Motortúlméret

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.01.14 18:25

Szóval ha 101,6 a furat és 76.2 a löket akkor egy 4940 cm motorról beszélünk.
Ha jól sejtem ezt megfúrják 1,524 miliméterrel akkor nekem 5089 cm jön ki.
Igaz hogy ezt negyed órás netezéssel számoltam ki a gyerek meg itt piszkál :D

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.01.14 18:29

persze nem nagy eltérés 5089cm egyenlő 310,5 incsel :D

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.01.14 18:35

Egyébként ez csak geometriai térfogat,ha jól sejtem a forgalmiba meg a gyári adatokban effektív térfogat van,de ez csak úgy eszembe jutott.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22178
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.01.14 20:19

trafo2000 írta:Egyébként ez csak geometriai térfogat,ha jól sejtem a forgalmiba meg a gyári adatokban effektív térfogat van,de ez csak úgy eszembe jutott.
Mi a különbség? :oops:

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.01.14 20:41

TomiTomi írta:
trafo2000 írta:Egyébként ez csak geometriai térfogat,ha jól sejtem a forgalmiba meg a gyári adatokban effektív térfogat van,de ez csak úgy eszembe jutott.
Mi a különbség? :oops:
Geometrikus a dugattyú alsóholtpontja és a felső holtpontja közti különbsége.Tehát a furat-löket arány.
Azonban a dugattyú felett is van még égéstér,a hengerfejben kialakítva, ezzel együtt effektív a köbcenti.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22178
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.01.14 20:54

trafo2000 írta:Geometrikus a dugattyú alsóholtpontja és a felső holtpontja közti különbsége.Tehát a furat-löket arány.
Azonban a dugattyú felett is van még égéstér,a hengerfejben kialakítva, ezzel együtt effektív a köbcenti.
Kösz. :)

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2009.01.14 23:10

én kerekítettem és a pi-t is csak 3.14nek vettem... vagyis nem pontos :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Jona's garage
Úrvezető
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008.11.04 7:14
Tartózkodási hely: Balassagyarmat

Hozzászólás Szerző: Jona's garage » 2009.09.02 9:36

Szevasztok!
Hihetetlen, de én eme hozzászólásokat (nagyon jók!!!)a kérdésem feltevése, majd "duzzogásom" óta, csak most olvastam. Asszem, akkoriban egy kicsit el voltam anyátlanodva ezzel a projektelősdivel, meg stb.. Ez valszeg azé van mert ált. túlvállalom magam, és parányi fizetésemből albérletben vagyok, család van, kocsik (pénznyelők) vannak, ált mindent akarok egyszerre, lehetőleg azonnal.
Ez itthon is ki szokta verni a biztosítékot.
Senkit nem hibáztatok, hogy nem válaszolt (pillanatnyi volt), nem volt ez azér olyan fontos dolog, csak én éreztem szarul magam, hogy sehol - senki; egyébként, azóta se számoltam ki - de mostmár megtette a Kollega.

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.09.02 11:50

Az eu ford topicba tettem is néhány v8 képet régi capri találkozókról.
A következő német oldtimer újságban pedig a perana v8 ról lesz egy hosszabb cikk,érdemes keresni az újságosoknál.

