Mustang, az elektromos izomautó
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Én csak megjegyzem, hogy már rég bizonyított tény, hogy az elektromos gépek jobban, ráadásul egyenletesen gyorsulnak. Emlékszem anno amikor még nem volt tele a város a troli miket lépett, pedig az nem egy gyorsulási gép. Az akkunak van csak súlya, a villanymotorok sosem voltak nehezek, de ha végre találtak valami könnyű kivitelt, akkor mi az ami olyan nagyon növelné a tömeget?
Jobban gyorsulnak ez igaz. Elvileg. A nyomatékuk minden fordulaton ugyanannyi. Csak még sincs évtizedek fejlesztő munkája után sem olyan elektromos autó amivel érdemes lenne komolyan foglalkozni.LeMans67 írta:Én csak megjegyzem, hogy már rég bizonyított tény, hogy az elektromos gépek jobban, ráadásul egyenletesen gyorsulnak. Emlékszem anno amikor még nem volt tele a város a troli miket lépett, pedig az nem egy gyorsulási gép. Az akkunak van csak súlya, a villanymotorok sosem voltak nehezek, de ha végre találtak valami könnyű kivitelt, akkor mi az ami olyan nagyon növelné a tömeget?
Olyat lép a troli, hogy már gondolkodnak a Forma-1-es teszteken, ezt inkább hagyjuk. Akkorát lép, hogy semekkorát. Persze összevetve egy Multi-car-ral egész penge, na de egy rendes dízel busz odacsapja. Arról nem is beszélve, hogy a szopókáival lopja az áramot a dráutból, nem akksiból van táplálva.
Azért ne fogadj rá, hogy egy vilanymotor olyan pille súlyú, tudod mágnesek, meg mi egyéb...
Az akkuk pláne nem könnyűek. Csak gondolj a saját autódba lévőre, na az semmi egy komoly akksihoz képest, pláne a tömegét tekintve.
Nem elvileg gyorsulnak jobban, hanem gyakorlatilag, a méretük meg nevetségesen apró... A gond mindig is az akkuval volt...A nagy mérete és a tömege volt az ellenfél és ezért sincs normál ilyen gép (igaz én mobilnál is emlékszem, hogy anno kis koffert hordtak a lököttek és jó ha egy napig bírta, ma ami 1 hetet nem bír és nem fér a zsebedbe az elavult állítólag, bár engem ez sem izgat). Az idők változnak és az akkuk is. Már régebben is volt könnyű és erős akku, csak az előállítási költsége miatt nem érte meg autóba tenni...Egyszer ezt is el kell kezdeni... Az más kérdés, hogy tetszik vagy nem, esetleg mennyire környezet kimélő...(erről másik topicban már sokat csevegtünk...)
Azért elvileg, mert a gyakorlat még nem igazolta. Legalábbis hétköznapi használatra alkalmas autót tekintve.LeMans67 írta:Nem elvileg gyorsulnak jobban, hanem gyakorlatilag, a méretük meg nevetségesen apró... A gond mindig is az akkuval volt...A nagy mérete és a tömege volt az ellenfél és ezért sincs normál ilyen gép (igaz én mobilnál is emlékszem, hogy anno kis koffert hordtak a lököttek és jó ha egy napig bírta, ma ami 1 hetet nem bír és nem fér a zsebedbe az elavult állítólag, bár engem ez sem izgat). Az idők változnak és az akkuk is. Már régebben is volt könnyű és erős akku, csak az előállítási költsége miatt nem érte meg autóba tenni...Egyszer ezt is el kell kezdeni... Az más kérdés, hogy tetszik vagy nem, esetleg mennyire környezet kimélő...(erről másik topicban már sokat csevegtünk...)
Ami nincs tömegben az nincs? Tehát a Ford GT sincs, hisz nem gyártottak legalább 1 M-ot? Ne csináld már.Bandit írta:Azért elvileg, mert a gyakorlat még nem igazolta. Legalábbis hétköznapi használatra alkalmas autót tekintve.
A régi orosz troli brutál jól gyorsult... Ez tény, ráadásul úgy, hogy egy városi használatra tervezett játék volt. Pont ezt beszéltük TomiTomival.
Az akkuk árában van a gond jelenleg, hogy ki fizesse meg...A legfejlettebb akkut nem tehetik be, mert mondjuk egyből 2-3x annyi lenne az autó ára. Innetől kezdve ki venné? (amúgy meg először szépen ki kell futattni a régit ami raktáron van, aztán lehet az újat piacra dobni...)
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22178
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A régi orozs troli a többi tömegközlekedési járműhöz képest gyorsult jól és azt is csak kb 60-ig. 
De vissza a Ronaele Mustang-hoz.
Itt egy fiktív számítás. Használjunk az autónkban 136 LE-t (100 kW), tartson az akkunk 200 km-nyit és menjünk az egyszerűség kedvéért 100 km/h-s átlaggal. Ebből következik, hogy két órán keresztül van szükségünk 100 kW-ra. Kicsit gugliztam és azt találtam, hogy a Prius aksijának az energiasűrűsége 540 W/kg. 200 kW-hoz akkor 370 kilonyi aksi kell. 

