A Ford Motor Company új modellel egészíti ki terepjáró-palettáját az észak-amerikai piacon.
A közepes, Európában is ismert Explorer és az F-150-es pick-upra épülő, nagyobb Expedition mellett megjelent a hatalmas méretű Excursion (a név jelentése elkalandozás).

A Ford Truck Vehicle Center legújabbjának tervezésekor a vásárlót tartották szem előtt a mérnökök.
Az Excursion több helyet kínál az utasoknak és a csomagoknak, nagy használati értékével, erős biztonsági rendszerével és fokozott környezetvédelmével a nehézsúlyú terepjárók piacának fontos szereplője lehet.
A tipikus Excursion-tulajdonos család hét közben a családtagok szállítására, hétvégén pedig a szabadidősportok kellékeinek szállítására használja a kocsit: vízi- és téli sportok, kempingezés.
A front-rész a Ford Super Duty F-sorozatos teherautóból került át, az agresszív orr erőteljesen domborodó motorházfedelet, hatalmas, krómozott hűtőrácsot és lökhárítót, valamint nagyteljesítményű fényszórókat vonultat fel.
A szélvédő 53 fokos szögben áll, amely jobb aerodinamikát biztosít. Az oldalsó fellépők jelentősen megkönnyítik a beszállást, a Limited felszereltségű modellen ez meg is világítható éjszaka.
A nehézsúlyú terepjárókban, így az Excursionban is kiváló a kilátás a vezetőülésből.
Alapfunkciója szerint az Excursion elsősorban személyszállító autó, így a jól megkomponált utastér mindennél fontosabb.
A Ford tervezői felismerték, hogy az ideális belső annyira variálható, amennyire csak lehet.
Minden modellben 40/60 arányban osztott, ledönthető üléstámlákat találunk a második üléssorban, és egy kivehető üléspadot a harmadik üléssorban.
Az XLT modellváltozat vevői választhatnak aközött, hogy az első üléssorban két fotelt vagy egy háromszemélyes üléspadot kérnek, valamint a szövet- és bőrkárpitozások közt is válogathatnak. A Limited variáns két fűtött bőrfotelt az első sorban és bőrkárpitozású üléseket kínál a hátsó sorokban.
Az autó masszív acél alvázon ül, amelyet plusz hegesztési pontokkal és kereszttartókkal erősítettek meg. Az autó felfüggesztése számítógépes modellezéssel készült, maximális menetkomfortot ad.
A Super Duty modell rugóit és lengéscsillapítóit szintén finomították. Az Excursion négy évszakos LT 265/75 R16D gumiabroncsokon gördül, amely simább utazást és kiváló terepezési lehetőséget biztosít. Négyféle 16 collos alumínium, illetve acél keréktárcsából választhatunk a felszereltségi szintnek megfelelően.
Az Excursion modellekhez háromféle erőteljes motor rendelhető. A hátsókerékhajtásos változatot a Ford 5,4 literes Triton V8-asával szerelik, amely 260 lóerős teljesítményét 4500-as percenkénti fordulatszámon adja le.
A négykerékhajtásos verzió a gyár 6,8 literes Triton V10-esével kérhető, amely már 300 lovas teljesítményt produkál 4250-es percenkénti főtengely-fordulatnál.
Mindkét benzines motor igazi nehézsúlyú terepjárós használatra készült öntöttvas motorblokkal és alumínium hengerfejjel. A szervizintervallum 100 000 mérföldre korlátozódik.
Az Excursion a 7,3 literes Power Stroke V8-as dízellel is kérhető. A turbófeltöltésű és töltőlevegő-visszahűtésű motor 235 lóerőt teljesít 2700-as fordulatszámnál.
A Power Stroke a hatalmas amerikai kamionok erőforrásainak mintájára készült a Navistar International cégnél, így teherbírására és masszívitására könnyen következtethetünk.
Mindhárom motort a Ford 4R100-as négysebességes automata sebességváltóval szerelik. Az összkerékhajtás csak a 6,8 literes Tritonnal alapáras, a többi változatnál opcionális.
A Ford egyedi biztonsági rendszerének legfontosabb eleme a 8 cm széles, 5 cm magas és 4 láb hosszú masszív acél kereszttartó, a BlockerBeam, amely minden eddiginél nagyobb biztonságot nyújt frontális ütközéskor.
Az 50 font tömegű "második lökhárító" az eredeti lökhárítónál 6 cm-rel lejjebb és 16 cm-rel beljebb található a karosszéria vázának szerves részeként. Szerepe az ütközési erő csökkentése.
A BlockerBeam kereszttartót egy takarólemez fedi, amellyel együtt beleolvad az autó egységes front-részébe. Ezen kívül oldalsó ajtómerevítéseket is találunk, amelyek az oldalütközésekkor védenek.
Az Excursion vezető- és utasoldali légzsákjai minden szabványnak megfelelnek, a gyermekek biztonságát a második üléssorban a gyermekülés-rögzítési pontok és a gyermekülést is védő biztonsági övek vigyázzák.
A Belt-Minder biztonsági övek érzékelik, hogy az utas bekapcsolta-e az övet, ha nem, akkor piros jelzőfény figyelmeztet erre a műszerfalon.
A lopás ellen a Ford SecuriLock biztonsági rendszere véd, amelynél egy speciális gyújtáskulccsal indítható csak az autó.
A vezetőoldali ajtón nincs kulcslyuk, helyette egy kis billentyűzeten írhatjuk be az ajtó nyitási kódját.
Az ablaktörlők a Limited modellen az autó sebességének függvényében változtatják törlési sebességüket. A teljes méretű pótkerék könnyen elérhető a csomagtérből. Az Excursionnál a méretre való tekintettel különösen nagy figyelmet fordítottak a környezetbarát kiképzésre.
A legújabb technológiát felhasználva az autó olyan tisztára sikeredett, hogy mind az ötven amerikai államban alacsony károsanyag-kibocsátású járműnek minősül.
Az árakat csak az év későbbi felében, az árusítás megkezdésekor, az eladási adatokat pedig csak egy-két év múlva lehet közölni, de az 2000-es modellév Excursion modellje igazi sikermodellként kezdi pályafutását.
Forrás: Car Page
Méretarányok...

Ez a bestia jó:
-gumifüstöltetésre
-gyorsulásra (ekkora bitang géptől nem is rossz!
 )
) -favágásra, rángatásra

-megfélemlítésre
 :)
:)-kipufogófüstben és erőben is überel mindenkit
Egyszóval egy IGÁSLÓ!












 
 

 Azért én nagyon bírnék egy ilyet, bár nem tudom, mire tudnám használni
 Azért én nagyon bírnék egy ilyet, bár nem tudom, mire tudnám használni  
 
 
