Oldal: 1 / 1

Ford Excursion (2000-2005)

Elküldve: 2009.05.16 16:00
Szerző: Chopper
Bemutatom a V8-as szörnyeteget, a Ford Excursion-t!

A Ford Motor Company új modellel egészíti ki terepjáró-palettáját az észak-amerikai piacon.
A közepes, Európában is ismert Explorer és az F-150-es pick-upra épülő, nagyobb Expedition mellett megjelent a hatalmas méretű Excursion (a név jelentése elkalandozás).

Kép

A Ford Truck Vehicle Center legújabbjának tervezésekor a vásárlót tartották szem előtt a mérnökök.
Az Excursion több helyet kínál az utasoknak és a csomagoknak, nagy használati értékével, erős biztonsági rendszerével és fokozott környezetvédelmével a nehézsúlyú terepjárók piacának fontos szereplője lehet.
A tipikus Excursion-tulajdonos család hét közben a családtagok szállítására, hétvégén pedig a szabadidősportok kellékeinek szállítására használja a kocsit: vízi- és téli sportok, kempingezés.

A front-rész a Ford Super Duty F-sorozatos teherautóból került át, az agresszív orr erőteljesen domborodó motorházfedelet, hatalmas, krómozott hűtőrácsot és lökhárítót, valamint nagyteljesítményű fényszórókat vonultat fel.
A szélvédő 53 fokos szögben áll, amely jobb aerodinamikát biztosít. Az oldalsó fellépők jelentősen megkönnyítik a beszállást, a Limited felszereltségű modellen ez meg is világítható éjszaka.
A nehézsúlyú terepjárókban, így az Excursionban is kiváló a kilátás a vezetőülésből.
Alapfunkciója szerint az Excursion elsősorban személyszállító autó, így a jól megkomponált utastér mindennél fontosabb.

A Ford tervezői felismerték, hogy az ideális belső annyira variálható, amennyire csak lehet.
Minden modellben 40/60 arányban osztott, ledönthető üléstámlákat találunk a második üléssorban, és egy kivehető üléspadot a harmadik üléssorban.
Az XLT modellváltozat vevői választhatnak aközött, hogy az első üléssorban két fotelt vagy egy háromszemélyes üléspadot kérnek, valamint a szövet- és bőrkárpitozások közt is válogathatnak. A Limited variáns két fűtött bőrfotelt az első sorban és bőrkárpitozású üléseket kínál a hátsó sorokban.
Az autó masszív acél alvázon ül, amelyet plusz hegesztési pontokkal és kereszttartókkal erősítettek meg. Az autó felfüggesztése számítógépes modellezéssel készült, maximális menetkomfortot ad.

A Super Duty modell rugóit és lengéscsillapítóit szintén finomították. Az Excursion négy évszakos LT 265/75 R16D gumiabroncsokon gördül, amely simább utazást és kiváló terepezési lehetőséget biztosít. Négyféle 16 collos alumínium, illetve acél keréktárcsából választhatunk a felszereltségi szintnek megfelelően.

Az Excursion modellekhez háromféle erőteljes motor rendelhető. A hátsókerékhajtásos változatot a Ford 5,4 literes Triton V8-asával szerelik, amely 260 lóerős teljesítményét 4500-as percenkénti fordulatszámon adja le.
A négykerékhajtásos verzió a gyár 6,8 literes Triton V10-esével kérhető, amely már 300 lovas teljesítményt produkál 4250-es percenkénti főtengely-fordulatnál.
Mindkét benzines motor igazi nehézsúlyú terepjárós használatra készült öntöttvas motorblokkal és alumínium hengerfejjel. A szervizintervallum 100 000 mérföldre korlátozódik.

Az Excursion a 7,3 literes Power Stroke V8-as dízellel is kérhető. A turbófeltöltésű és töltőlevegő-visszahűtésű motor 235 lóerőt teljesít 2700-as fordulatszámnál.
A Power Stroke a hatalmas amerikai kamionok erőforrásainak mintájára készült a Navistar International cégnél, így teherbírására és masszívitására könnyen következtethetünk.
Mindhárom motort a Ford 4R100-as négysebességes automata sebességváltóval szerelik. Az összkerékhajtás csak a 6,8 literes Tritonnal alapáras, a többi változatnál opcionális.

A Ford egyedi biztonsági rendszerének legfontosabb eleme a 8 cm széles, 5 cm magas és 4 láb hosszú masszív acél kereszttartó, a BlockerBeam, amely minden eddiginél nagyobb biztonságot nyújt frontális ütközéskor.
Az 50 font tömegű "második lökhárító" az eredeti lökhárítónál 6 cm-rel lejjebb és 16 cm-rel beljebb található a karosszéria vázának szerves részeként. Szerepe az ütközési erő csökkentése.

A BlockerBeam kereszttartót egy takarólemez fedi, amellyel együtt beleolvad az autó egységes front-részébe. Ezen kívül oldalsó ajtómerevítéseket is találunk, amelyek az oldalütközésekkor védenek.
Az Excursion vezető- és utasoldali légzsákjai minden szabványnak megfelelnek, a gyermekek biztonságát a második üléssorban a gyermekülés-rögzítési pontok és a gyermekülést is védő biztonsági övek vigyázzák.
A Belt-Minder biztonsági övek érzékelik, hogy az utas bekapcsolta-e az övet, ha nem, akkor piros jelzőfény figyelmeztet erre a műszerfalon.

