Az egészben az a kemény, hogy annyira nincs infó róla a neten, hogy gyakorlatilag pontosan még az sem derült ki, meddig volt kapható, így elég komoly "feltáró" munka után osztom meg veletek az infót... (a Wikipedia-t ne is nézzétek)...
1985-ben, a ma már nem létező Cars & Concepts Inc. úgy gondolta, hogy ideje lenne már vmi minőségi konkurenciát állítani az Európából érkező luxuskupéknak (BMW 6, Mercedes Sec). A feladatra "gazdag ember Mustangját" választották, a Lincoln Mark VII LSC-t.
Hogy az "ultimate sleeper" külcsínhez a belbecs is meg legyen, Jack Roush "szállt" a segítségükre, ígyt megszületett a Lincoln Mark VII GTC.
A Mark VII GTC a versenypályán

Az alap autó tehát az 5literes, később 5 literes HO motorral szerelt LSC volt, 4 sebességes automata váltóval, 4 tárcsafékkel és ABS-el.
A C&C részéről egy teljes spoiler készlet került az autóra, és kivánság szerint fényezték, amíg fekete-fekete vagy fehér-fehér szinkombinációról volt szó. Az összes krómot eltüntették róla, és a gyári kerekeket 16"-os BBS RA-kra cserélték.

Jack Roush-ék jelentősebben járultak hozzá, hogy a GTC ne csak a nevében legyen Grand Tourer.
Kívülről állítható gázos koni legéscsillapítók, új légrugók kerültek az autó mind a négy sarkába. Elől és hátul is stabilizátorokat kapott az autó, illetve leültették kb. 2,5 cm-el. A fékek sport fékbetéteket kaptak, a felnikre 245/50VR 16-os GoodYear Gatorback gumik kerültek.
Az autó kapott egy szervóolaj hűtőt is.
Belül extra VDO kiegészítő műszerek (fordulatszámmérő, vízhőmérséklet és olajnyomás) és névre szóló GTC embléma tették teljesség a GTC csomagot.

Opcionálisan 3 dolog került a listára:
- CEC Sound System,
- Nakamichi Sound System,
- BFGoodrich 245/50 16-os gumik.

Az érdekes az, hogy habár az opcionális listán nem szerelt, Roush-éknál meg lehetet rendelni Roush-ék 5.8 literes motorjával és 5 sebességes T5 váltóval is.
Ez így már komolyabban odarittyentett a számlának ('85-ben $12.745 volt a motor/váltó kombináció), de így már komoly ellenfélé vált a méretes luxuskupé. Azt már nem tudtam kideríteni, hogy ez az opció meddig volt elérhető.
Névre szóló műszerfal embléma

A korabeli tesztekben egekig magasztalták az autó megjelenését, de érdekes módon a Jack Roush futómű nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A jelentősen keményebb futómű többet áldozott fel a kénylemből, mint kellett volna, és a sportos felhasználok, csak csekély eredményét látták viszont.
A menetteljesítmények terén semmi változás nem történt az alapot adó LSC-hez képest, hiszen a hajtáslánc vátozatlan maradt.
A full Jack Roush motor/váltó tuning meg annyira borsos árú volt, hogy valószinűleg nagyon kevés példány kaphatta meg a TELJES csomagot!
Sajnos információt a motorról végképp sehol nem találtam...

Kiegészítő fordulatszámmérő, vízhőfokmérő és olajnyomásmérő


Csomagtartózár takaró

Mint feljebb írtam is, sajnos nem derült ki, hogy a GTC csomag meddig volt rendelhető, de az utolsó évjárat ahonnan információt találtam, 1989 volt, így én azt veszem a gyártás utolsó évének. Akinek ennél van pontosabb infója, az javíjjon ki!

Nekem bejön feketében !!!
