Oldal: 1 / 2

1970-1971 Ford Torino

Elküldve: 2008.10.08 11:57
Szerző: LeMans67
Nem csak kupékról szól ez a pár sotr, de szerintem ismertsége révén még is csak itt a helye:

Ford Torino

1970

Kép

1970-ben a Ford úgy döntött egy teljesen átalakított és megújult autóval lép a piacra. Elhagyták a kólás flakon stílust és a szuperszónikus repülő felé vették az irányt. A motorháztető még hosszabb, szélesebb és laposabb lett a hátsó rész pedig rövidebb, mint az 1969-es modellnél volt. Maga az autó 5”-el (12,7 cm) lett hosszabb a tengelytávolságánál és a futóműveket is szélsebbre vették a jobb út tartás érdekében. Az autó tömege 45 kg-ot nőtt. A tetővonalat alacsonyabbra vették és erősen FastBack stílusa lett a megemelt hátsó vonalvezetéstől. Teljes első maszkot kapott, így szép orr maszkjából csak este tüntek elő a lámpák (headlight opcio vagy alapkivtel felszereltségtől függően). A lökhárítókat vékonyabbra rajzolták és belesimultak az autó formájába. .
Az autónak 13 változata lett. A Fairlane lett az alap model és a Torino a csúcs.
Fairlane 500” volt a belépő modell:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
aztán következett a Torino:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Hardtop (ez a kivitel 1970-ben jelent meg a piacon),
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
a harmadik sorozat a”Torino Brougham” lett
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Hardtop (ez a kivitel 1970-ben jelent meg a piacon),
-4 ajtós Wagon változatban

Kép

A sportos Torino GT csak 2 ajtós SportsRoof és Convertible kivitelben lett rendelhető.

A csúcsmodell a Torino Cobra pedig csak 2 ajtós SportsRoof kivitelben készült

Az erősített futómű opcionális csomagban lett elérhető.

Kép

A motorválaszték :
- sor6 250 cui (4,1 L) – alap motor
- V8 302 cui 2V (5,0L) – GT és Brougham változatok kapták
- V8 351 W cui 2V (5,8L)
- V8 351 C cui 2V vagy 4V (5,8L)
- V8 429 cui 4V (360 hp) vagy CJ (370 hp) a csúcs modellekben SCJ (375 hp) (7,0 L) Cobra modellekbe

Volt egy Drag Pack opció, aminnek keretében az CJ vagy SCJ motorokhoz 3.91 vagy 4.10-es végáttételt és 4 csavaros motorblokkot adtak, hozzá 7810 cfm-es karburátort és motorolajhűtőt. A Ram Air opció is elérhető lett. A sebességes kézi lett az alap kivéve a Cobra modelleket. Az automata Cruise-O-Matic és a 4 sebességes kézi váltó opcionális lett.

Az autó belső részét teljesen áttervezték. A központba km óra került. A V8-asok fordulatszámmérőt is rendelhettek. A hőmérsékletet csak egy lámpa mutatta, míg a az olajnyomás esetében szintén cak egy vészjelző lámpa volt. A kétajtós modellek magasított háttám,lájú osztott ülést kaptak és akár közép konzolt is rendelhettek az ülések közé. A Ford itt is előadta a spórolást és az alap szellőztetést “DirectAire” név alatt csak a két ajtós modellekbe szerelték be, míg a 4 ajtósokba és kombikba opcionális lett, maradt helyette a pillangóablak … .

A Brougham modellek egyedi külső belső kialakítást kaptak. Ilyenek voltak a dísztárcsák, feliratok, egyedi hangosítás és “headlight” lámpát (vákkumos megoldással el lehetett takarni a lámpákat egy takaró lemezzel).

A GT-k alapban egy nem működő Scoop-ot kaptak a motorháztetőre, GT feliratokat, sport tükröt, teljes hátsó lámpát, aminek a középső része nem világított, de ól nézett ki. A felnikre egyedi közepet és króm gyűrűt helyeztek. Kpott egy egyedi lézeresen visszaverődő díszcsíkot és “headlight“-ot. Az autók egy 1970-es Motor Trend teszt szerint a 0-96 km/h-át 6,0 sec alatt futották meg, míg a 1/4 mérföldet 14,4 sec alatt és 161,3 km/h végsebességgel.

