist túlzott és pontatlan volt... Ha gondolod kitörölhetem...trafo2000 írta:.,, Igen itt kell elmondani, hogy a Ford még mindig a merev hátsó hidat preferálta, amikor már más hagyományokkal büszkélkedő gyártók is átálltak a független felfüggesztésre (BMW, Ferrari, Mercedes, Porsche). " Nem egészen értem ezt a mondatot,itt most azt magyarázza hogy ezek is merevhidasak voltak csak már átálltak a Ford meg nem?Ti láttatok merevhidas Porschét vagy Ferrarit?
De ne azt názd, hogy merevhíd, hanem, hogy milyen márkákkal hasonlítgatja a Fordot.trafo2000 írta:.,, Igen itt kell elmondani, hogy a Ford még mindig a merev hátsó hidat preferálta, amikor már más hagyományokkal büszkélkedő gyártók is átálltak a független felfüggesztésre (BMW, Ferrari, Mercedes, Porsche). " Nem egészen értem ezt a mondatot,itt most azt magyarázza hogy ezek is merevhidasak voltak csak már átálltak a Ford meg nem?Ti láttatok merevhidas Porschét vagy Ferrarit?
Egyébként minden magazin, minden évben a Mustang-gal hasonlítgat össze. Ami meglepő, hogy nem csak az amcsi publicisták.
Na igen, tekinthetjük a Mustangot etalonnak.
45K dollár az cirka 8.5 millió forint. Itthon egy új Boxster már 10 körül indul.LeMans67 írta:Milyen márkákkal? Sport autó gyártókkal, amik közép árasak (P és F kivételével, bár kint azért azok sem annyira drágák, mint itthon - Boxster 45e). Azt szerintem poénból írták...
A különbség pont a sarcból fakad.
A poén az amikor valaki azt mondja, hogy a LeMans sportkocsi.
- Chromlo
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 944
- Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
- Tartózkodási hely: Vecsés
Mer a Mustang egy fa..a kocsi, igaz, hogy nem ezek a mostani fo.ok.Bandit írta: Egyébként minden magazin, minden évben a Mustang-gal hasonlítgat össze. Ami meglepő, hogy nem csak az amcsi publicisták.
Na igen, tekinthetjük a Mustangot etalonnak.
Hanem az ősvér üszünagy Jenki disznók.
Ezek a BMW külsejű utánzatok sosem fogják már a régi idők nagyságát tükrözni.
Szerintem.
Majd mindegyik elég ütőképes volt a maga korában. Az enyém megfutotta a 150 mérföldet amit mondjuk a vele egyidős Magnum ferrari.Chromlo írta: Mer a Mustang egy fa..a kocsi, igaz, hogy nem ezek a mostani fo.ok.
Hanem az ősvér üszünagy Jenki disznók.
Ezek a BMW külsejű utánzatok sosem fogják már a régi idők nagyságát tükrözni.
Szerintem.
Ezért volt a H.O.-k beceneve "One Five Oooohh!"
Ez egy Automobile cikk.... meg is van az újság...
Kint elsősorban az ár a domináns, ezért lett a WRX-el hasonlítva... meg a 280Z-vel is...
Nem kell ennek a Mustangnak szégyenkezni, annak ellenére sem, hogy a lelke mélyén egy kis faragatlan őstulok, modern és sokat javult formában és minőségben...
És ha olvastátok a cikkeket, mindig megállta a helyét
Ez van, jó kis autó, és még így, a nagy gazdasági recesszió és olajválság idején is min. 10ezret-et eladnak belőle havonta.... hajrá!!!
És jól mondja a Bandit, a maga idejében egyik Mustangnak sem kellett szégyenkeznie semmivel szemben sem...
Ha külföldivel hasonlítoták őket, akkor azt mondták, jó kis autó, kissé faragtalan, de lelke van
Ha amerikaival, akkor meg a motor hendikeppjével is mindig megállta a helyét (5liter az 5.7-el szemben, vagy a 4.6 az 5.7el szemben), de helykínálatban és minőségben mindig verte a konkurenciát.
És igen, mindegyik motor a maga módján szuper darab... a 289, 302 zuuuuper, a HO legenda, a 4.6 a megbizhatóság netovábbja... ennyi kérem szépen
Kint elsősorban az ár a domináns, ezért lett a WRX-el hasonlítva... meg a 280Z-vel is...
