Szerviz/karbantartás

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Locomotiv
Kabóca
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2019.03.09 16:41
Tartózkodási hely: Jászberény

Szerviz/karbantartás

Hozzászólás Szerző: Locomotiv » 2019.03.12 19:53

Üdv!
Néhány napja volt szerencsém beteljesíteni egyik álmom, vásároltam egy Mustangot. Amikor autószerelő barátom meglátta, megtépte a ruháját és hamut szórt a fejére! Az európai autókban verhetetlen, de a Mustang fehérfolt a tudása térképén. Átolvastam az itteni fórumot, amiből sok információt kaptam ézért hála és köszönet, de van pár kérdés amire nem találtam infót. Az autó 2013 decemberi, 3.7 224kW automata. Szóval azt szeretném megtudni, hogy a váltóban és difiben milyen periódusidővel kell az olajakat cserélni, van-e kifejezetten ajánlott olaj, vagy egy általános jobb minőség is megteszi? És a legfontosabb, a vezérműlánc csere periódusa hány kilométer?
Előre is köszönöm!
Loco

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Szerviz/karbantartás

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2019.03.12 20:49

Szia,

Érdemes lenne az autódnak nyitni egy topikot itt.

Karbantartás: https://owner.ford.com/tools/account/ma ... ule.html#/

A kézi könyve nagyon pontosan leírja, hogy milyet tölts bele. Olyat itthon nem is tudsz venni... Owners Manual: https://owner.ford.com/tools/account/ho ... hicle=true

Üdv, Tomi

Avatar
Locomotiv
Kabóca
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2019.03.09 16:41
Tartózkodási hely: Jászberény

Re: Szerviz/karbantartás

Hozzászólás Szerző: Locomotiv » 2019.03.12 21:02

Szia!
Oké! Megcsinálom a topikot, a linkeket pedig köszönöm szépen! :biggrin:
Loco

Avatar
Locomotiv
Kabóca
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2019.03.09 16:41
Tartózkodási hely: Jászberény

Re: Szerviz/karbantartás

Hozzászólás Szerző: Locomotiv » 2019.03.12 21:38

Átnéztem a használatit és a karbantarási utasítást is, rengeteg infó van bennük, de a vezérlésről egy szót sem találtam. Aki tudja a vezérműlánc csere periódusát kérem írja meg!
Köszönöm!

Avatar
Fheky
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 505
Csatlakozott: 2007.10.08 15:43

Re: Szerviz/karbantartás

Hozzászólás Szerző: Fheky » 2019.03.13 11:27

Locomotiv írta:
2019.03.12 21:38
Átnéztem a használatit és a karbantarási utasítást is, rengeteg infó van bennük, de a vezérlésről egy szót sem találtam. Aki tudja a vezérműlánc csere periódusát kérem írja meg!
Köszönöm!
Szerintem nem véletlen. Nem vagyok járatos ezekben a modern motorokban, de meglepődnék ha 200.000km alatt lenne az ajánlott, ha egyáltalán van ajánlott.
Ha jól emlékszem az enyémnél sincs hivatalos, csak az évek alatt ez a 200.000km terjedt el, hogy nem árt.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Szerviz/karbantartás

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2019.03.13 14:48

Érdekessége a 3,7es V6os motornak, hogy a vezérműlánc hajtja a vízpumpát is. :hmm:

Avatar
Fheky
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 505
Csatlakozott: 2007.10.08 15:43

Re: Szerviz/karbantartás

Hozzászólás Szerző: Fheky » 2019.03.13 17:47

TomiTomi írta:
2019.03.13 14:48
Érdekessége a 3,7es V6os motornak, hogy a vezérműlánc hajtja a vízpumpát is. :hmm:
Akkor meg a vízpumpa meghatározza a lánc csere periódusát.
Nem hiszem, hogy ki lehetne lánc levétel nélkül cserélni, ha meg lent van, akkor az már nem tétel.. ;)

Avatar
Locomotiv
Kabóca
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2019.03.09 16:41
Tartózkodási hely: Jászberény

Re: Szerviz/karbantartás

Hozzászólás Szerző: Locomotiv » 2019.03.13 21:29

Oké, a vízpumpa nem örök mint a nyomorúság. A kavitáció az általánosan alacsony fordulat miatt nem lehet számottevő, tehát marad szimering és a csapágy. Megint csak ott vagyunk, ahonnan indultunk! :) Vajon ezek mennyit bírnak? :?

Avatar
Locomotiv
Kabóca
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2019.03.09 16:41
Tartózkodási hely: Jászberény

Re: Szerviz/karbantartás

Hozzászólás Szerző: Locomotiv » 2019.03.13 22:01

Asszem megvan...
Egy periratban találtam meg az infót, miszerint 2007-óta a Duratec motorokban van a vízpumpa a vezérműlánc által hajtva és legalább 150 000 mmérföldet kell bírnia, mert hogy a Ford nem szerepelteti a karbantartási utasításában. A gáz az, hogy meghibásodása esetén a hűtővíz azonnal bekerül az olajba és így azt húzza fel az olajpumpa az olaj helyett. Állítólag nagyon rövid időn belül képes e miatt beállni a motor. :sir:
Frissítés: 2011-óta új 3.7 motorokal szereltek, ezeken már a motor elején helyezkedik el a vízpumpa, és a hosszbordásszíj hajtja. :klassz:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Szerviz/karbantartás

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2019.03.14 7:39

Szuper infó. :) Lassan átnevezem a topicot "Ford 3,5-3,7 Duratec"-re. ;)

Válasz küldése