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: Motortúlméret

Hozzászólás Szerző: oszi » 2010.11.14 22:58

Mivel már eltelt egy kis idő , de én csak most értem ide , hát írnék a Senkinek pár szót , csak mert már ezt úgysem olvassátok . 20 éve szerelek amerikai autót . Mindig több munkám volt mint időm , ezért soha nem reklámoztam magam . Jópár éve nem alkalmazott ( 10-12 éve) hanem a magam ura vagyok , 2 kollégával . Mindig inkább az egyedi dolgok , nem a tömeges vonzott . Mindig igyekeztem a tőlem tellő legjobbat adni , de ennek ellenére nem lett minden ügyfelem a barátom . Mondanak rám is fűt-fát . nem lehet mindig mindenkinek megfelelni , de egyet tudok : minden reggel a fürdőszobában , nyugodtan nézek a saját szemembe . Már nem érdekel mások véleménye rólam csak a sajátom . Vissza a szituba : én nyitok elsőként reggel , én zárok utolsóként este , átlagban napi 10-11 órát dolgozom . mire hazaérek , vacsorázom és elalszom ülve a TV előtt . A fiamat szinte nem is látom felnőni pedig együtt élünk . Hát csak azért engedtem bő lére , hogy értsétek miért nem irogatok naponta ide . ( az is igaz kemény a fennmaradás manapság , én is válogatok a csekkjeim között , melyik ér még rá . ) igaz ha nem lenne FORDom biztos nem keveredek ide . Ma magyarországon az autóipar önmagában is halott , az USA -vonzata meg pláne irreális. Nem mondhatom azt hogy gyertek bátran majd a fórumtársaknak ingyen megcsináljuk mert nem tehetem meg . Mint másnak nekem is van családom . Ne legyen félreértés most is sorban várnak a munkák . De amit mondhatok : hétvégén megnézem a fórumot , ha van műszaki kérdés , próbálok segíteni , tippet adni . Viszont mondanék valamit : minnél több problémán vagyok túl , annál inkább azt mondom nem szabad általánosítani , nincs két egyforma eset . + Ha hozzám jön valaki , és egyből diagnosztizálja a hibát , meghallgatom , de úgy nézem át mintha nem mondott volna semmit . Nem vagyunk egyformák , ki-ki a maga tapasztalataiból indul ki . Én egy ismeretlen autó átnézését avval kezdem ,hogy beleülök és megyek vele . Namármost : ha egy hozzá kevésbé értő felhasználó leírja a hibát , a helyzet ,a főzni nemtudóra emlékeztet , aki a szakácskönyvnek visszakérdez , na jó-jó de mekkora kanál sót ? Tehát : amire ki-ki úgy érzi nem megy neki , inkább keresse fel a szerelőjét . Tudom görény vagyok , hisz nincs pénzünk , hát gyűjteni köll rá . ( igaz a szerelő sem a jóisten hisz itt mindenféle autó van , de nincs egyből se dömping , pedig a tapasztalat szerzett nem veleszületett tulajdonság . Namost akinek nincs ehhez türelme , üljön át egy napi kommerszbe . ( én is avval járok hétköznap ) de ha viszont Ti a más-ságot választottátok (ki-ki miért ) hát fogadjátok el hogy ez itt nem amerika . Nekünk olajvérűeknek is könnyebb lenne , százszor jobban felszerelt modernebb körülmények között a dolgunk . Én azt vallom ez egy bizalmi döntés a két fél között , de ha bármelyik részről meginog , meg kell szakítani . Küldtem már el több ügyfelet úgy ,hogy ne fizessen csak ne jöjjön többet . Ki áll neki otthon betömni a saját fogát ? Szóval könnyű és divatos fikázni a másikat , de inkább keressetek olyat akiben megbíztok ! Ha nem sikerült elsőre de bízunk benne , hagy korigáljon ! Tudom kocsog vagyok de ha akarsz kérdezhetsz . Nekem küld mert amúgy a billentyű nekem idegen . Aki véletlen elolvasta , tagadja le . ( más szerelőt ne utáljatok miattam , nem eggyeztettem velük . ) ÜDV
OSZI

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Motortúlméret

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2010.11.15 4:01

Oks... én letagadom, hogy olvastam :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Motortúlméret

Hozzászólás Szerző: somi » 2010.11.15 8:08

StangMan írta:Oks... én letagadom, hogy olvastam :monokli:
Én is :mrgreen:

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Motortúlméret

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2010.11.15 22:03

Nagyon jó és fontos hozzászólás volt!

Még valamit sokszor elfelejtenek: az, hogy valaki ért az autókhoz, sőt ebből is él, még nem jelenti azt, hogy munka után is ezzel szeretne foglalkozni, válaszolni a kérdésekre stb.

A szerelő választás tényleg bizalmi kérdés, főleg ilyen különleges autóknál. Tényleg addig jó, amíg nem romlik el semmi (nem kiabálom el, de 2007 óta egy akkumlátor cserét leszámítva gond nélkül cruisolok), de, ha igen, akkor nem ezen kell spórolni és oda kell vinni, akivel jók a tapasztalatok és jó eséllyel meg is tudja csinálni.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22178
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Motortúlméret

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.11.15 22:20

GTPeti írta:nem kiabálom el, de 2007 óta egy akkumlátor cserét leszámítva gond nélkül cruisolok
Hamar elfelejtetted a váltódat... :hmm:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Motortúlméret

Hozzászólás Szerző: somi » 2010.11.16 20:55

TomiTomi írta:
GTPeti írta:nem kiabálom el, de 2007 óta egy akkumlátor cserét leszámítva gond nélkül cruisolok
Hamar elfelejtetted a váltódat... :hmm:
Az megjavult magától, ugye. :)

Válasz küldése