2007-2009 Ford Shelby GT500
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
2007-2009 Ford Shelby GT500
2007-es Shelby GT500-as specifikációi:
Erőátvitel
5.4-liter, DOHC, 32-szelep, 90-fokos V-8
507 LE, 650 Nm
Roots-típusú Eaton kompresszor és intercooler
öntött vas motorblokk, Ford GT aluminum hengerfej, dupla kipufogó
Tremec TR6060 6-sebességes kézi váltó
hátsó keré meghajtás, 3.31:1 végső áttétel; kikapcsolható kipörgésgátló
Karosszéria
Tengelytáv: 272 cm
Magasság: 138 cm (Coupe) / 141 cm (Convertible)
Hossz: 476 cm
Magasság: 188 cm
Súly: kb. 1705 kg (Coupe)
Felfüggesztés
Elöl: független MacPherson rugóstag, 34mm-es kanyarstabilizátor cső
Hátul: három pontos merev híd, spirálrugók, lengéscsillapító, Panhard rúd, 24mm kanyarstabilizátor rúd.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára TomiTomi 2009.05.13 9:03-kor.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A GT-500-as a médiákban
Automobile 07/2006: 2007 Ford Shelby GT500
Muscle Mustangs & Fast Fords: 2007 Ford Shelby GT 500 - The New King Of The Road. Rajonganak az új gépért
Car & Driver
2006 Chevrolet Corvette vs. 2007 Ford Mustang Shelby GT500 - Comparison
Blick:
Der stärkste Mustang aller Zeiten
Focus Online:
Ford Mustang Shelby GT 500
Stern online:
Ford Mustang Shelby: Der Ritt auf der Cobra
Automobile 07/2006: 2007 Ford Shelby GT500
Muscle Mustangs & Fast Fords: 2007 Ford Shelby GT 500 - The New King Of The Road. Rajonganak az új gépért
Car & Driver
2006 Chevrolet Corvette vs. 2007 Ford Mustang Shelby GT500 - Comparison
Blick:
Der stärkste Mustang aller Zeiten
Focus Online:
Ford Mustang Shelby GT 500
Stern online:
Ford Mustang Shelby: Der Ritt auf der Cobra
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Motor Trend 2006 decemberi számában van egy összehasonlító teszt Viperrel, Z06-ossal és GT500-assal. (Csak nekem tűnik úgy, hogy a Viper és a Corvette nagyon hasonlít egymásra elölről?! )
A teszt az interneten:
Comparison: 2006 Chevrolet Corvette Z06 vs. 2006 Dodge Viper SRT10 Coupe vs. 2007 Ford Shelby GT500 Coupe
Mérések:
GT500 0-60 -> 4,4s; 1/4m 12,7s@114,2mph lap time: 1:04,954
Viper 0-60 -> 3,9s ; 1/4m 12,1s@120,9mph lap time: 1:01,151
Z06 0-60 -> 3,8s; 1/4m 11,7@125,2mph lap time: 1:01,165
Eredmény:
További képek nagy felbontásban is.
A teszt az interneten:
Comparison: 2006 Chevrolet Corvette Z06 vs. 2006 Dodge Viper SRT10 Coupe vs. 2007 Ford Shelby GT500 Coupe
Mérések:
GT500 0-60 -> 4,4s; 1/4m 12,7s@114,2mph lap time: 1:04,954
Viper 0-60 -> 3,9s ; 1/4m 12,1s@120,9mph lap time: 1:01,151
Z06 0-60 -> 3,8s; 1/4m 11,7@125,2mph lap time: 1:01,165
Eredmény:
MotorTrend írta:Three
Dodge Viper SRT10 Coupe
Best enjoyed in small doses at max lat. Those seeking a long-term relationship may want to look elsewhere.
Two
Ford Shelby GT500
Powerful and stirring, yet thoroughly civilized. Spells "value" in capital letters.
One
Chevrolet Corvette Z06
You could drive it every day. You could almost drive it at Le Mans.
