Biztonság vagy még sem az a biztonság?
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Úgy látom az ABS rész teljesen ki lett tárgyalva, így jöhet a következő nagy szemfényvesztéses téma:
LÉGZSÁK
Én szerintem, ha biztonságos autót szeretnénk, akkor tegyünk bele gyárilag 4 (vagy ha lehet, akkor inkább 5) pontos biztonsági övet a légzsákok helyett. Sokkal jobban véd és olcsóbb is. Esetleges borulásnál is tökéletes.
LÉGZSÁK
Én szerintem, ha biztonságos autót szeretnénk, akkor tegyünk bele gyárilag 4 (vagy ha lehet, akkor inkább 5) pontos biztonsági övet a légzsákok helyett. Sokkal jobban véd és olcsóbb is. Esetleges borulásnál is tökéletes.
a légzsák javítja a túlélési esélyeidet... ezért nem rossz... a te hozzáálásoddal én azt mondom, hogy ne kerüljünk olyan szituációba, hogy meghalhassunk...LeMans67 írta:LÉGZSÁK
Én szerintem, ha biztonságos autót szeretnénk, akkor tegyünk bele gyárilag 4 (vagy ha lehet, akkor inkább 5) pontos biztonsági övet a légzsákok helyett. Sokkal jobban véd és olcsóbb is. Esetleges borulásnál is tökéletes.
öhöm.... ha csak rajtam múlna nem is... majnem... asszem de mivel nem csak rajtunk mulik, igy sajnos egyszer már csunyan osszetortek hátulról... es minden fix-prix egyértelmű ráadásul cserbenhagyás, mégis 2 tárgyaláson voltam már
szóval légzsák jó.... de maga az autó is legyen biztonságos, használd a biztonsági övet (kipróbáltam, borulásnál nem fogsz kiesni az ülésből), és közlekedj, ne csak a pedálokat nyomkodd!!!
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
természetesen túlzásba is lehet vinni (pl. ablak légzsák kivül (!), hogy a buzi gyalogos ne halodjon meg, ha kaszkadörködik a Szentendrei úton és elcsapod)...
részemről a tervezők arra törekedjenk, hogy az autóban ülők a lehető legnagyobb eséllyel éljék túl az ütközést, ha további költségekkel nem jár a z autó vezetője felé, akkor ne álljon ki lámpa, orrdísz, ablaktörlő... ha de 15el elcsapom egy gyalogost, kinyilik az ablak légzsák kivül (300ezerért), mire az lemászik a motorháztetőről orrvérezve és azt mondja szorri, akkor vezető kiszáll és addig veri a fejét az autó kiálló pontjaiba, míg ott nem döglik meg...
a másik vicces vízió a Demolition Man-ben van... amikor Stallone elszáll a rendőrautóval, majd ütközésvdő habbal lesz tele... és ki kell "ütnie magát" a kocsiból...
Lassan a sok légzsák kiszorítja a levegőt az autóból és ütközésnél mindenki jól megfullad..
Szóval légzsák jó, ha nem azzal akarják megmenteni az utast, hanem az csak plusz... és nem a légzsákokból eredő plusz bevételre hajtanak !!!!
részemről a tervezők arra törekedjenk, hogy az autóban ülők a lehető legnagyobb eséllyel éljék túl az ütközést, ha további költségekkel nem jár a z autó vezetője felé, akkor ne álljon ki lámpa, orrdísz, ablaktörlő... ha de 15el elcsapom egy gyalogost, kinyilik az ablak légzsák kivül (300ezerért), mire az lemászik a motorháztetőről orrvérezve és azt mondja szorri, akkor vezető kiszáll és addig veri a fejét az autó kiálló pontjaiba, míg ott nem döglik meg...
a másik vicces vízió a Demolition Man-ben van... amikor Stallone elszáll a rendőrautóval, majd ütközésvdő habbal lesz tele... és ki kell "ütnie magát" a kocsiból...
Lassan a sok légzsák kiszorítja a levegőt az autóból és ütközésnél mindenki jól megfullad..
