Hírek, újdonságok, általános beszélgetés a Fordokról
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
-
TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22188
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
-
Kapcsolat:
Hozzászólás
Szerző: TomiTomi » 2009.01.21 21:18
Ford PowerShift váltó
2010-ben jön a piacra az új két kuplungos váltó, amely a VW DSGjéhez hasonlóan kézi vagy teljesen automata üzemmódban müködik. A Fiesta-ba kerül először. A 6 sebességes PowerShift kereken 13 kg-mal könnyebb mint egy hagyományos 4 sebességes automata és 9 %-kal üzemanyagtakarékosabb.
További képek
itt.
-
trafo2000
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1073
- Csatlakozott: 2007.08.04 9:00
Hozzászólás
Szerző: trafo2000 » 2009.01.21 21:52
Jó fura szerkezet,kipróbálnék egy ilyet.Ha jól látom ez robotváltóként is működhet.
-
TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22188
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
-
Kapcsolat:
Hozzászólás
Szerző: TomiTomi » 2009.01.21 22:13
trafo2000 írta:Jó fura szerkezet,kipróbálnék egy ilyet.Ha jól látom ez robotváltóként is működhet.
Jól látod, s írtam is.
Skodat vezettem DSGvel és dízel motorral pár évvel ezelőtt. Az nekem nem tetszett. És kimondottan zavaró volt vele lépésben menni: nem kúszott magátol, kuplungot sem tudsz kinyomni - nekem túl gyors volt a parkoláshoz.
-
trafo2000
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1073
- Csatlakozott: 2007.08.04 9:00
Hozzászólás
Szerző: trafo2000 » 2009.01.22 22:39
Ja a dsg a robotváltó?Mindent én sem tudhatok

-
TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22188
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
-
Kapcsolat:
Hozzászólás
Szerző: TomiTomi » 2009.01.22 23:15
trafo2000 írta:Ja a dsg a robotváltó?Mindent én sem tudhatok

DSG a két kuplungos váltó a fauvétől. Az csak tippelem, hogy robotváltónak azt nevezed, amikor egy ilyen váltó automata üzemmódban magától váltogatja a sebességeket.
-
LeMans67
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 2318
- Csatlakozott: 2007.07.03 7:34
Hozzászólás
Szerző: LeMans67 » 2009.01.23 9:37
TomiTomi írta:trafo2000 írta:Jó fura szerkezet,kipróbálnék egy ilyet.Ha jól látom ez robotváltóként is működhet.
Jól látod, s írtam is.
Skodat vezettem DSGvel és dízel motorral pár évvel ezelőtt. Az nekem nem tetszett. És kimondottan zavaró volt vele lépésben menni: nem kúszott magátol, kuplungot sem tudsz kinyomni - nekem túl gyors volt a parkoláshoz.
Ezt nem értem, a fékkel tudod szabályozni nem?
-
trafo2000
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1073
- Csatlakozott: 2007.08.04 9:00
Hozzászólás
Szerző: trafo2000 » 2009.01.23 11:05
TomiTomi írta:trafo2000 írta:Ja a dsg a robotváltó?Mindent én sem tudhatok

DSG a két kuplungos váltó a fauvétől. Az csak tippelem, hogy robotváltónak azt nevezed, amikor egy ilyen váltó automata üzemmódban magától váltogatja a sebességeket.
Robotváltó az ami megegyezik a hagyományos fogaskerekes mechanikus váltóval,szóval az automatához semmi köze,de a fokozatokat elektromotorok vagy hidraulika kapcsolja,a hagyományoshoz hasonlító kuplungot is az autó működteti.Elvileg ebben próbálták meg egyesíteni a kézi és az automata előnyeit.
Transitban is kapható,olvastam a tesztjét,több manőverezés után és padkára álláskor erős kuplung szaga lett a gépnek.Na akkor el is könyveltem magamban hogy ez egy marhaság

-
TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22188
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
-
Kapcsolat:
Hozzászólás
Szerző: TomiTomi » 2009.01.24 17:57
LeMans67 írta:Ezt nem értem, a fékkel tudod szabályozni nem?
Elég sok automatát vezettem már.

Ennél valahogy ez nem működött...

-
TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22188
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
-
Kapcsolat:
Hozzászólás
Szerző: TomiTomi » 2009.01.24 17:59
trafo2000 írta:Robotváltó az ami megegyezik a hagyományos fogaskerekes mechanikus váltóval,szóval az automatához semmi köze,de a fokozatokat elektromotorok vagy hidraulika kapcsolja,a hagyományoshoz hasonlító kuplungot is az autó működteti.Elvileg ebben próbálták meg egyesíteni a kézi és az automata előnyeit.
A DSG és amit Ford csinál, pont ilyen. Csak mint írtam, két kuplungjuk van.
-
TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22188
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
-
Kapcsolat:
Hozzászólás
Szerző: TomiTomi » 2009.02.10 21:51
Ford ballon autókkal tesztel
Ford keményen dolgozik, hogy biztonságosabbak legyenek a modelljeik. Volvotól átvették a padlólemezt és sok más megoldást is. Ezek között van a radaros sebességszabályozó ekejtronika (cruise control). De hogyan lehet tesztelni, finomhangolni egy ilyen rendszert? Autók között kell mozogni. Ez így elég drágának tűnik, hisz biztos egymásnak mennek a finomhangolás alatt. Ezt problémát azzal oldotta meg, hogy autóméretű balonokat készíttetett. Igaz, hogy egy-egy ballon is 10 000 $-ba kerül, de nem károssodnak a tesztautók és nagyobb biztonságban vannak a tesztelők is. És szeles napokon komikus jeleneteket okoznak.
További képek
itt.
-
trafo2000
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 1073
- Csatlakozott: 2007.08.04 9:00
Hozzászólás
Szerző: trafo2000 » 2009.02.10 22:41
10000 dodo egy ballonért?Biztos valami superspéci nasa fejlesztés

-
somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás
Szerző: somi » 2009.02.11 9:23
Persze, hogy drága. Van rajta ablak, meg hűtőrács, meg világítás is

-
TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22188
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
-
Kapcsolat:
Hozzászólás
Szerző: TomiTomi » 2009.02.17 10:01
Ford 2013-ra minden típusban akar 4 hengeres motort kínálni
Ford azt tervezi, hogy 2013-ig minden személyautó és crossover 4 hengeres motorral is rendelhető lesz. Ehhez készítik az EcoBoost 4 hengereseket, amelyek V6osok teljesítményét nyújtják és kevesebbet fogyasztanak. Évi 750 000 4 hengeres motor gyártására készülnek. Még azt is vizsgálják, hogy az F-150-esbe is be lehetne-e építeni.
-
somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Hozzászólás
Szerző: somi » 2009.02.17 14:53
Ekkora vásárlóerő lenne világszerte a legeslegalsó, legtakarékosabb szegmensben? Mert nálunk úgy van valóban, hogy mindenki a legkisebb motorral választ kocsikat, amik ugyan nem mennek, viszont ha ez nem zavar, lehet vele talán takarékosan közlekedni. Na de ez világjelenség?
Egy teherautóba, crossoverbe meg.....

hát beszarok.
-
TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22188
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
-
Kapcsolat:
Hozzászólás
Szerző: TomiTomi » 2009.02.17 14:55
Azért azt tartsd szem előtt, hogy kb 2,5l-es turbós motorokról van szó min 200 LE-vel.
