1968-1969 Ford Galaxie 500

Crown Victoria, LTD, Five Hundred, Galaxie, Taurus... stb.

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

1968-1969 Ford Galaxie 500

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.11 16:50

Ez a történet egy család és egy autó kapcsolatát mutatja be pár sorban. Azt, hogy lehet aránylag kevés pénzből elérni, hogy az autójuk nagyon jó időt menjen a gyorsulási versenyeken. $14,000-ért elérték a 10 sec-en belüli időt, ami már nem rossz érték! Lássuk hát hogy jutottak el idáig:

1968 Ford Galaxie 500 - Moving Target

Kép
Jól látható az autón a szép vonalvezetéshátsó és a hátsó ív

Adott egy amerikai család a Tenca. A nagypapa vásárol egy sportos, szép formájú autót 1969-ben. A motor mérete miatt nem muscle, mivel ennél a típusnál a 390 a lélektani határ és ez az autó "csak" egy 302-essel gurult ki a gyárból. Aztán évek telnek el és az autó már Phil Tenca garázsában áll. A köztes időt meséljük most el a kedves olvasóknak.

1969-ben a nagypapa mint bemutató autót vásárolta meg ezt az autót. Ő használta, míg a család élete zajlott az évek folyamán. Ahogy más amerikai családok gyermekei akik szeretik az autózást, Phil is imádott rengeteg komoly gépet. Fiatalon játszott néhány autóval, mint '66 and '67 Mustang, '68 Barracuda (itt már látható, hogy nagyon jó ízléssel rendelkezett :P , csodálom hogy nem marad benne), '70 Skylark, a '74 Impala big-block-kal, '93 Lightning, és egy 40,000 mérdöldes '87-es Grand National (nos ez az autó talán az egyetlen 6 hengeres gép, amit muscle-ként tartanak nyílván).

Aztán eljött az 1983-as év is, amikor Phil Ellennel, a későbbi feleségével útra indult az egyetemre. A nagypapa ekkor adta neki az autót, hogy biztonságosan eljussanak az iskolába. A kollégiumi éveket ebben élték... :D A gépbe kevesebb, mint 20.000 mérföldet tettek, tehát nem volt egy lestrapált autó. Emiatt mindenki azt mondta, hogy óvni kellene és eltenni ezt a szinte új autót. ennek ellenére azért ritkán bár, dehasználták. Eltelt 10 év és még mindig nem mutatott többet a család kis kedvence, mint 42.000 mérföld.

Ekkor is jó autó volt, Phil a farmeréhez hasonlítja, mint ami mindig ott volt vele és kényelmesen ellátta feladatát. Jól füstölte alkalmanként a gumit is, ha kellett. Aztán ráérzett, hogy a kis motor nem mozgatja elég vadul ezt a méretű autót és gondolt egyet, hogy ideje alakítani valamit ezen az autón, hisz évek óta velük van és mióta megjöttek a gyerekek már nem nagyon használják, a garázsban álldogáló régi gépet. Nem tudta mit lehetne kezdeni ezzel az autóval, hisz a gyorsulási versenyeken nem szerepelt ez a típus és amúgy sem versenyzős gép volt. Aztán meglátott egyet és innentől elindult a saját gondolata is, hogy neki is áll egy ilyen autója a garázsban és ha más is megy, akkor ő miért ne? Levették a feliratokat a gépről és újra festették. Innentől már nem volt olyan egyértelmű, hogy milyen autó is ez? Mivel az autó teljesen a családhoz nőtt Ellen nem örült, hogy az autót átakarják építeni. A gyerekek élvezték, ha vitték őket az autóval, míg a család kutyája menekült, ha beindították, mert nem bírta a V8 hangját :twisted: A fiúk, mert ekkor már a Tenca testvérekről beszélhetünk, neki is láttak a dolognak. Testvére Terry (a három testvére közül, hisz ott volt még Tom és George is) vette először gyámság alá a kis kedvencet. Tegyük hozzá, hogy a fiúk nem voltak kezdők. Készítettek már autót és ott volt a Kracker Racing (www.krackerracing.net) is, hogy vásásrolhassanak alkatrészeket. Először a karosszériát tették rendbe, bár itt szerencséjük volt, mivel nem sok mindent kellett csinálni. A fémek jó állapotban voltak, hisz ez a gép mindig is megkímélt volt. Aztán jött a komolyabb alakítás és kivették a gyári 302 cui (5,0 L) 2 torkú karburátorral szerelt motort és rátettek egy 351 fejet új főtengelyt kapott , majd visszatették a helyére. Ezzel már jól nézett ki, de még mindig nem ment elég jól az autó (12,5 sec). Phil élvezte már, de ennél azért többet akart.

Kép

Ekkor került az autóba egy D1LV 460 Lincoln motor. Nagy szerencséjük volt, mert a blokkot ingyen szerezték. Azonnal elvitték Joh Zapp-hoz a Zapp Racing főnökéhez, hogy építsen egy stroker motort belőle. Super Cobra Jet hengerfejet kapott és ekkor már a 800 Le fölötti teljesítménynél jártak. Ezzel késöbb a futómű alakítás után már simán futották a 10 sec-es időt! Akkor lássuk mi volt a futóművel a gond.

