Tempomat hiba

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Jules 77
Kabóca
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2016.04.04 12:21
Tartózkodási hely: Kispest

Tempomat hiba

Hozzászólás Szerző: Jules 77 » 2016.06.02 15:29

Sziasztok !

Keresek egy szakembert, 2005-ös, v6-osomhoz, villanyos embert: -tempomat hol bekapcsol, hol nem.
- félig bekötött tolatólámpához ( nem találtuk az áramot hozzá..!? )

köszi ha valaki tud egy bp-i szakit....

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tempomat hiba

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2016.06.02 16:07

Nem lesz könnyű... Nagy eséllyel a CAN-buszvezérlővel (SJB) lesz neked is gondod. Beszéltem azzal a sráccal, aki az én SJB-met javította. Kellene neki további infó mielőtt bevállalná. Van pl valami hibakód? (Check engine lámpád ég?)

Egyik fórumtagunknak volt gondja a tempomattal, itt ír róla. Hátha segít a hibát jobban leírnod.


Tudsz valamit arról, hogy hogyan oldották meg, hogy ne pirosan indexelj hátul?


Megpróbálok a neten is további infókat keresni. De ahhoz is jó lenne a hibajelenséget jobban körülírni.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tempomat hiba

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2016.06.02 16:11

Összeszedtem Barnaby leírásait:
Barnaby írta:MA végre volt egy kis időm a tempomat problematikára.
két fékpedálhelyzet érzékelő kapcsoló van a rendszerben.
Az egyik kapcsolt + al a féklámpákat vezérli, persze nem direktben, hanem CANBUSon keresztül. (elvileg,és a kapcsolási rajz szerint ennek csak a féklámpákhoz van köze.)
A másik párhuzamosan ad + jelet a cruisecontrol modulnak és az ABS vezérlőnek. (tempomat hibát elsősorban itt keresnék.)
Ha EU-s féket akar az ember fia bütykölni, logikus, hogy az elsőt bántja. Elvileg le lehetne párhuzamosítani a kapcsolt + ot , de lehet hogy a CANBUS vezérlőnek nem tetszene, ezért elegánsan levágták a vezérlőhöz menő kábelt. (úgyse kell, csórikám csak hülyeségeket villogna hátul.)

Igen ám, de a biztonság mindennél fontosabb (nehogy már a tank kifogyásáig, vagy az első betonfalig kelljen 130-al menni) ezért a cruise control nem elégszik meg a saját kapcsolójával, CANBUS on keresztül figyeli vazze a másikat is. Ebben az az érdekes, hogy ez a kapcsoló alapban nyitott. Tehát a tempomat azt figyeli hogy nyitott-e. Ha igen akkor mehet a tempomat, ha zárt, akkor valószínüleg a fékre léptél, tehát letiltja/kikapcsolja.
Tehát a levágott és lógó kábel pont hogy engedélyezi a tempomatot. (ezért nem tűnik logikusnak itt keresni a hibát.)
De úgy tűnik, hogy a rafinált Mustang azt is figyeli/hogy a két kapcsoló szinkronban van-e. Ha az egyik kapcsol fékezéskor, a másik meg nem, akkor szépen letiltja a tempomatot.

Ugyanez igaz a kuplungkapcsolókra is. Abból is kettő van. Egy a felső, egy az alsó állásban. Bármelyik kapcsol letiltja a tempomatot. Az alsó ezenkívül azért is felel, hogy csak teljesen kinyomott kuplunggal legyen indítható a vas. (Ez az első pár napban azt eredményezte, hogy rövidlábúaknak nem indult a be a vas. Az a vicces hogy ha nem nyomod koppig a kuplungot és indítóznál, nem teker, de a műszerfal meg a lámpák elsötétednek, mintha az akksi lenne halott. )

Szóval 4 független, folyamatosan felügyelt kapcsoló felel azért hogy ha lassítani akarsz akkor kikapcsoljon a tempomat.

A megoldás egy relé lett a kapcsolt szálra. NO kontakt-on kersztül a CanBus megkapja a jelét had örüljön.

