asc McLaren Mustang 1987-1990
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22126
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
asc McLaren Mustang 1987-1990
A 2. Mustang & Shelby találkozón Svájcban fényképeztem ezt:
És StangMan teljesen jogosan reklamált, hogy nem készítettem több képet erről a különlegességről. Sajna a bőség zavara elterelte a figyelmemet. Most azzal pótolom, hogy bemutatom nektek e különleges autót, az 1987-1990-es asc McLaren Mustang-ot.
asc McLaren története
Peter Muscat mérnök felesége a 80as évek elején a Ford Motor Company-nál dolgozott. És a nej egy Mercedes SL-lel közlekedett, amit nem néztek jó szemmel a Ford-nál. Így Muscat azt gondolta, hogy neje miért járhatna egy minőségi kabrióval, amelynek az orrán és a hátulján is Ford embléma van. Vett egy Mustang notchback-et és átalakította egy kétüléses kabrióra, úgy MB SL módra. Vállalkozó lélek, így úgy döntött, hogy megmutatja a Ford vezetésnek is. Nagyon tetszett neki a kocsi és a kivitelezés is, de ekkor 1982-öt írtunk és a FoMoCo éppen szerződött a Cars and Concept-tel, hogy építsnek 4 üléses Mustang kabriókat 83-tól. Azért nem veszett kárba munka. MErcury Capri-ból, a Mustang testvéréből, nem létezett nyitott verzió, így Muscat szerződött Forddal és az American Sunroof Companyvel, hogy építsenek pár Mercury Capri Convertible-t. Azért, hogy még különlegesebb legyen az ajánlat, módosította még a fútóművet, kereket és a gumikat. Sőt McLaren engedélyével a „ground effect”-et is. Mikor a Capri gyártása befejeződött 1986-ban, akkor asc McLaren átváltott a Mustang-ra és Mustang LX notchback-ekből épített kétüléses kabriokat.
Temelési számok
1987: 479 db
1988: 1015 db
1989: 247 db
1990: 65 db
összesen: 1806 db
Linkek
http://www.ascmclaren.com/
http://www.ascmclaren.org/
És StangMan teljesen jogosan reklamált, hogy nem készítettem több képet erről a különlegességről. Sajna a bőség zavara elterelte a figyelmemet. Most azzal pótolom, hogy bemutatom nektek e különleges autót, az 1987-1990-es asc McLaren Mustang-ot.
asc McLaren története
Peter Muscat mérnök felesége a 80as évek elején a Ford Motor Company-nál dolgozott. És a nej egy Mercedes SL-lel közlekedett, amit nem néztek jó szemmel a Ford-nál. Így Muscat azt gondolta, hogy neje miért járhatna egy minőségi kabrióval, amelynek az orrán és a hátulján is Ford embléma van. Vett egy Mustang notchback-et és átalakította egy kétüléses kabrióra, úgy MB SL módra. Vállalkozó lélek, így úgy döntött, hogy megmutatja a Ford vezetésnek is. Nagyon tetszett neki a kocsi és a kivitelezés is, de ekkor 1982-öt írtunk és a FoMoCo éppen szerződött a Cars and Concept-tel, hogy építsnek 4 üléses Mustang kabriókat 83-tól. Azért nem veszett kárba munka. MErcury Capri-ból, a Mustang testvéréből, nem létezett nyitott verzió, így Muscat szerződött Forddal és az American Sunroof Companyvel, hogy építsenek pár Mercury Capri Convertible-t. Azért, hogy még különlegesebb legyen az ajánlat, módosította még a fútóművet, kereket és a gumikat. Sőt McLaren engedélyével a „ground effect”-et is. Mikor a Capri gyártása befejeződött 1986-ban, akkor asc McLaren átváltott a Mustang-ra és Mustang LX notchback-ekből épített kétüléses kabriokat.
Temelési számok
1987: 479 db
1988: 1015 db
1989: 247 db
1990: 65 db
összesen: 1806 db
Linkek
http://www.ascmclaren.com/
http://www.ascmclaren.org/
na, ehhez az autóhoz még ráadásképpen...
Mint már korábban is említettem, kevesen ismerik a típust, főleg azért, mert nagyjából 2100 autóról beszélünk, ami nem mondható soknak...
személyes véleményem, hogy a limitált széria ellenére egy kibaszott ronda autóról beszélünk... kimondottan a 87-90es modellekről beszélve, az LX kabriók megkapták a GT homlokelemét, benne egy szuper béna asc McLaren betéttel (mint már a találkozók között írtam, hasonlóan bénán oldották meg, mint a Ford a 93as Cobra esetében. A gyári elemet kivágták, és betolták betétet). Ez szerintem vmi elb.szott igénytelen, de abból a szempontból jó, hogy így egyszerűen és költséghatékonyan megtörténhet az átalakítás.
