Ford Kuga

Ha épp nem amerikai Fordról akarsz beszélgetni, akkor annak itt a helye

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22121
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Ford Kuga

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.18 21:55

Végleges Ford Kuga Genfre

Az új Fiesta mellett egy másik újdonsággal is szolgál a Ford a Genfi Autószalon látogatóinak: itt jelenik meg a Ford Kuga végleges változata.

Igazán nagy meglepetésre persze senki ne számítson: az autó lényegében alig változott a tavaly ősszel bemutatott prototípushoz képest. Csupán olyan apróságokkal egészítették ki a formatervet, mint a Ford nagyobb modelljeiről ismerős krómcsík a hűtőrács tetején, az alig észrevehetően átszabott lámpatestek vagy a kisebb kerekek.

A Kuga ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Focus vagy a C-Max, így a helykínálata is hasonló, mint testvérmodelljeié: az utastér ötszemélyes,

Kép

a csomagtartó pedig 360 literes, bár a hátsó üléstámla lehajtásával akár 1355 literesre is bővíthető a raktér. Eleinte csak egyféle motort kínálnak a típushoz, a jól ismert kétliteres, 136 lóerős és 340 Nm csúcsnyomatékú PSA-Ford turbódízelt, bár később állítólag több motorral is bővítik a választékot, sőt lesz hibrid változat is. A Kuga persze összkerékhajtású erőátvitelt kap, és a felszerelése is meglehetősen gazdagnak ígérkezik. Az alapmodellhez is jár ESP, borulásgátló elektronika, ABS és elektronikus fékerőelosztó.

A típus a genfi bemuató után néhány hónappal, 2008 közepén kerül az európai Ford kereskedésekbe, azzal a nem titkolt céllal, hogy megnehezítse a VW Tiguan, a Toyota RAV4, a Nissan Qashqai és a többi hasonló hobbiterepjáró dolgát.
Forrás: Totalcar

Kép

Kép

Kép

Avatar
kaRdoSmuki
Úrvezető
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Hozzászólás Szerző: kaRdoSmuki » 2008.02.18 22:06

Már gyártják. Első körben két felszereltségi szinttel kapható majd. Az ára az S-Maxéhoz lesz hasonló. Talán őszre belerakják a 2.5T-t.
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )

Rust is lighter, than carbon fibre!

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22121
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.18 22:09

Ma nézegettem (a Svájcban kapható) Mondeókat és S-Maxokat. Csodálkozom, hogy alig van automata kivitel. Gondolom ennél is így lesz. :|

Amúgy a Kuga nevet tök idétlennek tartom. :hulye:

Avatar
kaRdoSmuki
Úrvezető
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Hozzászólás Szerző: kaRdoSmuki » 2008.02.18 22:54

Az automata Mondeokról ne is beszéljünk! A gyár levette a Magyarországra gyárott Mondeok rendelhető extrái közül az automata váltót... Akkor ÖNGÓL, hogy ilyet még nem látott a világ. Az ilyen kategóriájú autók fele automata váltóval kerül eladásra. Most a hazai kereskedők azt csinálják, hogy kinti kereskedésekből vásárolt új autókat hoznak be, hogy valamennyire le tudják fedni a keresletet.

...[cenzúráztam saját magam]...
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára kaRdoSmuki 2008.02.19 10:03-kor.
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )

Rust is lighter, than carbon fibre!

Avatar
kaRdoSmuki
Úrvezető
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Hozzászólás Szerző: kaRdoSmuki » 2008.02.18 22:56

Jahh, a Kugához - ha megérjük, hogy egyszer hozzánk is fog érkezni automata váltós verzió - nem a hagyományos szerkezetet fogják társítani, hanem az új, úgynevezett "PowerShift" váltót, alias DSG... Tehát "duplakuplungos" megoldás lesz benne.
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )

Rust is lighter, than carbon fibre!

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22121
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.18 23:08

kaRdoSmuki írta:Jahh, a Kugához - ha megérjük, hogy egyszer hozzánk is fog érkezni automata váltós verzió - nem a hagyományos szerkezetet fogják társítani, hanem az új, úgynevezett "PowerShift" váltót, alias DSG... Tehát "duplakuplungos" megoldás lesz benne.
Egyszer vezettem 3 napig egy DSGs Octaviat. Az alapján azt mondom, hogy nem helyettesíti jól a hagyományos autómatát. :arrow: Nem tud kuplungot csúsztatni. Parkoljál párszor csúsztatás nélkül... :hulye:

Avatar
kaRdoSmuki
Úrvezető
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Hozzászólás Szerző: kaRdoSmuki » 2008.02.18 23:16

...[cenzúráztam saját magam]...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kaRdoSmuki 2008.02.19 10:04-kor.
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )

Rust is lighter, than carbon fibre!