Szóval légzsák jó, ha nem azzal akarják megmenteni az utast, hanem az csak plusz... és nem a légzsákokból eredő plusz bevételre hajtanak !!!!
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
No de kérem, nekünk gyárilag két pontos övünk van benne, az pont elég ahhoz, hogy ne mozogj knyarodáskor az ülésen eheheTomiTomi írta:Gondolom, mivel Lömiben nincs, már meglépted ezt.LeMans67 írta:Én szerintem, ha biztonságos autót szeretnénk, akkor tegyünk bele gyárilag 4 (vagy ha lehet, akkor inkább 5) pontos biztonsági övet a légzsákok helyett. Sokkal jobban véd és olcsóbb is. Esetleges borulásnál is tökéletes.
Ez más, nem is tehetnék bele, bár szívesen megtenném...
Ettől függetlenül, a viccet félre téve szerintem sokkal komolyabb dolog a sok pontos öv, mint a légzsák. Ahogy Stang írta, a légzsák CSAK kiegészítődolog, de ez a gond a 4 pontossal megoldódik, tehát nincs rá szükség.
Azért tegyük hozzá, hogy a légzsák durva dolgokat tud művelni egy 50 kg-os emberrel, mivel nem arra van készítve, hanem 70-80 kg körüli felnőtt méretre. Ez sajna nagy hátránya. Másik amin ledöbbenek, hogy emberek nem tudják, hogy légzsákos autóban nem tesszük fel a lábunkat sehova (ajtótároló rekesz széle, műszerfal), mert egy balesetnél ez megoldja a fogorvosi gondokat. A saját térde kiveri a fogait és töri az orrát, álkapcsát, mivel a légzsák, ahogy kinyilik tol mindent...
A komoly sportautókba is inkább tesznek 4-5 pontos övet, mint légzsákot.
Tehetsz bele. Van hátsó bizti öved aminek a csavarjához tudod rögzíteni a négypontos feszítő pántját a többi meg a sima öv csavarjaihoz megy. Max OT előtt kb 20 perces munkával kikapod.LeMans67 írta:No de kérem, nekünk gyárilag két pontos övünk van benne, az pont elég ahhoz, hogy ne mozogj knyarodáskor az ülésen eheheTomiTomi írta:Gondolom, mivel Lömiben nincs, már meglépted ezt.LeMans67 írta:Én szerintem, ha biztonságos autót szeretnénk, akkor tegyünk bele gyárilag 4 (vagy ha lehet, akkor inkább 5) pontos biztonsági övet a légzsákok helyett. Sokkal jobban véd és olcsóbb is. Esetleges borulásnál is tökéletes.
Ez más, nem is tehetnék bele, bár szívesen megtenném...
Ettől függetlenül, a viccet félre téve szerintem sokkal komolyabb dolog a sok pontos öv, mint a légzsák. Ahogy Stang írta, a légzsák CSAK kiegészítődolog, de ez a gond a 4 pontossal megoldódik, tehát nincs rá szükség.
Azért tegyük hozzá, hogy a légzsák durva dolgokat tud művelni egy 50 kg-os emberrel, mivel nem arra van készítve, hanem 70-80 kg körüli felnőtt méretre. Ez sajna nagy hátránya. Másik amin ledöbbenek, hogy emberek nem tudják, hogy légzsákos autóban nem tesszük fel a lábunkat sehova (ajtótároló rekesz széle, műszerfal), mert egy balesetnél ez megoldja a fogorvosi gondokat. A saját térde kiveri a fogait és töri az orrát, álkapcsát, mivel a légzsák, ahogy kinyilik tol mindent...
A komoly sportautókba is inkább tesznek 4-5 pontos övet, mint légzsákot.
Ezek a lufik jó cuccok, de nem kéne túlzásba vinni, SZVSZ. Kell egy a vezető, egy meg az anyós pacekjába, azt csók.
A többi csak arra jó, hogy egy kb 40 km/h koccanásnál meg legyen a cirka 2.5 milliós kár. Ezt nem csak hasamraütve írtam, egy spankóm így járt.
