1993 Ford Mustang Cobra

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

1993 Ford Mustang Cobra

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.02.07 7:39

1979-ben a Mustang II 4 éves pályafutásu után a Ford bemutatta az új Mustangot.
Az "új Mustang" új padlólemezre került, melynek köszönhetően a Fox-body (igaz, hogy a "Fox" padlólemezre több autó is épült, mégis ha Fox-bodyról beszélünk elsőnek a Mustangra gondolnak a Fordosok) vagy Fox-Mustang becenevet kapta.

A vérszegény és válságos (értsd olajválság) idők után a Mustang rövid időn belül, 1982-ben, visszakapta az 5 literes V8-asát (1980-ban egy igen beteg 4.2es váltotta le, üzemanyagtakarékossági megfontolásból), aminek hála ismét "modern-day muscle"-ként lehetett emlegetni.

A széria pályafutása minden tekintetben nagyon hosszúnak mondható, hiszen 1994-ig szolgált. A majd 15év alatt volt egy válságos pillanat, amikor majdnem elsőkerekes "talyiga" lett belőle, de hála a felháborodott vásárlói és rajongói támadásoknak, ez nem történt meg, és így a "Fox-bodyk" pályafutásuk végén méltó módon búcsúzhattak és adhatták át a teret az új Mustang szériának...

Kép

A Ford már 1990-ben tudta, hogy az új modell '94-ben érkezik, és hogy kell valami, amivel a kifutó szériát búcsúztatják... így megalapították az SVT-t, a Special Vehicle Team-et, ami egy fajta "gyorsreagálású egység" lett. Értsd úgy, hogy nem mindenki volt főállásban SVT-s, a legjobbakat szedték össze. Volt aki részmunkaidőben dolgozott az SVT-ben ...
Gyorsreagállású, mert viszonylag rövid idő állt a rendelkezésükre az exkluzív modellek kifejlesztésére.

Az SVT kimondottan a teljesítményre és az exkluzivitásra ment rá. A Cobra tervezése során bármit felhasználhattak (akár saját, akár külsős technikát).

Kép
Végre ismét megjelent a Cobra embléma a Mustangokon. 1993-ban az első sárvédőkre került.

A Ford maximális minőséget várt el a limitált modell tekintetében. Mig a normál Mustangokból óránként 48-52 darab gördült le a gyártósorokról, addig a Cobrákból csak 4. A minőségellenörzés is szigorúbb volt, megduplázott ellenőrzési pontokkal. Mindent kétszer ellenőriztek, a kigördülő Cobráknak hibátlannak kellett lenniük!
A Ford nagyon komolyan vette a széria csúcsmodelljét, gondolom azért, mert 79-től nem nagyon volt különleges változat a Mustangokból. Összesen 4993 Cobra készült (illetve 107db Cobra R, amiről majd külön írok, azokkal együtt összesen 5100) és szerencsére legtöbbjük a mai napig az utakat rója.


Külső megjelenés
Külsőre könnyen felismerhető a Cobra a gyárilag 17"-os kerekeiről és az első maszkján található légbeömlőről (ami nincs a GT-n), aminek a közepén végre ismét a vágtató musztáng díszelgett. Az első sárvádők oldalán az 5.0 embléma helyét a Cobra embléma vette át.
A spoilerezése is szolidabb lett, mint a GT-jé. Eltüntették a műbeömlőket a az első és a hátsó kerekek elől, illetve a hátsó lökhárítóborítás az LX vonalait követi (nincs annyira lehúzva, mint a GT-jé), így a dupla kipuffogó rendszer végei is láthatóvá válltak.

Kép
A képen jól látható a más első maszk, az új 17"-os kerekek, a "finomított" spoilerezés.

A hátsó szárnyat is újratervezték, illetve a hátsó lámpák is egyediek lettek... vagyis nem is annyira egyediek, mert a 85-ös SVO Mustangok hátsó lámpáit kapta meg a Cobra (igaz a Ford azt nyilatkozta, hogy a lámpák a 85ös SVO hátsó lámpák modernizált változatai, a cikkszámuk mégis a 85-ös SVO lámpák cikkszámai).

Kép
A "csíkozott" hátsó lámpa, a Cobra feliratos embléma és a módosított hátsó szárny.