Nem kell ennek a Mustangnak szégyenkezni, annak ellenére sem, hogy a lelke mélyén egy kis faragatlan őstulok, modern és sokat javult formában és minőségben...
És ha olvastátok a cikkeket, mindig megállta a helyét
Ez van, jó kis autó, és még így, a nagy gazdasági recesszió és olajválság idején is min. 10ezret-et eladnak belőle havonta.... hajrá!!!
És jól mondja a Bandit, a maga idejében egyik Mustangnak sem kellett szégyenkeznie semmivel szemben sem...
Ha külföldivel hasonlítoták őket, akkor azt mondták, jó kis autó, kissé faragtalan, de lelke van
Ha amerikaival, akkor meg a motor hendikeppjével is mindig megállta a helyét (5liter az 5.7-el szemben, vagy a 4.6 az 5.7el szemben), de helykínálatban és minőségben mindig verte a konkurenciát.
És igen, mindegyik motor a maga módján szuper darab... a 289, 302 zuuuuper, a HO legenda, a 4.6 a megbizhatóság netovábbja... ennyi kérem szépen
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2007.12.09 10:44-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Adott három márka és három régi név. Lássuk hát együtt, mit is alkotott a modern autóipar a nagy tengeren túl:
2006 Dodge Charger R/T, 2005 Ford Mustang GT, and 2005 Ponitac GTO 6.0
Minden év augusztusában több mint egy millió ember érkezik a Detroit városi Woodward Avenue-hoz. Öreg izomautók vonulnak lámpától lámpáig a Woodward Dream Cruise-on. Mindneki megemlékezik a hajdani Detroit-ról, amikor még a V8-asok uralták a gyártók palettáját.
A Woodward Avenue megváltozott azóta. Sok év elmúlt már azóta, hogy a Dodge Charger a Ford Mustang és a Pontiac GTO a jelképe lett az amerikai utcai versenyzésnek. Ez volt a Michigan 1, az út, amire először érkezett, aki 1890-körül a városba betért.
Aki ezen az úton megy, az hamar elér a hídon át a Eight Mile Road-ra, ahonnan már nincs messze a Royal Oak (Pontiac tuning főhadiszállása).
Az 1960-as években indult a "hormon" kezelt utcai verseny autók gyártása. Éjszakánként elindultak a gyorsulási versenyek, amiket aztán normális keretek közé szorítottak és bajnokságok lettek helyettük. A GTO-val indult minden, aztán sorban követte a Mustang, majd a Charger és a többi gép. A nagy három rájött, hogy adott egy új vásárlói csoport, amit jól kilehet szolgálni erős autókkal és hajlandóak is megfizetni. Ezek agépek megkapták az erős V8-as motorokat és kialakultak a mai nagy gépek nímbusza.
2006 Dodge Charger R/T
Kezdjük akkor a Chrysler cég gépével. A retro autónál a tervezők, mint ha valamit elnéztek volna Kettővel több ajtót rajzoltak az autóra, mint ősén volt. A Mopar izom gépekre nem épp a 4 ajtós kivitel volt a jellemző. A négyajtós erő gépek inkább a Chrysler 300-as sorozatára volt jellemző és a Dodge-nál inkább kétajtós lapos, hosszú teőfrmában gondolkoztak, ha erőről volt szó.
Ami a cikk szerője szerint nem igazán tetszetős az a teherautó orrmaszk,
az első lámpák, és a hullám (hát egy marha, mert ez az egy dolog, ami jól mutat a gépen, elől tényleg jobb lett volna a porszívó orr... )
A Mercedes mérnökei ahol lehet faragtak azért a súlyból és ez által lett a Charger R/T erős futómű kialakítása ellenére is egy könnyű gép. Ez a mostani autó már egy kezes bárány a régi nyers erő gépeihez képest. Csendesen suhan 235/55WR-18 Michelin MXM4 tappancsaival (az SRT8-on 21"-es méret van), miközben akár négy ember is kényelmesen elfér az autóban. A kis kényelmi felszerelése miatt nem is ül le a feneke ilyenkor sem (végre térnek vissza a szinsztabályozók is....). A kormyányon érezhető a gumik jóvoltából sok minden, ami egy ballonos gumi esetén észrevehetetlen lenne, ráadásul a méret néha már akár be is üthetne szinte kormányzáskor. Ez az autó tökéletes átmenet a '60-as évek stílusa és a mai modern szedánok között.
