Alternatív üzemanyagok
Elküldve: 2007.09.29 0:57
A legújabb Road & Track-et olvasgattam, és van benne egy érdekes cikk, ami azért elgondolkoztatott.... kiváncsi vagyok azért ez mást is foglalkoztat-e a kérdés...
Szóval mi van/lesz/lehet a jó öreg benzin helyett.... ???
- Dízel
- E85, E100....
- Gázüzem
- Elektromos motorok
- Hybrid meghajtás (benzin/elektromos)
- Hidrogén meghajtás
- fa/széntüzelés...
Na szóval, ami igazán elgondolkoztatot, hogy pl. a Toyota/Lexus nyomja ezt a hybrid meghajtást... ami jópofa, de semmi több... és egy levélíró is ezt mondta... a Példa a Lexus 600as Hybrid-je volt... az emberke 730d BMW-je,ugyanolyan erős, olcsóbb, jobban megy és sokkal jobban fogyaszt... a kérdés akkor tényleg jó, mi a szarnak az igen drága hybrid technológia, ha az is alapjában véve igényli a kőolajat, és csak kiegészítőként szerepel az elektromos meghajtás...
Én részemről a Hybrid témát dobtam is...
Hosszú távon sajnos a dízel sem megoldás, mert ugyanúgy kőolaj kell hozzá... takarékos dízelekkel csak odázhatnánk a témát, de valszeg nem sokkal...
Gázüzem... na ez már régebb óta a rendelkezésre áll, de hivatalos formában vmiért nem terjedt el, a gázautók jelentős hányada utólag lett gázosítva... ennek a folymánya az, hogy kb. fele-fele az arány a jól működő, jól fogyasztó és nem büdös, és a büzölgő gázzabálók között.
Elviéleg a fogyasztás valamivel nő, igaz a guruk azt mondják, hogy jól beállított gáznál nem, a teljesítmény valamivel csökken.
Károsanyag kibocsájáts hatványozottan kisebb, vagy nemlétező...
Hatótávolság korrekt... Mindenképpen jó állapotú gyújtást igényel, ezért a gyerták gyakrabban fogynak... Asszem talán azt is hallottam, hogy a hengerfejtömitésnek is igen jónak kell lennie, azt gyakran kell ellenőrizni...
Nekem ez még szimpatikus lenne, de neki kéne esniük a gyártóknak és ezt a technikát fejleszteniük!
E85, E100... gyakorlatilag alkohol, benzin adalékkal... a szám mindig az alkoholtartalmat jelenti... vagyis az E85, az 85% alkohol, 15% benzin... a fogyasztás kb. 20-30%al magasabb, nem kell hozzá más, csak némi növényzet...
Speciális üzemanyagrendszer szükségeltetik hozzá, mert az alkohol megeszi a gumialkatrészeket, nincs a benzinpumpának kenése... szóval nem csak beletölcsük a benzines autónkba...
Braziliában pl. az autók java-része jó ideje alkoholos, tehát működik...
Jó alternatíva, csak kellenek korrekt átalakító kitek.
Elektromos motorok.... ezekről addig megintcsak nem érdemes beszélni, míg nincs megfelelő kapacitású akkumulátor feltalalálva, amit sima hálózati konnektorról az este folyamán fel lehet tölteni és a hatótávolsága legalább 400km legalább 130km/h-s sebességnél (és még ez is limitálja a használhatóságot... sajnos szvsz magában az elektromos hajtás nem tud működni, mert az újratöltés hosszú ideig tart)... szóval ez ilyen veszett fejsze nyele... azok használják akik amúgy sem mennek sokat, és ezért iszonyatos felárat fizetnek
Igaz a károsanyag kibocsájtás 0.
A hidrogén szintén jó alternatíva lehet, de ennek az elterjedése még szintén nagyon-nagyon odébb van... Az üzemanyag kezelése ma még nehézkes, a hatótávolság limitált, maga a technológia költséges... Szóval ebbe is még tolni kell rendesen a pénzt, hogy akár a remény szikrája is fellobanjon a mindennapi elterjedéshez.
