Ford Interceptor Concept

Crown Victoria, LTD, Five Hundred, Galaxie, Taurus... stb.

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Ford Interceptor Concept

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.06.14 21:21

Kép

A limuzin Stang alapokon. ;)

További infók: The new 4-door muscle car that shares it soul with a Mustang! 8)

Technikai adatok:

Power train ……………….5.0-liter Cammer V-8, 400HP 8)
Fuel.....................................................E85 ethanol

Chassis lengths
Overall length.............................................201.6 in.
Wheelbase.................................................120.8 in.
Overall width................................................76.4 in.
Overall height at curb..................................54.8 in.
Track width
Front..............................................................66.5 in.
Rear...............................................................67.8 in.
Suspension
Front....................... Double wishbone-independent
Rear.........................3-Link Design with Panhard Rod
Headroom
Front..............................................................37.5 in.
Second Row................................................35.9 in.
Legroom
Front..............................................................42.3 in.
Second Row................................................35.6 in.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Forrás: Car and Driver

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.06.14 21:23

A Detroit Motor Show-n

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Forrás: Motor Trend

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.06.14 21:26

És végre bele látunk egy picit: ;)

Kép

Kép

Kép

Kép

:shock: :klassz: 8) Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.06.14 21:30

Ha tetszenek nektek a tanulmány képei, akkor Serious Wheels-től szép hátterek tudtok letölteni akár 1920x1440es felbontásban. ;)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.06.14 21:32

Ezt mondja Ford a kocsiról:

Kép


FORD INTERCEPTOR CONCEPT: CELEBRATING MODERN AMERICAN MUSCLE WITH ‘BUILT FORD TOUGH’ ATTITUDE

American Muscle: The Ford Interceptor concept celebrates the best of American muscle with a four-door that marries “Built Ford Tough” attitude with the sporty elegance of 1960s sedans.
Legendary performance: The Interceptor concept’s Ford Racing 5.0-liter Cammer engine runs on E-85 ethanol and produces 400 horsepower. This engine powered the Mustang FR500C to the 2005 Grand-Am Cup Championship in its first year of competition.
Safety: Interceptor incorporates Ford’s patented four-point “belt and suspenders” design in the front and rear seats. In addition, inflatable safety belts are included for rear seat passengers.

PARTLY SQUARE, PARTLY PROFESSIONALLY ROUND: IT’S A ‘SQUIRCLE’

Building on its legacy of bold muscle cars, Ford is introducing a modern, all-American sedan concept that combines “Built Ford Tough” attitude with the sporty elegance of its iconic 1960s sedans.

The Ford Interceptor concept comes equipped with a manual six-speed gearbox mated to a Ford Racing 5.0-liter V-8 Cammer engine that delivers 400 horsepower and runs on E-85 ethanol.

“This concept celebrates the best of American muscle, showing customers what ‘modern muscle’ is all about,” said Peter Horbury, executive director – Design, The Americas. “The Interceptor concept is much like a Marine in dress uniform. He looks smart and elegant but you can see the raw power that lies beneath.”


Flexing Modern Muscle

The Ford Interceptor concept’s exterior design features substantial, sometimes brutish, surfaces and sections that give the concept its modern, powerful look.

The Mustang-based concept features a traditional rear-wheel drive proportion that includes a short front overhang, long rear overhang and extended dash-to-axle ratio.

The Ford Interceptor also has a low cabin and higher beltline, adding to the vehicle’s attitude and sense of mystery.

“The Ford Interceptor concept is a pure sedan that speaks to performance car lovers everywhere,” said Freeman Thomas, director, North American Strategic Design. “These people might need more space, but they still appreciate the power and attitude that cars like this represent,”

Painted a deep blue, the Ford Interceptor concept’s strength exudes from its strong, high shoulders. And much like on last year’s Ford F-250 Super Chief pickup concept, a single character line runs the length of the body side, slightly sloping downward as it reaches the back of the sedan.

This adds wedge to the car, making it dynamic, without detracting from its smooth, clean design.

Signature Ford touches include the horizontal three-bar grille, which has been structurally integrated into the bumper beam, as well as “squircles” – or professionally square circle-shaped graphics – inside and out.

As a nod to performance purists, the ultimate muscle lies under the powered clamshell “shaker” hood, which caps a thoroughly detailed engine compartment that houses a 5.0-liter V-8 Cammer engine.

