Alternatív üzemanyagok

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.14 13:16

TomiTomi írta:2. Ma direkt konkurenciát jelent az élelmiszertermelésnek. Drágulnak majd és még nagyobb hiány lesz a 3. világban. :hmm:
eztet írtam én is a topicindító hozzászólásomban :roll:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.11.14 18:03

StangMan írta:
TomiTomi írta:2. Ma direkt konkurenciát jelent az élelmiszertermelésnek. Drágulnak majd és még nagyobb hiány lesz a 3. világban. :hmm:
eztet írtam én is a topicindító hozzászólásomban :roll:
Azt mondják, hogy ez így nem teljesen igaz. Egy sima pálinka főző alá be lehet hulladék fával is gyújtani. Rengeteg szén-dioxid termelődik, ami a növény termesztésben igen jól jön. A maradék cucc pedig takarmánynak lehet jó.
Az, hogy az élelmiszertermelés elől elveszi a területeket, csak törvényi szabályozás kérdése, nem több. Engedélyhez kell kötni a dolgot és a termelőknek kell feldolgozni az anyagot. Felül lehet vizsgálni, hogy mennyire értékes földeket lehet e célra hasznosítani, stb.
Egyébként a napokban volt a Totalcar-on egy cikk ezzel kapcsolatban.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22188
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.11.14 21:16

Bandit írta:Azt mondják, hogy ez így nem teljesen igaz. Egy sima pálinka főző alá be lehet hulladék fával is gyújtani. Rengeteg szén-dioxid termelődik, ami a növény termesztésben igen jól jön. A maradék cucc pedig takarmánynak lehet jó.
Az, hogy az élelmiszertermelés elől elveszi a területeket, csak törvényi szabályozás kérdése, nem több. Engedélyhez kell kötni a dolgot és a termelőknek kell feldolgozni az anyagot. Felül lehet vizsgálni, hogy mennyire értékes földeket lehet e célra hasznosítani, stb.
Egyébként a napokban volt a Totalcar-on egy cikk ezzel kapcsolatban.
A mezőgazdasági terület adott, parlagon hagyott föld nincs a fejlett világban. S eddig ezt élelmiszer termelésre használták. A fő gond, hogy (egyelőre?) a növénynek ugyanabból részéből készül az üzemanyag, mint ami az élelmiszerhez kell, a magokból.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.15 0:24

Itt van két érdekes iromány az E85-ről... akit érdekel a téma, javaslom olvassa el őket:

http://totalcar.hu/magazin/technika/e85hasznalt/

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/kukorica/
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.11.15 8:44

TomiTomi írta:A mezőgazdasági terület adott, parlagon hagyott föld nincs a fejlett világban. S eddig ezt élelmiszer termelésre használták. A fő gond, hogy (egyelőre?) a növénynek ugyanabból részéből készül az üzemanyag, mint ami az élelmiszerhez kell, a magokból.
OK, nézhetjük a világot naívan is, miszerint egy joviális paraszt bácsika kényszerűségből naftára kezd termelni a földjén. Emiatt sokkal kevesebb boldog gyerek lesz környéken, akik előtte hangos kacarászással mentek az öregnek szüretelni pár szem almáért. Most mindezt képzeljük el olyan stílusban megfestve mint annó az a '80-as évek úttörő-kisdobos plakátjai. Könnyfakasztóan györnyörű. Csak marhára semmi köze a valósághoz. Magyarországon a rendszerváltás óta nem kevés gyümölcsös tűnt pl. el.
Tudod melós a megművelése. Ha nem naftára termel a tulaja akkor takarmányra. Sajnos nem kevés ilyen van. Aztán persze zúgolódnak, hogy kevés a lé. Naná, hogy kevés! Kis munka - kis lé. De ez most más tészta.
Nem halunk éhen ha biodízelt, meg biobenzint termelünk, csak megfelelő szabályozásokat kell életbe léptetni.

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2007.11.15 14:17

Tomi aszondja: "parlagon hagyott föld nincs a fejlett világban"

Na jó, de ez itt nem a fejlett világ. Szerintem Magyarországon rengeteg a parlagon hagyott föld, ahol csak a parlagfűtermesztés folyik. Lehet, hogy ezek nem olyan jó minőségű földek, de talán a biobenyának mindegy, hogy milyen kövér szemeket terem a gabona. (vagy mi) Én abban reménykedem, hogy nem az élelmiszertermelésre megművelt földek kerülnek át ebbe a művelésbe, hanem azok, amiket semmire sem használnak.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22188
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.11.15 16:56

Asszem ez egy hibrid kombináció, amit még tán Stangman sem utasítana el. :mrgreen:
Chrysler terepjárók hibrid hajtással

Hosszas halogatás után a legkisebb detroiti gyártó is piacra dobja saját benzin-elektromos típusait. A Dodge Durango HEMI Hybrid és a Chrysler Aspen HEMI Hybrid a General Motorssal, a Mercedessel és a BMW-vel közösen kifejlesztett Two-Mode hibrid rendszert használja, méghozzá az 5,7 literes HEMI V8-assal kiegészítve.


