
Ez az autó már akkor kétféle változatban készült, kétülléses Runabout és négyülléses Tonneau változatban opcionális tetővel. A kéthengeres erőmű 8 LE-t tudott! Háromsebességes bolgyóműves váltóval szerelték fel, amely késöbb a T modellben is visszaköszönt. Az autó könnyű volt csak 562 kg-ot nyomott és aránylag komoly 72 km/h-ás végsebességre volt képes. Elgondolva, hogy az akkori útak nélküli kátyús utakon ez már jóval több, mint sok lehetett. Az ára viszont még elég komoly volt a maga $750-jával. Akinek még ez sem volt elég drága az olyan extrák közül választhatott, mint tető ami lehetett vászon vagy bőr és a hátsó ajtó.
A cég mint már a T-modellnél szerepelt elvileg $28,000-al indult, de valójában $223.65 hagyta csak el a bankot és ebből kellett megkezdeni a gyártást. Ennek ellenére az egyik legkeresetebb autó lett a maga korszakában. Sok gond volt a túlmelegedéssel és a váltóval, de ne felejtsük az autózás kezdetén járunk. Ez az autó még csak piros színben volt kapható, így nem okozott gondot a szín választása...

Ford A modell - a jól ismert változat

1927-et írunk a Ford Motor Company befejezte már a T modell gyártását és az üzem az autó gyártásban először hathónapos teljes leállás után indult újra! (ez a mai időkben elképzelhetetlen, főleg akkor, amikor pl. az Opel a mai napig gyártja az ASTRA II-t). Egy új autó típus jelent meg, az A modell. Az elsőt 1927 október 20-án gyártották le de az eladás csak 1927 december 2-án kezdődött el. Szemben a T Ford 18 éven gyártott változatával, ez egy új autó volt. Ahogy a cikk elején már kiderült Fordék visszanyúltak a gyökerekhez és új életet leheltek az első kezdeti változat nevébe. Az 1928-as változat már négy alap színben volt kapható, de ami érdekes, hogy nem szerepelt a fekete a választható színek között. Talán ezzel a más színnel is szerelték volna megkülönböztetni bádog Bözskétől. Erős a valószínűsége, hogy az 1925-ös Peugeot 201 volt az autó ötlet adója, de ez már a múltba veszett...
Az autó sok változatban készült a legolcsóbb Roadster a $385, míg a Fordor változat $570-ol indult. A motorja egy négyhengeres blokk volt kb. 8-12 l/100 km-es fogyasztással. Egy torkú Zenit karburátorral az autó akár 104 km/h végsebességre is képes volt. Megjegyzem, szinte egy '90-es évekbeli nagyobb autó fogyasztása és városi autóként bőven elég lenne ma is méretei lapján és sebességével. A megállásról 4 dobfék gondoskodott!
Ez az autó volt az első Ford amiben sorozatban volt a mai pedál kiosztás. Ez az autó már a mai kezelőszervekkel volt felszerelve, tehát volt benne 3 pedál, váltórúd. Henry féle takarékossági mód itt is jelentkezett, a benzintankot közvetlen a motor mögé helyezték és ejtő rendszerű volt így nem volt szükkség benzin pumpára.
Kis érdekesség, hogy a GAZ gyár kóperációban gxyártotta az A modellt.
A mai időkre nagyon népszerűvé válltak ezek az autók a gyűjtők és a Hot Rod építők táborában. Az utóbbiak főleg az 1929-es m,odellt preferálják.
1992-1994 között Chiléből elmentek egy 1928-as géppel Detroitba és csak apró szervízelések voltak szükségersek az 35.000 km-es távon. Az autó bekerült a Henry Ford múzeumba.
A műszaki adatok:
Motor:
1903:
- Flat2 (vízszintesen beépítve, 8 Le
1928:
- sor4 (L fejjel)201 cui (3,3 L),
Váltó:
1903:
- 3 sebességes bolygóműves
1928:
- 3 sebességes kézi váltó 3,11:1 végáttétellel
Karosszéria:
- Coupe (Standard and Deluxe),
- Business Coupe,
- Sport Coupe,
- Roadster Coupe (Standard and Deluxe),
- Convertible Cabriolet,
- Convertible Sedan,
- Phaeton (Standard and Deluxe),
- Tudor (Standard and Deluxe),
- Town Car, Fordor (2-window) (Standard and Deluxe),
- Fordor (3-window) (Standard and Deluxe),
- Victoria,
- Station Wagon,
- Taxicab, Truck,
- Commercial.
Az 1932 márciusi befejezésig összesen 4.849.340 db-ot gyártottak az A modellből. A leváltó B modell már megkapta az új V8-as motort.