Muzeális jellegű járművek minősítésének díjtételei 2011.11.01-től
Megnevezés nettó (Ft+áfa)
Muzeális jellegű jármű előminősítése: VÁM-eljárást megelőzően / hulladékká nyilvánítás alkalmával 9 700 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Személygépkocsi 26 400 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Személygépkocsi pótkocsija 23 100 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Tehergépkocsi és vontató / speciális gépkocsi 29 750 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Tehergépkocsi és vontató / speciális gépkocsi pótkocsija 25 750 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Különleges jármű / harci jármű 51 600 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Motorkerékpár / motorkerékpár oldalkocsija 13 450 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Segédmotorkerékpár / motorkerékpár pótkocsija 8 350 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Oldalkocsis motorkerékpár 19 925 Ft
Muzeális jellegű jármű okmányának pótlása (1 db) 2 600 Ft
Muzeális jellegű jármű azonosítási (regisztrációs) táblája 2 650 Ft
F.I.V.A. minősítés honosítása 5 500 Ft
Itt vmi nem stimmel.. (kezdve a kamu címmel - mondjuk mostanában mindenhol a cím és a cikk köszönő viszonyban sincs, elmentek bulvárba.. )
Amikor lejárt a 2év műszaki elment volna egy OT-ra, majd levizsgáztatta volna. Igen ez pénzbe kerűl, cserébe viszont 5 évre (FIVa esetén 10 +1 műszaki 5 évnél) letudott minden gondot (ha nem figyelt anno akkor most így pár nap alatt megoldható és nincs semmi fejfájás csak ÖRÖM, hogy irány az aszfalt...). Egy hobbiról beszélnük ami költségekkel jár, ezt mindenki tudja...
Az ilyen cikkek helyett írhatnának végre értelmes dolgokról, gondokról... (új autók minőségi problémáiról, lásd ócska fényezések - márkától függetlenűl 10 éve mindegyiket visszadobták volna, hogy fessék újra, mert narancsos vagy túl vékony a fényezés, 60-80-100-as értékek, vicc). Vékony lemezvastagságok - ráesik egy dió és behorpad a lemez. Ócska kárpitok - pár évesen lekopott műanyagok, mindenhol a spórolás érezhető. Aztán kezd tele lenni a piac olyan autókkal amikre régen 2+2 ülést írtak, mert hátul nem fért el csak egy gyerek JÓ esetben, ezek most 4-5 üléssel futnak. Arról már ne is beszéljünk, hogy sok autónál elől se lehet rendesen elférni, alig van fejtér, térd nem fér el ócskák az ülések. Az állandó visszahívások mutatják, hogy nincs rendes minőség ellenőrzés...sajnos ilyen cikkek nem születnek...
Re: Veteránok
Elküldve: 2014.09.01 20:36
Szerző: TomiTomi
Szerintem az egész cikknek annyi értelme, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy csak friss OTval lehet műszakiztatni.
Ma érdeklődtem a MAVAMSznál a FIVÁs autó 5 év utáni műszaki vizsgáztatása után.
Vita van a MAVAMSz és az Autóklub között, ezért azt ajánlják első körben, ha nem használod a kocsit, várjál 2-3 hónapot...
Ha mégis kell a kocsi most, akkor újra kell FIVÁzni (!), de csökkentett áron (15 kHUF) és utána ugyanúgy honosíttatni a vizsgát mint az eredeti FIVA vizsgánál. Ez az új vizsga is 10 évig (?) lesz érvényes. Az egész átfutása 3-4 hét...