További képek nagy felbontásban is.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Hogyan készül a GT500as?
Dream Factories: Ford Mustang Shelby GT 500 Production, Start to Finish
Szöveg és képriport a gyártásról.
Bocs a képméretért.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22150
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Hivatalos képek a "Red Stripe Appearance Package"-ről:
Forrás.Yesterday Ford officially released the news via a press release about the new Shelby GT500 Red Stripe appearance package along with a bunch of new photos for each color. The Red Stripe package will begin showing up on 2007 Shelby’s in May and continue till the production stops in June.
Press Release:
- Production of limited-edition Red Stripe Appearance Package for 2007 Shelby GT500 to begin in May.
- Special package includes unique exterior striping and badges, Red and Black leather seating, special interior trim and logos and branded Shelby GT500 car cover.
- 2007 Ford Shelby GT500 tops in segment quality, says RDA Group research—92 percent of owners would definitely recommend the vehicle to family or friends.
Even with demand for the most muscular Mustang ever – the Ford Shelby GT500 – at a record high, Ford is cranking up additional interest with a new, limited-edition package that adds unique visual appeal to the Shelby GT500. Enter the “Red Stripe Appearance Package,” to be available beginning in May.
The Ford Shelby GT500 is the most powerful Mustang on the road today and arguably one of the most successful projects from Ford’s Special Vehicle Team (SVT) in terms of performance, excitement and, importantly, quality.
In fact, early indicators show the Shelby GT500 is a quality standout. In the most recent Global Quality Research System (GQRS) study from RDA Group, an independent research company based in Bloomfield Hills, Mi., the Shelby GT500 earned praise as the highest-quality Mustang model, with the fewest “things gone wrong” in the first three months of ownership.
The Mustang line scores above the segment average in quality, according to the GQRS study, and the Shelby GT500 specifically scored the top result in the “sports car” segment.
“The unmatched quality and power of the latest Mustang masterpiece explains why 9 out of 10 owners are completely satisfied with their overall ownership experience,” the April 2007 RDA Group report concluded.
New Limited-Edition Shelby GT500 Package to be Available Beginning in May
The new Red Stripe Appearance Package will be available on any new 2007 Shelby GT500 Coupe with either White or Black exterior paint. Included in the special-edition package are Bright Red overbody and bodyside stripes, a Red and Black leather interior, unique red-accent exterior badges, including red-tinted Cobra emblems in the grille, fenders, and in the faux gas cap on the rear panel. Even the “SHELBY” letters on the decklid feature red accents.
The Red Stripe Appearance Package also adds unique new premium floor mats with a Red and Silver embroidered “Cobra Snake” logo, plus a fitted Shelby GT500-branded car cover.
The appearance package carries an MSRP of $1,650 and will be available from early May through late June, marking the end of the 2007 model run.
“The red package is all about exclusivity,” said Robert Parker, Ford’s Car Marketing manager. “Our Mustang customers are eager to buy unique vehicles like the Shelby GT500 and will certainly appreciate the opportunity for something even more exclusive, made in an even more limited number. These are great customers and very passionate. I’m glad we can continue to deliver what they want.”
Shelby GT500 is among the Most Successful Performance Mustangs Ever
Enthusiasm doesn’t begin to describe the ongoing demand for the Ford Shelby GT500. In the hyper-competitive auto market where supply routinely surpasses demand, the Shelby GT500 still has a long waiting list of buyers.
The Shelby GT500 was created by racing legend Carroll Shelby and Ford SVT and is a modern interpretation of the classic Shelby Mustang of the 1960s. Beneath the hood of every GT500 – including the new Red model – is a 5.4-liter supercharged V-8 engine officially rated at 500 hp. A 6-speed manual gearbox features evenly spaced gears that help provide a sharp, lively driving experience on both road and track.
In addition to the engine upgrades, Ford’s SVT engineers retuned and upgraded key Mustang chassis components. Improvements include revised shocks, spring rates and upgraded stabilizer bars that help the Ford Shelby GT500 maneuver with authority.