A fényezés szempontjából a Cobrához a Mustang palettáról szinte minden szín rendelhető volt, amig feketéről, pirosról és kékeszöldről beszélünk. :biggrin:


A belső
A belső gyakorlatilag teljesen megegyzett a GT belsejével, a szőnyegek voltak csak egyedi Cobra feliratos szőnyegek. Fontos különbség még, hogy a Cobrába tempomat nem volt rendelhető (súlyspórolás végett), így az összes Cobrában tempomat vezerlőgombok nélküli, bőrbevonatos kormányok kerültek.
Ami igazán vicces, a bőrbevonatos komránnyal a Ford sosem viccelt. Ha megnézünk bármilyen európai gyártót és "bőr kormányokról" beszélünk, aakkor az egész kormányt bőrrel vonják be. A Ford egyszerűen csak a széria kormány karimáját vonta be bőrrel. :roll:
Az egyetlen rendesen, teljesen bőrrel gyárilag bevont kormányt a Foprd Mustang SVO-ban láttam.
A Cobrához opciónálisan kapható volt egy újonnan megjelent extra is: a CD-lejátszó. :rrr:

Kép
Ezen a képen is jól látható a bőrözött, tempomat nélküli kormánykerék és a Cobra hímzéses szőnyeg


A motor
93-ban a Ford megváltoztatta a teljesítmény mérésének módját, így az 5literes motorok az új mérés szerint 205 lóerőt teljesítettek (ez nem csak az új mérési módnak, hanem a 88-tól tartó folyamatos apró változásoknak is köszönhető)*.
A Cobra "GT-40"-es motorja 235 lovas volt, és 380 Nm-es nyomatékot produkált. Talán nem tűnik olyan egetverően soknak, de ma ez a Cobra-kit 290 lóerőre van specifikálva a Ford Racing katalógusban.
A motor jóval pörgősebb lett mint a GT-jé, és a szufla sem fogy ki belőle 5000 felett igaz, igaz a maximális nyomatékát valamivel magasabban, 4000-es fordulaton adja le (a HO 3200-a helyett).

Kép
A legszembetűnőbb változtatás a módosított GT40 szívósor felső része, amit együttesen (az alsóval) csak Cobra szívósorként nevezünk.

A "GT-40"-es motor HO-tól eltérő részei
- GT-40-es hengerfejek
- 65mm-es fojtószelep (a GT-jé 60-as)
- 70mm-es légtömegmérő** (a GT-jé 58-as)
- GT-40-es alsó/felső szívósor
- 24 font/óra átfolyású injektorok
- aluminium szelephimbák
- kisebb főtengely és vízpumpa tárcsák
- Cobra-specifikus vezérműtengely
- Cobra-specifikus kompjuter

* Többen vélik úgy, hogy a HO motor "205 lovasítása" marketingfogás is volt. A 94-től életbelépő környezetvédelmi előírások miatt, az új Mustangban a HO motor csupán 215 lóerőt teljesített, így egyszerűbb volt a régi erejét "csökkenteni", hogy az új Mustang erősebb legyen mint a kifutó modell.
** Annak ellenére, hogy a Cobra légtömemérője 70mm-es, nagyjából annyi levegőt enged át, mint a GT 58mm-ese, mert a mintavételező lyukat, egy idióta kis elválasztó baszra tették, ami jelentős részét elfoglalja a légtömegmérő "torkának".


Futómű
A futóművet teljesen újrahangolta az SVT, inkább az autózást, mint a versenyzést előtérbe helyezve.
A GT-nél az igen egyszerű, "a keményebb jobb" elvet alkalmazták. A Cobra esetében komolyan átgondolták a megközelítést. A fejlesztésben részt vett Jackie Stewart is, és az eredménnyel tökéletesen meg volt elégedve.
A Cobra valamivel gyengébben teljesít a pályán, mint a GT, viszont sokkal jobban szerepel a mindennapi életben, különösen kiemelve a rossz minőségű utakat, ahol a GT kemény futóműve kimondott hátrányt jelent.

Kép
Szép, szép, szép... a 17"-os kerekek a legszebb gyári ford kerekek között vannak.

Az első rugók megegyeznek a GT és az 5literes LX rugóival, viszont a hátsók a 2.3literes Mustang gyengébb rugói.
Vékonyabb lett az első stabilizátor, illetve a szilentek is puhább anyagból készültek, megegyeznek a 2.3literes, kéziváltós Mustangok szilentjeivel.
Ezeket a módosításokat ellensúlyozták a 17"-os kerekek, amelyekre 245/45-ös GoodYear Gatorback gumik kerültek.
A Mustangra történetében előszőr került forgásirányos felni gyárilag. Itt jegyzem meg halkan, hogy a mai napig az egyik legszebb Ford felni a 93-as Cobra felnije.