Ha már a biztonságnál, a biztonsági övnél, és egy TECH fórumban, feltenném a kérdést:
'89 Ford Escort, motoros biztonsági öv. Megnéztem a rajzokat elektronikailag, de ettől nem lettem sokkal okosabb. Megnéztem a vasat, ki is cseréltem benne mindent, mindenre. A jobb oldal akkor is megy, a bal oldal meg nem. Hol a hiba? (mondtak már nekem olyat is, hogy ajtó kapcsoló, de ha előre tekergetem a bal oldalon az A oszlopra az öv felső pontját, és ráadom a gyújtást, azonnal rendben be is húzza a B oszlopra, ahogy kell. Csak alőre nem viszi. Amikor az autót megvettem, az A oszlopon volt a cucc, tehát a korábbi gazdi - igaz három évvel korábban - úgy szállt ki belőle, hogy akkor még működött.
Amit eddig cseréltem: Első végállás kapcsoló, hátsó végállás kapcsoló, motor, a műszerfal alatti vezérlő doboz. Amit még nem, az a középkonzol alatti egység, viszont ott csak a két karnak van a kapcsolója, és semmi más.
Öteletek? Evet már valaki ilyet?
'89 Ford Escort, motoros biztonsági öv. Megnéztem a rajzokat elektronikailag, de ettől nem lettem sokkal okosabb. Megnéztem a vasat, ki is cseréltem benne mindent, mindenre. A jobb oldal akkor is megy, a bal oldal meg nem. Hol a hiba? (mondtak már nekem olyat is, hogy ajtó kapcsoló, de ha előre tekergetem a bal oldalon az A oszlopra az öv felső pontját, és ráadom a gyújtást, azonnal rendben be is húzza a B oszlopra, ahogy kell. Csak alőre nem viszi. Amikor az autót megvettem, az A oszlopon volt a cucc, tehát a korábbi gazdi - igaz három évvel korábban - úgy szállt ki belőle, hogy akkor még működött.
Amit eddig cseréltem: Első végállás kapcsoló, hátsó végállás kapcsoló, motor, a műszerfal alatti vezérlő doboz. Amit még nem, az a középkonzol alatti egység, viszont ott csak a két karnak van a kapcsolója, és semmi más.
Öteletek? Evet már valaki ilyet?
Hazug disznó! (2011. évi XVI. Tv.)
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4
Eh, ha enni nem is, de látni még csak működöképest láttam...
Szerintem ezt a részét még rev-nek sem kellett szétbombáznia a TBirdjének, pedig ő már sok mindent szétkapott benne...
Ha már úgyis szét kell kapni (én nemrég tettem meg az offom belsejével, csontig szét lett kapva), akkor nem szórakoznék, mindkét oldal szétkap és összhasonlítás... sőt, ha, amint mondod 2 vezérlő van, oldalanként külön-külön, akjkor a jó oldalit le, áttesz másik oldalra, csakhogy biztos jó-e az "új", amit beletettél...
ha más nem marad, mert minden jó, akkor mégiscsak kell vminek lennie abban a középső dobozban...
Több ötletem sajna nincs...
mivel tudtommal neked meg az TBird SC-seknek van ilyen biztonságos öved, és ők nem szedték még szét, egyedül maracc ebben a témában...
Szerencsére a Mustangban ez a marhaság soha nem volt benne...
Szerintem ezt a részét még rev-nek sem kellett szétbombáznia a TBirdjének, pedig ő már sok mindent szétkapott benne...
Ha már úgyis szét kell kapni (én nemrég tettem meg az offom belsejével, csontig szét lett kapva), akkor nem szórakoznék, mindkét oldal szétkap és összhasonlítás... sőt, ha, amint mondod 2 vezérlő van, oldalanként külön-külön, akjkor a jó oldalit le, áttesz másik oldalra, csakhogy biztos jó-e az "új", amit beletettél...
ha más nem marad, mert minden jó, akkor mégiscsak kell vminek lennie abban a középső dobozban...
