Az EcoBoost család 4 és 6 hengeres erőforrásai a tervek szerint rövidebb idő alatt visszahozzák az árukban jelentkező többlet költséget, mint a diesel és hibrid megoldások. Előzetes számítás szerint, amikor egy diesel motor felára 7 és fél év, egy hibrid motoré 12 év alatt térül meg, az EcoBoost felára 30 hónap alatt visszakerül a vásárló pénztárcájába (azonos futásteljesítményt feltételezve).
A várakozások szerint az EcoBoost motorok akár 20% fogyasztáscsökkenést és akár 15% szén-dioxid kibocsátás-csökkenést is eredményezhetnek, miközben a 4 hengeres motorok 6 hengeresektől, a 6 hengeresek pedig a 8 hengeresektől megszokott teljesítményt lesznek képesek produkálni.
A megoldás lényege, hogy az üzemanyagot magas nyomáson, közvetlenül az égéstérbe fecskendezik, ellentétben a korábban megszokottól, ahol a szívócsatornába jutott a benzin. A tervezők állítása szerint így pontosabban adagolható az üzemanyag, kisebb az esély a kopogásos égésre, valamint nagyobb az elérhető hatásfok, valamint csökkenthető a turbófeltöltés egy megszokott hátránya, a turbó-lyuk.
Elsőként a Lincoln MKS-ben találkozhatunk ezzel a megoldással, amelynek 3.5 literes V6-os, ikerturbós erőforrása nagyjából 340LE és 460 Nm leadására lesz képes.

PDF prospektus
Forrás: Ford Klub, Ford Media Site
Ahogy nézem, gyakorlatilag az Audi TFSI Ford megvalósítása lesz...