A hátsó "szoknya" semmi különös, de nem tetszik, viszont ezzel szemben a küszöbspoiler vlaami elcseszett görény... a majosházi fröccsöntés...
Ennyit a spoilerekről.... akár el is hagyhatták volna. A futómű tuning kimerült az ültetőrugókban és az egyedi kerekekben, amik szerintem szintén bénák voltak.
Ezekután más sem maradt, mint a a beltér. A gyári kormány kapott egy asc McLaren kupakot, az üléseket újrabőrözték, a középkonzol félbevágódott, és a hátsó fele cserélődött le (asszem hasonlóra, mint a vele egyidős T-Bird-ökben), hátsó ülés ugrott, illetve a gyári műszerfalra került egy "Limited Edition" embléma.
Nemtom... ritkának ritka, de szegényt ott b.szták el, hogy egy béna külső mellé, gyakorlatilag semmi különös nem társult, csak olyan módosítások történtek, amiket bárki más megcsinált az autójával, aki egy kis egyediséget akart bele csempészni.
Sajnos a McLaren csak a nevét adta, technikailag semmivel nem járult hozzá ahhoz, hogy a McLaren teljesítményt is jelentsen, ne csak marketinget.... Érthetően a Saleenek éppen ezért jobban is fogytak (részemről megjegyzeném, hogy azért ez a sokkal esztétikusabb külsőnek is köszönhető), így aztán amikor a tervező és az asc között további nézeteltérések is jelentkeztek, az autó gyártása megszünt...
Fele annyira sem volt olyan, mint amilyen lehetett volna... sajnos... de azért egy Fox-rajongónak illik ismernie...
Mint már korábban is említettem, kevesen ismerik a típust, főleg azért, mert nagyjából 2100 autóról beszélünk, ami nem mondható soknak...
személyes véleményem, hogy a limitált széria ellenére egy kibaszott ronda autóról beszélünk... kimondottan a 87-90es modellekről beszélve, az LX kabriók megkapták a GT homlokelemét, benne egy szuper béna asc McLaren betéttel (mint már a találkozók között írtam, hasonlóan bénán oldották meg, mint a Ford a 93as Cobra esetében. A gyári elemet kivágták, és betolták betétet). Ez szerintem vmi elb.szott igénytelen, de abból a szempontból jó, hogy így egyszerűen és költséghatékonyan megtörténhet az átalakítás.
A hátsó "szoknya" semmi különös, de nem tetszik, viszont ezzel szemben a küszöbspoiler vlaami elcseszett görény... a majosházi fröccsöntés...
Ennyit a spoilerekről.... akár el is hagyhatták volna. A futómű tuning kimerült az ültetőrugókban és az egyedi kerekekben, amik szerintem szintén bénák voltak.
Ezekután más sem maradt, mint a a beltér. A gyári kormány kapott egy asc McLaren kupakot, az üléseket újrabőrözték, a középkonzol félbevágódott, és a hátsó fele cserélődött le (asszem hasonlóra, mint a vele egyidős T-Bird-ökben), hátsó ülés ugrott, illetve a gyári műszerfalra került egy "Limited Edition" embléma.
Nemtom... ritkának ritka, de szegényt ott b.szták el, hogy egy béna külső mellé, gyakorlatilag semmi különös nem társult, csak olyan módosítások történtek, amiket bárki más megcsinált az autójával, aki egy kis egyediséget akart bele csempészni.
Sajnos a McLaren csak a nevét adta, technikailag semmivel nem járult hozzá ahhoz, hogy a McLaren teljesítményt is jelentsen, ne csak marketinget.... Érthetően a Saleenek éppen ezért jobban is fogytak (részemről megjegyzeném, hogy azért ez a sokkal esztétikusabb külsőnek is köszönhető), így aztán amikor a tervező és az asc között további nézeteltérések is jelentkeztek, az autó gyártása megszünt...
Fele annyira sem volt olyan, mint amilyen lehetett volna... sajnos... de azért egy Fox-rajongónak illik ismernie...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22126
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Fent írtam, hogy 1806 db készült. Az még egy kicsit kevesebb...StangMan írta:Mint már korábban is említettem, kevesen ismerik a típust, főleg azért, mert nagyjából 2100 autóról beszélünk, ami nem mondható soknak...
Nekem úgy tűnik, hogy az egyetlen igazi klönlegessége az, hogy 2 üléses kabrio.