This is an upgraded variant of the 4.6-liter engine under the hood of the current production Mustang GT. The Cammer modular engine powered Ford Racing’s FR500C race car to the top of the Grand Am Cup’s GS class, achieving five victories on its way to the Drivers, Manufacturers and Team Championships in its first season of competition.

The Interceptor concept’s Cammer engine is mated to a manual six-speed transmission. The car, equipped with 22-inch wheels, also features a solid rear axle for more hard-core performance feel.

Attitude Within

Inside, the Ford Interceptor concept is sleek and thoroughly modern, completed in contrasting black leather and metal finishes.

The dash, headliner and thick steering wheel are leather-wrapped. Plus, the Interceptor concept’s four low-back bucket seats are wrapped in thick black belt leather with exposed-edge seams and contrasting caramel stitching. The seats are accented with Ford GT-inspired squircle grommets finished with Titan Metal painted inserts.

Squircle accents are repeated in the concept’s door trims, floor, console and instrument panel.

Designed within a pair of squircles, the speedometer and tachometer are eye-catching. The needles for both start at center and move opposite each other as the speed and RPM climb.

Other clever touches include retractable headrests that deploy from the roof when the car is parked. They adjust fore and aft, as well as up and down for each occupant. Audio control panel and climate controls also are stowable.

On the other hand, the gated six-speed shifter is exposed, just waiting to be thrown into gear.

“The Interceptor concept is a sedan – but with the heart and soul of a performance car,“ Thomas said. “This car is about restraint – and not clouding the driving experience with too much technology. There aren’t a lot of layers between the driver and the road with this car.”


Safer travels

For safety, the Interceptor concept incorporates Ford’s patented four-point “belt and suspenders” safety belt design in all four seats and inflatable seat belts in the rear.

While current three-point safety belts are extremely effective in reducing the risk of injury in a crash, Ford Motor Company is researching these two potential safety belt technologies as possible ways to further reduce injury risk in vehicle crashes.

A number of technical challenges still need to be overcome before such restraint systems could ever be used, but these technologies might one day further enhance safety belt effectiveness.

The four-point belt showcases a possible next-generation safety belt that is more comfortable and easier to use than traditional three-point belts, according to consumer research. Additionally, inflatable belts have been included in the rear seat of the concept to help better protect occupants in a variety of crashes.

“Our customer target for this powerful masculine sedan was a man with a family,” Horbury said. “He’s essentially a good guy, but a bit mischevious. He loves power and performance. But ultimately, he’s responsible. When he has his family on board, he values new safety technology as well as a powerful engine that runs on E-85 ethanol.”


Ford Interceptor Concept

Powertrain
5.0-liter Cammer V-8

Chassis lengths
Overall length...........................................201.6 in.
Wheelbase.................................................120.8 in.
Overall width..............................................76.4 in.
Overall height at curb..................................54.8 in.

Track width
Front...........................................................66.5 in.
Rear............................................................67.8 in.

Suspension
Front....................... Double wishbone-independent
Rear.........................3-Link Design with Panhard Rod

Headroom
Front...........................................................37.5 in.
Second Row................................................35.9 in.

Legroom
Front...........................................................42.3 in.
Second Row................................................35.6 in.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.06.14 21:35

Van, akinek még ez sem elég :arrow: virtuális tuning 8)

Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.06.14 21:42

És most bekerült a Motor Trend-be. :D

Kép

Uborka szezon vagy lesz valami a gépből? :nemtom:

De mindegy, mert új képek készültek a gépről. :taps:

Kép

Itt a galéria és a cikka képekhez.

Kép

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.05 15:29

ez szép és nagyon fjúcsőr... jó lenne tudni mi lesz belőle... már ha persze lesz belőle valami...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.07.05 16:05

Na most lehet, hogy megköveztek, de nekem kívülről kissé A8-as a körvonala. Az ablak és az alsó rész aránya számomra kissé torz. A színt nagyon eltalálták a formához. Az orrán a lámpák nem jönnek be, GMC Truck-os. Hátul viszont A '60-as évek végi Galaxie-s. Érdekes forma ettől függetlenűl.
A belseje kissé ijesztő, nekem az a padszerű ülés... A fejtámla ötletes. Igazából ha jól látom 4 személyes lett a gép, a Dodge Charger volt 1966-ban. Ahogy látom a középső konzol kényelmesebb, mint a többi része az autónak. Jó a MUSCLE felirat. Végre újra feltünik. Intercreptor név nekem a MAd Max-hez fűződik és ahhoz a 4 ajtós autó formához
A motortér nagyon tetszik :D