A lopás ellen a Ford SecuriLock biztonsági rendszere véd, amelynél egy speciális gyújtáskulccsal indítható csak az autó.
A vezetőoldali ajtón nincs kulcslyuk, helyette egy kis billentyűzeten írhatjuk be az ajtó nyitási kódját.
Az ablaktörlők a Limited modellen az autó sebességének függvényében változtatják törlési sebességüket. A teljes méretű pótkerék könnyen elérhető a csomagtérből. Az Excursionnál a méretre való tekintettel különösen nagy figyelmet fordítottak a környezetbarát kiképzésre.

A legújabb technológiát felhasználva az autó olyan tisztára sikeredett, hogy mind az ötven amerikai államban alacsony károsanyag-kibocsátású járműnek minősül.
Az árakat csak az év későbbi felében, az árusítás megkezdésekor, az eladási adatokat pedig csak egy-két év múlva lehet közölni, de az 2000-es modellév Excursion modellje igazi sikermodellként kezdi pályafutását.

Forrás: Car Page

Méretarányok...
Kép

Ez a bestia jó:

-gumifüstöltetésre


-gyorsulásra (ekkora bitang géptől nem is rossz! :klassz:)


-favágásra, rángatásra :D


-megfélemlítésre :D:)


-kipufogófüstben és erőben is überel mindenkit


Egyszóval egy IGÁSLÓ!

:klassz:

Elküldve: 2009.05.18 9:15
Szerző: doGmAI
Ráadásul limo-king Robiék már jópár éva használnak egy "kicsit" belőle.

Elküldve: 2009.05.18 9:36
Szerző: StangMan
Hehe... Excursion brutál.... akkor vazz, hogy az Explorerrel simán bele lehet parkolni :rrr:

Biztos akarnék egyet... odaát ;)

Elküldve: 2009.05.18 10:43
Szerző: Chopper
Itthon ilyen 8-14 milla között tudsz vásárolni.
Hidd el ha vennél egyet nem lógnál ki a Ford Cruisingos sorból... :klassz:

Elküldve: 2009.05.18 10:54
Szerző: TomiTomi
Mi a különbség az Expedition és az Excursion között? :oops:

Elküldve: 2009.05.18 11:32
Szerző: StangMan
Az Excursion 1számmal nagyobb, mint az Expedition, pedig az sem kicsi :rrr:

Elküldve: 2009.05.18 11:36
Szerző: StangMan
Chopper, én annyit javítanék még a leíráson, hogy picit tagolnám a szöveget, a jobb átláhatóság kedvéért ;)

Illetve már a címbe is beleírnám, hogy melyik szériáról van szó... tudom egy széria volt, szóval mettől meddig gyártották... :idea:

Elküldve: 2009.05.18 16:36
Szerző: Chopper
Jaja, igazad van eléggé tömör volt... :monokli:

Elküldve: 2009.05.18 19:50
Szerző: TomiTomi
StangMan írta:Az Excursion 1számmal nagyobb, mint az Expedition, pedig az sem kicsi :rrr:
De mind a kettő F150es alapokon van?

Elküldve: 2009.05.28 9:36
Szerző: mati
Tudomasom szerint ez ugy nez ki hogy a ford explorer az ranger alapokon van, az expedition f150, az edxcursion pedig f250-en.

Marha jo gepnek tunik az excursion de nem er 8-10 milliot, foleg ha tudod hogy amerikaban meg 10.000 dolcsiert siman veszel egy 5-6 eveset. Nem ertem miert van az expedition/excursion ennyire felul ertekelve Magyarorszagon a tulajok altal :?:

Ja a kocsi gyartasat elsosorban pont azert hagytak abba mert mint ahogyan azt a beceneve is sugallja ( axxon waldez ) nem egy gazdasagos gep odaat sem.

Helyette viszont lehet kapni az expedition hosszabb valtozatat, jelenleg az a kategoria legnagyobb SUV-ja

Elküldve: 2009.05.28 9:54
Szerző: mati
Bocsanat ranger alapon van a regi mazda navajo, mercury mountaineer, ford explorer

Elküldve: 2009.05.28 9:56
Szerző: mati
ja meg egy dolog takaritan az expit is remalom :evil:

Elküldve: 2009.05.28 12:58
Szerző: somi
:wow: Azért én nagyon bírnék egy ilyet, bár nem tudom, mire tudnám használni :roll:

Elküldve: 2009.05.28 13:11
Szerző: Chopper
Én láttam élőben egyszer... ööö... elképesztő hogy mekkora.:D
Az Explorer sem kicsi, de ez hatalmas... és ahogy elgyorsult elöttem a szerény 4 tonnájával, húúú bekaksizok most is ha rágondolok. :twisted:

@somi: Ekét kötsz utána, kötélhúzóvesrenyen ellenfélnek, mindenre jó... tankolni is jól lehet szerintem bele... 8)

Elküldve: 2009.05.28 14:07
Szerző: mati
"tankolni is jól lehet szerintem bele" :rohog: :rohog:

azt lehet biza