The GT500’s unique design features include wide upper and lower fascia openings with a functional air splitter. On either side, slanting headlamp openings add to the dramatic front appearance. The carefully tailored hood has heat extractors protruding near the leading edge, combining to provide improved airflow and aerodynamics.
The MSRP of a 2007 Ford Shelby GT500 starts at $41,675.
Természetesen az első perctől kezdve figyelemmel kísérem a GT500-ast, és jellemzően olyan tesztekbe kerűl, ahol igazándiból nem tudja megállni a helyét. Ez szerintem nem a GT500 hibája!
A Ford egyszerűen csinált egy olyan erős autót, ami a Mustangot egy kategóriát felléptette a Muscle Car szegmens felső részébe, de ott a futómű már más elvárásokkal készül.
Az SVT '93-ban az első Mustang Cobra-val egy új fogalmat ismertetett meg a Mustang rajongókkal a futómű kapcsán, nevén nevezve: Controlled Compliance. A lényeg, hogy mindennapra optimalizálva. Vagyis a '93as Cobra sokkal jobb daily driver volt, mint a GT. Kevésbé feszes futóműve nem teljesített olyan jól a pályán, de a mindennapokban sokkal használhatóbb volt.
Ez a filozófia köszönt vissza GT500-nál is. A futómű nem teljesít igazán jól pályán, de fényévekkel jobb mindennapi használatra mint, a konkurenseié... akár a Viper, akár a Z06 vagy csak a sima Corvette.
De a lényeg a lényeg, ~$41000-os árára rádobunk még durván $5000-t, ezért teljes coil-over átalakítást és ültetést kapunk bármelyik elismert gyártótól, legyen az a Roush, a Saleen vagy a Hennessey Performace...
Nah ekkor vagyunk a sima Corvette árszintjén, és messze a Z06 (majd $30e a különbség) vagy a Viper ára ($35e-$40e-ről beszélünk) alatt járunk. Ennyi pénzből csodákat lehet művelni.
Egy szó mint száz, a Mustangot a '80as években "Best bang for the buck"-ként emlegették, és ez szintén igaz a GT500-ra is.
Nekem kéne!!! Még ha Jeremy Clarksson le is fikázta...
A Ford egyszerűen csinált egy olyan erős autót, ami a Mustangot egy kategóriát felléptette a Muscle Car szegmens felső részébe, de ott a futómű már más elvárásokkal készül.
Az SVT '93-ban az első Mustang Cobra-val egy új fogalmat ismertetett meg a Mustang rajongókkal a futómű kapcsán, nevén nevezve: Controlled Compliance. A lényeg, hogy mindennapra optimalizálva. Vagyis a '93as Cobra sokkal jobb daily driver volt, mint a GT. Kevésbé feszes futóműve nem teljesített olyan jól a pályán, de a mindennapokban sokkal használhatóbb volt.
Ez a filozófia köszönt vissza GT500-nál is. A futómű nem teljesít igazán jól pályán, de fényévekkel jobb mindennapi használatra mint, a konkurenseié... akár a Viper, akár a Z06 vagy csak a sima Corvette.
De a lényeg a lényeg, ~$41000-os árára rádobunk még durván $5000-t, ezért teljes coil-over átalakítást és ültetést kapunk bármelyik elismert gyártótól, legyen az a Roush, a Saleen vagy a Hennessey Performace...
Nah ekkor vagyunk a sima Corvette árszintjén, és messze a Z06 (majd $30e a különbség) vagy a Viper ára ($35e-$40e-ről beszélünk) alatt járunk. Ennyi pénzből csodákat lehet művelni.
Egy szó mint száz, a Mustangot a '80as években "Best bang for the buck"-ként emlegették, és ez szintén igaz a GT500-ra is.