Kép
Ami hihetetlen, hogy ennyire jó állapotban megmaradt a belső és nem vették ki a nevetséges súlycsökkentésre hivatkozva

A rugózással még nem voltak megelégedve, mivel az autó az új motor ellenére 11,15 sec-et tudott. Ezért megkeresték Jeff Gerhardt-ot (www.gerhardt-racing.com) és kértek egy kis segítséget. Kaptak egy Alston merevítő egységet A utóműhöz és az idők miatt egy belső bukócső keretet is. Ekkor Terry jóvoltából teljes megújulást kapott a futómű. Ez után első próbálkozásra 10,90 sec időt futott Phil. Egy kis állítgatás után már 10,50 sec is ment.

Kép

Ekkor jutott eszébe, hogy csavarjanak a dolgon még egy kicsit és mi lenne, ha kapna az autó egy Nitro szettet is? Hát ha azzal az idei évben még a 9 sec-es idő is elérhető.

Kép

Amiről még nem beszéltünk, az egy kis fék alakítás volt, mivel az első dobfékek nem szerették a a 200 km/h feletti sebességről a lassulást :twisted: Megerősítettek mindent és négykarmos fékeket kapott az autó. Három testvére felújította az autó orr kialakítást is, ettől lett egyedi az autó megjelenése.

Kép

Phil még tervezget, gondolkodik, mivel lehetne még erősebb az autó? Egyik lehetőség az autó motorjának tovább építése, a másik, hogy a régi 302-es kapna twin turbot, mivel az a megoldás könnyebb lenne, de még is hasonló teljesítményre lenne képes. Másik ter az autó karosszéria elmeinek üvegszálas anyagokkal való könnyítése.

Rengeteg idő van rá és csak türelem és pénz kérdése minden, SOK SIKERT!

A költségek:
Autó: -
Motor: -;
Motor belső és kiegészítők (beleértve a tesztelést is): $7,500
Hengerfej és megmunkálás: $700
Váltó: $200
Váltó konverter: $200
Váltó felsőrész (kar, kábelek...): $200
Gyújtás: -
Kardán: $200
Differenciálmű ház: $50
4,56: 1 végáttétel tartozékokkal: $300
Féltengely: $300
Fejek: $300
Kipufogó és dobok (használt): $100
Széles felnik (használt): $300
Gumik (használt): $300
Festés előkészítés és karosszéria munkák: -
Festés: $800
Karburátor (használt): $150
Karburátor átalakítása: $250
Alston bukócsőváz: $650
Alston futómű merevítés: $250
Erős első tárcsafékek: $650
QA1 és Lakewood gátlók: $200
Felszerelés (műszerek, üzemanyagtartály, akkumulátor, kapcsolók...): $600

Összesen: $14,200

Kép

Motor adatai:
1. verzió:
- V8 302 cui (5,0 L)
2. verzió:
- V8 460 cui alap, amiből lett:
- V8 514 cui (8,4 L-es stroker), 810 LE (7.200 ford.), 922 Nm (4950 ford)
+ Nitros Express 200
A hozzászólást 8 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.01.31 16:51-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.14 10:29

Pár kép erről a szépen kivitelezett autóról. Néhány tényleg apró dolgot leszámítva elmondható, hogy egy igényes és szeretett autóról van szó.

Igen, füstölni is tud :D
Kép

A négypontos biztonsági öv, ami a légzsákok helyett lehetne minden autóban!
Kép

Az egyetlen kis "hiba", amit találtam, hogy a váltótól a vezetéket nem a kárpit alatt vezették el! Ez nem semmi egy sportolásra átalakított autó esetén. Látszik, hogy tényleg a család kedvence...
Kép

Dominátor Holley-éktól :P
Kép

Ínyenceknek Cobra Jet alkatrészek...
Kép

Kép

Kép

Kép

Amikor még tudtak autót építeni: nem sajnálták az anyagot
Kép

Apró sportos részletek
Kép

Lesz mit takarítani a gépről
Kép

Szép ez a forma!
Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.14 14:17

Hát igen, nem semmi, hogy mi mindent ki nem lehet hozni a 460-as motorból! :klassz:

Szvsz a motorháztetőt meg kellett emelniük, hogy a strokolt 460asra megfelelő légszürőt tudjanak tenni.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.14 14:29

TomiTomi írta:Hát igen, nem semmi, hogy mi mindent ki nem lehet hozni a 460-as motorból! :klassz:

Szvsz a motorháztetőt meg kellett emelniük, hogy a strokolt 460asra megfelelő légszürőt tudjanak tenni.
Khm, ez már egy 514-es , nem egy 460... :twisted:
Igen, ez a motorháztető emelés lehetett volna picit alacsonyabb, arányosabb lenne... Vannak süllyesztett légszűrőházak...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.14 14:36

LeMans67 írta:Khm, ez már egy 514-es , nem egy 460... :twisted:
Igen, ez a motorháztető emelés lehetett volna picit alacsonyabb, arányosabb lenne... Vannak süllyesztett légszűrőházak...
Ahogy olvastam az Roush 588R motorú Gran Torino finomhangolását, ott egyértelmüen az volt a gond, hogy nem fért akkora légszürő a gyári motorháztető alá, ami elég levegőt adott volna a motornak, és ezért nagyobb fordulaton visszaesett a teljesítménye. S semmilyen süllyeszetett légszürő nem volt jó...

