Hozzászólás
Szerző: doGmAI » 2012.09.30 19:11
Nem hiszek az ilyen dolgokban. Az én véleményem, hogy semmi nem rögzíti a dugattyúhoz. Darabok fognak leszakadni belőle, amik összekaristolják a hengerfalat, törik a gyűrűt, sértik a dugót. Jobb esetben simán távozik a kipufogón keresztül. Ha ez a dolog működne, nem a kis fogyasztótól akarnának kicsi pénzt érte, hanem eladnák a motorgyártóknak, és minden motorban ez lenne....
Én még soha nem láttam szétszedett Forma-1-es motort. Gondolom a hirdető többet is, így biztos igaz amit mond, és használják ezt a technikát... Cserélik is a motorokat sűrűn:) Az F1 dugattyúk amúgy alamériumbú (ötvözetből) vannak (forrás Wikipedia). Mennyi a fajsúlya ennek a rétegnek? Nagyobb, mint a dugók anyagáé?
12-13 éve még a NiKaSil (Nickel-Karbid-Silícon) bevonat volt a csúcs, akkor már vagy 30 éve ezt használták a motorsportban. Persze azóta sokat fejlődött a világ, de ahogy nézem a Porsche még mindig ezt használja... Ez sem a dugóra kerül, hanem a hengerfalra, elektrolízissel, tehát tényleges kémiai kötés jön létre a hengerfal és a felvitt réteg között. Éppen ezért az ilyen hengerek többnyire nem fúrhatóak, hanem dobósak (sérülés, méreten túli kopás esetén)
Persze ez csak az én véleményem.