1967 Ford Galaxie

Crown Victoria, LTD, Five Hundred, Galaxie, Taurus... stb.

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Tetszik az 1967-es Galaxie hátsó lámpája?

A szavazás 2009.04.25 17:19-kor befejeződött.

Igen, ennél szebb megoldást még nem láttam
3
75%
Piros lámpa szolgálja a célt, mindegy milyen
1
25%
Kissé túl formált megoldás, nem igazán sikerült
0
0 szavazat
 
Szavazatok száma: 4

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

1967 Ford Galaxie

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.11.25 17:45

Kép

Adott az én egyik kedvenc évjáratom az autók történetéből, az 1967-es (a másik 1969, de ez majd egy másik történetben) év :P Igen, számomra ekkor készültek "szinte" gyártótól függetlenül a három nagy kezéből a szebbnél szebb autók. Már jól látható volt a "coke bottle" vonal vezetés, szép álló lámpák gyújtottak fényt a korabeli utakon. A GTO végig vonult már a felfelé törés (számára) rögösnek nem nevezhető útján és megalkotta a Muscle érát. A többiek is kapva kaptak az alkalmon és a Ford is gyártotta a maga gépeit a MOPAR-okhoz hasonlóan. Foglalkozzunk akkor talán a cikkünk autójával:

1967 Ford Galaxie 500 XL 2-Door Hardtop vagy Convertible 428

Kép

Kép

Egy kis szériás sorozatról beszélünk, csupán 813 db készült HardTop és 213 Convertible kivitelből ;) Az akkori kor vevője besétált a kereskedőhöz, kényelembe helyezte magát és az eladó által elé rakott lapon szépen elkezdte bejelölgetni vágyainak tárgyát. Először kiválasztotta a Galaxie 500-at két ajtós Hardtop kivitelben (ebből készült 197.388 db), majd esetleg bejelölte az XL csomagot 515 dollárért :!: (akkoriban csak ez a csomag egy fullsize autó árának kb. 1/7-1/8-ada volt).

Kép

Ez a csomag tartalmazta a sportos a 7,0 L-es sport csomagot, amiért kapott egy 428 cui Thunderbird V8-as motort 4 torkú karburátorral, ami mögé felszereltek egy 4 sebességes Toploader kézi váltót, szervós első tárcsafékeket, sper diffit, fehérfalu gumit, szervo kormányt, levegő keringető rendszert, AM rádiót, hátsó hangszórót, szinezett üveget, erősített futóművet és fautánzatos kormánykereket. Így már is egy ritkaság boldog tulajdonosa volt. Aki szerette volna választhatta az AM6FM rádiót sima acél felnikkel és piros csíkos gumikkal.

Kép

Az alap XL tulajok egy 289 cui Challenger V8-s Cruise-O-Matic automatavátós autót birtokolhattak, középkonzollal és osztott első ülésekkel. A króm keretes pedálok, belső lámpák, Deluxe keréktárcsák növelték az autó szépségét.

Kép

Akinek nem volt elég a 428-az, az választhatta a régi 427 "R" motorkódos két darab 4 torkú karburátorral felszerelet változatot vagy a "W" kódos 4 torkú szimpla karburátoros motort is.

Kép

A 7 Literes sport csomag alapban a "Q" kódos 428 Thunderbird V8-ast tartalmazta. A motornak az érdekessége, hogy hívták amerikában a Cobra Jet keresztapjaként is.

Kép

Adatok:
- V8 428 cui (7,0 L) motor (10,5:1 kompresszióval és premium benzin volt szükséges hozzá) színe Corporate Blue
- Autolite 441 cfm karburátor (345 bhp, 626 Nm)
- dupla kipufogó rendszer
- nyitott krómszín űlégszűrőház és szelepfedelek
- Thunderbird ülések és középkonzol (biztonságiöv csatt tartóval, tároló rekesszel)
- műszerfal: sebességmérő, benzinszint kijelző, motorhőmérséklet, töltés és olajnyomás vészjelző
- 3,25:1 végáttétel (Lock)

Kép
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.11.26 17:19-kor.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.11.26 10:44

Jó kis gép, főleg ezzel a motorral. :rrr:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.11.26 12:25

Hát igen. A kedvenc formáim egyike :sapi:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.11.26 12:37

Nekem tetszik ez a gép simán bejönne akár a 390 cui-s blokkal is...Igaz nem lenne valami erőmű, de azért nem rossz...

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2008.11.26 13:56

Jóság.Hangár autó :mrgreen:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.11.26 14:42

LeMans67 írta:Nekem tetszik ez a gép simán bejönne akár a 390 cui-s blokkal is...Igaz nem lenne valami erőmű, de azért nem rossz...
Na ja, amit beraktam 1x az eladó autókhoz, annak az volt a legnagyobb baja, hogy 302-es motorja volt :D Az azért már lehet, hogy tényleg kicsi. Mondjuk ócó is volt.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.11.26 17:28

somi írta:Na ja, amit beraktam 1x az eladó autókhoz, annak az volt a legnagyobb baja, hogy 302-es motorja volt :D Az azért már lehet, hogy tényleg kicsi. Mondjuk ócó is volt.
Nem vagyok otthon a Fordokban, de szerintem akkoriban 289 volt a Galaxie-ben és nem 302, de majd az okosok megmondják...

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.11.26 17:30

LeMans67 írta:
somi írta:Na ja, amit beraktam 1x az eladó autókhoz, annak az volt a legnagyobb baja, hogy 302-es motorja volt :D Az azért már lehet, hogy tényleg kicsi. Mondjuk ócó is volt.
Nem vagyok otthon a Fordokban, de szerintem akkoriban 289 volt a Galaxie-ben és nem 302, de majd az okosok megmondják...
Ühh, még jobb. Akkor nem is gyári moci volt benne. OT bukó :roll:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.11.26 20:15

Lömi betett egy szavazást a topik elejére. ;)

(@Lömi: Az nagy csel, hogy a 67es topikban a 69es lámpája iránt érdeklődsz. :monokli:)

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.11.27 8:15

TomiTomi írta:Lömi betett egy szavazást a topik elejére. ;)

(@Lömi: Az nagy csel, hogy a 67es topikban a 69es lámpája iránt érdeklődsz. :monokli:)
Azért örülök, hogy kijavítottad, picit elírtam....öregszem :P

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.04.01 8:39

Winkler értekezik a 67-es Galaxie-ről:

Lábujjhegyen a Rolls előtt
A Galaxie a 60-as évek egyik legkeményebben elfeledett izomautója. A legtöbb szakkönyvből szőrén-szálán hiányzik, amelyikben meg benne, ott ő az apró betűs rész. Mostanra viszont szerintem beérett.
Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1967 Ford Galaxie

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2013.04.17 14:15

1967 Ford Galaxie 500








Avatar
John Deere
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1156
Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: 1967 Ford Galaxie

Hozzászólás Szerző: John Deere » 2013.04.17 22:39

Fű, de eszméletlen jó képek. :rulez:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1967 Ford Galaxie

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2013.05.27 6:51

Egy klassz tanulmányautó ebből a korból:

Ford Galaxie 500 Fastback/Wagon Convertible

Kép



Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1967 Ford Galaxie

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2019.08.14 18:27

Muscle Car Of The Week: 1967 Ford Galaxie 7-Litre


Válasz küldése