A nagy V8-ast is úgy alakították át, hogy kevesebbet fogyasszon, hiszen részterhelésnél az elektronika négy hengert lekapcsol a nyolcból, az elektromos kiegészítő hajtással pedig még takarékosabbak lehetnek a nagydarab SUV-ok. A 340 lóerős motort egy 87 lóerős villanymotor egészíti ki, a rendszer maximális összteljesítménye pedig 385 lóerő, azaz a Durango és az Aspen valószínűleg gyorsabb is lesz, mint csak benzinmotorral.

Sajnos a pontos adatokat egyelőre nem ismerjük: hivatalosan annyit közöltek csak, hogy mérföld/gallonban mérve az átlagfogyasztás 25, a városi fogyasztás pedig 40%-kal javul, ami számításaink szerint kb. 10,5 literes vegyes, és 12,8 literes városi fogyasztást jelent. Nem rossz, ha azt nézzük, hogy 2,2 tonnás szörnyetegekről van szó.

A két típust sorozatgyártmánynak szánják a Chryslernél, bár a két Los Angelesben kiállított autó még csak egy-egy prototípus. A sorozatgyártás beindítására még nagyjából egy évet várni kell, azaz 2008 vége felé jelenik meg a két óriás-hibrid az amerikai Chrysler kereskedésekben
Villanymotor + 5,7 l-es HEMI V8-as. :hulye: :rrr:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.16 6:07

az igazság az, hogy pöcsöltem egy keveset az elmúlt héten dugóban... na és az az a pillanata amikor teljesen felesleges a 100e köbcenti, a turbó, a kompresszor, bármi, telejesen feleslegesség teszi a többszáz lóerőt... és nagyon megdobja a fogyasztát.

és igen, asszema hibrid technológia ilyenkor elég hasznos lehet... a nyomatékos villanymotor akár 2.5 tonnát is tud kellőképpen mozgatni, hogy dugóban el lehessen vele pöcsölni és ne fogyasszon az auto 15-30litert...

gondolkoztam még a hengerlekapocslásos technikán is, de nemtom az mennyi megtakairátst jelentene a normál fogyasztáshoz képest
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.25 22:43

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YIgOn1kRw5s&re ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YIgOn1kRw5s&re ... b&border=0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

állítólag a feltalálót megmérgezték, az autó meg eltünt... amíg van olaj, addig nem érdek az igazán jelentős változást hozó alternatív meghajtás...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.25 22:43

vagy itt van a magyar találmány, a víz robbanómotorkban történő felhasználására (a motor minimális átalakitásával)... http://www.vizenergia.hu/

Eltelt 15év mióta rájött ... és... ????

Szóval a topic elején felsorolt módok, mint csak apró finomítások, hogy némi olajat megtakaírthassunk... nem az érdek igazi váltás... különben is, a féreg kormányok mennyi pénztől esnének el, ha mindenki az otthoni csapból tankolna... ???

szóval hagyjuk is...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.25 22:47

szóval az előbbi videóhoz egy kis háttéranyag...: Water Fuel Cell
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22188
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.11.25 23:02

StangMan írta:különben is, a féreg kormányok mennyi pénztől esnének el, ha mindenki az otthoni csapból tankolna... ???
Ez nem gond. Egyszerűen a víz literje is 300 Forint lesz. :mrgreen: Mondjuk ennél a gondnál előbb jöhet a használható elektromos autó. Ha terjed, akkor a villanyt kell erősen drágítani... :hmm:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.25 23:06

hát igen.... az "olcsó" energia gondját, könnyen meg lehet oldani :roll:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.29 6:27

Egy kis adalék E85ileg... Egy brazil mintára gyártott magyar kütyü. ami a terhelésnél jelentkező üzemanyag ellátási hiányt küszöböli ki E85 hasznáélata esetén.... és működik !!!!! :!:

Érdemes elovasni: http://totalcar.hu/magazin/technika/hunflex/
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22188
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.12.10 13:41

Működő konnektoros hibrid a Fordtól

Kép

Az amerikai vállalatóriás az Escape szabadidő-autóba építette be legújabb benzin-elektromos hajtásláncát, amely hálózatról is tölthető Li-ion akkumulátorai révén különbözik az eddig használt hibrid megoldásoktól. A tesztelésre szánt húsz autó külsőre nemigen különbözik a benzines Escape-ektől, de a Ford szerint ezek az autók megfelelő körülmények között akár 2 liter benzinnel is beérhetik 100 kilométeren. Ráadásul rövid távon akár tisztán elektromos autóként is használhatók, ha az akkumulátorok töltöttsége megfelelő. A Ford szerint a teljes feltöltéshez 6-8 óra szükséges. Az autókat egyelőre egy kaliforniai áramszolgáltató flottájában tesztelik; a legfontosabb cél az, hogy mindennapi körülmények közt mérjék fel az új típusú akkumulátorok teherbírását.
Forrás: totalcar

Napi használatra nem lenne rossz valami ilyesmi. ;)

Válasz küldése