2005 Ford Mustang GT
Nem tudom mit írhatnék ide? Amit a cikkben írnak az a szokásos szöveg, így hát kicsit belepiszkítok:
A Mustang a rengeteg filmbeli szereplés miatt egész generációk imádott autója lett annak ellenére, hogy egy olcsó tömeg autónak szánták. Igaz ez is benne volt a pakliban, hisz könnyen elérhető volt a többi társához képest és ez indokolja is a tömeges elterjedést. Az új autó is követi a régi pony autók formavilágát és igazi retro autó, szemben a "csak" retrós gépekkel. Jól eltalálták a formát, de sajnos a Ford elkövette szokás szerint a spórolós dolgait. Ami érthető lenne, ha extraként mindenki maga vásárolhatná meg azt az autójába, azt amit csak szeretne. Ez a mai autógyártásban már alapkövetelmény. Sajnos valahogy nem akarnak az amerikai gyártók ezen a téren csatlakozni, ami pont azért érthetetlen, mert anno a Mustang is hihetetlen opciós listával rendelkezett, sőt még külön cégek is működtek az autó átalakítására... A Mustang egy elég jó kis stabil autó lett. Az erős felépítés ellenére elég a 235/55WR-17 Pirelli P Zero gumi a közlekedéshez (erről azért az EU tulajok gondolom másként vélekednek ).
A kormány kissé lassu az áttételezés miatt. Az ötsebességes váltó jól eltalált rövid váltó úttal és segíti a jó és rugalmas közlekedést a V8-as motorral. Valaki, ha a klasszikus muscle car ujjá éledésére gondol, akkor a Mustang az az lett. Igaz már ez az autó is kultúráltabb vezethetőséget nyújt és próbál megfelelni a mai kor igényeinek..
2005 Pontiac GTO
végre nem az első kissé elsietett gépről van szó a cikkben. Nem itt már a 2005-ös kissé alakított modellről van szó. A szokásos dolgok azért itt is elmondhatóak. Ez a modern autó a nevén kívül formailag nem hasonlít a régi "monstrumra". Ez az autó inkább a modern, kissé Japános sportautó kategóriába tehető. Kissé azért próbáltak a régi 1966-67-es modellre hasonlítani és ezért alakítottak a motorháztetőn. A hatsebességes kéziváltó, jól használható és egyedüli a többi géphez képest. Jól összehangolt minden a vezethetőség érdekében. Ami kissé fura az a gumi egy ilyen autóhoz: 245/45WR-17 BFGoodrich G Force T/A. ez kissé picinek tűnik. Igaz nem mindneki akar ezzel a géppel száguldozni. aki pedig akar az simán besegíthet a hátsó kerekekkel a kormányzásba ennél a méretnél... Ebben az autóban tökéletesen lehet érzékelni az utat , szinte ráteremtették az autót. A jól eltalált tömeg és forma kialakítás itt köszön vissza (Holden már rég kifejlesztette ezt az autót, ami Opel név alatt is fut angliában).
Mindhárom autó "lollipop" szanben tündököl, ahogy ez egy extravagáns klasszikus amerikai izomautónak kell. (szerintem ez nem szükséges, de ne legyünk mindig kötekvőek). A motorok, ami a régi izom gépek legfontosabb jellemzője volt anno, nos arra sem lehet már végre panasz. Igaz a három motor három különböző filozofiát tartalmaz.
Ezek a modern gépek már másként adják le hihetetlen erejeüket az aszfaltra, mint régi társaik. Példa erre a GTO, ami a 542 Nm-es fordulatát, már 1700-as fordulatnál képes leadni. Ezzel az erővel 5,1 sec alatt éri el a 100-at, míg a mustang 5,6 sec és a Charger hatalmas testével és automata váltóval is 6,1 sec alatt megfutja.
Természetesen ma már nem úgy mennek a tesztek mint anno, amikor fogták a Mopar Hemiket és a Royal Bobcat alakított Pontiac-okat és irány az I-75-s pálya. Ma ezt már egy teremben mérik a közel 240 km/h-val menő gépek esetén is.
