Érdekes és hasznos összefoglaló a Totalcarról (egyben elég szomorú is)
Totalcar: Egy alufelniért is levehetik a rendszámod
Tuning autó papírozása
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22128
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Tuning autó papírozása
Nekem mondjuk nem meglepő. Nyugaton is szigor van, de az is tény, ha az alkatrészek bizonyos előírásoknak megfelelnek, akkor beépíthetőek, sőt a forgalmiba is bejegyzik őket.
Mondjuk Svájcban a legálisan beépíthető tuning fék kb 3-4-szer annyiba kerül mint az engedélyek nélküli amerikai verziója ugyanannak a féknek... Szal azért arrafelé sem könnyű, itthon számomra meglepő káosz van.
Mondjuk Svájcban a legálisan beépíthető tuning fék kb 3-4-szer annyiba kerül mint az engedélyek nélküli amerikai verziója ugyanannak a féknek... Szal azért arrafelé sem könnyű, itthon számomra meglepő káosz van.
Re: Tuning autó papírozása
Melyik az a fek marka aminek van europai valtozata full legalisan meg amerikai is nem legalisan?TomiTomi írta:Nekem mondjuk nem meglepő. Nyugaton is szigor van, de az is tény, ha az alkatrészek bizonyos előírásoknak megfelelnek, akkor beépíthetőek, sőt a forgalmiba is bejegyzik őket.
Mondjuk Svájcban a legálisan beépíthető tuning fék kb 3-4-szer annyiba kerül mint az engedélyek nélküli amerikai verziója ugyanannak a féknek... Szal azért arrafelé sem könnyű, itthon számomra meglepő káosz van.
- 1972 Chevy Nova 6.0
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22128
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Tuning autó papírozása
EBC fékeknek van európai és amerikai változata. Eibach rugóknak is.
De sokszor az is van nyugaton, hogy egy cég bevizsgáltatja az "amerikai" terméket és onnantól neki lesz papírja, hogy ez a fajta alkatrész használható az EUban. Ezt a papírt drágán szokták adni (többnyire termékkel), mert nem olcsó a megszerzése sem.
De sokszor az is van nyugaton, hogy egy cég bevizsgáltatja az "amerikai" terméket és onnantól neki lesz papírja, hogy ez a fajta alkatrész használható az EUban. Ezt a papírt drágán szokták adni (többnyire termékkel), mert nem olcsó a megszerzése sem.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22128
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Tuning autó papírozása
Totalcar indít egy cikk sorozatot, ahol azt nézik, hogy mi Street Legal. Első cikk:
Mekkora kereket tehetek az autóra?
Mekkora kereket tehetek az autóra?
Re: Rendőrség, szabályok, ellenőrzések
Itt egy újabb cikk tuning/átalakítás témában: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016 ... endszamod/" onclick="window.open(this.href);return false;
Egészen elképesztő a helyzet. Amerikai autóval valószínűleg kicsit nagyobb a mozgástér, mert nem ismerik az ellenőrök, rendőrök a típusokat, én például simán mondhatom, hogy a 13-as első fék gyári, mert pl. a korabeli cobrákban ilyen volt, egy 18-as kerékkel ugyanezt el lehet játszani, viszont a "rakjunk mindenbe, ami ősmagyar papíros LS motort" mozgalom nagyjából az első út melletti közlekedésfelügyeleti ellenőrzésig él majd. De nekem is meg kell gondolni, hogy egyszer belerakatom-e a rég áhított kompresszort, mert azért is ugorhat a rendszám, ha felnyitják a motorháztetőt.
Csak azt nem értem, hogy ha Svédországban, Angliában úgy építesz át régi autót, ahogy akarsz (csak fékezzen és világítson normálisan), akkor itt miért kell ebben a jobban teljesítő országban ilyenekkel keseríteni az emberek életét...
Egészen elképesztő a helyzet. Amerikai autóval valószínűleg kicsit nagyobb a mozgástér, mert nem ismerik az ellenőrök, rendőrök a típusokat, én például simán mondhatom, hogy a 13-as első fék gyári, mert pl. a korabeli cobrákban ilyen volt, egy 18-as kerékkel ugyanezt el lehet játszani, viszont a "rakjunk mindenbe, ami ősmagyar papíros LS motort" mozgalom nagyjából az első út melletti közlekedésfelügyeleti ellenőrzésig él majd. De nekem is meg kell gondolni, hogy egyszer belerakatom-e a rég áhított kompresszort, mert azért is ugorhat a rendszám, ha felnyitják a motorháztetőt.
Csak azt nem értem, hogy ha Svédországban, Angliában úgy építesz át régi autót, ahogy akarsz (csak fékezzen és világítson normálisan), akkor itt miért kell ebben a jobban teljesítő országban ilyenekkel keseríteni az emberek életét...