Kép

A Cobra modellek alapban Magnum 500 kerekeket kaptak. Alacsonyabb ra ültették és 4 sebességes Hurst váltókaros váltót kapott. A vevők 14 vagy 15”-os kerék méretek közül választhattak. Ami érdekes, hogy nem tudott jobb teljesítményt, mint a GT modell. Az autók szintén egy 1970-es Motor Trend teszt szerint a 0-96 km/h-át 6,0 sec alatt futották meg, míg a 1/4 mérföldet 14,5 (tehát lassabb volt) sec alatt és 160,0 km/h végsebességgel. Az újságírók szerint a GT kissé nehezebb kivitele jobb tapadást nyújtott induláskor. Ekkor az újság elővett egy 429 SCJ-s Cobrát 4 sebességes kézi váltóval és ezzel már a 0-96 km/h-át 5,8 sec alatt futották meg, míg a 1/4 mérföldet 13,99 sec alatt és 162,5 km/h végsebességgel (3,91 véggel).
Egy C6-os automata váltóval felszerelt 429 SCJ slick gumikkal 13,39-et futott 172,14 km/h-val, ami már nagyon jó idő.
A kombi kiviteleknél a csúcs modellek oldalát fautánzat borította és lámpa takarókat kaptak (headlight). A V8 modellek előre szervós tárcsaféket kaptakm, míg a sor6-osok továbbra is négydobféket, ami azért kombi kivitelnél akkor már nem igazán dívott . Cserébe viszont mindne kombi megkapta a “Magic Doorgate” rendszert. A hátsó üveg elektromosan működött, volt hátra néző harm,adik sor ülés és tetőcsomagtartót. Lehetett rendelni vonóhorgot is. Ebben az esetben kapott a vevő erősített rugózást, erősebb akkumulátort, nagyobb hűtőt és generátort és szervós első tárcsafékeket. A két legnagyobb (351 és 429) motorokkal felszerelt autók szervo kormányt kaptak és rendelhettek Cruise-O-Matic automata váltót.
230.411 Torinot adtak el ebben az évben amihe hozzájött a 110.029 Fairlanes és 67.053 Falcon is.

Kép

1971

Kép

A következő évtől apróbb változtatásokat tett csak. Meggszüntette a Fairlane vonalat
Az alap modell a Torino lett:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban
aztán következett a Torino 500:
- 2 ajtós Hardtop és SportsRoof,
- 4 ajtós Hardtop
- 4 ajtós Sedan,
-4 ajtós Wagon változatban

Kép

majd a Brougham:
- 2 ajtós Hardtop,
- 4 ajtós Hardtop
-4 ajtós Wagon változatban (Torino Squire)

A Torino GT csak 2 ajtós SportRoof és nyitott tetős változatban.

A Torino Cobra csak 2 ajtós SportsRoof változatban lett maradt elérhető.

A díszek és a hűtőmaszk lett a legnagyobb változás az autón. A hűtőmaszk a Cobra kivételével egy kicsit függőlegees hangsúlyt kapott. A headlight opcionális lett am odellek nagy részénél.

A motorválaszték maradt, bár a 351-es blokk lett a Cobrák alap motorja. Minden motornak a 429-es kivételével csökkentették a kompresszioját. A magas adók rákényszerítették a gyártókat erre a lépésre és ráadásul a környezetvédelmi előírásokat is szigorították. Törölték a RamAir opciót.

Kép

A Brougham modellek luxusra törekvése elvitte a Torinot is ebbe az irányba. Erősebb zajszigetelést kaptak. Teljes méretű dísztárcsát, egyedi díszítést és belső kárpítokat.

Ez az év már nem sikerült olyan jól, hisz összesen 326.463 db-ot adtak el. Ebből csak 1.613 Torino GT Convertible és 3.054 Cobra készült.

Kép

Elküldve: 2008.10.08 12:00
Szerző: LeMans67
1970-es Torino:





A rossz oldali kormány sem akadály - vettek Torinot Új-Zéland-ra is :P


Elküldve: 2008.10.08 12:02
Szerző: LeMans67
1971-es Torino:






Elküldve: 2008.10.09 14:14
Szerző: TomiTomi
Először is köszi a cikkért. :rulez:

Oszt most kellett rádöbbennem, hogy még sose láttam 4 ajtósként ezt a kocsit. És nagyon jól néz ki (az is).

Elküldve: 2008.10.09 14:28
Szerző: StangMan
Jóóóó iromány! :klassz:

És ez a forma is jó... igazán a 73al nem vagyok kibékűlve, az olyan összetákolt... mármint az orra...

óriáskombi rulz :rrr:

Elküldve: 2008.10.09 17:02
Szerző: LeMans67
Én a kombikat szeretem és a négyajtósokat nem, de ennél a típusnál a formák miatt ez fordítva van.....

Elküldve: 2008.10.09 20:58
Szerző: trafo2000
Sárga kupé 71 es racsni!

Elküldve: 2010.08.29 16:28
Szerző: TomiTomi
Kép

Kép

Ugye jól látom, hogy ez egy 70-71-es Torino Sedan? Az az ilyen:

Kép

Kép

Elküldve: 2010.09.02 19:34
Szerző: TomiTomi
Car & Track: 1971 Ford Torino Cobra teszt


Re: 1970-1971 Ford Torino

Elküldve: 2014.02.05 15:03
Szerző: TomiTomi

Re: 1970-1971 Ford Torino

Elküldve: 2014.02.07 11:05
Szerző: TomiTomi

Re: 1970-1971 Ford Torino

Elküldve: 2014.02.07 18:52
Szerző: GTPeti
:)
Ha Cobra Jet lenne, ez lenne a mindent vivő az autós kártyaban

Re: 1970-1971 Ford Torino

Elküldve: 2014.10.06 7:34
Szerző: TomiTomi
Autobild Klassik 11/2014






Re: 1970-1971 Ford Torino

Elküldve: 2015.01.20 10:30
Szerző: TomiTomi
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Re: 1970-1971 Ford Torino

Elküldve: 2015.08.22 9:48
Szerző: TomiTomi
Muscle Car Of The Week: 1970 Ford Torino Cobra 429 SCJ