Oldal: 1 / 2
T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.25 12:20
Szerző: medbali
Srácok,
Szerintetek mennyit ér egy T5-ös váltó kis hazánkban ( gyári váltóharanggal kuplungszerkezettel)? Az évjárat ismeretlen mert nincs meg a gyári vin táblája. Az eladó szerint 87 körüli Mustang-ból való. Állapotról sincs semmi konkrétum csak annyi hogy működőképes.
Honnan tudom kideríteni ránézésre hogy az már World Class-e vagy a régebbi kiadás?
Esetleg ha lenne valakinek "jó" áron eladó akkor szóljon nyugodtan.
Köszi.
Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.25 16:39
Szerző: StangMan
"Identify the transmission visually if the ID tag is not present
On the input-shaft end of the transmission, with the bell housing removed, the cover for the forward counter shaft bearing looks similar to an engine freeze plug on NWC units, whereas on WC T5s, it is a heavier steel cover marked "Timken" with a part number. Also, on WC T5s, a large yellow-and-black warning label recommending Dexron II automatic transmission fluid is normally found."
Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.25 17:17
Szerző: Chromlo
Legutóbb 100 körül kínáltak. Gyorsan el is ment.
Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.25 18:04
Szerző: medbali
StangMan írta:"Identify the transmission visually if the ID tag is not present
On the input-shaft end of the transmission, with the bell housing removed, the cover for the forward counter shaft bearing looks similar to an engine freeze plug on NWC units, whereas on WC T5s, it is a heavier steel cover marked "Timken" with a part number. Also, on WC T5s, a large yellow-and-black warning label recommending Dexron II automatic transmission fluid is normally found."
Hát ez jó lenne, csak az a baj hogy össze van rakva a motorral és jelenleg messze van tőlem.

Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.25 18:22
Szerző: medbali
Chromlo írta:Legutóbb 100 körül kínáltak. Gyorsan el is ment.
100-at azonnal adnék érte...tudsz még ilyet?
Ezt közel a duplájáért akarják adni. De szerintem,( javíts ki ha tévedek) ebben a gyári formában hamar kinyírnám egy felhúzott 351W-vel.
Egy ilyen cucc minimum kéne bele :
http://www.astroperformance.com/product ... cts_id/207" onclick="window.open(this.href);return false;
Plusz egy ilyen se ártana:
http://www.astroperformance.com/product ... cts_id/150" onclick="window.open(this.href);return false;
Plusz egy erősebb kuplung szett is.
Te mit gondolsz?
Eléggé elmélyültél már a kézi váltókban.

Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.25 19:08
Szerző: StangMan
Ennek a kettőnek meg a váltónak az árából kijön egy T-56...

Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.25 20:20
Szerző: medbali
StangMan írta:Ennek a kettőnek meg a váltónak az árából kijön egy T-56...

De ahhoz még kellene egy váltóharang, lendkerék, kuplung szett stb. és még faragni is kellene hogy beférjen.
Amúgy nekem egy 4 sebességes Toploader is megfelelne ha a 4. sebesség overdrive lenne.
Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.26 7:07
Szerző: StangMan
Szóval akkor marad a T5

Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.26 8:53
Szerző: medbali
StangMan írta:Szóval akkor marad a T5

Hát, ha sikerül még alkudnom akkor igen. Eddig 180e-nél tartunk, ami szerintem sok érte.
A Te váltód hogy bírja? Elvileg az is még a gyengébbik változat nem?
Az hogy lehet hogy mindenhol azt látom hogy a 87-es GT 406 NM-es nyomatékkal rendelkezik, viszont a korai T5 world class-ra csak kb. 360 NM-t írnak mint maxium nyomaték.
Mi az igazság? Valami sántít. Nem hinném hogy a gyárban nem hangolták össze a cuccokat. Hogy rakhattak gyengébb váltót egy erősebb motor mögé???
Vagy lehet én nem értek hozzá.

Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.26 21:13
Szerző: Chromlo
Szerintem lebecsülitek a váltókat. Én T4-et is probáltam már tönkretenni, de nem sikerült.
Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.26 21:38
Szerző: medbali
Chromlo írta:Szerintem lebecsülitek a váltókat. Én T4-et is probáltam már tönkretenni, de nem sikerült.
Ok, te ajánlanád a T5-öt megerősítés nélkül egy 350-400 lóerős 351W mögé? Nekem nincs túl sok tapasztalatom ezzel a váltóval.
Egyszer volt egy 87 GT-m, abban bírta.
Nem fogok drag radialokkal járkálni, de 255-ös gumi lesz hátul, és biztos nem fogom tudni megállni hogy ne állatkodjak néha vele

Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.26 21:50
Szerző: StangMan
a váltó életét radikálisan befolyásolja a diffi áttétele is... minnél hosszabb annál "nyugisabban" kerül át az erő róla a diffire...
erős motor, 4.11-es gyorsan szétbassza, mig egy 2.73-al lehet hogy örök életű...
az enyém gyakorlatilag olyan, mint 12 éve... a motoron csak minimális bolt-on tuning van, ha most hozza azt, amit gyárilag kéne, akkó jó...
nah, akkor mondom... 1985-től World Class van az 5literes Mustangokban (a kisebb motorokhoz is T-5 van, de az bévül totál más... de nem egyezik a 85 elötti 5literes T-5-ökkel sem).
89-ben, 91-ben, 92-ben és 93-ban is enyhén módosítottak a váltókon. ez gyakorlatilag egyes belső "fogaskerekek" erősítését majd 93ban van amelyik még speckó foszfát bevonatot is kapott... ha kell írom éves bontásban is, de szerintem nem fontos... értelemszerűen legjobb T-5 a 93asból van...
Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.26 22:08
Szerző: medbali
StangMan írta:a váltó életét radikálisan befolyásolja a diffi áttétele is... minnél hosszabb annál "nyugisabban" kerül át az erő róla a diffire...
erős motor, 4.11-es gyorsan szétbassza, mig egy 2.73-al lehet hogy örök életű...
az enyém gyakorlatilag olyan, mint 12 éve... a motoron csak minimális bolt-on tuning van, ha most hozza azt, amit gyárilag kéne, akkó jó...
nah, akkor mondom... 1985-től World Class van az 5literes Mustangokban (a kisebb motorokhoz is T-5 van, de az bévül totál más... de nem egyezik a 85 elötti 5literes T-5-ökkel sem).
89-ben, 91-ben, 92-ben és 93-ban is enyhén módosítottak a váltókon. ez gyakorlatilag egyes belső "fogaskerekek" erősítését majd 93ban van amelyik még speckó foszfát bevonatot is kapott... ha kell írom éves bontásban is, de szerintem nem fontos... értelemszerűen legjobb T-5 a 93asból van...
"erős motor, 4.11-es gyorsan szétbassza"
Hát ezaz, erős lesz a motor 3.73-mal.
Erősítés nélkül nekem szerintem hamar törne benne valami.
Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.26 23:56
Szerző: TomiTomi
StangMan írta:a váltó életét radikálisan befolyásolja a diffi áttétele is... minnél hosszabb annál "nyugisabban" kerül át az erő róla a diffire...
erős motor, 4.11-es gyorsan szétbassza, mig egy 2.73-al lehet hogy örök életű...
Zöldfülűként azt gondoltam volna, hogy pont fordítva van. Rövid áttétellel könnyen megfordul a gumi, így kisebb az ellenállás.

Re: T5 kézi váltó
Elküldve: 2011.01.27 6:21
Szerző: StangMan
háát... ez olyan, mint... van a simi az arcra, ami egy bizonyos erő erő fölött inkább pofánb.szás