A lényeg, hogy működik. Tartja, növeli,csökkenti, megjegyzi, fékre, kuplungra kikapcsolja. Érdekes, hogy gázra nem kapcsol ki. Enged előzni, ha elengedem a gázt szépen visszalassít a beállított értékre.

Ja, meg egy bónusz: Megjavult az automata ajtózárás. Hogy ennek mi köze a fékpedálkapcsolókhoz?? Erre már nem találok logikus magyarázatot, de tény, hogy a tempomat műtéttől javult meg az is.
Barnaby írta:Még mindig tempomat.
Már másnap kiderült, hogy gond van, csak időm nem volt leírni.
Jelenség a következő: Fékezéskor mindkét hátsó (sárga) index világít.
Relé kiköt, egyenlőre lemondok a tempomatról.
És láss csodát, anélkül is megy a tempomat.
Tanulság:
Az indexnek nem vittek vezetéket elölről, hanem a féklámpa szálakat kötötték át a sárga indexekhez. (ugye eredetileg az villog..)
Az 1. féklámpakapcsolóról azért vágták le a vezetéket, hogy a DÖG ne tudja hogy fékezel, ezért a canbus nem kapcsolja a féklámpát.(jelen esetben már index)
Amit előzőleg írtam a két fék kapcsoló (NO és NC ) szinkronjának felügyeletéről, bár logikusnak tűnt, de nem igaz.
Az 2.-es kapcsoló(felső) csak a tempomatot állítja le.
Az 1.-es kapcsoló (alsó) a féklámpát vezérli.(canbuson keresztül). Emellett leállítja a tempomatot is.
Tehát mindkettőt felügyeli a tempomat, de mivel az 1.-es NO, alapban nyitott, így levágott állapotban nem tiltja a tempomatot.

Miért nem ment a tempomat eddig és miért megy most?
Valószínüleg a felső féklámpakapcsoló volt rosszul a helyére rakva.
Érdekes egy szerkezet. Bajonettzáras. Bedugod, elfordítod.
Ha a kezedben van, hiába nyomkodod a pucát, nem mérsz műszerrel rajta semmit.
Ha bedugod a helyére (pucát benyomja valamennyire a nyugalmi helyzetben lévő fékpedál) és elfordítod, a bajonettzár fülei alatti kis gyűrű elfordul a kapcsolón és ilyenkor reteszeli a belsejében az érintkezőt a külső pucával. Ha fordítva erőltetik bele, vagy nincs teljesen elfordítva, akkor a helyén marad, de nem mükszik.

Működik tehát 2 szépséghibával.
1. enyhe fékezéskor az 1.kapcsoló gyújtja a féklámpát, de nem tiltja a tempomatot. A 2.-es kapcsoló csak picit később, erősebb féknél (lentebb) kapcsolja le a tempomatot.
2. Nem megy az automata ajtózárás. (Hogy ennek mi köze a levágott féklámpajelvezetékhez,(ami ugye még mindig NO !!!) azt már tényleg nem tudom de nem is érdekel.

Avatar
Jules 77
Kabóca
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2016.04.04 12:21
Tartózkodási hely: Kispest

Re: Tempomat hiba

Hozzászólás Szerző: Jules 77 » 2016.06.12 18:03

Helló !

Nekem a tempomat többször nem kapcsol be, néha igen, akkor hibátlanul működött, + - , fékezésnél kikapcs...semmi hibakód..
Sajna az index/féklámpa átkötéséről nem tudok sokat...
(nem világvége h nincs tempomat, de néha pályán jó lenne.)

A tolatólámpa fontosabb a napi ( városi) használatban, egyszer már valaki majdnem belémjött -nem vágta h tolatok !?

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tempomat hiba

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2016.06.12 20:24

Tolatólámpát nem értem, hisz csak át kellett volna kötni az eredeti vezérlőjelet. :nemtom: Nem hangzik jól az átépítésed.

Nem tudnád kideríteni, hogy ki csinálta és hogy hogyan akarta megoldani? Könnyebb lenne egy következőnek, ha nem nulláról kellene összevadászni...

Válasz küldése