Nekem kéne!!! Még ha Jeremy Clarksson le is fikázta...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
nah, azért cáfolok...
gyorsan végignéztem néhány ford delaer kinálatát odakint, és tény, hogy kevés helyen van GT500 ... ezt mondjuk írták is, hogy felszippantják rögtön ami van....
de 10ből 2 dealernél is volt, az egyiknél 3, a másiknál 2, $45060-os áron...
szóval maradjunk annál, hogy $45000
akkor a különbségek 5e-rel csökkennek...
az viszont igaz, hogy orrnehéz...
de én ammondó vagyok, hogy Z06 áron van egy 750lovas Hennessey motor benne, coil-over és jól belőtt futóművel, egy szép kerékkel (a gyárija nem igazán tetszik)... nah az már ott van akkor a pályán is...
szóval meggyőzhetetlen vagyok
gyorsan végignéztem néhány ford delaer kinálatát odakint, és tény, hogy kevés helyen van GT500 ... ezt mondjuk írták is, hogy felszippantják rögtön ami van....
de 10ből 2 dealernél is volt, az egyiknél 3, a másiknál 2, $45060-os áron...
szóval maradjunk annál, hogy $45000
akkor a különbségek 5e-rel csökkennek...
az viszont igaz, hogy orrnehéz...
de én ammondó vagyok, hogy Z06 áron van egy 750lovas Hennessey motor benne, coil-over és jól belőtt futóművel, egy szép kerékkel (a gyárija nem igazán tetszik)... nah az már ott van akkor a pályán is...
szóval meggyőzhetetlen vagyok
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2007.07.04 23:39-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Khm, nem szeretnék beleszólni, de igazából szerintem nincsenek egy kategóriában:
1! Nem szép dolog 2006-os modelleket 2007-essel összehasonlítani...Ez most mindentől függetlenűl, bár így kicsit jobb a dolog, mert igazából nem egy kategória a három autó (egyik sem az a másikokhoz képest ).
A Viper egy luxus kinézetű, de igazából állítólag kényelmetlen csúcs sportautó. Nem mindennapi használatra, hanem hétvégi kivagyok én stílusra. Minden a pályán letolok mindnekit elvért készült, hogy ő legyen akit először .
A Z06 erősen Viperre hasonlító kinézetű, de inkább utcai használatra épített "játék". Nagyon jó útfekvéssel, ezt még az itthon, hozzá nem értő tesztelők is erlismerték. (a régi besorolás a '60-as évekből: Corvette: luxus sport autó - a Mustang pony car, szerintem ez még mindig igaz). Így megint nem összeillőek. A Viper pedig csúcs kategóriás, amihes Saleen, Ford GT lenne illeszthető szerintem. Ettől függetlenül nekem sosem jött be a Corvette. Nagyon szép elismerem, a régi változatok főleg, de számomra használhatatlan autó. A régiek: jó esetben nagy motor, két ülés és kész. Rámolni semmit, utazni tényleg csak hitel kártyával lehet. Tehát számomra kirakat autó. Ha kirakatautó, akkor számomra Aston Martin V8.
Ráadásul annak van csomagtere 4 ülése. Azt sem fogja az ebmer csak nyaraláshoz, túrákhoz használni, nem városi autó (itt teszek egy kis megjegyzés: azért tettem be a Ford-os fórumra képet, hogy hát ha észre veszi más is: ha az autó formáját, lámpáit nézi valaki, akkor erősen Mustangos jegyek vannak rajta szvsz).
Nagyon szép a Mustang! A legklasszikusabb forma. Jól eltalált karakter. Nekem a három közül külsőre ő tetszik a legjobban Inkább utcára épített, akár napi, de drága autó. Más elvárásoknak felel meg, ezért nem jó az összehasonlítás... (aki ebben az árkategóriában vásárol az szerintem már nem azt nézi, hogy mennyit spórol, hanem hogy jól nézzen ki és jól menjen... Itt pedig már drága az ottani árszinten napi gurulgatós autónak, de nem annyira durva sport autó, mint a másik kettő. A Corvette csak Corvette (név, fogalom, aki azt szereti...) a Viper még nagyobb fogalom, így ebben a leosztásban a Mustang nagyon jó helyezést ért el a tesztben szerintem. Nem voltak elfogultak a tesztelők!
