Edsel - avagy az amerikai autógyártás legnagyobb bukása

Ford különböző kis márkái és kis cégek termékei, melyek főleg tengerentúli Fordokra épülnek.

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
rev
Úrvezető
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2007.07.06 19:10
Tartózkodási hely: Bp
Kapcsolat:

Edsel - avagy az amerikai autógyártás legnagyobb bukása

Hozzászólás Szerző: rev » 2007.10.24 0:53

Kép

Az 1950-es évek elejére a FoMoCo már nem csak a Ford család tulajdonában állt. Ez teremtett lehetőséget arra, hogy jelentősen átformálják a FoMoCo akkori márka palettáját.
Az új vezetőség észrevette, hogy a Lincoln leányvállalat inkább az Oldsmobile ellenfele a piacon, mint a Cadillacé. Úgy döntött, hogy új márkát vezet be, a Lincolnok alá pozícionálva. Jól állt a Ford szénája, ugyanis a Thunderbird hirtelen sikeréből rengeteg pénzük volt, és a Continentallal a Lincoln is partiban volt a prémium osztályban.

A fejlesztés 1955-ben kezdődött meg az E-car kódnév alatt, ami az 'Experiment car', azaz kísérleti autó szóra utalt.
Bemutatása a nagyközönség előtt 1957. szeptember 4-én történt, majd Október 13-án a 'The Edsel Show' névvel TV műsorként. A dolog nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ugyanis a nép egy teljesen új dolgot várt, holott a valóságban az Edsel más Fordok karosszéria elemein osztozott.
Az új márka teljesen különálló csoportként kezdte működéset, közel 1500 Edsel szalon nyitotta meg kapuit. Ezzel a Ford beérte a Chryslert. Egy bökkenő volt a dologban, hogy az autók nem fogytak a várt iramban, így 1958 Januárjában sok szalon a Lincoln és Mercury modellek forgalmazását is felvette, sokak viszont bezárni kényszerültek.


Az 1958-as évben 63,110 Edselt-t adtak el az USA-ban, valamint 4935-öt Kanadában. Ez ugyan nem ütötte meg az elvárásokat, de ezzel a teljesítménnyel is 2. volt az újonan bevezetett márkák eladási listáján (a Plymouth adott csak el többet 1928-ban).
1959-ben már csak 2 típust gyártottak, a Rangert és a Corsairt, ami valójában egy átcimkézett Pacer volt. Szvsz mindegyik ugyan úgy nézett ki mint a másik, nem is nagyon tudom őket megkülönböztetni. 44,891-et adtak el az USA-ban, és 2505-öt Kanadában.
1960-ban, az Edsel gyártásának utolsó évében már csak a Ranger és a Villager típusokat forgalmazták. A típusok utolsó évében már inkább voltak Fordok kinézetre mint Edselek, vajmi kevés különbség volt köztük.

A Ford 1959 November 19-én állította le az Edsel programot, mindosszesen 2,846 autót gyártva az 1960-as évben.

Egyelőre ennyi, holnap folytatom ;)

Kép


In May 1958, then Vice President Richard M. Nixon was on a trip to Peru, riding in an Edsel convertible, when he was pelted with eggs and tomatoes by demonstrators. Nixon later joked: "They were throwing eggs at the car, not me."[
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára rev 2007.10.24 10:24-kor.
1990 Ford Thunderbird SC 35th Anniversary Edition 5 spd
1990 Ford Thunderbird SC 5 spd

[url]http://ludfacanhattyu.blog.hu[/url]

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.10.24 5:47

:klassz: jöhet, jöhet, jöhet ... kérünk majd képet belülről is...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.24 6:38

Szuper.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.03.18 17:28

Nagyon jó, írj még ha lehet és sok képet...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Edsel - avagy az amerikai autógyártás legnagyobb bukása

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2014.03.09 22:40

Totalcar: Edsel Cita­tion Hard­top Coupe

Kép
A csil­la­gok kicsivel sze­ren­csé­sebb együtt­ál­lá­sá­val ta­lán min­den más­ként ala­kult vol­na, de így csak egy le­gen­dák­kal öve­zett fi­as­kó lett az Edsel­ből. Egy res­ta­u­rált el­ső szé­ri­ás modell ap­ro­pó­ján igazodunk el a kissé hamis mítoszban.


Válasz küldése