1964 Ford Thunderbolt

Crown Victoria, LTD, Five Hundred, Galaxie, Taurus... stb.

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

1964 Ford Thunderbolt

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.08.02 12:32

1964 Ford Thunderbolt

egy cikk a jólmenő Ford-ról: http://auto.howstuffworks.com/define-19 ... erbolt.htm

Kép

Ez a történet egy könnyített karosszériás 427 cui-s V8-as motorral (Ford Galaxieból került át) szerelt autóról szól. Az alapok adottak voltak. Az első kihívás az volt, hogy a midsize méretű Fairlane-be belekellett sűríteni ezt a motort. Semmi sem stimmelt, de egy profi autóépítő cég besegített (Dearborn). A cél egy könnyű, jól gyorsuló autó készítése volt, ami azért az utcán is használható legyen. A váltó egy Hurst karos négysebességes kézi 4,44:1 vagy automata esetén 4,85:1 áttélellel volt szerelve. Asszimetrikus hátsó rugókat kapott és hátra került a busz akkumulátor, hogy segítsen a közel 500 bhp átadásában. Az üvegszálas elemek és plexi ablakok is csökkentették az autó tömegét.

Kép

A hátsó ülések megmaradtak, de az elsőket Econoline ülésekre cserélték. Az így kialakított autó éppen, hogy elérte a NHRA előírásában megadott tömeget, bár így is nehezebb volt, mint egy gyári Fairlane.
A gyári autók versenyében elért korai 11-es idők bizonyították, hogy a Thunderbolt jól eltalált gép volt a maga idején is 1964-ben.

Akinek volt 3.780 usd-ja (+200 az automata esetén) az rendelhetett egy Thunderbolt-ot. Ennek elleneére 1 készült 1963-ban és 100 1964-ben és 2 db 1965-ben. Ezek valódi verseny autók voltak és kevés került ki az igazi autópályák aszfaltjára. Igazából nem való városi használatra, ahogy akkor mondták: lehet mindennap használni, ha nins más az úton :D

Kép

Specifications
Wheelbase, inches: 115.5
Weight, lbs: 3225
Number built: 100
Base price: $3,780 (1964-es)

Standard Engine
Type: ohv V-8
Displacement, cid: 427
Fuel system: 2 x 4bbl.
Compression ratio: 12.7:1
Horsepower @ rpm: 425 @ 6000
Torque @ rpm: 480 @ 3700

0-60 mph, sec: NA
1/4 mile, sec. @ mph: 11.76 @ 122.7

Akinek esetleg megtetszett ez a típus annak itt van egy pár érdekesség: Craig Sutton's 1964 Ford Thunderbolt Website

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1964 Ford Thunderbolt

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.08.02 12:47

LeMans67 írta:1/4 mile, sec. @ mph: 11.76 @ 122.7
Ez a képen lévő autótól nem semmi. :o :rrr:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Re: 1964 Ford Thunderbolt

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.08.02 13:00

TomiTomi írta: Ez a képen lévő autótól nem semmi. :o :rrr:
Khm, nem akarok beleszólni, de a régi széria nagy gépek simán, tuning nélkül futottak 14 körüli időket. Kis piszkálással láttam már gépet ami becsúszott 13 alá!

Így azért a 11,27 nem rossz idő, nitro nélkül!

Csak ez még nekem is sok, pedig én imádom a kocka autót, de az a kör lámpa hátul :(

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.08.02 13:22

Nekem a hátulja jobban tetszik mint az eleje. Ez a gép a fiaimnak Hot Wheelsben van meg. ;)

1/4 mérföld: nekem pont úgy tünt, hogy a nagy teljesítményhez és a viszonylag könnyű karosszériákhoz képest nem mentek a régi autók olyan jó időket. Ennél is főleg a gumik miatt kételkedem. A 11,27-hez nagyon el kell tudni indulni... :burnrubber:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.08.02 13:27

TomiTomi írta: 1/4 mérföld: nekem pont úgy tünt, hogy a nagy teljesítményhez és a viszonylag könnyű karosszériákhoz képest nem mentek a régi autók olyan jó időket.
Hát ha úgy nézzük, hogy általában 215-ös gumin ami jó esetben Radial, de inkább még az elődje...

nos így már nem rossz az az idő....

Szerintem ami írnak az reális, de kicsit megvan az a a motor biztosan már piszkálva. Írják is, hogy üveg helyett plexi, és az eleje üvegszál...

Másik dolog, hogy ezek a gépek alapban valahol 1500 kg. Ez nem sok szerintem.

A végáttétel meg khhhm nem végsebességre volt...

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.08.02 13:31

Nekem igazán nem tetszik, szinte olyan mint egy Taunus 17M...

De nem semmit megy....
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.08.02 13:34

LeMans67 írta:Hát ha úgy nézzük, hogy általában 215-ös gumin ami jó esetben Radial, de inkább még az elődje...

nos így már nem rossz az az idő....

Szerintem ami írnak az reális, de kicsit megvan az a a motor biztosan már piszkálva. Írják is, hogy üveg helyett plexi, és az eleje üvegszál...

Másik dolog, hogy ezek a gépek alapban valahol 1500 kg. Ez nem sok szerintem.

A végáttétel meg khhhm nem végsebességre volt...
Ez mind OK, csak egy bizonyos teljesítmény felett nem könnyű a nyomatékot az útra vinni. A Mustang GT-m az eredeti 235ös gumit már rendesen füstöli 1/4 mérföldön, pedig csak alig valamivel 14 alatti időt tudnak menni. A GT500al is "csak" 12 feletti időket és ott már 275ös gumik vannak.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.12 21:35

Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.12 21:46

Kép

Hivatalos Ford oldal a Thunderbolt 40 éves évfordulójához: Fans Celebrate 40 Years of Thunderbolt

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.02.14 8:31

LeMans67 írta: Hát ha úgy nézzük, hogy általában 215-ös gumin ami jó esetben Radial, de inkább még az elődje...
Diagonál. Ez jobb drag-re. Puhább oldalfalú mint a radiál, így az oldalfal tud egypicit csavarodni ami segít az indulásban.
De én sem hiszem, hogy sima utcai gumikkal ment ilyen időket.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.11.18 15:57


Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1964 Ford Thunderbolt

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2017.02.04 20:10

Muscle Car Of The Week: 1964 Ford Thunderbolt


Válasz küldése