Ettől függetlenűl nekem nagyon tetszik az első, fehér kék csíkokkal változat. Ráadásul az árában is sokkal racionálisabb a másik kettőhöz képest, mert GM árairól eszembe jut a klasszikus régi bohózata Márkusnak: Mi kerül ebben ennyibe? (jó tudom a név és a hihetetlen menetteljesítmény, amit nyújtanak).
A Mustang az első képen nagyon erősen hsonlit karakterében az Aussie XC Cobrára, ami szerintem egy jól eltalált erőgép volt. A piros fehér csíkos nekem kicsit Matchbox-os hangulatot ad. Nagyon műanyagos lesz tőle az autó...
1! Nem szép dolog 2006-os modelleket 2007-essel összehasonlítani...Ez most mindentől függetlenűl, bár így kicsit jobb a dolog, mert igazából nem egy kategória a három autó (egyik sem az a másikokhoz képest ).
A Viper egy luxus kinézetű, de igazából állítólag kényelmetlen csúcs sportautó. Nem mindennapi használatra, hanem hétvégi kivagyok én stílusra. Minden a pályán letolok mindnekit elvért készült, hogy ő legyen akit először .
A Z06 erősen Viperre hasonlító kinézetű, de inkább utcai használatra épített "játék". Nagyon jó útfekvéssel, ezt még az itthon, hozzá nem értő tesztelők is erlismerték. (a régi besorolás a '60-as évekből: Corvette: luxus sport autó - a Mustang pony car, szerintem ez még mindig igaz). Így megint nem összeillőek. A Viper pedig csúcs kategóriás, amihes Saleen, Ford GT lenne illeszthető szerintem. Ettől függetlenül nekem sosem jött be a Corvette. Nagyon szép elismerem, a régi változatok főleg, de számomra használhatatlan autó. A régiek: jó esetben nagy motor, két ülés és kész. Rámolni semmit, utazni tényleg csak hitel kártyával lehet. Tehát számomra kirakat autó. Ha kirakatautó, akkor számomra Aston Martin V8.
Ráadásul annak van csomagtere 4 ülése. Azt sem fogja az ebmer csak nyaraláshoz, túrákhoz használni, nem városi autó (itt teszek egy kis megjegyzés: azért tettem be a Ford-os fórumra képet, hogy hát ha észre veszi más is: ha az autó formáját, lámpáit nézi valaki, akkor erősen Mustangos jegyek vannak rajta szvsz).
Nagyon szép a Mustang! A legklasszikusabb forma. Jól eltalált karakter. Nekem a három közül külsőre ő tetszik a legjobban Inkább utcára épített, akár napi, de drága autó. Más elvárásoknak felel meg, ezért nem jó az összehasonlítás... (aki ebben az árkategóriában vásárol az szerintem már nem azt nézi, hogy mennyit spórol, hanem hogy jól nézzen ki és jól menjen... Itt pedig már drága az ottani árszinten napi gurulgatós autónak, de nem annyira durva sport autó, mint a másik kettő. A Corvette csak Corvette (név, fogalom, aki azt szereti...) a Viper még nagyobb fogalom, így ebben a leosztásban a Mustang nagyon jó helyezést ért el a tesztben szerintem. Nem voltak elfogultak a tesztelők!
Ettől függetlenűl nekem nagyon tetszik az első, fehér kék csíkokkal változat. Ráadásul az árában is sokkal racionálisabb a másik kettőhöz képest, mert GM árairól eszembe jut a klasszikus régi bohózata Márkusnak: Mi kerül ebben ennyibe? (jó tudom a név és a hihetetlen menetteljesítmény, amit nyújtanak).
A Mustang az első képen nagyon erősen hsonlit karakterében az Aussie XC Cobrára, ami szerintem egy jól eltalált erőgép volt. A piros fehér csíkos nekem kicsit Matchbox-os hangulatot ad. Nagyon műanyagos lesz tőle az autó...