Alternatív üzemanyagok

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Alternatív üzemanyagok

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.09.29 0:57

A legújabb Road & Track-et olvasgattam, és van benne egy érdekes cikk, ami azért elgondolkoztatott.... kiváncsi vagyok azért ez mást is foglalkoztat-e a kérdés...

Szóval mi van/lesz/lehet a jó öreg benzin helyett.... ???

- Dízel
- E85, E100....
- Gázüzem
- Elektromos motorok
- Hybrid meghajtás (benzin/elektromos)
- Hidrogén meghajtás
- fa/széntüzelés... :twisted:

Na szóval, ami igazán elgondolkoztatot, hogy pl. a Toyota/Lexus nyomja ezt a hybrid meghajtást... ami jópofa, de semmi több... és egy levélíró is ezt mondta... a Példa a Lexus 600as Hybrid-je volt... az emberke 730d BMW-je,ugyanolyan erős, olcsóbb, jobban megy és sokkal jobban fogyaszt... a kérdés akkor tényleg jó, mi a szarnak az igen drága hybrid technológia, ha az is alapjában véve igényli a kőolajat, és csak kiegészítőként szerepel az elektromos meghajtás...
Én részemről a Hybrid témát dobtam is...

Hosszú távon sajnos a dízel sem megoldás, mert ugyanúgy kőolaj kell hozzá... takarékos dízelekkel csak odázhatnánk a témát, de valszeg nem sokkal...

Gázüzem... na ez már régebb óta a rendelkezésre áll, de hivatalos formában vmiért nem terjedt el, a gázautók jelentős hányada utólag lett gázosítva... ennek a folymánya az, hogy kb. fele-fele az arány a jól működő, jól fogyasztó és nem büdös, és a büzölgő gázzabálók között.
Elviéleg a fogyasztás valamivel nő, igaz a guruk azt mondják, hogy jól beállított gáznál nem, a teljesítmény valamivel csökken.
Károsanyag kibocsájáts hatványozottan kisebb, vagy nemlétező...
Hatótávolság korrekt... Mindenképpen jó állapotú gyújtást igényel, ezért a gyerták gyakrabban fogynak... Asszem talán azt is hallottam, hogy a hengerfejtömitésnek is igen jónak kell lennie, azt gyakran kell ellenőrizni...
Nekem ez még szimpatikus lenne, de neki kéne esniük a gyártóknak és ezt a technikát fejleszteniük!

E85, E100... gyakorlatilag alkohol, benzin adalékkal... a szám mindig az alkoholtartalmat jelenti... vagyis az E85, az 85% alkohol, 15% benzin... a fogyasztás kb. 20-30%al magasabb, nem kell hozzá más, csak némi növényzet...
Speciális üzemanyagrendszer szükségeltetik hozzá, mert az alkohol megeszi a gumialkatrészeket, nincs a benzinpumpának kenése... szóval nem csak beletölcsük a benzines autónkba...
Braziliában pl. az autók java-része jó ideje alkoholos, tehát működik...
Jó alternatíva, csak kellenek korrekt átalakító kitek.

Elektromos motorok.... ezekről addig megintcsak nem érdemes beszélni, míg nincs megfelelő kapacitású akkumulátor feltalalálva, amit sima hálózati konnektorról az este folyamán fel lehet tölteni és a hatótávolsága legalább 400km legalább 130km/h-s sebességnél (és még ez is limitálja a használhatóságot... sajnos szvsz magában az elektromos hajtás nem tud működni, mert az újratöltés hosszú ideig tart)... szóval ez ilyen veszett fejsze nyele... azok használják akik amúgy sem mennek sokat, és ezért iszonyatos felárat fizetnek :roll:
Igaz a károsanyag kibocsájtás 0.

A hidrogén szintén jó alternatíva lehet, de ennek az elterjedése még szintén nagyon-nagyon odébb van... Az üzemanyag kezelése ma még nehézkes, a hatótávolság limitált, maga a technológia költséges... Szóval ebbe is még tolni kell rendesen a pénzt, hogy akár a remény szikrája is fellobanjon a mindennapi elterjedéshez.