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.05 16:12

kövezés itt nincs... csak ez van: :tomato: :monokli:

nekem a formája tetszik, az a8-hoz véletlen sem kötném...
a belseje nem téma, egy eléggé elrugaszkodott és jövőbe mutató terv, ha megvalósul, sokkal földhözragadtabb lesz

az első lámpa-lámpafelett megoldás nagyon tetszik, manapaság ez szuper egyedi lenne... ahogy nézem ez ledes, de manapság a ledes fényszórók még nem életképesek, szóval biztos hagyományos lenne, ezért valamelyest másképp is mutatna...

a hátulja tényleg nagyon jó, egyértlemű retro stílusjegy...

mindenképp tetszik
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.07.05 22:19

(S ha LeMansnak jók a reflexei, akkor így tesz: :duck: )

A legtöbben a 300Chez hasonlítják. ;) Mondjuk nem véletlen a hasonlóság, a tervezője rajzolta a New Beetle, a TTt és a 300Ct is. :szemi: Ja és a munka neve a tervezés alatt Galaxie volt. ;)

A Motor Trend cikke szerint ez lehet a következő hátsó kerékhajtásos generáció. S ha megcsinálják, akkor ezen lesz a Mustang, a Crown Vic, Mercury Grand Marquis, a Lincoln Towncar és Ford falcon utódja.

LeMansnak egy hátsó nézeti kép a Muscle felírattal:

Kép

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.07.06 7:29

Na tudtam, a hátulja... Mondtam, hogy JÓ! Számomra még mindig kissé "érdekes" a felső ablak rész és az alsó tömb aránytalansága. Talán ha kicsit kisebb átmérőjű felnit tennének rá nagyobb oldalfalu gumikkal az csökkentené a szem számára a torzságát. Ráadásul kényelmesebb lenne a hazai utakra ;) Ettől függetlenűl a motorháztető megoldás nagyon tetszik. egyedi és szép kidolgozás, a motortért izléses.

Sajnos a belsejében vannak számomra nem tetszó dolgok, majd átterveztetem :D
Az üléseken azok a téglalap lyukak nem szépek, a pad forma nekem nem jön be, bár nem lehet rossz, mert eléggé vastag a kárpit réteg. Ami számomra nagyon nagy ötlet az a fejtámla megoldás. Az igazi ötlet. A végigfutó középkonzol nagyon jó, ráadásul még jól eltalát is. A kormány formája Knight Rideres a szögletesítéssel :twisted: Na jó nem morgok, egészen jól eltalált gépezet lesz. Főleg, ha a jó dolgokat tartják meg, ha gyártásba kerül. A kipufogó pedig ne mostani divat legyen egy retrós autón, hanem igazi alul logó két CSŐ valami szép króm trombitával. A lámpák annyira klasszikusak, hogy illene a régi világot végig vinni...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.07.06 8:01

Ez egy tanulmányautó. Ennek megfelelően bizonyos dolgok el vannak túlozva. A Motor Trend is írta, hogy utcára 18-19"-os kerékkel kerülne és az utastér teteje magasabb lesz. Ez utóbbit sajnálom, szerintem pont ez a top chopped look az, ami izgalmassá teszi a gépet.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.07.06 8:06

Egyet értünk! Ne legyen magasabb! Inkább még egy picit nyomják le az alsó részt és akkor az ablak nagypobb lesz, de az autó tlejes magassága ne változzon!

Jó ez az autó, hisz kézi váltós :D

Különben az a baj ezzel az Intercreptor névvel, hogy nekem mindig ez jut az eszembe róla :twisted: :

Kép

bár itt jön nálam az első nagy gond, hogy én a kétajtós gépeket imádom, de ez a négyajtós jobban tetszik, mint a MadMax gép:

Kép

Ez a Falcon nagyon eltalált forma volt, ebből eg bal kormányossal ilyen festéssel V8-al itthon...

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2007.07.09 14:24

Engem ebben az autóban egyetlen egy dolog nem jön be, és ez a kockakormány!
Miért kell ezt?
Nekem ez magas. :istenem:

Válasz küldése