Mikor kezdődött az izomautókorszak?

Hírek, újdonságok, általános beszélgetés a Fordokról

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Mikor kezdődött az izomautókorszak?

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.30 21:33

LeMans67 írta:elindult a Muscle car éra az 1964-es Pontiac GTO-val és ezt a többi autógyár sem nézhette tétlenül. A Ford is megpróbált lépést tartani az igényekkel és betörni az új piacra.
Ezt Lömi barátunk állította teljesen önzetlenül az egyik cikkében. ;) Nemtom, hogy a GTO milyen mérföld köve volt a korszaknak, de azt erősen kétlem, hogy korszak alapító lett volna.

Tehát mi volt 1964-ig?

Nézzük egyoldalúan Ford-okat: :mrgreen:
- 1963 Ford Galaxie Lightweight (427cui, 425 LE)
- 1963 Ford Galaxie 437 (427 cui, 410 LE)
- 1964 Ford Fairlane "Thunderbolt" (427 cui, 425 LE papíron - valójában több mint 500 LE)
- 1964 Ford Galaxie 427 (427 cui, 425 LE)
Forrás: John Gunnell - American Muscle Cars

Tehát a midsize GTO 63-as megjelenésekor már a Ford-nak is megvolt a maga midsize izomautója, a Fairlane. Nem értem ha egy évben jöttek piacra, akkor hogyan lehet valamelyik az alapító?! :? Inkább arra tippelek, hogy a GTO üzletileg sikeresebb autó volt és ezért róla nevezték el a kategóriát.


Kép

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.31 9:26

Nos nem akarlak én piszkálni, de szinte minden amerikai oldalon ezt írják, de legyen példa is a MuscleCarClub oldalról:

Pontiac GTO a táblázat alján kell olvasni. ott vannak a meghatározások is...

Talán belesegített a dolgoba, hogy 1964-ben a GTO csomagos autóból 32.450 darabot eladtak! Ez igazi berobbanó siker volt! Talán olyan, mint a Mustan a pony car téren...A te általad felsorolt gépek szerintem még a 100-as nagyságrendet sem érték el, ráadásul a Galaxie erősen fullsize autó, tehát úgy egy belepréselt gép a kategóriába...A Pontiac fullsize gépeit sem vették a kategóriába (Grand Prix), hanem Personal Luxury-be sorolták. (a vicc, hogy a korábbai Super Duty motoros gépek a Tri Power-es karburátorokkal sokszor még erősebbek is lehettek...). Tehát nem az erő a lényeg, a Corvette mindet verte abban az időszakban, de az Two Seat Sports Cars kategória. A dolog lényege az volt, hogy a Pontiac LeMans GTO csomaggal egy új kategóriát alapított a Muscle Car-t....

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.31 9:42

Mivel ez Ford fórum, így nem akartam ezzel terhelni az olvasókat eddig, de ha már szóba kerültek az 1960-as évek elején indult gépek, hát akkor mesélek pár érdekességet, hát ha érdekel valakit.

Nem írtam az 1961-es Pontiac Catalina és a Police Car kivitel többszöri 24 órás rekord felállításáról, bár a januári High Performance Pontiac újság nagyon jó cikket hozott erről...Ott is az S.D. (Super Duty) motorokkal futottak a gépek. Igen adott volt a 421 S.D. motor, ami mint a neve is mutatja egy 421 cui-s (6,9 L) S.D. (erősített motor, de ma ezt az elnevezést a Ford használja a nagy terhelhetőségű haszonjárműveinél, milyen az élet... :P ) volt. A motor érdkessége, hogy papíron 410 LE-t tudott, de az 1963-as kompresszió növelés után már valójában 500- 550 LE-s :!: és elötte is erősebb volt mint a leírt adat. Ott is ugye volt adózás és nem volt a gyárak érdeke a valós érték leírása...Csak hát Fullsize méretű gép és nem Midsize és ezekből a gépekből is csak 200-300 darabot adtak el. Ma épp ezért keresett az eredeti 421 S.D. motor, bár a normál 421-et is alakítgatják...Tehát volt a Galaxie-nak is ellenfele abban az időben, de nem adtak el egyikből sem sokat...

Ha valakit érdekel a Super Duty egy rövid története ITT olvashat róla többet is angolul.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.01.31 9:49-kor.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.31 9:48

Én is úgy gondoltam, hogy a Catalina volt a Galaxie ellenfele és mindkét cég 64-ben tette be a midsize modelljébe a legerősebb motort.

Mondjuk a Thunderbolt sokkal extrémebb autó volt mint a GTO, éppen ezért napi használatra valszeg nem éppen jó. Nem meglepő, hogy nem adtak el sokat belőle.

Tudod a németek is Golf Klassenek híjják a kompakt autókat. De ettől a fauvé még semmit sem talált ki. A Renault kb 7 évvel a Golf megjelenése elött kijött egy hasonló felépítésű autóval. :|

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.31 9:53

TomiTomi akkor reklamálj az amcsiknál, hogy ne nevezzék így, bár ezek szerint nem olvastad el amit írtam:
A Galaxie nem igazi muscle, hanem Fullsize Muscle Car kategória... a Muscle Car lényege a Midsize volt. Ezért nem tartozott az első Mustangok sem ide valójában, mert az ok Pony Car-ok. Más kérdés, hogy belefér az alapelvekbe (nagy motor, aránylag könnyű váz). Megjegyzem a Te gondolatod alapján a Pony Car kategóriát akkor a Barracudáról kellene elnevezni, de még is a Mustang lett az eladott mennyiség miatt...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.31 10:25

LeMans67 írta:TomiTomi akkor reklamálj az amcsiknál, hogy ne nevezzék így, bár ezek szerint nem olvastad el amit írtam:
A Galaxie nem igazi muscle, hanem Fullsize Muscle Car kategória... a Muscle Car lényege a Midsize volt. Ezért nem tartozott az első Mustangok sem ide valójában, mert az ok Pony Car-ok. Más kérdés, hogy belefér az alapelvekbe (nagy motor, aránylag könnyű váz). Megjegyzem a Te gondolatod alapján a Pony Car kategóriát akkor a Barracudáról kellene elnevezni, de még is a Mustang lett az eladott mennyiség miatt...
Szerintem meg Te nem olvastda el, amit írtam. :)

1. Előző üzenetemben nem állítottam, hogy a Galaxie muscle lenne. Csak annyit írtam, hogy a Catalina ellenfele.
2. Pont azt írtam, hogy azokról az autókról szoktak kategóriát elnevezni, amelyből sokat eladnak. De ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy az az autó alapította a kategóriát. Ez a Mustangra is igaz. ;)

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.31 10:43

Nem volt elötte Midsize gép amiben nagy motor volt és eladtak belőle 1-200-nál többet. Mivel lett egy autó, amit erre építettek (DeLorean itt még nagy húzást csinált és jó ötletét végig verte a cégen) és befutott, ezért lett róla elnevezve. Aztán a 3-ak mindegyike elkezdte másolni, de igazából ettől még nem lettek alapítók és az első években nem sokan tudták megközelíteni az eladási számokban, bár késöbb aztán...

A lényeg: GTO az alapító, mert ez lett az utókor véleménye (bár igazából itt a csúsztatás, mivel ezek még csak LeMans-ok voltak, amihez GTO opciós csomagot vettek. Ekkor még nem volt önálló modell csak egy opciós csomag, de annyira befutott, hogy önálló nevet kapott aztán, majd az utolsó évekre megint visszacsökkent opcióvá...) és így tartják az autó történet írói.

Válasz küldése