Mi van még??? Van egy magyar találmány, asszem vmi Széchenyi utód találta fel, hogyan lehet a mai benzines motorok esetén a benzint 50% vízzel keverni, a benzinnel azonos eredményeket produkálva...
Ez már 5-6 éve kitudódott... müködött, minimális átalakitás kell az autókon... és???? Úgy néz ki ez is sajnos a kútba került, az olajlobbinak nem érdeke, hogy a bevételük 50%-át elbukják, limitált tartalékok, környezetvédelem ide vagy oda... pont leszarják, a saját életükben legyen meg a pénzük, azt ennyi....
Hát asszem ennyi.... azért az alternatív üzemanyagok esetenként 1-2 kérdést még felvetnek...
Vegyük az alkoholos üzemanyagokat (E85, E100, stb...)
Napjainkban Braziliában mennek igy az autók, Magyarországon már van vagy 5 kút, Svédországban 200, Európában talán 1000... ennyi.
Ennek az elterjedése jó hatással lesz a mezőgazdaságra, hiszen csak a megfelelő növényeket kell termeszteni, az üzemanyaggyártók fel is szippantják a termést, és lesz belőle üzemanyag.
A kérdés az, hogy mi tesz a hétköznapi földműves, akinek azért van baja rendesen, és azt látja, hogy ha ingyom-bingyomot termeszt, nincs igazán minőségbeli elvárás, és az utolsó magig megveszik tőle a gyártók???
No stressz, almának annyi, búzának annyi, csempe a francba az van...
Vagyis elképzelhető, hogy azt fogja termeszteni, amire korlátlan felvevő piac van... de akkor szélsőségesen nézve nem lesz aki búzát, gyümölcsöket termeszt, mert inkább biztosra megy... Ez ugye azért csúnyán megdobná az árakat... Amit az üzemanyagon spórolnánk, azt t9bbszörösen bunkánk a mindennapi életben...
Tudom ez szélsőség, de vajon ez a félelem reális, mégha kevésbe durván is??? Nemtom, vélemény?
Villanymotor para...
Olaj el, aszondják járj árammal, mer az jó, meg nem szennyező... OK. Mindenki megveszi ezeket a zizegő fosokat nagy akksival, 1000km-es hatótávval... este hazamegy apu és bedugja a kocsit a konnektorba, hogy holnap ismét legyűrhessen egy zizzenésnyi ezrest... és másik 200millió apu ugyanezt teszi...
Ezen a nyáron volt arra péda, hogy 1-2 nagyváros energiellátása megreccsent a klímák miatt (pl. egyszer New Yorkban 3 óráig nem volt áram)... khm... miről is beszélünk, hol van a klímák teljesítményfelvétele egy autó villanymotorjához képest???
Akko hogy lehet ezt megoldani? Kell még atom... izé, atomerőmű... sok... öhöm... asszem az atomerőművek nem a legtisztább energia források... a rádióaktív hulladék hova kerül? Amíg vannak szerencsétlen fejlődő meg 3dik világbeli országok, meg a Balkán-blokk (aminek mi is részei vagyunk), addig a Nyugatnak nem kell szembenéznie a "zölden világító családok" fogalmával...
Megkérdem, hogy hova kerül a ma működö "néhány" atomerőmű surgárzó hulladéka? Albániába, az óceánok mélyére és Tungaba királyságba... és hova fog kerülni a sok sugárző hulladék, ha mondjuk az atomerőművek száma megháromszorozódik, megnégyszereződik vagy megsokszorozódik???
Tényleg olcsóbb és jobb, meg tisztább lesz nekünk az elektomos meghajtás???? Nemtom, kérdem...
Szóval azért vannak kérdések... Én addig érzem jól magam, amíg belsőégésű motor van az autómban, jobb esetben akár 8 henger... tegyünk meg mindent azért, hogy "tiszta" legyen...
