Oldal: 1 / 2

Ford Mustang projekt, az az első Mustang születése

Elküldve: 2008.04.07 12:15
Szerző: TomiTomi
Zsozso09 írta:Pécsiközgáz, Ford Mustang mint projekt. Tehát az az első Mustang születése. Ehhez kéne csomó infó. Most épp a legfontosabb talán az lenne, hogy a Mustang mely alkatrészei voltak azonosak a Falcon alkatrészeivel. Mert ezzel egy rakás pénzt megsporoltak. De gyakorlatilag minden infó jól jönne arról a kocsiról.
Ilyen szemmel még sosem néztem. Egy könyvem van a Mustangról, ha este eszembe jut, akkor megnézem írnak-e erről valamit.

Milyen idegen nyelvet beszélsz?

Elküldve: 2008.04.07 12:21
Szerző: somi
BocsOFF Jó hely lehet ez a pécsi közgáz :mrgreen: Ha ilyen téma megfelel nekik.

Elküldve: 2008.04.07 13:11
Szerző: LeMans67
Esetleg általánosságok vannak itt:
Itt és Itt

Alkatrészek terén majd a Fordosok mesélnek neked...

Elküldve: 2008.04.07 14:18
Szerző: Zsozso09
Ezeket már elolvastam, sajna ennél sokkal mélyebben kell "érintenem" a témát.

Láttam, hogy a Mustangról van egy könyv, bizonyos Mustang Red Buch de magyar kiadást nem találtam.

Milyen nyelven beszélek? Ez necces kérdés... angolul picit, esetlegesen fordításban a német még megyeget.

A Pécsiközgáz jó hely nagyon, csak nehéz, de most már muszáj lenne megírnom ezt a szakdogát, nehogy az utolsó lépcsőfokról essek vissza. :)

Lényegi kérdés a Falco-Mustang rokonság, eladási darabszámok (amik miatt már felvettem a kapcsolatot a Ford importörrel... valszeg ők tudnak adatokat, vagy ha nem, akkor ők tudnak kérni az anyacégtől). Legfontosabb, maga a legenda, hisz a Mustang legenda lett, miért lett legenda... mert egy nagyon szép, nagyon jó kocsit csináltak potom pénzért. Ahhoz viszont hogy ilyen olcsó legyen az autó kellett a Falcon sok 100 alkatrésze... így nem kellett új alkatrészeket kitalálni. Ha jól tudom, ezt előtte még senki nem csinálta. Minden új autónak nagyjából új alkatrészeket is készítettek, ezért volt sokkal drágább egy új autó kifejlesztése 300-400 millió dollár akkoriban, míg a Mustangot 75 millióból fejlesztették ki.

Elküldve: 2008.04.07 14:31
Szerző: TomiTomi
A Mustang-Falcon rokonságról még nem láttam sehol semmi részeleteset. Tipikusan ehhez hasonlóan írják le a dolgot:
Zu Beginn der 60er Jahre steckte die Marktforschung noch in den Kinderschuhen. Die Entwicklung von neuen Automodellen erfolgte mehr oder weniger nach dem Zufallsprinzip. Einer der ersten, der sich intensiver um die Bedürfnisse und Wünsche der zukünftigen Kundschaft kümmerte, war der Ford Manager Lee Iacocca. 1961 intern versetzt ins Kader, erforschte er das künftige Kaufverhalten der amerikanischen Bevölkerung. Seine Recherchen ergaben, dass in den allernächsten Jahren die sogenannte „Baby-Boom-Generation“ nach dem Ende des 2. Weltkrieges ins „autofähige“ Alter kommen würde. Die amerikanische Wirtschaft boomte. Es würden sich immer mehr Familien Zweit- und Drittwagen leisten können. Ausserdem waren sportliche „Kompaktwagen“ in jenen Jahren der letzte Schrei. Aus diesen Erkenntnissen formulierte er Eckdaten für ein neues Automodell: Sportlicher 4-Sitzer, Länge max. 460 cm, fahrfertiges Gewicht 1200 kg, 6- und 8-Zylinder Motoren, Mittelschaltung, Grundpreis max. $2500.--. Um den tiefen Preis erreichen zu können, sollten möglichst viele mechanische Teile vom Ford Falcon stammen.
Forrás: MCS

Ugye ebből az idézetből az utsó mondat a lényeg: Hogy az megcélzott alacsony árat elérjék, az volt a cél, hogy minél több mechanikus elem a Falconból származzon.

Sajna én még nem láttam olyat, ahol ennél mélyebbre mentek volna bele a témába. A nagy külföldi fórumokon kéne kérdezősködni, talán ott van olyan, aki tudja ezt.

A termelési darabszámokat szvsz nem gond beszerezni, az tuti x helyen fent van az interneten. Kíváncsi vagyok, hogy a magyar importőr mit mond neked.

Elküldve: 2008.04.07 14:33
Szerző: TomiTomi
Most néztem még a svájci klubnál. Azt írják, hogy 64 áprilisától 65 augusztusáig 681 551 db kelt el a Mustangból.