Kép
A hátulja... jól látható az LX-jellegű hátsó "szoknya" és nem annyira jól a 2 krómozott vég.

Az igazi "nagy szám" a hátsó tárcsafék ismételt megjelenése volt. A Mustang SVO-t 4 tárcsafékkel szerelték, de az SVO megszünésével megszünt a hátsó tárcsafék is. A különleges modell viszont végre ismét mindenhol tárcsafékes lett, ami kimondottan jó döntés volt, mert a sima Mustang folyamatos és erőteljes használat esetén hajlamos felkeményedő fékkel tiltakozni a kemény igénybevétel ellen. :alert:


Hajtáslánc
A váltó ugyanaz a Borg-Wagner T-5ös volt, mint az 5literes Mustangokban (igaz a World Class változat foszfát bevonatú 1es és 2es fokozattal), viszont a Cobrába alapból a 3,08:1-es diffi áttétel került a sima 5literesek 2,73:1-ével szemben.


On the road
A korabeli tesztekben egyöntetűen elismerést váltot ki a Cobra az újságírokból, a Fox-széria legjobb autójának nevezték.
0-60 mph-ra 5.6-5.9 mp-ket mértek (gyári sepcifikáció 5.7 mp), a 1/4 mérföldön ez alacsony 14 mp-es időkre volt elég (14,3 körüli idők voltak az átlagosak, de pl. a Muscle Mustangs and Fast Fords 13.85-öt ment a tesztre kapott Cobrával. :wow: Azért az komoly!!! ).

Kép
Egy gyári állapotú 93as Cobra. Mögötte, hátúl pedig egy patent GT...

Végsebesség tekintetében némileg alul maradt a GT-vel szemben, ami a rövidebb diffi áttételnek köszönhető, a 148 mph-val szemben "csupán" 141 mérföld/órás sebességre volt képes.
Egyértelműen dícsérték a futóművét, mely igazi hátrányt csak nagyon élesen kanyargós pályán jelentett az autónak. A Ford viszonylag szolidabb próba pályályán 1mp-el ment jobb időt a GT-nél, ami esős időben 2mp-re nőtt.
A 4 tárcsafékre csak annyi volt a reakció, hogy ennek eredetileg is így kellett volna lennie, mert a nagy konkurens, a Camaro jó ideje 4 tarcsával került a piacra...

Kép
Egy makulátlan csomagtér.

Igazság szerint a Fox széria élete nagyon hosszúra sikeredett. 1990-től az eladások visszaestek, de fura módon 93-ban a "gyengébb" Mustangból (a Cobrának, a további 2 limitált modellnek és a jó marketingnek köszönetően) több kelt el, mint 92ben... :klassz:

A 3. generációs Camaro 82-ben jött és 93-ban már bemutatták az új szériát, a Mustang 4 évvel tovább szolgált...
Ez a Fordnak jó húzás volt, mert a "régi kasztniból" annyi pénzt sajtolt ki, amennyit csak lehetett...

Visszatérve a Cobrára, egy baj volt vele... kicsit elkésett.
Akármennyire is jó autó lett belőle, hiába fényévekkel kiforrottabb azonos generációs versenytársainál, az újabb szériás Camaroval, Firebird-del nem vehette fel a versenyt... Tesztekben sajnos ezekkel szembe az utolsó helyre szorult, és hiába jegyezték meg, hogy mennyire jó autó, a számok magukért beszéltek. A Fordnak előbb, úgy 2-3 évvel korábban kellett volna vele kijönnie!

Ettől függetlenül meg kellett csinálni és ki kellett vele jönni... Ennek a projectnek köszönhetően alakult egy egy speckó csapat, az SVT, és visszakaptuk a Cobrákat is...
A 93as Cobrával indult az, ami ma a 725lovas SuperSnake-nél tart... nem lehet azt mondani, hogy nem volt jó döntés. :rrr:


A 93as Cobrák ma
A Cobrák ha nem is ritka hollók, de azért nincs olyan sok belőlük, már csak a 4993 legyártott darab miatt sem. A Cobra minden fox-body freak álma (khm... :mrgreen:).
Árban 10ezer és 20ezer dollár között lehet kapni őket. Ami 10ezer alatt van, az vagy sérült volt, vagy ellopták és romokban találták meg, vagy nagyon szakadt.
13-14ezer dollárért szinte tökéleteseket találhatunk, míg a 20ezer dollár körüliek makulátlanok, nagyon kevés mérfölddel.