Mit hoz a jovő... nemtom, ezeknek a félelemneknek az ismeretében, nemtom mi lenne a JÓ alternatíva...
Szóval mi van/lesz/lehet a jó öreg benzin helyett.... ???
- Dízel
- E85, E100....
- Gázüzem
- Elektromos motorok
- Hybrid meghajtás (benzin/elektromos)
- Hidrogén meghajtás
- fa/széntüzelés...

Na szóval, ami igazán elgondolkoztatot, hogy pl. a Toyota/Lexus nyomja ezt a hybrid meghajtást... ami jópofa, de semmi több... és egy levélíró is ezt mondta... a Példa a Lexus 600as Hybrid-je volt... az emberke 730d BMW-je,ugyanolyan erős, olcsóbb, jobban megy és sokkal jobban fogyaszt... a kérdés akkor tényleg jó, mi a szarnak az igen drága hybrid technológia, ha az is alapjában véve igényli a kőolajat, és csak kiegészítőként szerepel az elektromos meghajtás...
Én részemről a Hybrid témát dobtam is...
Hosszú távon sajnos a dízel sem megoldás, mert ugyanúgy kőolaj kell hozzá... takarékos dízelekkel csak odázhatnánk a témát, de valszeg nem sokkal...
Gázüzem... na ez már régebb óta a rendelkezésre áll, de hivatalos formában vmiért nem terjedt el, a gázautók jelentős hányada utólag lett gázosítva... ennek a folymánya az, hogy kb. fele-fele az arány a jól működő, jól fogyasztó és nem büdös, és a büzölgő gázzabálók között.
Elviéleg a fogyasztás valamivel nő, igaz a guruk azt mondják, hogy jól beállított gáznál nem, a teljesítmény valamivel csökken.
Károsanyag kibocsájáts hatványozottan kisebb, vagy nemlétező...
Hatótávolság korrekt... Mindenképpen jó állapotú gyújtást igényel, ezért a gyerták gyakrabban fogynak... Asszem talán azt is hallottam, hogy a hengerfejtömitésnek is igen jónak kell lennie, azt gyakran kell ellenőrizni...
Nekem ez még szimpatikus lenne, de neki kéne esniük a gyártóknak és ezt a technikát fejleszteniük!
E85, E100... gyakorlatilag alkohol, benzin adalékkal... a szám mindig az alkoholtartalmat jelenti... vagyis az E85, az 85% alkohol, 15% benzin... a fogyasztás kb. 20-30%al magasabb, nem kell hozzá más, csak némi növényzet...
Speciális üzemanyagrendszer szükségeltetik hozzá, mert az alkohol megeszi a gumialkatrészeket, nincs a benzinpumpának kenése... szóval nem csak beletölcsük a benzines autónkba...
Braziliában pl. az autók java-része jó ideje alkoholos, tehát működik...
Jó alternatíva, csak kellenek korrekt átalakító kitek.
Elektromos motorok.... ezekről addig megintcsak nem érdemes beszélni, míg nincs megfelelő kapacitású akkumulátor feltalalálva, amit sima hálózati konnektorról az este folyamán fel lehet tölteni és a hatótávolsága legalább 400km legalább 130km/h-s sebességnél (és még ez is limitálja a használhatóságot... sajnos szvsz magában az elektromos hajtás nem tud működni, mert az újratöltés hosszú ideig tart)... szóval ez ilyen veszett fejsze nyele... azok használják akik amúgy sem mennek sokat, és ezért iszonyatos felárat fizetnek

Igaz a károsanyag kibocsájtás 0.
A hidrogén szintén jó alternatíva lehet, de ennek az elterjedése még szintén nagyon-nagyon odébb van... Az üzemanyag kezelése ma még nehézkes, a hatótávolság limitált, maga a technológia költséges... Szóval ebbe is még tolni kell rendesen a pénzt, hogy akár a remény szikrája is fellobanjon a mindennapi elterjedéshez.
