Ezt Lömi barátunk állította teljesen önzetlenül az egyik cikkében. Nemtom, hogy a GTO milyen mérföld köve volt a korszaknak, de azt erősen kétlem, hogy korszak alapító lett volna.LeMans67 írta:elindult a Muscle car éra az 1964-es Pontiac GTO-val és ezt a többi autógyár sem nézhette tétlenül. A Ford is megpróbált lépést tartani az igényekkel és betörni az új piacra.
Tehát mi volt 1964-ig?
Nézzük egyoldalúan Ford-okat:
- 1963 Ford Galaxie Lightweight (427cui, 425 LE)
- 1963 Ford Galaxie 437 (427 cui, 410 LE)
- 1964 Ford Fairlane "Thunderbolt" (427 cui, 425 LE papíron - valójában több mint 500 LE)
- 1964 Ford Galaxie 427 (427 cui, 425 LE)
Forrás: John Gunnell - American Muscle Cars
Tehát a midsize GTO 63-as megjelenésekor már a Ford-nak is megvolt a maga midsize izomautója, a Fairlane. Nem értem ha egy évben jöttek piacra, akkor hogyan lehet valamelyik az alapító?! Inkább arra tippelek, hogy a GTO üzletileg sikeresebb autó volt és ezért róla nevezték el a kategóriát.