1989 JBA Dominator GTA

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

1989 JBA Dominator GTA

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.04.01 23:37

Kép

Erre mondják azt, hogy "5.0 History"... a legtöbbet és legtovább cikkezett "speciális" Fox-body...

1989 JBA Dominator GTA

1989 márciuásban a Road & Track felvette a kapcsolatot a JBA-val (a nevük a leömlőik kapcsán lett ismert, de teljes körű tuningolást végeznek), hogy lenne-e kedvük egy megatesztben részt venni, a Road & Track egy különleges számában, ami a "Világ 24 leggyorsabb autója" címet kapja.
Mivel pont 1989-ben volt a Mustang gyártásának 25. évfordulója, gyorsan beszereztek egy LX 5.0 Mustangot, és igent mondtak a Road & Track felkérésére.
Kevesebb, mint 30 napjuk volt arra, hogy olyasvalamit csináljanak az LX-ből, ami méltón vehet részt a leggyorsabbakat felvonultató teszten.

Kép

1989 március 30.-án vették át az új autót és a teszt április 23.-ára volt kiírva.
Megkerestek minden ismerőst és gyártót, hogy támogassák őket a Dominator programban.
A fejlesztések megkezdését sem halogatták, és elsőnek a futómű átalakításokat kezdték meg.

Április 3.-án nekiláttak a karosszéria módosításoknak. Az összes módosítás acélból készült, szó sem volt műanyag elemekről :klassz:.

Kép Kép
Munka közben és az elkészült "mű"

Amúgy ahogyan kinéz, az tetszhet vagy nem tetszhet, semmiféle optikai megfontolás nem volt számításba véve, csak az aerodinamikára mentek rá, amit az interjúkban, nyilatkozatokban többször meg is erősítettek.

Április 17.-ére meg volt a teljes karosszéria munka a fényezéssel egyetemben, és elkezdték a merevítések ill. a hajtáslánc beszerelését.

Április 22.-én felmordult a bestia... :rrr:, és 23.-án ott volt azon a bizonyos megateszten... :burnout:

A teszt idejére a Ford Capriról ismert "buborék" csomagtartó fedél került fel, és ahogyan annó a Mercury is az aerodinaimkai előnyeivel indokolta, itt is bizonyítást nyert, hogy a jól megtervezett, érdekes ajtó, sokat számított a hátsó részre ható leszorítóerő növelésében.

Kép

A teszten a JBA Dominator GTA kimagaslóan jól szerepelt, maga mögé utasítva a résztvevők jelentős részét.
Az old-school muscle car technikával elért 175mph-s végsebesség (2-szer megismételve) 1989-ben azért mindent elárult.
JBA-ék ezzel beírták magukat a 5.0 nagykönyvbe és biztosították a JBA Dominator GTA folyamatos médiaszereplését az elkövetkezendő 3 évben.

Kép

Motor/váltó
Első túlméretre fúrt, négycsavaros SVO blokk, SVO főtengley, Ford Racing dugattyúk, Boss302 hajtókarok, 351 Cleveland hengerfejből kialakított egyedi aluminium hengerfejek, egyedi szívósor, MSD gyújtás és az egész "tetején" egy 1050 cfm-es Holley karburátor a "trónon".
A sűrítési arány 13.0:1, a motor maximális fordulatszáma 9500 lett :wow:.
Ennek megfelelően a motor 510 lóerőt ad le 7900as, 500Nm-t pedig 6400as fordulatszámon. Azért nem gyenge, főleg azt figyelembe véve, hogy 1989-ben még nem volt a polcon az a sok kifejlesztett tuningcucc, ami az elmúlt 10-15 évben került ki a tuningolók kezei közül.
Mivel időre nem volt megfelelő 5sebességes váltó, ami ezt az erőt és nyomatékot biztonsággal kezelni tudta volna, egy 4 sebességes top-loader került az autóba McLeod kupplunggal.

Kép

Futómű/fék
Elől szélesítve, ültetve, keményebb rugókkal, 12"-os tárcsafékekkel.
Hátul 1989 Ford Thunderbird SC független felfüggesztés 10"-os tárcsafékekkel. Koni lengéscsillapítók elől-hátúl.
Elől Monocoque 17x10-es, hátul 17x11-es alufelnik, elől 275/40-es, hátul 315/35-ös gumikkal. Ezek a méretek most is tekintélyesnek számítanak, akkor igaz úthenger méretek voltak!!!

Kép

Karosszéria/belső tér
Egyedi kiszélesítés elől-hátúl (acél lemezből), Mercury Capri "buborék" csomagtértető, Saleen/Racecraft karosszéria merevítések.
A belső tér jól tartó sportűléseket és egy szolíd bukókeretet kapott, a hátsó űlés meg "angolosan távozott".
  • Motor: OHV V8, 1050cfm Holley karburátor
    Lökettérfogat (cm3): 5031
    Sűritési viszony: 13.0:1
    Teljesítmény (LE / ford./perc): 510/7900
    Nyomaték (Nm / ford./perc): 500/6400
    Sebességváltó: 4 seb. manuális, top-loader
    Végáttétel: 3.27:1
    Fék: 12" hűtött tárcsa elől, 10" tárcsa hátul
    Gumiméret: 275/40x17 elől, 315/35x17 hátul
    Önsúly (kg): 1456
    Súlyelosztás (%): Elől 56, hátul 44
    0-96 km/h (mp): 5.2
    Végsebesség (km/h): 282
    0-1/4 mérföld (mp): 13.42
    1/4 mérföld célvonali seb. (km/h): 190
    Oldalgyorsulás (g): 0.92
    Ár (1989): ~$52.000
Hát ennyi. A megjelenése lehet, hogy nem szép, de mindenképpen brutális, igaz minnél többet láttam, annál inkább megbarátkoztam vele. Még azzal a hátsó szárnnyal is (nehéz volt :biggrin:), de mivel a cél szentesítette az eszközt...