Több ötletem sajna nincs...
mivel tudtommal neked meg az TBird SC-seknek van ilyen biztonságos öved, és ők nem szedték még szét, egyedül maracc ebben a témában...
Szerencsére a Mustangban ez a marhaság soha nem volt benne...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Hat azert mikor a mit sem sejto elso utasok beverik az elore menetelo socketbe a fejuket, az priceless Eddig meg nem volt ember aki ne verte volna be a fejet. Az megjobb, mikor beszall vmi taskaval vagy kajaval, es az ov meg kiveri a kezebolStangMan írta:Eh, ha enni nem is, de látni még csak működöképest láttam...
Szerintem ezt a részét még rev-nek sem kellett szétbombáznia a TBirdjének, pedig ő már sok mindent szétkapott benne...
Ha már úgyis szét kell kapni (én nemrég tettem meg az offom belsejével, csontig szét lett kapva), akkor nem szórakoznék, mindkét oldal szétkap és összhasonlítás... sőt, ha, amint mondod 2 vezérlő van, oldalanként külön-külön, akjkor a jó oldalit le, áttesz másik oldalra, csakhogy biztos jó-e az "új", amit beletettél...
ha más nem marad, mert minden jó, akkor mégiscsak kell vminek lennie abban a középső dobozban...
Több ötletem sajna nincs...
mivel tudtommal neked meg az TBird SC-seknek van ilyen biztonságos öved, és ők nem szedték még szét, egyedül maracc ebben a témában...
Szerencsére a Mustangban ez a marhaság soha nem volt benne...
1990 Ford Thunderbird SC 35th Anniversary Edition 5 spd
1990 Ford Thunderbird SC 5 spd
[url]http://ludfacanhattyu.blog.hu[/url]
1990 Ford Thunderbird SC 5 spd
[url]http://ludfacanhattyu.blog.hu[/url]
Na pont ezért vettem meg. Nehogy má' ne büntessek a kocsimmal!!!rev írta:...... a mit sem sejto elso utasok beverik az elore menetelo socketbe a fejuket, az priceless
Viccet félre téve, eddig hármat szedtem szét, mindkét oldalt, mind a háromban. Volt olyan is, amiben minden működött. Ennél viszont nem tudok rájönni a nyitjára. (A villamos emberem meg nem hajlandó vele foglalkozni, mert ő már ült a jobb egyben, és kijelentette, hogy ezt a szart ő azonnal kiköti innen :öngól emotikon)
Hazug disznó! (2011. évi XVI. Tv.)
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4
Ez egy kicsit erős volt, hogy nem dolgozom ezerrel. De igenis dolgozom. A hiba 2005. májusa óta áll fenn. A kocsival kb. egy másfél éve úgy járok, hogy részben szét van szedve....
Viszont a hosszú hétvégén volt időm! Nem hívtak tömeget oszlatni :-)
Ennek eredménye: Bal ajtókárpit le. És!!!! TÁDÁÁÁÁMMMMM!!! Az ajtónak nem csak egy kapcsolója van, ami a belső világítást kapcsolgatja. Nem. Van neki egy másik kapcsolója is, ami arra szolgál, hogy megmérje, hogy rendesen be van-e csukva az ajtó.
A kocsiban igazán érdekes állpotokat találtam a bal ajtóban.
ad1: Az ajtó kapcsolóhoz menő kék színű egyszál vezeték elszakadt, nagyjából ott, ahol az ajtó belső lemezét átlépi, és behalad az ajtó belsejébe, hogy csatlakozzon erre az ajtó kapcsolóra.
ad2: Az ajtó kapcsoló letörve, háza eltörve.
ad3: rakat üvegszilánk a bal oldali ajtóban. Ez számomra elfogadható magyarázatot adott arra, hogy miért szakadt el a vezeték, és, hogy miért törött el a kapcsoló háza, illetve maga a kapcsoló.