Kép
Nagyon ritka, gyárilag krómozott felnikkel... egy készlet $1200-$1600 között talál gazdára. Utángyártottban ez $500.

Ha engem kérdeztek tudom, hogy nem a legerősebb és legéretékesebb Mustang az 1993as Cobra, de nálam az első helyen áll.
Ha lenne egy, akkor utána már jöhetne bármi, de nekem az 1993 Ford Mustang Cobra a #1 !!! :stang:
A hozzászólást 21 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.26 12:16-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.02.07 7:42

Egyéni, az autóhoz kiállított igazolás az SVT-től, ami a Cobra eredetiségét igazolja. Azóta is ilyet kap az autójával minden Cobra tulajdonos.

Kép


Az ablakmatrica (window sticker) egy 93-as Cobráról.

Kép

Jól látható az ára, 93-ban $20.734 volt.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.26 12:16-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.02.07 7:42

93as Cobra brosúrája

Kép

Kép

Kép

Kép

Az eredeti tulajdonosok is megkapták az autóval, igaz 8 oldalas változatban.

Abból nekem is van egy. :sapi: Már csak az autó kell hozzá! :monokli:
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.26 12:16-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.02.07 7:43

1993 Cobra specifikus alkatrészek listája

Cikkszám - Megnevezés

Külső megjelenés
F3ZZ-1007-A Right wheel (standard cobra model)
F3ZZ-1007-B Left wheel (standard cobra model)
F3ZZ-1130-A Center cap
F3PZ-8190-A Front bumper cover
F3ZZ-17D996-A Insulator, bumper reinforcement, front
F3ZZ-16A162-A Extension, fender, front, right
F3ZZ-16A163-A Extension, fender, front, left
F3ZZ-16228-A Cobra fender emblem
F3ZZ-8200-A Panel, grille insert
F3ZZ-8200-B Panel, grille insert, red
F3ZZ-8200-C Panel, grille insert, teal
F3ZZ-8200-D Panel, grille insert, ebony
F3ZZ-8201-A Retainer, grille
F3ZZ-8213-A Ornament, grille, running horse
F3ZZ-8A224-A Medallion grille
F3ZZ-17K835-A Rear bumper cover
F3ZZ-17D942-A Reinforcement, bumper cover, rear right
F3ZZ-17D943-A Reinforcement, bumper cover, rear left
F3ZZ-6110176-A Molding, fender, front right
F3ZZ-6110177-A Molding, fender, front left
F3ZZ-6129426-A Molding, rocker panel, right
F3ZZ-6129427-A Molding, rocker panel, left
F3ZZ-6110182-A Retainer, molding, rocker panel, upper
F3ZZ-6110184-A Retainer, molding, rocker panel, lower
F3ZZ-6110214-A Retainer, molding, rocker panel, middle
E9ZZ-6120938-CIA Molding, door, right, ebony
F3ZZ-6120938-BAE Molding, door, right, red
F3ZZ-6120938-BAR Molding, door, right, teal
E9ZZ-6120939-CIA Molding, door, left, ebony
F3ZZ-6120939-BAE Molding, door, left, red
F3ZZ-6120939-BAR Molding, door, left, teal
F3ZZ-6340110-A Door, luggage compartment
F3ZZ-6144210-A Spoiler assembly, rear
378-4445 Hardware, rear spoiler mounting
45335-536 Hardware, rear spoiler mounting
F3ZZ-6142528-A Nameplate, Cobra, liftgate
E8FZ-5842528-C Emblem, Ford oval, liftgate
F3ZZ-13404-H Right tail lamp assembly
F3ZZ-13405-H Left tail lamp assembly
E5ZZ-13450-B Right tail lamp lens
E5ZZ-13451-B Left tail lamp lens