Mi van még??? Van egy magyar találmány, asszem vmi Széchenyi utód találta fel, hogyan lehet a mai benzines motorok esetén a benzint 50% vízzel keverni, a benzinnel azonos eredményeket produkálva...
Ez már 5-6 éve kitudódott... müködött, minimális átalakitás kell az autókon... és???? Úgy néz ki ez is sajnos a kútba került, az olajlobbinak nem érdeke, hogy a bevételük 50%-át elbukják, limitált tartalékok, környezetvédelem ide vagy oda... pont leszarják, a saját életükben legyen meg a pénzük, azt ennyi....

Hát asszem ennyi.... azért az alternatív üzemanyagok esetenként 1-2 kérdést még felvetnek...

Vegyük az alkoholos üzemanyagokat (E85, E100, stb...)

Napjainkban Braziliában mennek igy az autók, Magyarországon már van vagy 5 kút, Svédországban 200, Európában talán 1000... ennyi.
Ennek az elterjedése jó hatással lesz a mezőgazdaságra, hiszen csak a megfelelő növényeket kell termeszteni, az üzemanyaggyártók fel is szippantják a termést, és lesz belőle üzemanyag.
A kérdés az, hogy mi tesz a hétköznapi földműves, akinek azért van baja rendesen, és azt látja, hogy ha ingyom-bingyomot termeszt, nincs igazán minőségbeli elvárás, és az utolsó magig megveszik tőle a gyártók???
No stressz, almának annyi, búzának annyi, csempe a francba az van...
Vagyis elképzelhető, hogy azt fogja termeszteni, amire korlátlan felvevő piac van... de akkor szélsőségesen nézve nem lesz aki búzát, gyümölcsöket termeszt, mert inkább biztosra megy... Ez ugye azért csúnyán megdobná az árakat... Amit az üzemanyagon spórolnánk, azt t9bbszörösen bunkánk a mindennapi életben...
Tudom ez szélsőség, de vajon ez a félelem reális, mégha kevésbe durván is??? Nemtom, vélemény?

Villanymotor para...

Olaj el, aszondják járj árammal, mer az jó, meg nem szennyező... OK. Mindenki megveszi ezeket a zizegő fosokat nagy akksival, 1000km-es hatótávval... este hazamegy apu és bedugja a kocsit a konnektorba, hogy holnap ismét legyűrhessen egy zizzenésnyi ezrest... és másik 200millió apu ugyanezt teszi...
Ezen a nyáron volt arra péda, hogy 1-2 nagyváros energiellátása megreccsent a klímák miatt (pl. egyszer New Yorkban 3 óráig nem volt áram)... khm... miről is beszélünk, hol van a klímák teljesítményfelvétele egy autó villanymotorjához képest???
Akko hogy lehet ezt megoldani? Kell még atom... izé, atomerőmű... sok... öhöm... asszem az atomerőművek nem a legtisztább energia források... a rádióaktív hulladék hova kerül? Amíg vannak szerencsétlen fejlődő meg 3dik világbeli országok, meg a Balkán-blokk (aminek mi is részei vagyunk), addig a Nyugatnak nem kell szembenéznie a "zölden világító családok" fogalmával... :plasma:
Megkérdem, hogy hova kerül a ma működö "néhány" atomerőmű surgárzó hulladéka? Albániába, az óceánok mélyére és Tungaba királyságba... és hova fog kerülni a sok sugárző hulladék, ha mondjuk az atomerőművek száma megháromszorozódik, megnégyszereződik vagy megsokszorozódik???
Tényleg olcsóbb és jobb, meg tisztább lesz nekünk az elektomos meghajtás???? Nemtom, kérdem...

Szóval azért vannak kérdések... Én addig érzem jól magam, amíg belsőégésű motor van az autómban, jobb esetben akár 8 henger... tegyünk meg mindent azért, hogy "tiszta" legyen...
Mit hoz a jovő... nemtom, ezeknek a félelemneknek az ismeretében, nemtom mi lenne a JÓ alternatíva... :nemtom:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22188
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.11 7:14

Az alkoholnak és biodízelnek még egy problémája van, azonkívül, hogy elveszi az elelmiszer termesztés elöl a területet: nagyon rossz az energia mérlege. Kb egy éve volt a Motor trendben egy cikk, hogy ha jól csinálják, akkor kb. 10-15 % az energianyereség, illetve, ha rosszul, ennyi sem. Mit jelent ez? Az azt jelenti, hogy 100 l bioüzemanyag előállításához 85-90 l üzemanyagot kell elhasználni... Szal, ha ezt is figyelembe vesszük, akkor ez a bioüzemanyag tényleg perverzió.

