Az usacarok és a nyomulás

Hírek, újdonságok, általános beszélgetés a Fordokról

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

xinu
Kabóca
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2016.04.02 16:17

Az usacarok és a nyomulás

Hozzászólás Szerző: xinu » 2016.04.09 19:01

1 olyan kérdésről akarok elfilózni amire talán nem is gondoltak sokan.
Ugye az egész autógyártás 1900 elején indult el főleg US-ben és Németországban. Gyakorlatilag Amerika az autó hazája. És a motorizáltság is ahogy Amerikában pl. nem számít luxusnak, hogy vkinek van 1 autója és azzal jár dolgozni pl. Még akkor sem ha sokkal inkább luxusautó 1 európai modellhez képest. Usa egyben a világ legnagyobb piaca is mikor 2015-ben 17,5 m autó kelt el.
Egészen a 20. sz. közepéig-3/4-éig főleg hazai gyártású autókat adtak el mert azokat szerették a vevők. Kicsi volt az EU és ázsiai autók importja ezért is jól ment a „nagy hármas” szekere a Ford, Gm, Chrysler. lgen ám csakhogy globalizáció ide vagy oda de az lett a világ és a mamut cégek szokása, hogy az egész Földön ahol csak lehet jelen lenni és uralni a piacot.
Csak sajnos ezt az USA gyártók nem így gondolták az autógyártás terén. Mivel Usa mindig maradt a seggén és sehol a világon nem szállított csak USA, Kanada, Mexico. Tehát a piacukat saját maga szűkítette be!
Ezzel szemben a legtöbb gyártó Vw, Mercedes, Bmw, Toyota stb. viszont a világon mindenhol jelen van (ahol van értelme). Tehát kapásból 1 sokkal nagyobb eséllyel indult és van is a nem-usa autógyártóknak! 1960-1970 után még csak pár % volt a nem-usa autók részesedése az Usa piacon. Aztán évről-évre emelkedett míg az Usa márkáké csökkent. Most 2015-ben a nagy amerikai gyártók, köztük a Ford is, a túlélésért harcolnak. De hát persze, hogy a túlélésért harcolnak mikor sehova nem szállítanak! A "nagy hármas" sosem kezdte meg az offenzívát az Eu-i és ázsiai gyártókkal szemben...
Pedig ha belegondolunk abba, hogy a világ legjobb autói az usacarok! Mind kényelemben, méretben, egyediségben, design-ban és ami még fontos ár/érték arányban! Mitől jobb 1 Mercedes/Bmw/Lexus/Bentley pl.?! Mikor legalább 2 de van, hogy 5 usacart veszek 1 Mercedes/Bmw/Lexus/Bentley stb. árából!
Így igaz ez sedanokra, suv-okra stb. Pedig még úgy is többet adtak el sokszor 1 Caddyből v. Lincolnból mint Mercedesből, akármiből, hogy a nem-usa gyártók az egész világon jelen vannak! Ez egész jó arány volt!
Mikor a csúcs Lincoln 63k$ ezzel szemben a csúcs Mercedes 200k$!
Most az usai eladások úgy 37%-a amerikai és a 63%-a nem-amerikai. Mi lesz 5 év múlva vagy 25 múlva? Lesz még mit vennünk? A Lincoln tavaly gyalázatos 95.000 db-ot értékesített. A Mercedes 2m-t! A 100m Ft-os Rollce Royce évi 3000 ad el az egész földön. És mégis kapható az egész földön.
Az amerikaiakat sehol nem lehet megvenni csak Usa/Kanada/Mexikó. Pedig 5x olcsóbb mint az RR. Mi lenne ha mindenütt lehetne kapni őket??
A Chrysler részesedése 10% Ford:15%, GM:20% volt 2015-ben. Mennyi lesz 5 év, 50 év múlva??
6 márka szűnt meg 1999-2010 között. Mercury, Plymouth, Eagle, Oldsmobile, Pontiac, Hummer.
Vajon ki következik??
Az egyik oka a csődnek tehát ez, hogy nem nyomulnak.
A másik okot nem tudom. A másik ok az, hogy kevesen veszik a hazai autókat usában. Ennek okát viszont nem tudom. Ráadásul 2005-ben történt 1 paradigmaváltás a gyártás terén. Megszűnt az összes klasszikus modell ami gyártva volt 5 évtizedig
és helyette downsizing, szarabb design, konvencionális névadások, és a régi kényelmes imbolygó futóművek helyett rideg, merev úttartású típusok!
Tehát 1 szó mint 100: Usa a saját dicsőségébe fulladt bele...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára xinu 2016.04.09 20:56-kor.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Az usacarok és a nyomulás