Minden korszaknak megvoltak a saját erő gépei. Anno a '32-es Ford a flathead V8-al, aztán a '55-ös Chevy Bel air a small block V8-al vagy a '68 Plymouth Road Runner a HEMI V-8-al. Generációk nőttek fel ezeknek az autóknak az imádatán,de végre megszülettek a jelenkor leendő ikonjai is.
Igaz ezek az ikonok valószínűleg nem ezek az "alap" modellek lesznek, hanem az SRT8 (425 LE), GT500 (az igéer 500 LE). Sajnos a GTO nem váltotta be az eladási mennyiségeket, mivel a forma nem igazán retro.
Adottak ezek a gépek, amik mind egy egy nagy alkotás bár más formában. A Charger egy szedánosított izom autó, a Miustang az igazi retro autó, a GTO a Japánosított amerikai autó, annál azért erősebb kivitelben. Ráadásul még érkezik a Daytona R/t a hagyományokat idéző színvilággal. Sajnos a GTO most azt mutatja, hogy a mindig üttörő Pontiac kissé elsiette, talán kirukkolnak majd egy retro géppel is. Azért ne féltsük a GM-et, hisz ott van tallonban a Chevy Camaro (ha végre gyártásba kerül) vagy a Pontiac Firebird, mint az amerikai GT autók megtestesítője. Végezetül a Mustang GT a V8-as motorjával és egyszerüségével. Ő hasonlít legjobban a régi Muscle Car-okra.
Ezen a nyáron ismét lesz Woodward Dream Cruise, amin már megjelenhetnek az újra éledt szellemek. Talán az amerikai autógyártók ismét elkezdenek V8-as motorral szerelt komoly gépeket gyártani
Műszaki adatok
Dodge Charger adatok:
SE és SXT
-V6 3,5L (215 cui), 250 LE
R/T (a csomag ára $1600)
-V8 5,7 L HEMI (350 cui), 340 LE
0-96 km/h 6,1 sec (ötsebességes automatával)
Lekapcsolható hengerekkel sima autókázáshoz. Alacsony fordulaton is teherautónyi nyomatékkal.
Tömeg: 1875 kg
Ford Mustang GT adatok:
-V8 SOHC 4,6 L (280 cui), 300 LE, 434 Nm, ami 1900-as fordulattól már rendelkezésre áll!
0-96 km/h 5,6 sec
Egészen jó nyomatékkal rendelkezik a hengerenkénti 3 szelepes technika.
Tömeg: 1595 kg
Pontiac GTO adatok:
-V8 OHV LS2 6,0 L (366 cui), 400 LE, 542 Nm, ami 1700 fordulattól már rendelkezésre áll!
0-96 km/h 5,1 sec
Ez a small block van a C6-os Corvette-benis, igaz kissé alakított formában. Mindnehol húz és erős bárhol.
Tömeg: 1681 kg
2006 Dodge Charger R/T, 2005 Ford Mustang GT, and 2005 Ponitac GTO 6.0
Minden év augusztusában több mint egy millió ember érkezik a Detroit városi Woodward Avenue-hoz. Öreg izomautók vonulnak lámpától lámpáig a Woodward Dream Cruise-on. Mindneki megemlékezik a hajdani Detroit-ról, amikor még a V8-asok uralták a gyártók palettáját.
A Woodward Avenue megváltozott azóta. Sok év elmúlt már azóta, hogy a Dodge Charger a Ford Mustang és a Pontiac GTO a jelképe lett az amerikai utcai versenyzésnek. Ez volt a Michigan 1, az út, amire először érkezett, aki 1890-körül a városba betért.
Aki ezen az úton megy, az hamar elér a hídon át a Eight Mile Road-ra, ahonnan már nincs messze a Royal Oak (Pontiac tuning főhadiszállása).
Az 1960-as években indult a "hormon" kezelt utcai verseny autók gyártása. Éjszakánként elindultak a gyorsulási versenyek, amiket aztán normális keretek közé szorítottak és bajnokságok lettek helyettük. A GTO-val indult minden, aztán sorban követte a Mustang, majd a Charger és a többi gép. A nagy három rájött, hogy adott egy új vásárlói csoport, amit jól kilehet szolgálni erős autókkal és hajlandóak is megfizetni. Ezek agépek megkapták az erős V8-as motorokat és kialakultak a mai nagy gépek nímbusza.