Elküldve: 2008.04.07 14:43
Szerző: TomiTomi
Kép
Ford Mustang 1964 1/2 - Termelési darabszámok:
Hardtop - 92 705
Convertible - 28 833
Összesen - 121 538
Forrás: Muscular Mustangs


Kép
Ford Mustang 1965 - Termelési darabszámok:
Hardtop (Standard) - 372 123
Hardtop (Luxury) - 22 232
Hardtop (pad üléses) - 14 905
Convertible (Standard) - 65 663
Convertible (Luxury) - 5 338
Convertible (pad üléses) - 2 111
Fastback (Standard) - 71 303
Fastback (Luxury) - 5 776
Indianapolis 500 Pace Car - 37
Összesen - 559 451
Forrás: Muscular Mustangs

Elküldve: 2008.04.07 15:19
Szerző: LeMans67
A legegyszerübb, de jó igényes megoldás, ha fogod az alkatrész listáját a két autónak és összeveted. Ami közös az a közös felhasznált... Nem mondom nem két perces dolog...

Elküldve: 2008.04.07 15:52
Szerző: Zsozso09
Köszi szépen mindent! Ezeket a darabszám adatokat már láttam én is. És tényleg az az egyszerű része.

Az alkatrészeket összehasonlítani, ez jó ötlet, de hol tudnám beszerezni a két model leírását?

Elküldve: 2008.04.07 15:58
Szerző: LeMans67
Zsozso09 írta:Az alkatrészeket összehasonlítani, ez jó ötlet, de hol tudnám beszerezni a két model leírását?
Várj kicsit, mert van itt pár Mustangos, esetleg van nekik alkatrész listájuk...
Netten keresgélés, szakkönyvek...

Elküldve: 2008.04.07 16:08
Szerző: Zsozso09
Nem igazán ide tartozik, de hátha valakit érdekel, elég érdekesek :) Most találtam:

http://web.mac.com/atecs/Car_Brochures/Ford.html

Régi amerikai autós katalógusok. Van egy Torino, de ez nem az a Mustang (először Torinonak akarták nevezni, csak az utolsó pillanatban lett Mustang)

Elküldve: 2008.04.07 21:06
Szerző: TomiTomi
Hát itt a Mustangok között kevesen fognak Edsel és Torino prospektusokat keresni. ;)

Ez a könyvem van:

Kép

Vannak benne érdekes dolgok, de Facon kapcsolatot itt is csak a szokásos mélységben emlegetik: igyekeztek sok alkatrészt használni...

A Falcon Sprint fontos előd. Azt a Falcont sok Fairlane alkatrésszel tették sprotossá és ettől drága lett. Nem lehetett eladni.

A Mustang-ot Cougar-ként fejlesztették, illetve belső kódja a T5 volt. Egy ügynökség is segített neveket keresni. Ott 6000 névből a Cougar, Bronco, Puma, Cheetah, Colt és Mustang neveket választották ki. Ebből választotta Ford és Iacocca Mustang-ot még 62 végén. Ennek ellenére 64 elején még bizonytalankodtak és Special Falcon, Cougar, T5 és Torino neveken is vacilláltak, de aztán maradt a Mustang.

A Mustang marketing oldalról is jól elő volt készítve. A prototípusokat megmutatták több tesztcsoportnak, akiknek meg kellett saccolniuk a kocsi árát is. Tetszett nekik az autó és sokkal drágábbra saccolták. Tipikusan a tervezett ár 2-3-szorosára. Miután megtudták, hogy 2500 $ lesz, már azon törték a fejüket, hogy hogyan vehetnék meg.... Iacoccanak az lett a célja, hogy minél többen megismerjék az autót. Négy nappal a bemutató előtt meghívtak 150 újságírót a new york-i világkiállításra és meglepetésükre 75 Mustang kulcs várta őket: Mustang-gal mehettek vissza Dearbornba. Egy nappal a bemutató elött az ABC, CBS és NBC egyszerre sugározta a Mustang reklámot. Állítólag közel 29 millióan látták ekkor. Emellett a nyomtatott sajtóban is sok reklámot közöltek. Így másnap, 1964 április 17.-én, az értékesítés első napján lerohanták a kereskedőket a vásárlók. Első nap 22 000 Mustang-ot adtak el.

Elküldve: 2008.04.16 14:13
Szerző: Zsozso09
Sziasztok!

Köszi az eddigi segítséget. Nagyon nehezen haladok, megakadtam. Sajna az importőr nem akar válaszolni. Pedig már a markting és termékspecialistának is írtam személyesen. :(
A költségcsökkentési és a konkrét fejlesztési adatoknál akadtam meg. Ezekről sokat kéne írnom, de semmi adatom nincs. Tehát elég mély kútba estem.

Az importőrtől kértem még egy új (Mondeo vagy Focus) típusról is anyagokat, sajtóanyagot legalább... de semmi. Nem kaptam ezidáig választ.

Lehet, hogy lesz egy rövid kérdőív is, akkor majd felteszem ide is.
Addig is Üdv.

Elküldve: 2008.05.09 14:36
Szerző: Zsozso09
http://FreeOnlineSurveys.com/rendersurv ... tkn0437053

Légyszi aki tudja töltse ki ezt a kérdőívet. A szakdogámhoz további nagy segítség lenne. Előre is köszi mindenkinek.

Elküldve: 2008.05.10 22:42
Szerző: TomiTomi
Gondoltam kitöltöm neked, de nem találok megfelelő válaszokat. :?

A kettes pont kategóriálázása már irritál. Egy Mustang-ot hová tennél? A 3. pontban meg az zavar, hogy a kérdőív készítője szerint azért nem lehet autót venni, hogy az ember élvezze...

5-ös, 7-es kérdés nekem nem illik a kérdőív elejéhez. :nemtom:

És ennek az egész kérdőívnek semmi köze az első Mustanghoz... :stang: