1992-2011 Ford Crown Victoria

Crown Victoria, LTD, Five Hundred, Galaxie, Taurus... stb.

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.09.17 14:51

1992-2011 Ford Crown Victoria

Befejezik a egy ikon gyártását, éppen ideje, hogy topikot nyissunk neki.
Greg a V8cars fórumán írta:Nehéz megszólalni egy olyan napon, amikor 2 napja ismét kilehelte lelkét az amerikai autógyártás egyik valódi ikonja.
Az utolsó Crown Victoria 2011.szeptember 15-én, 12:30-kor gördült le a St. Thomas, Ontario összeszerelő üzem gyártósoráról.

Az jut eszembe erről, amikor lányommal játszottam kiskorában, hogy "adj egy puszit!", és a sok-sok puszi után egyszer csak azt mondta: "elfogyott".
Hát, a Crown Victoria is elfogyott. Elfogyott egy igazi, alvázas, full-size, hátsókerék-hajtású legenda, mely szerves részévé vált az amerikai utak látványának.

A típus a "Crown Victoria" nevet az ötvenes évek közepén kapta, de akkor még a Fairlane típus egy változatát jelentette. '55-'56-ban a Fairlane magasabb felszereltségű változata volt a Victoria, és az alacsonyabb tetőkialakítású, krómkerettel körbevett tetővonalról kapta a nevét a Crown Victoria, mely koronaszerűen díszítette az autót.
A Crown Victoria Skyliner átlátszó plexiteteje pedig csillagos éjszakákon egészen biztosan sok amerikai fiatal randiján segített lényegesen lerövidíteni a "beszélgetős" részt.
A Crown Vic '75-től '91-ig az LTD változata volt, majd '92-től önálló típus lett. 1980-ban a Ford újra komolyan vette a név eredetét, és az LTD Crown Victoria-kon visszahozta az '55-ös kivitel króm koronáját.

Taxinak, rendőrautónak, magánhasználatra egyaránt előszeretettel használták. Ezeket a szerepeket azonban tegnapelőtt óta más típusoknak adta át. Taxiként a Ford a Transit Connect Taxicab sikerében bízik, de tudjuk, hogy New Yorkban a Nissan NV200 Taxi kivitele tarolja le a következő években ezt a piacot. A legendás Ford Crown Victoria Police Interceptor helyébe a Ford Taurus Police Interceptor-t és a Ford Explorer Interceptor-t kívánja helyezni a négybetűs amerikai giga-autógyártó, de tudjuk, hogy a Chevrolet Impala/Caprice és a Dodge Charger sem tétlenkedik a rendőrautó flották meghódítása terén.
Hivatalosan, a 2008 modellév kezdete óta csak flottahasználatra gyártották a típust, így magánhasználatra a Ford Taurus-t, illetve a Lincoln MKS-t kínálják.

És hogy mi ez a túlzott érzelmekkel fűtött hangvétel egy kocsi búcsúzásánál? A Crown Victoria leköszönésével eltűnik a "telibe-alvázas", hátsókerék-hajtású, kormányváltós, kétpados ülés kivitelű, hatszemélyes kialakítású, V8-as, észak-amerikai gyártású autók utolsó példánya is, mely a legendás ötvenes évek óta oly nagymértékben jellemezte az amerikai autókat. Eltűnik az a gyártási koncepció, mely a V8cars olvasóinak, és az amerikai veterán autós klubok tagjainak "Az" amerikai autót jelenti.