A motor 1989 nem számított egyszerűnek, egy ilyen fordulatszámon dolgozó 5literes V8-as mindenképpen extrémnek volt.

Az 5.2mp-s 0-96km/h-s gyorsulás nem valami fényes eredmény, de egyértelműen trakciós gondok játszanak szerepet benne, illetve az sem elhanyagolható, hogy csak 4sebességes volt a váltó alatta.
A tapadás hiányát egyértelművé teszi a 13.42-es (közepes) idő és a hozzátartozó 190-es (nagy) sebesség is.
Ha kicsit utánaszámolunk a 1/4ed mérföldes célvonalinak, akkor 16mp vagy kis szerencsével 16mp alatti 0-200km/h-s gyorsulást kapunk... Nem kérdés, hogy ez 1989-ben szinte "egzotikus kategóriájú" gyorsulást jelentett, és ezzel ma sincs miért szégyenkeznie a JBA Dominator GTA-nak.

Nemrég az autó eladó sorba került, nagy szerencsére (reméljük tényleg szerencse) az egyik ismert 5.0 alkatrész áruház vásárolta meg.
Ami az autó esetében kivételesnek mondható, (sok minden máson túl) a végtelen részletes dokumentáció. Minden egyes csavar és mozdulat dokumentálva van.

Asszem nem is tudok mit mondani, nem igazán kell neki semmiféle komment. Az "álom fox-body garázsomban" ennek is ott a helye! ;)

Kép Kép

Kép Kép

Kép
A hozzászólást 10 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.26 23:18-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.04.01 23:38

A JBA Dominator GTA akcióban azon a bizonyos Road & Track eseményen



Nem gyenge !!!!! :wow: Az a hang meg ultrakemény :sapi:
Alapjárat ??? ;) :rrr:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2008.04.04 6:44-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.04.02 7:42

Nekem ez nagyon extrém. Meg emlékeztet a Porsche 944 Turbora. Legalábbis a sárhányók. :roll:

De ebben legalább a hengerszáma rendben van. :mrgreen:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.04.02 8:09

TomiTomi írta:Nekem ez nagyon extrém. Meg emlékeztet a Porsche 944 Turbora. Legalábbis a sárhányók. :roll:
Elsőre nekem is a Porsche 944 Turbo ugrott be, TomiTomi-nak jó a szeme.. :D (szélesítés, felni, szín így együtt...)

Mennyi plusz súlyt jelentett a fém szélesítés?

A Capri hátsó ablak nagyon feldobta, nem tűnik olyan furának a hátsó szárny tőle. Nem is értem miért nem hagyták rajta....

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.04.02 8:17

Mindenestül nagyjából annyi lett a súlya mint egy széria Mustang GT-nek.

A kiszélesítés tényleg a 944-re hasonlít, de ha megnézed a Mercury Capri kiszélesítésének ugyanilyen vonalai voltak... persze nem ilyen extrém arányokkal...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.04.02 9:06

StangMan írta:Mindenestül nagyjából annyi lett a súlya mint egy széria Mustang GT-nek.

A kiszélesítés tényleg a 944-re hasonlít, de ha megnézed a Mercury Capri kiszélesítésének ugyanilyen vonalai voltak... persze nem ilyen extrém arányokkal...
Tényleg a Mercury Capri is ilyesmi. De be kell vallanom, hogy olyat talán még sosem láttam előben. :oops:

Ez a hátsó nézet azért nem semmi. 8)

Kép

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2008.04.05 12:19

A De Tomaso is kemény lehet,pláne hogy abban is Ford moci van.Amúgy erről a Mustangról nekem egyből a Zakspeed Mustang jutott eszembe.Erich Zakowski tudta mitől döglik a légy. http://www.geocities.com/simontmallett/mustanggal1.html

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2008.04.05 12:20


Avatar
Chopper
Úrvezető
Hozzászólások: 231
Csatlakozott: 2009.04.20 15:19
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Chopper » 2009.07.03 14:14

Érdekes a megjelenése, viszont jól foghatja az utat...



Ez nem billeg a kanyarba! :klassz:

Ebből hány darabot készítettek?
[url=http://www.ford-cruising.hu/gallery/thumbnails.php?album=46]'95 Ford Mustang 3.8 (kunokb)[/url]

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2009.10.02 15:24

Vazzz betetted...? nagyon helyes.... én csak most láttam a neten... aztán meg itt, hogy itt is van :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Chopper
Úrvezető
Hozzászólások: 231
Csatlakozott: 2009.04.20 15:19
Tartózkodási hely: Bátaszék

Hozzászólás Szerző: Chopper » 2009.10.02 20:56

StangMan írta:Vazzz betetted...? nagyon helyes.... én csak most láttam a neten... aztán meg itt, hogy itt is van :monokli:
Itt minden, mindig előbb van meg, mint a Youtube-on! :mrgreen:

Itt van még egy kis finomság...
Kép

KATT!

Valahol már 'túl sok' a szélesítés, itt szerintem háttérbe szorult az esztétika, de valahogy piszkosul tetszik ;)
Hogy idézzem magam: Chopper írta: jól foghatja az utat...
Bizony erre egyszerű a válasz: "These are custom Boyd Coddington 17"x11" wheels with BFG 315/35ZR17 G-force T/A Tires, Front and rear.Wide!!!" 8)
[url=http://www.ford-cruising.hu/gallery/thumbnails.php?album=46]'95 Ford Mustang 3.8 (kunokb)[/url]

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.10.02 20:57

Kicsit többet kellene a foxokra figyelned :rohog:

Válasz küldése