Motor alkatrészek
E6AZ-6582-B Rocker cover, left
F1SZ-6582-A Rocker cover, right
F3ZZ-6049-A Cylinder heads, bare up to 4/13/93 (1)
F4ZZ-6049-A Cylinder heads, bare after 4/13/93
F3ZZ-6049-B Cylinder heads, w/valves up to 4/13/93(1)
F4ZZ-6049-B Cylinder heads, w/valves after 4/13/93
F3ZZ-6026-A Plug, core sand cleanout
F3ZZ-6507-A Valve, intake
F3ZZ-6505-B Valve, exhaust
F3ZZ-6513-A Spring, intake valve
F3ZZ-6513-B Spring, exhaust valve
F3ZZ-6A536-A Retainer, valve spring
F3ZZ-6079-D Gasket set, valve grinding
F3ZZ-6564-A Rocker arm
F3ZZ-6A585-A Fulcrum, rocker arm pedestal
F3ZZ-6A527-A Bolt, rocker arm attaching
1. includes date specified
F3ZZ-12A650- CA Computer
F1SZ-12B579-A Sensor, Mass Airflow
F3ZZ-9E926-B Throttle Body
F3ZZ-9E433-A Gasket, throttle body to EGR plate
F1TZ-9F593-C Fuel injector
F3ZZ-9424-C Upper intake manifold
F3ZZ-9424-D Lower intake manifold
F3ZZ-9E434-A Upper manifold nameplate
F2TZ-9H486-B Gasket, upper manifold
F3TZ-9439-D Gasket, lower manifold
F3ZZ-6A664-A PCV hose
F3ZZ-6759-A PCV tube
E2SC-9C491-BB Vacuum tree
F3ZZ-8509-A Cobra Water pump pulley
F3ZZ-6A312-A Crankshaft pulley
F3ZZ-8620-A Accessory drive belt

Kipuffogó alkatrészek
F3ZZ-5230-A Muffler and Tailpipe, right
F3ZZ-5230-B Muffler and Tailpipe, left

Váltó/kupplung
F3ZZ-8620-A Shaft, input
F3ZZ-7025-A Bearing, input shaft
F3ZZ-7030-A Snap ring
F3ZZ-7061-A Shaft, output
F3ZZ-7563-A Clutch Pressure plate
F3ZZ-7550-A Clutch Disc

Futómű
Hátsó
D9BZ-5560-M Coil spring, rear
D2FZ-6445592-A Spacer, spring
F3ZZ-18125-A Shock, rear

Fék
Első
F3ZZ-2140-A Master cylinder
E4LY-2B120-A Front caliper, right **
E4LY-2B121-A Front caliper, left **

**Dealerships do not show a different part number for the front calipers on the 93 cobra. I have talked to Ford Technicians and they say there is a mistake in the databasing. I personally have worked on the front brakes of the cobra and the calipers are the 73mm Lincoln version that came on the 1984-1986 SVO 4 cylinder turbo. The part numbers listed are specifically for the SVO, but will bolt right up to any 87-93 V8 mustang and are factory replacements for the 1993 cobra.

Hátsó
F3ZZ-2C026-A Rear rotor
F3ZZ-2200-A Rear pad set
E25Y-2C028-A Rear dust shield
F3ZZ-2552-A Rear caliper, right
F3ZZ-2553-A Rear caliper, left
F3ZZ-2C276-A Support, rotor adapter bracket, right
F3ZZ-2C278-A Support, rotor adapter bracket, left
F3ZZ-2C100-A Rotor adapter, right
F3ZZ-2C101-A Rotor adapter, left
N602 726-5190 Bolt, splash shield
N805 163-5190 Bolt, caliper attaching
383 6089-5Z Hardware package
F3ZZ-2A635-A Cable, parking brake right
F3ZZ-2A635-B Cable, parking brake left
E7ZZ-2A603-A Cable, parking brake w/equalizer assembly
F3ZZ-2530-A Bracket, parking brake cable, right
D9ZZ-2860-A Clip, parking brake

Belsőtér
F3ZZ-6113076-AAG Gray floor mat
F3ZZ-6113086-AAH Black floor mat

Nyugalom, amint van egy pici időm, lefordítom ;)
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2008.03.12 6:25-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.02.07 7:43

Kompresszoros Cobra... brúúútál
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/MWemaLg8Fbs&co ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/MWemaLg8Fbs&co ... 2=0xcd311b" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Azért beszarás a kompresszorhang :gonosz:


Huhhh... extrém Cobra...
2 turbós 5.4es motorral (Lincoln Navigator motorja)
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9oQ1XL0k6SA&co ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9oQ1XL0k6SA&co ... 2=0xcd311b" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2008.03.12 6:17-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.02.07 7:44

Ford Mustang Cobra #3971

Kép

Egy szép és bruuuutál 1993-as Mustang Cobra... a 3971-es számú.