Avatar
kaRdoSmuki
Úrvezető
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Hozzászólás Szerző: kaRdoSmuki » 2008.02.18 23:18

TomiTomi írta:
kaRdoSmuki írta:Jahh, a Kugához - ha megérjük, hogy egyszer hozzánk is fog érkezni automata váltós verzió - nem a hagyományos szerkezetet fogják társítani, hanem az új, úgynevezett "PowerShift" váltót, alias DSG... Tehát "duplakuplungos" megoldás lesz benne.
Egyszer vezettem 3 napig egy DSGs Octaviat. Az alapján azt mondom, hogy nem helyettesíti jól a hagyományos autómatát. :arrow: Nem tud kuplungot csúsztatni. Parkoljál párszor csúsztatás nélkül... :hulye:
Erről az jut eszembe, amikor még Herczig Norbi Saxo Kit Carral versenyzett. A szerelők a trélerre felállásnál arra tettek téteket, hogy ki hányszor fullad le a szinter kuplungos autóval. :D Ugyanis azt sem nagyon lehet csúsztatni.
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )

Rust is lighter, than carbon fibre!

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22121
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.28 13:31

Kép

Megkezdték a Ford Kuga gyártását a németországi Saarlouisban az azonos padló lenezre épülő Focus-szal és C-Max-szal egy gyárban.

32 országban 45 ezer példányt akarnak eladni, s már így is nyereséges lesz a gyártása a sok közös elem miatt. A fontosabb piacokon már a genfi bemutató után megvásárolható lesz.
Forrás: Totalcar

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22121
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.29 11:04

kaRdoSmuki írta:No, akkor a beharangozó árlista alapján:

Két felszereltségi szint lesz eleinte kapható: Trend, Titanium, ezek pedig első- vagy összkerék meghajtással. Jelenleg még csak a 2.0 TDCi (136LE) elérhető. Az áruk 7.5M-tól 8.5M-ig terjed. Alapból mindegyik kulcsnélküli rendszerrel szerelt, ezen kívül IVD, 6 légzsák stb. A rendelhető extrák között található defektfigyelő rendszer, 19"-os kerekek, panoráma tető, navigáció... Összesen 10 szín (1 alapszín, 9 metálfény) kérhető az autóhoz.
Forrás: Ford-Klub

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22121
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.07 20:38

Ha valaki még nem tudná, hogy mi az az IVD:

Intact Vehicle Dynamics :arrow: menetstabilizáló rendszer (mások ESP-nek rövidítenék...)

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.03.08 0:16

Különben egyre többet látom az új Mondedót, meg a többi fost, úgy jövök rá, hogy ezek annyira rohattul hidegen hagynak.... semmi, de semmi érdekes vagy szerethető nincs bennük... olyan jól megcsinált eszközök... asszem ez zavar rohattul az új EU Fordokban...

Az utolsó személyiséggel rendelkező EU Ford az első generációs Focus volt... egy okádék belül (sorry de az), de nagyon jó autó... mindig azt gondoltam, hogy de jó lenne neki egy normális belső... aztán amikor megjelent a Focus II az új belsővel, az első pillanatban tetszett... aztán rájöttem, hogy a régi okádós belső legalább egyedi volt, és egyre inkább bejön...

Szóval ennyi... részemről bannolom magamnál az új európai Fordokat :nemszolok:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22121
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.08 17:13

Olyan 3,5 évvel ezelöttig azt gondoltam, hogy soha életemben nem lesz Ford-om. Oszt becsúszott a Mustang, aztán azóta az amerikaiak egy részével megbarátkoztam. Az európaival még próbálkozom. DE nekem az a legnagyobb gondom velük, most eltekintve a dizájtól vagy a beltértől, hogy Európában nem árulnak olyan modellt, amilyet szoktam venni: nagy motor + automata sok hellyel. :roll:

De már Muki is említette feljebb (lehet, hogy azóta kicenzúrázta), hogy hiányoznak az automata autók a Ford kínálatából. Nos dailyt biztos nem veszek kézi váltóval. :|

És, hogy legyen Kuga is. Ma Genfben jól megnéztam, sőt beleültem és fényképeztem is. Hát még ez sem az, amit keresek. :roll:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22121
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.08 21:43

Kép

A képek bekerültek a képtárunkba. ;)

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.04.24 5:00

A totálnyálon Ford Fuga teszt... : http://totalcar.hu/tesztek/kugaeubem/

Szóval igen, mégegy izé a sok közül...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Válasz küldése