Kivülről nekem egy normál 3as Mustangnak tünt.
khm... amikor egy "szép" autót elbasznak az gáz... ilyet eszembe nem jutott volna venni
az Audi úgy szép ahogy van... a Mustang úgy szép ahogy van... ez gáz... ha valamit teleaggatnak ahhoz abszolút nem illő dolgokkal, és ez vkinek teccik... az csak egy dologról tesz tanúbizonyságot: az illető izlése, szépérzéke 0
karácsonyra sapkát kapsz tőlem... ami a melledig leér... úgysincs szükség arra, hogy láss dolgokat, hiszen úgysem tudod megitélni, hogy tetszetős vagy sem...
az Audi úgy szép ahogy van... a Mustang úgy szép ahogy van... ez gáz... ha valamit teleaggatnak ahhoz abszolút nem illő dolgokkal, és ez vkinek teccik... az csak egy dologról tesz tanúbizonyságot: az illető izlése, szépérzéke 0
karácsonyra sapkát kapsz tőlem... ami a melledig leér... úgysincs szükség arra, hogy láss dolgokat, hiszen úgysem tudod megitélni, hogy tetszetős vagy sem...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Szerintem nem rossz autó, ahhoz képest, hogy kis szériás átalakítás. Mondjuk élőben megnézném a tető nyitó mechanikát. akkoriban nagyon fejlett volt szerintem. Van olyan az elején az a lemez, mint a fekete dugok a piros spoilerben... Kinek mi tetsztik, az ízlés kérdése és ez mindig szubijektív (megjegyzem az enyém a legjpobb ), így ezen kár vitázni.
Ami viszont nem tetszik a kissé khm szabad szállóigék alkalmazáza a hozzászólásokban...bár tudom ehhez nincs sok közöm, de nem szép olvasni ilyet, még utcán hallani sem..
Ami viszont nem tetszik a kissé khm szabad szállóigék alkalmazáza a hozzászólásokban...bár tudom ehhez nincs sok közöm, de nem szép olvasni ilyet, még utcán hallani sem..
khm.... értem... próbálok finomítani, igaz mit sem változtat a dolgokon... a szar székletként is szar, de még hülyén is hangzik...
az elcseszett görény, gyakorlatilag pontosan azt fedi, ami a véleményem a 3ft-os, de 50e-ért árult olcsó dolgokról...
asszem az esetek 90%-ban tudok objektíven nyilatkozni...
kiver a víz a D&W katalógustól, mert 95%-ban szarokkal van tele... itt pl. a spoilerezés esetében ugyanolyan szarokról beszélünk... csak mert ez amerikai szar, ugyanolyan szar
én megértem, hogy diplomatikusan, szimpatikusnak tűnően lehet tompítani néha dolgok élét, de ha vmi a szívem csücske és elbasszák, azt nem fogom tompítani, tetszik nem tetszik...
ha a téma egy fikarcnyit sem érdekelne, akkor csak annyit mondanék: béna
de mivel érdekel, így továbbra is ritka ocsmány... főleg az az orrmódosítás... botrány...
az elcseszett görény, gyakorlatilag pontosan azt fedi, ami a véleményem a 3ft-os, de 50e-ért árult olcsó dolgokról...
asszem az esetek 90%-ban tudok objektíven nyilatkozni...
kiver a víz a D&W katalógustól, mert 95%-ban szarokkal van tele... itt pl. a spoilerezés esetében ugyanolyan szarokról beszélünk... csak mert ez amerikai szar, ugyanolyan szar
én megértem, hogy diplomatikusan, szimpatikusnak tűnően lehet tompítani néha dolgok élét, de ha vmi a szívem csücske és elbasszák, azt nem fogom tompítani, tetszik nem tetszik...
ha a téma egy fikarcnyit sem érdekelne, akkor csak annyit mondanék: béna
de mivel érdekel, így továbbra is ritka ocsmány... főleg az az orrmódosítás... botrány...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Engem nem az autó szidása zavart, mert akinek nem tetszik annak ez a véleménye. Én sem vagyok oda érte és nem értettem sose mit esznek rajta. Ha szárnyas autó akkor a korai MB-n jól nézett ki. Az Alumínium elemek sem újdonságok, hisz terepjároknál már régen alkalmazták...StangMan írta:khm.... értem... próbálok finomítani, igaz mit sem változtat a dolgokon... a szar székletként is szar, de még hülyén is hangzik...
de mivel érdekel, így továbbra is ritka ocsmány... főleg az az orrmódosítás... botrány...
Én az írásban és beszédben kerülendő kifejezésekre utaltam...ennyi, természetesen nem kell követni, de szerintem ezek nélkül is érthető a hozzászólás és még jó olvasni is...a magyarban ezért van mindenre 8-10 kifejezés vagy rokonértelmű szó...