Na, de a siránkozás helyett nézzük inkább a tényeket....melyek talán még szomorúbbak, mint a fentiek.
- A St. Thomas, Ontario gyárnak új tulajdonost keresnek, de az 1200 dolgozó foghatja a családját, az addigi életét, és más helyet kell keresnie a sátorfa új leszúrására.
- A 2FABP7CW8CX104292 alvázszámú, fehér színű, utolsó példány nem a Henry Ford Museum-ba kerül, hanem egy szaúdi vásárlóhoz, aki reméljük, nagyon vigyáz majd rá.
- 1932 óta először maradnak az amerikai Ford kereskedők V8-motoros Sedan nélkül.
- Az értékesítési eredményekből látszik, hogy a XXI. század Amerikája elfordult a legendáktól....melyhez azért - a tárgyilagosság érdekében - hozzáteszem, nagyban hozzájárultak az előző évezred végén gyártott Crown Victoria-k szívócső és tüzelőanyag-tartály műszaki problémái.

Megható képriport látható egy legenda eltűnéséről itt.
Gyönyörűséges képsorozat a Crown Victoria történetéről itt.

Hogyan lehet ezt még fokozni? Épp ma és holnap tartják kis hazánkban az Európai Mobilitási Hét Autómentes Hétvége rendezvénysorozatot, mely szintén nem éppen a klasszikus amerikai autózás hírmondója.

A fentiek miatt, a V8cars olvasói számára legyen ez a - gyönyörű időjárással kecsegtető - hétvége kicsit az emlékezésé, és főleg az összetartásé!

És ennek szellemében, lenne egy ötletem: 2012-ben szeptember 15. szombati napra esik. Mi lenne, ha ezt a napot ezek után minden évben a "Klasszikus Amerikai Autók Napja"-nak kiáltanánk ki, és valami kis programmal emlékeznénk a dicsőséges napokra?

Kép

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.09.17 14:52

Utolsó Crown Vic


Avatar
kisrutin
Úrvezető
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2011.09.17 14:01

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: kisrutin » 2011.09.26 20:06

Kár értük, pedig nagyon szép autók, Föleg az amelyik utoljára gurult le:P í

Kép

...awesome.

Ahol elöször láttam:

aka.: Vladislav

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2012.02.19 10:01

New York-i taxisok is betáraztak párat:

Kép

Kép
Forrás: Jalopnik

Avatar
ben88
Úrvezető
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2011.12.14 21:19
Tartózkodási hely: Pilisborosjenő

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: ben88 » 2012.02.19 17:36

Kár értük, ezek az autók az utcakép részei. Nagyon kényelmes és csendes autók, mikor beültem egy ilyen taxiba, egyből az egyik kedvencem lett a crown vic. Igaz kicsit olcsó hatású belül ez-az de mégiscsak egy hetes bmw méretű autó negyed áron. A lincoln nyújtott változat meg egyenesen fejedelmi hátul. Szerencsére még sok van belőlük, pár év múlva színfolt lesz egy ilyen a ford globális egyen-modelljei között.


Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2012.10.31 7:33

New Jerseyben elöntötte őket az ár.


Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2012.11.05 11:49

Akkor biztos olcsón lehet majd kapni EU-ban taxit :mrgreen:
Fordnak ez nagy üzlet lesz, ha megveszik újra őket....

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2012.11.07 12:10

Ha jól sejtem, ezek már nem a Ford-nál, hanem a Taxi cégnél áztak el. Mintha lett volna arról szó, hogy bespájzoltak P71-ből. A kérdés számomra az, hogy a biztosítók kifizetik-e őket, és kapnak egy salvage title-t, vagy megmaradhatnak autónak.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2012.11.07 12:29

Mivel ezek gondolom salvage-esek lesznek, így fognak újat venni helyette, tehát csak jó üzlet lesz Fordnak nem? :) Esetleg még beindítják a gyártósort is.. :)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2013.02.22 16:31

Kenny Brown P2 Panther
Stangman írta:Egy igazi sleeper. Kenny Brown P2 Panther 350 kompresszoros lóval, 542Nm nyomatékkal és 13.8-as negyedmérfölddel. Kéne!

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2013.03.22 22:43

Nagyon komoly!


Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: 1992-2011 Ford Crown Victoria

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2018.06.12 17:51

Ford Crown Victoria történelem


Válasz küldése