
És StangMan teljesen jogosan reklamált, hogy nem készítettem több képet erről a különlegességről. Sajna a bőség zavara elterelte a figyelmemet. Most azzal pótolom, hogy bemutatom nektek e különleges autót, az 1987-1990-es asc McLaren Mustang-ot.

asc McLaren története
Peter Muscat mérnök felesége a 80as évek elején a Ford Motor Company-nál dolgozott. És a nej egy Mercedes SL-lel közlekedett, amit nem néztek jó szemmel a Ford-nál. Így Muscat azt gondolta, hogy neje miért járhatna egy minőségi kabrióval, amelynek az orrán és a hátulján is Ford embléma van. Vett egy Mustang notchback-et és átalakította egy kétüléses kabrióra, úgy MB SL módra. Vállalkozó lélek, így úgy döntött, hogy megmutatja a Ford vezetésnek is. Nagyon tetszett neki a kocsi és a kivitelezés is, de ekkor 1982-öt írtunk és a FoMoCo éppen szerződött a Cars and Concept-tel, hogy építsnek 4 üléses Mustang kabriókat 83-tól. Azért nem veszett kárba munka. MErcury Capri-ból, a Mustang testvéréből, nem létezett nyitott verzió, így Muscat szerződött Forddal és az American Sunroof Companyvel, hogy építsenek pár Mercury Capri Convertible-t. Azért, hogy még különlegesebb legyen az ajánlat, módosította még a fútóművet, kereket és a gumikat. Sőt McLaren engedélyével a „ground effect”-et is. Mikor a Capri gyártása befejeződött 1986-ban, akkor asc McLaren átváltott a Mustang-ra és Mustang LX notchback-ekből épített kétüléses kabriokat.

Temelési számok
1987: 479 db
1988: 1015 db
1989: 247 db
1990: 65 db
összesen: 1806 db



Linkek
http://www.ascmclaren.com/
http://www.ascmclaren.org/