A hibridet véleményem szerint egy picikét könnyedén elintézted. :monokli:

Városi közlekedésben sokkal jobb mint akár a benzines, akár a dízel. Az Auto, Motor und Sport is tesztelte többször is és ha valahol biztos lehetsz benne, hogy ellnedruklkerek készítik a cikket akkor ott. Ők a Lexus RX400h-t a v8-as ML Mecivel és a V10es dízel VW Toureggel hasonlították össze. Városban az RX a felét fogyasztotta a másik kettőnek, autópályán hasonlót. (Az autók gyorsulása kb egyforma jó volt.)

Most ha növelik a hibrid autókban az elektromos hajtás teljesítményét és az akksik kapacítását, akkor olyan villanyautó kapunk, amely a generátorát is hordja magával. Amíg a kerti atomerőmű hiánycikk, addig az én szememben ez egy elfogadható kompromisszum.

A V8-ast én sem cserélném le hibridre, de mellette használok más autót is. Annál nem lenne zavaró a hibrid és szvsz fele benzinnel járhatnék dolgozni. :klassz:

Felsorolásodból kimaradt a hidrogén, mint üzemanyag. Honda most akar egy sorozat hidrogénhajtású autót forgalomba helyezni Japánban és USÁban. Nagyon kiváncsi vagyok, hogy milyenek lesznek a tapasztalatok.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.10.11 7:22

TomiTomi írta:A hibridet véleményem szerint egy picikét könnyedén elintézted. :monokli:

Városi közlekedésben sokkal jobb mint akár a benzines, akár a dízel. Az Auto, Motor und Sport is tesztelte többször is és ha valahol biztos lehetsz benne, hogy ellnedruklkerek készítik a cikket akkor ott. Ők a Lexus RX400h-t a v8-as ML Mecivel és a V10es dízel VW Toureggel hasonlították össze. Városban az RX a felét fogyasztotta a másik kettőnek, autópályán hasonlót. (Az autók gyorsulása kb egyforma jó volt.)

Most ha növelik a hibrid autókban az elektromos hajtás teljesítményét és az akksik kapacítását, akkor olyan villanyautó kapunk, amely a generátorát is hordja magával. Amíg a kerti atomerőmű hiánycikk, addig az én szememben ez egy elfogadható kompromisszum.

A V8-ast én sem cserélném le hibridre, de mellette használok más autót is. Annál nem lenne zavaró a hibrid és szvsz fele benzinnel járhatnék dolgozni. :klassz:
A hibrid szerintem is jó dolog lenne, de csak úgy, ha minden jelenlegi autóba is beépíthető lenne, tehát kellene egy apró méretű akksi és egy vissza és be töltést végző kis méretű, könnyű szzerkezet. Ekkor lenne értelme...

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.10.11 7:30

TomiTomi írta:Felsorolásodból kimaradt a hidrogén...
:nemtom:
StangMan írta:A hidrogén szintén jó alternatíva lehet, de ennek az elterjedése még szintén nagyon-nagyon odébb van... Az üzemanyag kezelése ma még nehézkes, a hatótávolság limitált, maga a technológia költséges... Szóval ebbe is még tolni kell rendesen a pénzt, hogy akár a remény szikrája is fellobanjon a mindennapi elterjedéshez.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.10.11 7:43

TomiTomi írta:Ők a Lexus RX400h-t a v8-as ML Mecivel és a V10es dízel VW Toureggel
khm... ezekből mennyi fogy évente? vagya Lexus LS600H-ból (Vagy a Touareg V10-ből)??? 5?
Tényleg számottevően változtat a mindennapi környezetvédelmünkön...

Mennyibe kerül a legolcsóbb alsó-középkategóriás hibrid, mondjuk a Prius? Alapár 7millió :roll: értem, az alap Auris 3.7millió... értem... Azt a környezetvédelmet amit a nagy gyárak nem tesznek meg, fizesse meg az átlagember, úgy hogy 2szeres árat fizet egy autóért...

És asszem igen, felteszem a kérdést, mi lenne, ha a világ összes autója olyan gyárakban készülne, amik nem szennyezik a környezetet?????

