2003-2004 Ford Mustang Mach 1

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

2003-2004 Ford Mustang Mach 1

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.03 18:33

Ebben a pár sorban egy összehasonlítást lehet olvasni két 2004-es autóról, Mustang Mach 1 és Pontiac GTO. http://www.musclemustangfastfords.com/f ... index.html A középsúlyú Mustang kivitelt és a Pontiac nehézágyuját vetették össze, hogy melyik mit tud.

Ford Mustang Mach 1 vs Pontiac GTO

Kép

Mindkét autó igazi erőgép lehetne, ha nem halltak volna ki ezek az autók 1974-ben. Igen talán ezek az autók lehetnének az újra éledés modern megfelelői. Voltak azért már korábban is próbálkozások a muscle éra - visszahozatalára és talán voltak is autók amik megfeleltek ennek a ketegóriának, de most végre nem egy típus van a piacon, hanem több cég is egyszerre.

Kép

A Fordnál adott a bigblock, a két egyenes csík, a működő scoop. 2003-tól újra él a Mach 1 hosszú kihagyás után. Természetesen próbálták életre kelteni a régi hagyományokat ebben az autóban is. A cél a réginél is gyorsabb Mach létrehozása volt. Tettek egy ötsebességes kézi vagy négysebességes automata váltót és a hátsó kerékre így engedik a motor erejét. A másik autó egy 30 évvel korábbi legenda újra élesztése. Sajnos a régi autókhoz már csak a név és a teljesítmény köti ezt az ausztál alapokra épített gépet. A tervezők betették ebbe a sorozatba az LS1 motort és hozzá csatoltak egy automata vagy egy hatsebességes kéziváltót, természetesen hátsó kerék hajtással.
A Ford palettája sokkal nagyobb volt ekkor, hisz lehet választani a Mach 1-en kívűl a GT vagy a Cobra modellek közül. A GT nem lett volna egy súlycsoport sem anyagilag ($23,000 ) sem erőben a másik autóval, de nem éri el az SVT Cobra árát még és nem is kompresszoros. Így maradt a Mach 1.

A Mach 1 tesztek alapján 2003-ban futott 13,13, míg 2004-ben 13,15 sec időt 169 km/h-val.

A tesztben szereplő gép egy belsőtér csomaggal volt felszerelve, ami jobb első üléseket, retro stílusú műszereket, alumínium belső zárnyitókat, váltóvéget, szürkefémszínű közép panelt és váltó konzolt, rozsdamentes pedálokat tartalmazott. Az alap az ötsebességes kézi ami ebben a gépben is volt, de opcionális a négysebességes automata váltó. Alap a Mach-nél a nagy tárcsafék szett ABS-sel és feltünő színnel, ami a GT-nél nem rendelhető. ami nagyon jó dolog, hogy végre egy működő scoop, ami friss levegőt biztosít a 4,6 L-es motornak. Választható színek:
- Azure Blue,
- Torch Red
- Competition Orange.
A csíkok, scoop, szárnyak és kerekek adják az egyedi megjelenését a Mach modellnek. áadásu a gép egy egyedi hangot is kapott, ha már gyorsabb lett, mint '60-'70-es évekbeli társai. Az autó még is használható napi használtban és erőltetett tempóban is. A rugózása erősített a GT-hez képest, sportosabb. A 2005-ös modell évtől lesz még Mach 1- ez majd a jövő titka...

A kis GTO

Mivel ez egy Ford fórum, én kivettem a hosszú történetet és egy rövid tömörrel helyettesítem:
A régi muscle car megalapítója arról volt hohíres, hogy olyan motorokat adott annak a korszaknak, mint a 389 cui-s TriPower, aztán az ebből kinövő 400, majd 455 motorok és a Ram-Air rendszerek.
Aztán megszünt a Pontiac motorgyártás és ma az újra élesztett autóban egy Chevrolet LS1-es motor dübörög. Az autó alapja egy Holdan MOnarp auszi gép volt. Összesen 18.000 db-ot hoztak át amerikába GTO jelöléssel ellátva. Az első évben tették bele a LS1 motorokat, hogy piacra kerülhessen az autó, majd a következő évtől már az LS2-es motor került bele.
A lényeg, hogy az autó végre újra egy igazi 2+2-es autó (igaz a régi GTO sosem volt 2+2, de a Catalinából lett a híres 2+2), ami kényelmes, igaz nem valami szép belül. A konzol kissé közel van az üléshez, a műszerek jók, bár hiányzik az olajnyomás mérő.
Választható színek:
- Torrid Red,
- Impulse Blue,
- Phantom Black,
- Cosmos Purple Metallic....

Az autó elég jól felszerelt és a középkonzolban egy nagy kijelző található. Olyan kényelmi funkciókkal, hogy sebesség riasztás...

Ez az autóis, mint elődjei, nem pony car. Nagyobb méretei vannak, de azért nem sokkal nagyobb. A komoly futóműve miatt nagyon használható kanyarodásra is az autó, ami az amerikai autókra nem volt sohasem jellemző.

