Tuning autó papírozása

Vásárlás, szervíz, biztosítás, stb.

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Tuning autó papírozása

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2015.11.06 10:21

Érdekes és hasznos összefoglaló a Totalcarról (egyben elég szomorú is)

Totalcar: Egy alufelniért is levehetik a rendszámod

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning autó papírozása

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2015.11.06 23:40

Nekem mondjuk nem meglepő. Nyugaton is szigor van, de az is tény, ha az alkatrészek bizonyos előírásoknak megfelelnek, akkor beépíthetőek, sőt a forgalmiba is bejegyzik őket.

Mondjuk Svájcban a legálisan beépíthető tuning fék kb 3-4-szer annyiba kerül mint az engedélyek nélküli amerikai verziója ugyanannak a féknek... Szal azért arrafelé sem könnyű, itthon számomra meglepő káosz van. :nemtom:

Avatar
medbali
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2009.03.31 18:51

Re: Tuning autó papírozása

Hozzászólás Szerző: medbali » 2016.01.05 14:07

TomiTomi írta:Nekem mondjuk nem meglepő. Nyugaton is szigor van, de az is tény, ha az alkatrészek bizonyos előírásoknak megfelelnek, akkor beépíthetőek, sőt a forgalmiba is bejegyzik őket.

Mondjuk Svájcban a legálisan beépíthető tuning fék kb 3-4-szer annyiba kerül mint az engedélyek nélküli amerikai verziója ugyanannak a féknek... Szal azért arrafelé sem könnyű, itthon számomra meglepő káosz van. :nemtom:
Melyik az a fek marka aminek van europai valtozata full legalisan meg amerikai is nem legalisan?
- 1972 Chevy Nova 6.0

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning autó papírozása

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2016.01.06 11:00

EBC fékeknek van európai és amerikai változata. Eibach rugóknak is.

De sokszor az is van nyugaton, hogy egy cég bevizsgáltatja az "amerikai" terméket és onnantól neki lesz papírja, hogy ez a fajta alkatrész használható az EUban. Ezt a papírt drágán szokták adni (többnyire termékkel), mert nem olcsó a megszerzése sem.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Tuning autó papírozása

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2016.03.10 16:22

Totalcar indít egy cikk sorozatot, ahol azt nézik, hogy mi Street Legal. Első cikk:

Mekkora kereket tehetek az autóra?

Kép


Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Rendőrség, szabályok, ellenőrzések

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2016.10.28 8:43

Itt egy újabb cikk tuning/átalakítás témában: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016 ... endszamod/" onclick="window.open(this.href);return false;

Egészen elképesztő a helyzet. Amerikai autóval valószínűleg kicsit nagyobb a mozgástér, mert nem ismerik az ellenőrök, rendőrök a típusokat, én például simán mondhatom, hogy a 13-as első fék gyári, mert pl. a korabeli cobrákban ilyen volt, egy 18-as kerékkel ugyanezt el lehet játszani, viszont a "rakjunk mindenbe, ami ősmagyar papíros LS motort" mozgalom nagyjából az első út melletti közlekedésfelügyeleti ellenőrzésig él majd. De nekem is meg kell gondolni, hogy egyszer belerakatom-e a rég áhított kompresszort, mert azért is ugorhat a rendszám, ha felnyitják a motorháztetőt.

Csak azt nem értem, hogy ha Svédországban, Angliában úgy építesz át régi autót, ahogy akarsz (csak fékezzen és világítson normálisan), akkor itt miért kell ebben a jobban teljesítő országban ilyenekkel keseríteni az emberek életét...

Válasz küldése