![Kép](http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/03/630sm.jpg)
1970 március 11.-én Genfben mutatták be először a Citroën SM-et. Akkor teljesen a kora előtt járt, van akik azt állítják, hogy még mindig.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Az SM rövidítést több féle képpen magyarázzák: Sports Maserati vagy Sa Majesté (ő felsége). Még 68ban Citroën megvásárolta Maserati-t. S az SM a Merak motorját kapta meg. Ez a V6os a világ egyik legbonyolultabb motorja. (Mit szólsz 3 vezérműlánchoz?) De SM a különleges sport motoron kívül is sokat nyújtott: Robert Opron lélegzetelállító karosszériadizájnját, a DS hidropneumatikus rugózását, a világelső sebességfüggő szervokormányát. A hidropneumatikus rendszer vezérelte a rugózás mellett a kormányzást, a fékezést és a váltót. A hat fényszóróból kettő együtt forog a kerekekkel.
1970ben az SM volt a világ leggyorsabb első kerékmeghajtású autója. 225 km/h a végsebessége. És a féktávja is a legrövidebb volt hosszú időn keresztül a sorozatban gyártott autók között. Csak 86ban a Porsche 959es döntötte meg a rekordját.
A világ egyik legkülönlegesebb autója most lett 40. Boldog szülinapot!
![](http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/03/sm10.jpg)