2006 Dodge Charger R/T
Kezdjük akkor a Chrysler cég gépével. A retro autónál a tervezők, mint ha valamit elnéztek volna Kettővel több ajtót rajzoltak az autóra, mint ősén volt. A Mopar izom gépekre nem épp a 4 ajtós kivitel volt a jellemző. A négyajtós erő gépek inkább a Chrysler 300-as sorozatára volt jellemző és a Dodge-nál inkább kétajtós lapos, hosszú teőfrmában gondolkoztak, ha erőről volt szó.
Ami a cikk szerője szerint nem igazán tetszetős az a teherautó orrmaszk,
az első lámpák, és a hullám (hát egy marha, mert ez az egy dolog, ami jól mutat a gépen, elől tényleg jobb lett volna a porszívó orr... )
A Mercedes mérnökei ahol lehet faragtak azért a súlyból és ez által lett a Charger R/T erős futómű kialakítása ellenére is egy könnyű gép. Ez a mostani autó már egy kezes bárány a régi nyers erő gépeihez képest. Csendesen suhan 235/55WR-18 Michelin MXM4 tappancsaival (az SRT8-on 21"-es méret van), miközben akár négy ember is kényelmesen elfér az autóban. A kis kényelmi felszerelése miatt nem is ül le a feneke ilyenkor sem (végre térnek vissza a szinsztabályozók is....). A kormyányon érezhető a gumik jóvoltából sok minden, ami egy ballonos gumi esetén észrevehetetlen lenne, ráadásul a méret néha már akár be is üthetne szinte kormányzáskor. Ez az autó tökéletes átmenet a '60-as évek stílusa és a mai modern szedánok között.
2005 Ford Mustang GT
Nem tudom mit írhatnék ide? Amit a cikkben írnak az a szokásos szöveg, így hát kicsit belepiszkítok:
A Mustang a rengeteg filmbeli szereplés miatt egész generációk imádott autója lett annak ellenére, hogy egy olcsó tömeg autónak szánták. Igaz ez is benne volt a pakliban, hisz könnyen elérhető volt a többi társához képest és ez indokolja is a tömeges elterjedést. Az új autó is követi a régi pony autók formavilágát és igazi retro autó, szemben a "csak" retrós gépekkel. Jól eltalálták a formát, de sajnos a Ford elkövette szokás szerint a spórolós dolgait. Ami érthető lenne, ha extraként mindenki maga vásárolhatná meg azt az autójába, azt amit csak szeretne. Ez a mai autógyártásban már alapkövetelmény. Sajnos valahogy nem akarnak az amerikai gyártók ezen a téren csatlakozni, ami pont azért érthetetlen, mert anno a Mustang is hihetetlen opciós listával rendelkezett, sőt még külön cégek is működtek az autó átalakítására... A Mustang egy elég jó kis stabil autó lett. Az erős felépítés ellenére elég a 235/55WR-17 Pirelli P Zero gumi a közlekedéshez (erről azért az EU tulajok gondolom másként vélekednek ).
A kormány kissé lassu az áttételezés miatt. Az ötsebességes váltó jól eltalált rövid váltó úttal és segíti a jó és rugalmas közlekedést a V8-as motorral. Valaki, ha a klasszikus muscle car ujjá éledésére gondol, akkor a Mustang az az lett. Igaz már ez az autó is kultúráltabb vezethetőséget nyújt és próbál megfelelni a mai kor igényeinek..
2005 Pontiac GTO
végre nem az első kissé elsietett gépről van szó a cikkben. Nem itt már a 2005-ös kissé alakított modellről van szó. A szokásos dolgok azért itt is elmondhatóak. Ez a modern autó a nevén kívül formailag nem hasonlít a régi "monstrumra". Ez az autó inkább a modern, kissé Japános sportautó kategóriába tehető. Kissé azért próbáltak a régi 1966-67-es modellre hasonlítani és ezért alakítottak a motorháztetőn. A hatsebességes kéziváltó, jól használható és egyedüli a többi géphez képest. Jól összehangolt minden a vezethetőség érdekében. Ami kissé fura az a gumi egy ilyen autóhoz: 245/45WR-17 BFGoodrich G Force T/A. ez kissé picinek tűnik. Igaz nem mindneki akar ezzel a géppel száguldozni. aki pedig akar az simán besegíthet a hátsó kerekekkel a kormányzásba ennél a méretnél... Ebben az autóban tökéletesen lehet érzékelni az utat , szinte ráteremtették az autót. A jól eltalált tömeg és forma kialakítás itt köszön vissza (Holden már rég kifejlesztette ezt az autót, ami Opel név alatt is fut angliában).