Sebaj. Jövünk, és előkapjuk a korábban már gondosan kibontogatott kapcsolókat, zárakat, vezetékeket. (persze ezek mind-mind 4 ajtósokból származtak, így rövidek a két ajtós hosszú ajtajához.)
Ha már lúd, legyen kövér. Cseréljük ki mindkét oldalon a teljes ajtókábel köteget. (Már úgyis elektromos tükrök vannak rajtuk, most legalább be lesznek kötve. Ha már úgyis van két gyári Escort hangszóróm, hangszóróráccsal, és vezetékekkel, miért ne legyen benne az. (Ki se próbáltam, lehet, hogy mindkettő döglött )
A két napos projekt eredménye, mindkét oldalon megy a folytó berendezés, viszont egyik oldalon sem mennek a tükrök. A következő feladat adott mozgásra bírni a villany tükröket. (Abból is van négy, valamelyik csak jó lesz ) Éppen ezért elő is vettem a Shop Manuált, és kezdek olvasgatni. (Bár az ajtó kapcsoló problémájára nem bírtam az alapján rájönni, de ez csak azért volt, mert a fene se gondolta volna, hogy kettő is van belőle.)
Az előző tulj okosan hebregálta át a gyári Ford HiFi rendszert, a gyári csatiból talán semmi sincs meg. Sebaj, majd jön a donor autóból. Meg még amúgy sincsen gyári Escort rádióm. Nincs véletlenül valakinek egy elfekvőbe?
Viszont a hosszú hétvégén volt időm! Nem hívtak tömeget oszlatni :-)
Ennek eredménye: Bal ajtókárpit le. És!!!! TÁDÁÁÁÁMMMMM!!! Az ajtónak nem csak egy kapcsolója van, ami a belső világítást kapcsolgatja. Nem. Van neki egy másik kapcsolója is, ami arra szolgál, hogy megmérje, hogy rendesen be van-e csukva az ajtó.
A kocsiban igazán érdekes állpotokat találtam a bal ajtóban.
ad1: Az ajtó kapcsolóhoz menő kék színű egyszál vezeték elszakadt, nagyjából ott, ahol az ajtó belső lemezét átlépi, és behalad az ajtó belsejébe, hogy csatlakozzon erre az ajtó kapcsolóra.
ad2: Az ajtó kapcsoló letörve, háza eltörve.
ad3: rakat üvegszilánk a bal oldali ajtóban. Ez számomra elfogadható magyarázatot adott arra, hogy miért szakadt el a vezeték, és, hogy miért törött el a kapcsoló háza, illetve maga a kapcsoló.
Sebaj. Jövünk, és előkapjuk a korábban már gondosan kibontogatott kapcsolókat, zárakat, vezetékeket. (persze ezek mind-mind 4 ajtósokból származtak, így rövidek a két ajtós hosszú ajtajához.)
Ha már lúd, legyen kövér. Cseréljük ki mindkét oldalon a teljes ajtókábel köteget. (Már úgyis elektromos tükrök vannak rajtuk, most legalább be lesznek kötve. Ha már úgyis van két gyári Escort hangszóróm, hangszóróráccsal, és vezetékekkel, miért ne legyen benne az. (Ki se próbáltam, lehet, hogy mindkettő döglött )
A két napos projekt eredménye, mindkét oldalon megy a folytó berendezés, viszont egyik oldalon sem mennek a tükrök. A következő feladat adott mozgásra bírni a villany tükröket. (Abból is van négy, valamelyik csak jó lesz ) Éppen ezért elő is vettem a Shop Manuált, és kezdek olvasgatni. (Bár az ajtó kapcsoló problémájára nem bírtam az alapján rájönni, de ez csak azért volt, mert a fene se gondolta volna, hogy kettő is van belőle.)
Az előző tulj okosan hebregálta át a gyári Ford HiFi rendszert, a gyári csatiból talán semmi sincs meg. Sebaj, majd jön a donor autóból. Meg még amúgy sincsen gyári Escort rádióm. Nincs véletlenül valakinek egy elfekvőbe?
Hazug disznó! (2011. évi XVI. Tv.)
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4