Épp eladó volt, amikor elcsíptem, $18K-ért...

Abszolút jó példa arra, hogy ugyanezt a pénzt megkpta volna érte, ha 1 petákot sem költ rá, és szériának hagyja (meg kell jegyeznem, hogy 10e mérföld van az autóban... még szinte érezni benne az új szagot)...
Ennyire "nagy szám" a 1993 Ford Mustang Cobra ;)

Kép

Csak szuperlatívuszokban lehet róla beszélni, a Vortech-nél építették, nem lehet azt mondani, hogy azért ennyire olcsó ilyen tuninggal, mert össze lett lapátolva...

Az eladó azt írta minden dokumentációja megvan az autóról, az építéséről... több mint 20e dollárt tolt bele :draga:... Házat építenek kell a lé...
Asszem a kardomba dőlnék, ha meg kellene válnom tőle... De az is igaz, hogy míg nálunk egy szép és jó autó eladása után vakargathatjuk a fejünket mikor lesz megint ilyen (olyan hatalmas a választék, főleg az igényes :monokli:), addig kint jó eséllyel megépíti újra, ha nagyon akarja...

Kép

Módosítások
306os short blokk, kovácsolt dugókkal
Vortech T-trim kompresszor (15psi toltőnyomás)
ARP csavarok mindenütt
Canton olajdekli
Holley szivósor
70mm Accufab foljtószelep
Comp Cams Extreme Energy Blower veztengely
Griffin 3soros hűtő Ramcharger duplaventillátorral és DCC vezérlővel
MSD 6AL gyújtás
Egyedi chip
Teljes Aeromotive üzemanyag rendszer
Tremec TKO600 váltó
Fidanza aluminum lendkerék
Stage 3 kupplung kit
Alu kardán
Auburn diffi
Teljes UPR futóműszett
Lakewoord drag gátlók
Maximum Motorsports bukókeret, kihajtható oldalmerevítőkkel
4"-os Cervini Cowl motorháztető
Elől 245/45, hátúl 275/40 Nitto NT555 drag gumik

:hullam:

Kép Kép

Ez csak így tömören, több mindent írt, de asszem azért a leírtak is sejtetik, hogy nem vmi gagyi tákolmány...

A motor részét tekintve ez így 550lóerő a hátsó keréknél, de még nem volt utolsó finomtuningon...

Kép Kép
Benzincső... :rrr: Hegesztett (csak így szabad, a csavarozós kuka) szubframe konnektorok

A belsejét meghagyta gyárira, csak áthuzatta az űléseket (lehet, hogy nekem azért az annyira nem tetszik), illetve bekerült 1-2 szükséges AutoMeter műszer is...
Az akksi természetesen hátra került, az anyós oldalra...

Kép Kép

Kép Kép

Kép
Az SVT-s igazolás és eredeti ablak matrica

Szóval nem is tudom... Az igazság az, hogy egy originál és tök stock 1993-as Cobra-t elfogadnék és úgy is hagynám :lecileci: ... de a csábítás az ott lenne, hogy valami brutál szörny építődjön belőle... :rrr:

Ez az... :racs: :mrgreen:

Még "pár" kép erről a csodáról... :rulez:

Kép

Kép

Kép Kép

Kép Kép

Kép Kép
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.26 12:18-kor.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.03.25 6:08

1993 Ford Mustang Cobra képek

Apu megvette a nagytesót is...
Kép

Nekem bejön az a Cobra R motorháztető
Kép

Kép

Kép

Kép

Ez tény... a Cobrák marnak... :rrr:
Kép

Kép

Kép Kép

A #2205-ös Cobra átadása...
Kép

Eredeti 95ös Cobra R kerekekkel... elég dögös :klassz:
Kép Kép
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.26 12:19-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.03.25 6:08

ÉS MÉG JÖNNEK TOVÁBBI FINOMSÁGOK IS, DE EZEK ISMÉTELTEN IDŐIGÉNYESEK, DE REMÉNYEIM SZERINT 1-2 NAP ÉS TELJES LESZ A MONDANDÓM ;)
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.25 10:22

StangMan írta:Kép Kép
Tuom, már megint elveszek a részletekben. Ér valamit egy ilyen bukócső? Már azon kívül, hogy nyűgös beszállni, meg jól beleverheti az ember a fejét bukó nélkül. :nemtom:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.25 12:03