Mindhárom autó "lollipop" szanben tündököl, ahogy ez egy extravagáns klasszikus amerikai izomautónak kell. (szerintem ez nem szükséges, de ne legyünk mindig kötekvőek). A motorok, ami a régi izom gépek legfontosabb jellemzője volt anno, nos arra sem lehet már végre panasz. Igaz a három motor három különböző filozofiát tartalmaz.
Ezek a modern gépek már másként adják le hihetetlen erejeüket az aszfaltra, mint régi társaik. Példa erre a GTO, ami a 542 Nm-es fordulatát, már 1700-as fordulatnál képes leadni. Ezzel az erővel 5,1 sec alatt éri el a 100-at, míg a mustang 5,6 sec és a Charger hatalmas testével és automata váltóval is 6,1 sec alatt megfutja.
Természetesen ma már nem úgy mennek a tesztek mint anno, amikor fogták a Mopar Hemiket és a Royal Bobcat alakított Pontiac-okat és irány az I-75-s pálya. Ma ezt már egy teremben mérik a közel 240 km/h-val menő gépek esetén is.
Minden korszaknak megvoltak a saját erő gépei. Anno a '32-es Ford a flathead V8-al, aztán a '55-ös Chevy Bel air a small block V8-al vagy a '68 Plymouth Road Runner a HEMI V-8-al. Generációk nőttek fel ezeknek az autóknak az imádatán,de végre megszülettek a jelenkor leendő ikonjai is.
Igaz ezek az ikonok valószínűleg nem ezek az "alap" modellek lesznek, hanem az SRT8 (425 LE), GT500 (az igéer 500 LE). Sajnos a GTO nem váltotta be az eladási mennyiségeket, mivel a forma nem igazán retro.
Adottak ezek a gépek, amik mind egy egy nagy alkotás bár más formában. A Charger egy szedánosított izom autó, a Miustang az igazi retro autó, a GTO a Japánosított amerikai autó, annál azért erősebb kivitelben. Ráadásul még érkezik a Daytona R/t a hagyományokat idéző színvilággal. Sajnos a GTO most azt mutatja, hogy a mindig üttörő Pontiac kissé elsiette, talán kirukkolnak majd egy retro géppel is. Azért ne féltsük a GM-et, hisz ott van tallonban a Chevy Camaro (ha végre gyártásba kerül) vagy a Pontiac Firebird, mint az amerikai GT autók megtestesítője. Végezetül a Mustang GT a V8-as motorjával és egyszerüségével. Ő hasonlít legjobban a régi Muscle Car-okra.
Ezen a nyáron ismét lesz Woodward Dream Cruise, amin már megjelenhetnek az újra éledt szellemek. Talán az amerikai autógyártók ismét elkezdenek V8-as motorral szerelt komoly gépeket gyártani
Műszaki adatok
Dodge Charger adatok:
SE és SXT
-V6 3,5L (215 cui), 250 LE
R/T (a csomag ára $1600)
-V8 5,7 L HEMI (350 cui), 340 LE
0-96 km/h 6,1 sec (ötsebességes automatával)
Lekapcsolható hengerekkel sima autókázáshoz. Alacsony fordulaton is teherautónyi nyomatékkal.
Tömeg: 1875 kg
Ford Mustang GT adatok:
-V8 SOHC 4,6 L (280 cui), 300 LE, 434 Nm, ami 1900-as fordulattól már rendelkezésre áll!
0-96 km/h 5,6 sec
Egészen jó nyomatékkal rendelkezik a hengerenkénti 3 szelepes technika.
Tömeg: 1595 kg
Pontiac GTO adatok:
-V8 OHV LS2 6,0 L (366 cui), 400 LE, 542 Nm, ami 1700 fordulattól már rendelkezésre áll!
0-96 km/h 5,1 sec
Ez a small block van a C6-os Corvette-benis, igaz kissé alakított formában. Mindnehol húz és erős bárhol.
Tömeg: 1681 kg