De vissza a Ronaele Mustang-hoz.


fazsom... ez az egész nem erről szól... itt olyan autókról beszélünk, amiket örömautózásra teremtettek...
mindegy mikor, hányszor, hol... de ha beülsz és beindítod megbizseregsz (és nem azért mert megb... az áram)
akármennyire mega elektromos is, az örömautózást alapból kizárja!!!!!
nincs motorhang, nincs kipuffogóhang, nem rázkodik a motor, nem érzed benne az erőt... ennyi... lehet túlmagyarázni, hogy ennyi akku, meg annyi... míg feltöltöd az akkukat négy állatfaj kihal az áramot adó atomerőművek szennyezésétől...
mindegy mikor, hányszor, hol... de ha beülsz és beindítod megbizseregsz (és nem azért mert megb... az áram)
akármennyire mega elektromos is, az örömautózást alapból kizárja!!!!!
nincs motorhang, nincs kipuffogóhang, nem rázkodik a motor, nem érzed benne az erőt... ennyi... lehet túlmagyarázni, hogy ennyi akku, meg annyi... míg feltöltöd az akkukat négy állatfaj kihal az áramot adó atomerőművek szennyezésétől...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Tomi, megfogtad a dolgot,nem kell sok km-re menni, elég ott körözgetni, tehát elég az akku. Jól megy, folyamatos erő van, nincs gyengülés..TomiTomi írta:Ha másra nem, driftelni tguti jó lenne ez a hatalmas nyomaték.
Ja, és neked majd vroomboxzal adják.

Stangnak + veszünk egy mp3-at a fülére, ami brummog közben

bazz LeMans nagy a szádLeMans67 írta:Stangnak + veszünk egy mp3-at a fülére, ami brummog közben

nem is tudom miért hajtottak el minket Vácott az átjáró alól????

CSAK NEM AZÉRT MERT LEMANS LEMANS-ÁNAK HANGJÁRA EGÉSZ VÁC FELÉBREDT???????????????????????
Értem, jelen esetben maximum az elektromos ventillátorok csaphatnának egy kis zajt, vagy kavarhatnák fel az éjszaka álló levegőjét...

Legközelebb ha LeMansnak motorbömböltetésre támad vágya, nem a gázpedált fogja nyomkodni, hanem a futőventillátor kapcsolóját kapcsolgatja 1-ről 3-ra... nesze neked mászklékár

-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22178
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Újabb "nulla kibocsátású" Mustang-ok:

Tjaarda és HST International rendeléseket vesz fel a teljesen elektromos Mustang-ra és Shelby Cobra-ra
4 másodperces gyorsulást 100-ra, 300 LE-t, 200 km/h-s csúcsot és 170 km-es hatótávolságot igérnek a Mustang-nál. A Cobra még erre tesz rá egy lapáttal: 3,2 alatt gyorsul és 240 km/h a vége.
Mindkét autó kereken 3,5 óra alatt feltölthető 220 V-ról.
A Mustang 80 e $-tól, a Cobra 125 e $-tól indul.

Tjaarda és HST International rendeléseket vesz fel a teljesen elektromos Mustang-ra és Shelby Cobra-ra
4 másodperces gyorsulást 100-ra, 300 LE-t, 200 km/h-s csúcsot és 170 km-es hatótávolságot igérnek a Mustang-nál. A Cobra még erre tesz rá egy lapáttal: 3,2 alatt gyorsul és 240 km/h a vége.
Mindkét autó kereken 3,5 óra alatt feltölthető 220 V-ról.
A Mustang 80 e $-tól, a Cobra 125 e $-tól indul.