TomiTomi írta:Tuom, már megint elveszek a részletekben. Ér valamit egy ilyen bukócső? Már azon kívül, hogy nyűgös beszállni, meg jól beleverheti az ember a fejét bukó nélkül. :nemtom:
Érni ér. Csak azt nem tudom, hogy mi védi meg azoktól az éles lemezfülektől a sofőrt amikor kiszedi az ajtó előtt futó csöveket. Pont fejmagasságban, szerintem, nem túl okos így szabadon hagyni azokat. :nana:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.03.25 13:56

TomiTomi írta:Tuom, már megint elveszek a részletekben. Ér valamit egy ilyen bukócső? Már azon kívül, hogy nyűgös beszállni, meg jól beleverheti az ember a fejét bukó nélkül. :nemtom:
ez nem bukócső, hanem bukókeret... valszeg sosem leszel olyan helzyzetnek még a közelében sem, hogy fejre állj az autóddal...
aki igen, az becsövezi az autóját...

amúgy egy bizonyos idő eredmény felett kötelező a bukókeret...és ha szükség van rá, bukósisak is lesz rajtad...

meg ez a kép fotókép, az űlés eléggé hátra van tolva... verseny közben a sofőrők szinte a kormányon ülnek, hogy az a-oszlop ne zavarja őket a kilátásban...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.03.25 14:00

Bandit írta:Csak azt nem tudom, hogy mi védi meg azoktól az éles lemezfülektől a sofőrt amikor kiszedi az ajtó előtt futó csöveket. Pont fejmagasságban, szerintem, nem túl okos így szabadon hagyni azokat. :nana:
az igazság az, hogy nemtom ezt hogy szokták csinálni, megnézek 1-2 bukókeretet azokon hogy van... de mondom, normál esetben a sofőr előbbre van... de nekem sem tetszik...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.25 15:26

StangMan írta:
Bandit írta:Csak azt nem tudom, hogy mi védi meg azoktól az éles lemezfülektől a sofőrt amikor kiszedi az ajtó előtt futó csöveket. Pont fejmagasságban, szerintem, nem túl okos így szabadon hagyni azokat. :nana:
az igazság az, hogy nemtom ezt hogy szokták csinálni, megnézek 1-2 bukókeretet azokon hogy van... de mondom, normál esetben a sofőr előbbre van... de nekem sem tetszik...
Nem tudom miért de nekem egyszerűen nem szimpi, ennyi.
Láttam már ülést kiszakadni.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.03.26 8:56

megnéztem 1-2 bukókeretet, és pontosan így néznek ki... mondjuk itt az űlés totál hátra van tolva... tényleg furán néz ki...

van olyan is, ahol ez az oldalsó merevítés szinte küszöb magasságban van, de gondolom nem kell ecsetelni, hogy mennyivel kevesebbet ér...

de írják mindenhol, hogy ez a keret nem utcára való... és ami igazán fura, hogy ezeket a szar űléseket hagyta benne, az első hogy egy kanyarban nekivágja magát a keretnek...
ha egy rendes versenyűlést nézel, ott már nem zavaró egyáétalán, mert van rajtad sisak és az őlés nem csak derékben, de nyakban is fog...

na mindegy... szép autó, ezt a keretet dobnám belőle...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.03.26 9:07

StangMan írta:megnéztem 1-2 bukókeretet, és pontosan így néznek ki... mondjuk itt az űlés totál hátra van tolva... tényleg furán néz ki...

van olyan is, ahol ez az oldalsó merevítés szinte küszöb magasságban van, de gondolom nem kell ecsetelni, hogy mennyivel kevesebbet ér...

de írják mindenhol, hogy ez a keret nem utcára való... és ami igazán fura, hogy ezeket a szar űléseket hagyta benne, az első hogy egy kanyarban nekivágja magát a keretnek...
ha egy rendes versenyűlést nézel, ott már nem zavaró egyáétalán, mert van rajtad sisak és az őlés nem csak derékben, de nyakban is fog...

na mindegy... szép autó, ezt a keretet dobnám belőle...
A küszöbnél lévő keret inkább csak a bódét merevíti.
Egy rendes keret fixen be van rögzítve. Ez amolyan fél utcai, van is, meg nincs is. Láttam már hasonlót, de ott a csövet egy vastagabb csőbe dugták, így nem maradt két éles fül.

Válasz küldése