Mi van még??? Van egy magyar találmány, asszem vmi Széchenyi utód találta fel, hogyan lehet a mai benzines motorok esetén a benzint 50% vízzel keverni, a benzinnel azonos eredményeket produkálva...
Ez már 5-6 éve kitudódott... müködött, minimális átalakitás kell az autókon... és???? Úgy néz ki ez is sajnos a kútba került, az olajlobbinak nem érdeke, hogy a bevételük 50%-át elbukják, limitált tartalékok, környezetvédelem ide vagy oda... pont leszarják, a saját életükben legyen meg a pénzük, azt ennyi....
Hát asszem ennyi.... azért az alternatív üzemanyagok esetenként 1-2 kérdést még felvetnek...
Vegyük az alkoholos üzemanyagokat (E85, E100, stb...)
Napjainkban Braziliában mennek igy az autók, Magyarországon már van vagy 5 kút, Svédországban 200, Európában talán 1000... ennyi.
Ennek az elterjedése jó hatással lesz a mezőgazdaságra, hiszen csak a megfelelő növényeket kell termeszteni, az üzemanyaggyártók fel is szippantják a termést, és lesz belőle üzemanyag.
A kérdés az, hogy mi tesz a hétköznapi földműves, akinek azért van baja rendesen, és azt látja, hogy ha ingyom-bingyomot termeszt, nincs igazán minőségbeli elvárás, és az utolsó magig megveszik tőle a gyártók???
No stressz, almának annyi, búzának annyi, csempe a francba az van...
Vagyis elképzelhető, hogy azt fogja termeszteni, amire korlátlan felvevő piac van... de akkor szélsőségesen nézve nem lesz aki búzát, gyümölcsöket termeszt, mert inkább biztosra megy... Ez ugye azért csúnyán megdobná az árakat... Amit az üzemanyagon spórolnánk, azt t9bbszörösen bunkánk a mindennapi életben...
Tudom ez szélsőség, de vajon ez a félelem reális, mégha kevésbe durván is??? Nemtom, vélemény?
Villanymotor para...
Olaj el, aszondják járj árammal, mer az jó, meg nem szennyező... OK. Mindenki megveszi ezeket a zizegő fosokat nagy akksival, 1000km-es hatótávval... este hazamegy apu és bedugja a kocsit a konnektorba, hogy holnap ismét legyűrhessen egy zizzenésnyi ezrest... és másik 200millió apu ugyanezt teszi...
Ezen a nyáron volt arra péda, hogy 1-2 nagyváros energiellátása megreccsent a klímák miatt (pl. egyszer New Yorkban 3 óráig nem volt áram)... khm... miről is beszélünk, hol van a klímák teljesítményfelvétele egy autó villanymotorjához képest???
Akko hogy lehet ezt megoldani? Kell még atom... izé, atomerőmű... sok... öhöm... asszem az atomerőművek nem a legtisztább energia források... a rádióaktív hulladék hova kerül? Amíg vannak szerencsétlen fejlődő meg 3dik világbeli országok, meg a Balkán-blokk (aminek mi is részei vagyunk), addig a Nyugatnak nem kell szembenéznie a "zölden világító családok" fogalmával...

Megkérdem, hogy hova kerül a ma működö "néhány" atomerőmű surgárzó hulladéka? Albániába, az óceánok mélyére és Tungaba királyságba... és hova fog kerülni a sok sugárző hulladék, ha mondjuk az atomerőművek száma megháromszorozódik, megnégyszereződik vagy megsokszorozódik???
Tényleg olcsóbb és jobb, meg tisztább lesz nekünk az elektomos meghajtás???? Nemtom, kérdem...
Szóval azért vannak kérdések... Én addig érzem jól magam, amíg belsőégésű motor van az autómban, jobb esetben akár 8 henger... tegyünk meg mindent azért, hogy "tiszta" legyen...
Mit hoz a jovő... nemtom, ezeknek a félelemneknek az ismeretében, nemtom mi lenne a JÓ alternatíva...