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.14 15:12

TomiTomi írta:Ahogy olvastam az Roush 588R motorú Gran Torino finomhangolását, ott egyértelmüen az volt a gond, hogy nem fért akkora légszürő a gyári motorháztető alá, ami elég levegőt adott volna a motornak, és ezért nagyobb fordulaton visszaesett a teljesítménye. S semmilyen süllyeszetett légszürő nem volt jó...
Sejtem, bát szerintem itt a levegő a két belső lámpától is jöhetne, akkor meg elég kellene legyen egy sima ház is..., persze lehet kevés, ehhez én kicsike vagyok :)

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.14 15:50

Azért csodálom, hogy erről az autóról csak a motorháztető jut eszébe az embereknek. Szerintem egy gyönyörű forma, nem is hinné el az ember, hogy Ford!!!! :twisted: Nagyon eltalált gép, és nekem már egy 390-es motorral is elég lenne... :P

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.14 16:01

LeMans67 írta:Azért csodálom, hogy erről az autóról csak a motorháztető jut eszébe az embereknek. Szerintem egy gyönyörű forma, nem is hinné el az ember, hogy Ford!!!! :twisted: Nagyon eltalált gép, és nekem már egy 390-es motorral is elég lenne... :P
Igazad van, mostanában elveszek a részletekben. :D

Nekem az eleje nem annyira tetszik, de ezt szvsz már megbeszéltük párszor. ;)

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.14 16:12

TomiTomi írta:Igazad van, mostanában elveszek a részletekben. :D

Nekem az eleje nem annyira tetszik, de ezt szvsz már megbeszéltük párszor. ;)
Nem rád gondoltam, mert hál isten veled mindig megbeszéljük a gépeket és szerintem elég jól ismerjük már egymás autós izlés világát. Én pl tudomm, hogy ez az autó nem a TE korszakod.

Inkább azt vártam volna, hogy valakinek feltünik:
- a feneke erősen Oldsmobile
- oldalról 1966-67-es Chargerre hajaz az autó

Esetleg, hogy milyen finom és kidolgozott a fehér indexlámpa az autó két első sarkán (ahogy a lefutó élben szinte eltünik és csak használatakor jelenik meg)... Nekem az is megragadta a figylemem, hogy az egész autó kivitele simán elmenne napi használatra, olyan igényes. Mennyire tiszta motortér, a gyújtás és a NITRO látszik minden más szépen eltüntetve. A belsőtér szinte új, bár ak ormányra szerelt csúnya kiegészítő műszerek helyett lehetne valami szebb megoldás is...

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.01.14 16:16

LeMans67 írta:
TomiTomi írta:Ahogy olvastam az Roush 588R motorú Gran Torino finomhangolását, ott egyértelmüen az volt a gond, hogy nem fért akkora légszürő a gyári motorháztető alá, ami elég levegőt adott volna a motornak, és ezért nagyobb fordulaton visszaesett a teljesítménye. S semmilyen süllyeszetett légszürő nem volt jó...
Sejtem, bát szerintem itt a levegő a két belső lámpától is jöhetne, akkor meg elég kellene legyen egy sima ház is..., persze lehet kevés, ehhez én kicsike vagyok :)
Egy légszűrő levegőszállítási kapacitását a szűrő felülete határozza meg. Felületet pedig átmérővel vagy a szűrő magasságával lehet növelni, legalábbis a köralakú szűrőknél.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.07.29 12:14

1969 Ford Galaxie 500

Kép

Kép

Kép

Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz ebből az autóból... :hmm:

Tervek vannak, az biztos. Pl ilyen motort akarnak bele tenni:

Kép

Ez egy SVT Lightning motor...

Teljes cikk: Zsolti megvette élete autóját

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.07.29 12:48

Nem akar a tulaj a fórumra tévedni? :)

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.08.06 15:02

Van folytatása is a cikknek:

Kép

Itt látszik, hogy mőár két Galaxie van egy helyen. Ezek szerint az alkatrész megoldott :P

ami érdekes, hogy azt tervezik, hogy erre a vázra:

Kép

Erre tennék fel a kilakatolt bódét. No igen, azért ez szerintem még erős gondokat fog okozni, bár ennyiren me ismerem a Ford alvázakat....

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.08.06 15:51

Érdekes terv az F150est és a Galit keresztezni.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.08.07 11:01

Mivel szerintem a Galaxie 4link-es és nem laprugós, így ez visszalépés menetkomfort szinten...

Válasz küldése