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2016.04.09 19:37

A jelen helyzetet szvsz nem látod jól. Ford nem értékesít a világ legtöbb országában? Miért írod ezt? Az tényleg probléma volt, hogy USÁban teljes más kínálatuk volt mint pl Európában. De ma már ez sem igaz. Fiesta, Focus, C-Max, Mondeo/Fusion, Escape/Kuga, Edge, Mustang, Transit , Transit Connect már közel azonos kivitelben kapható a tenger mindkét oldalán. A Ford márkanév egységes és a világ minden országában ismert.

GMmel hasonló a helyzet, bár szvsz a márkaneveivel elég nagy káosz van még mindig, nincs igazi világmárkája.

A megszüntetett márkák feleslegesek voltak, már nem volt tartalmuk, megszüntetésük gazdaságilag teljesen ésszerű volt. Szerintem VW is kénytelen lesz a jövőben néhány márkáját megszüntetni pl Seat szerepe elég zavaros.


Nem látom olyan kritikusnak a helyzetet mint Te, de az amerikai autó mint stílus kopik, de ez igaz a többi nemzet termékeire is.

xinu
Kabóca
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2016.04.02 16:17

Re: Az usacarok és a nyomulás

Hozzászólás Szerző: xinu » 2016.04.09 21:14

Jelen vannak a világban pl. a Caddy, Chrysler, kb 2000-2005 óta. De egyrészt ha megnézed, hogy jóval kevesebb modell van itthon jóval magasabb áron akkor már sem teljes a kép!
Másrészt Fordot néztem a ford.hu és ford.com -ot.
Valóban van pár közös modell de ez csak kis %-a! És itt is drágábbak mint a ford.com árai ezenkívűl a motorválaszték sem azonos!
A bálnákat azért itt nem lehet kapni mint Explorer, Taurus stb.
Ugyanígy nem azonos a http://www.cadillac.com/" onclick="window.open(this.href);return false; és a http://www.cadillaceurope.com/" onclick="window.open(this.href);return false; sem!
Chryslert lehet kapni de Dodge már nincs pl.
Gm meg adta az Opelt :O
Azt a sok márkát persze meg kellett szüntetni de ezzel arra utaltam, hogy azért szüntették meg leginkább mert nem volt nyereséges...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Az usacarok és a nyomulás

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2016.04.10 8:18

A világ neked Magyarország? Én 100 %-ig biztos vagyok benne, hogy mind Chrysler, mind Cadillac 2000 előtt is kapható volt hivatalos kereskedőnél Európában.

Ford kínálatában még sosem volt ekkora átfedés mint most. Viszont az is tény, hogy az USÁban más autókat keresnek mint Európában, szal teljes átfedés egyhamar aligha lesz. De ez igaz egy Braziliára is, ott is más kínálat mint Európában vagy az USÁban.

Amerikai árak meg külön tészta. Nem csak a kocsik, minden olcsóbb odaát. Biztos, hogy kevesebb adó van az USÁban, ez az egyik ok. Többit erősen tippelném, inkább nem megyek bele. De most gond nélkül rendelhetsz az USÁban, élvezheted az alacsony áraikat. Ja, hogy az adók, vámok lerontják...

Válasz küldése