Kép

Menetteljesítmények:
Mach 1 ment simán 13.87 sec 166 km/h, ami elmarad a tesztekben mért időtöl, de itt nem pályán mentek és nem erőltették szét az autót.
Aztán 2,29 sec 60 lábas idővel mentek még egy 13.62 sec 168 km/h-t

Ezek után elővették a Le-ben és nyomatékban is erősebb ellenfelet, aki viszont elég komoly súlyfölösleggel is rendfdelkezik a Fordhoz képest.

Felbőgették a motort és konstatálták, hogy mindkét autó motorhangja nagyon kellemes. Aztán alacsony fordulatról elindították a GTO-t is. 13,87 sec 166 km/h, majd 13,65 visszafelé, de 169 km/h-val. Ebből azért levonható, hogy a GTO rugalmasabb menetközben, erre utal, hogy a nehezebb autó nagyobb végsebességet ért el szinte azonos idő alatt. Aztán nem bírték, hogy csak ennyi és mentek még egy kört a géppel:
13.52 sec 170, és visszafelé 13,57 sec 169 km/h.

A végeredménye a tesztnek, hogy több gyorsulás alapján is a GTO gyorsabb valamivel, de igazából ez az eltérés elhanyagolható. Felejtsük el a sebességet és gyorsulást és lássuk azt, hogy mindkét autó egy régi legenda újjá éledése, még ha nem is sikerült jól ez mindkét modell formájánál. Vezetésnél érezhető azért az IRS hátsó futómű. Nem véletlenül alkalmazta a Ford is sok modeljében.

Az autók műszaki adatai:

2004 Ford Mach 1

Kép

Alapár: $28,820
Opcionális belsőtér csomag: $345
Papírok, szállítás: $625
A tesztelt autó ára: $29,790

Motor:
V8 DOHC 4,6 L (281 cui) alumínium, 32 szelep, 310 LE - 6,000 rpm (308 LLE automatánál), 454 Nm - 4,200 rpm-nál,
Sűrítés: 10.1:1.
Váltó:
- ötsebességes kézi
- négysebességes automata (opcionális)

Végáttétel: 3.55:1

Elöl: független felfüggesztés, 13" hűtött Brembo tárcsafékek kétkarmos alumínium féknyergekkel + ABS

Hátul: merevhátsóhíd négy lengőkarral, 11,7" hűtött Brembo tárcsafékek egykarmos alumínium féknyergekkel + ABS

Felnik: 17x8" Heritage
Gumik: 245/45ZR17-inch Goodyear Eagle

Tömeg:
- 1572 kg
- 1576 kg (Automatic)

Kép

2004 Pontiac GTO

Kép

Alapár: $31,795
Opcionális hatsebességes váltó: $695
Papírok, szállítás: $700
Tesztautó ára: $33,190

Motor:
- V8 OHV 5,7 L (346cui) alumínium, 350 LE - 5,200 rpm, nyomaték 495 Nm - 4,000 rpm, sűrítés: 10.5:1

Váltó:
- négysebességes automata 4L60
- hatsebességes TREMEC kéziváltó (opcionális)

Végáttétel: 3.46:1

Elöl: független felfüggesztés, 11,7 hűtött tárcsafékek + ABS

Hátul: független kerékfelfüggesztéses hátsóhíd (IRS - Ford Falcon FPV típusoknál), 11,3" tárcsafék + ABS

Felnik: 17x8" ötküllős alumínium
Gumik: 245/45ZR17-inch BFGoodrich G-force KDWS

Tömeg:
- ? kg
- 1712 kg (Automatic)

Kép

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.12.03 19:49

Pár kép:

Kép

Kép

Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.12.03 20:17

Képtárunkban is itt-ott előfordul egy hasonló Mach1-es.

Kép

(Mondjuk nekem már sok ez a spoiler... :roll:)

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.12.08 23:59

ez a spoiler... hát... khm... :puke:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.12.09 0:05

különben meg, jó ez a Mach 1, igaz a retro felnik újra érzésével talán annyira nem vagyok kibékülve.... ez a felni nem sikerült annyira jól, mint a Bullitt kerék...

Ha választani kell mondjuk a két "retro" között, egyértelműen jobban kéne a Bullitt... de azért nem rossz...

szegény GTO, meg az igazi "underestimated" autó, ami elég jó, de mégsem kapta meg a megérdemelt elismerést. Ez köszönhető a nagy előd óriási nimbuszának...

Mondjuk a Mustangok valamelyest mindig hátrányban voltak/vannak a Chevy és Dodge modelekkel motorikusan, mert 1100 köbcenti hendikeppel kell felvenniük a versenyt...

szvsz mindig tisztességesen megállták a helyüket... :klassz:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.23 7:25

A hawaii rendőrség is tudja, hogy mivel kell a rosszfiúkat üldözni. ;)

Kép


Kép


Kép


Kép


Kép

:shake:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.05.23 10:37

:wow: nem is láttam még fekete a feketén színben....

fasza :klassz:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.23 10:46

Jó rajta a a matt fekete csík.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Ford Mustang Mach 1

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2011.04.11 18:42

2003-2004 Ford Mustang Mach 1 tribute :klassz:

-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Válasz küldése