Szóval, ez a hibridesdi még nagyon odébb van... szvsz, és amire elterjedhetne, már úgysem lesz kőolaj... :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22188
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.11 8:40

A magyar piac torz mint mindig, kint 24e kontra 38e, az kevesebb mint 60 %os felár szembe az itthoni közel 90-nel. Meg felszereltségben is tudtommal jobb a Prius. De így is marad tetemes különbség, az nem kérdés. Egyelőre a középosztály és a felett és főleg tőlünk nyugatabbra kiváltsága,hogy környezetbarát legyen. Így is több mint 1 millió Priust eladtak már a Priusból világszerte. Amiről tudom, hogy sokkal kevesebb, mint sok más modell aladása. De a hibrid is csak úgy lesz olcsobb, ha nagyobb sorozatban készül.

Szerintem ez a technika itt van, a következő években sok gyár fog hibrid modelleket a piacra dobni és reményeim szerint jön a kombi is lassan...

Egy dízel is csak addig jó, amíg csak a CO2 kibocsátását nézed. A nitrogénvegyületekből sokszorosát bocsátja ki egy benzinesnek. Ez ellen jön a Bluetec, ami egyelőre szintén csak topmodellekben van és főleg az USÁban árusítják, ahol a mai dízel nem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak.

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.10.11 8:59

TomiTomi írta:A magyar piac torz mint mindig, kint 24e kontra 38e, az kevesebb mint 60 %os felár szembe az itthoni közel 90-nel. Meg felszereltségben is tudtommal jobb a Prius. De így is marad tetemes különbség, az nem kérdés. Egyelőre a középosztály és a felett és főleg tőlünk nyugatabbra kiváltsága,hogy környezetbarát legyen. Így is több mint 1 millió Priust eladtak már a Priusból világszerte. Amiről tudom, hogy sokkal kevesebb, mint sok más modell aladása. De a hibrid is csak úgy lesz olcsobb, ha nagyobb sorozatban készül.

Szerintem ez a technika itt van, a következő években sok gyár fog hibrid modelleket a piacra dobni és reményeim szerint jön a kombi is lassan...

Egy dízel is csak addig jó, amíg csak a CO2 kibocsátását nézed. A nitrogénvegyületekből sokszorosát bocsátja ki egy benzinesnek. Ez ellen jön a Bluetec, ami egyelőre szintén csak topmodellekben van és főleg az USÁban árusítják, ahol a mai dízel nem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak.
Tudtommal tőlünk nyugatabbra adókedvezményt élveznek a hybrid-ek.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22188
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.11 9:02

Bandit írta:Tudtommal tőlünk nyugatabbra adókedvezményt élveznek a hybrid-ek.
Itt is. A regadónál. :monokli:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.11.14 9:59

Mivel ez Ford fórum, hát ha érdekes, hogy a Ford itt is játszik:

http://www.origo.hu/auto/20071113-autos ... s-ffv.html

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.14 11:12

mivel BP-en eddig van 1db E85öt áruló kút (és bazzeg az egy tesco-kút), az országban meg összesen 3, kis valószinűsége van az E85ös autók elterjedésének :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.11.14 12:05

Én nem azt mondtam, hogy ez befutott, hanem, hogy játszogatnak vele :)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22188
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.11.14 12:38

Nekem eléggé zsákutcának tűnik a növényi üzemanyag. :roll:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.11.14 12:47

TomiTomi írta:Nekem eléggé zsákutcának tűnik a növényi üzemanyag. :roll:
Állítólag a skandinávoknál nagyon fut, D-Amiknál is az alkohol...
Nálunk is mehetne kis pálesszel.. :twisted:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.14 12:50

LeMans67 írta:Én nem azt mondtam, hogy ez befutott, hanem, hogy játszogatnak vele :)
khm... ez olyan, mint amikor egy működöképtelen golyóval szeretnél 6 gyermek apja lenni... :roll:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22188
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.11.14 12:59

LeMans67 írta:
TomiTomi írta:Nekem eléggé zsákutcának tűnik a növényi üzemanyag. :roll:
Állítólag a skandinávoknál nagyon fut, D-Amiknál is az alkohol...
Nálunk is mehetne kis pálesszel.. :twisted:
Ez világos, ennek ellenére ma két szépséghibája van:
1. az energiamérlege alig pozitiv, azaz közel annyi energia kell az előállításhoz, szállításhoz mint amit megtermelsz. :roll:
2. Ma direkt konkurenciát jelent az élelmiszertermelésnek. Drágulnak majd és még nagyobb hiány lesz a 3. világban. :hmm:

Válasz küldése