Fék

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: Tárcsaméret megválasztása

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2011.10.24 10:07

Ez azt jelenti, hogy ilyen nexus féket javasolsz a Puma alá? .)
Hazug disznó! (2011. évi XVI. Tv.)
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: Tárcsaméret megválasztása

Hozzászólás Szerző: oszi » 2011.10.26 21:58

Nem , csak példa volt .
Írtam ide még egy tucat dolgot , de nem jött át .
Viszont azóta már csapattam a II -el , amin bitangjó lett a 13" BMW tárcs mekkelés , pedig a könnyebb utat választva , végül nem a BMW , hanem a FORD fékmunkahengert raktam rá .
Így csak két napig fúrtam-flexeltem-heggintettem . . .
Mindez jól jött amikor felakadt pedlógázon füstölő hátsó kerekekkel , de orrát földbeszúró elsőkkel , csúsztam a fal felé . 2 méterrel előtte megállt . ( Kibírtam röhögés nélkül , a szomszédot még így is majdnem elütöttem .)
OSZI

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tárcsaméret megválasztása

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.10.27 16:18

:mrgreen: Remélem, miután megálltál, kellően laza mozdulattal, kis pökhendi mosollyal szálltál ki, és szívélyesen üdvözölted a szomszédot, mintha hajszálpontosan így akartál volna megérkezni. :sapi:

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: Tárcsaméret megválasztása

Hozzászólás Szerző: oszi » 2011.10.29 19:43

Azóta már mértem fékerőt :
100 nál egy agresszív beletaposásnál , ( csak annyira hogy még ne blokkoljon ) úgy beleszúrja a földbe at orrát , hogy a rendszámtábla szikrázik . . .
OSZI

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fék

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2014.03.09 19:49

Fékhűtés egy ausztrál verseny Mustang modelen:




Általában a tölcsér egy rugalmas csőben szokott végződni. Valahogy így:

Kép


A csővel az a gond, hogy nem túl tartós. Azon gondolkodtam, hogy a felső megoldásnak mi lehet a hátránya? Lehet, hogy a kerék elfordulását korlátozni kell?


Tényleg, a védőlemez a féktárcsa belső oldalán miért van?

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: Fék

Hozzászólás Szerző: oszi » 2014.03.11 22:02

A "fékalaplap" , amin dobféknél az alkotóelemeket rögzítjük , a tárcsaféknél már nrm funkcionál rögzítésre .
A tömeggyártásban elsősorban a trárcs belső felét hivatott megvédeni a rákerülő szennyeződésektől . ( a külső felét a felni takarja )
Így ez nálunk amerikaiul , egy sima lemeztárcsa .
Egy másik szigetországban , a kalapos "T" - betűs márka prémium kivitelénél , amit ugye főleg usára gyárt , ahol ugye szintén szigorúak a sebességkorlátozások , nem csak sima cintányér , hisz a présgépnek ugyan mindegy milyenre nyomja a lemezt ,
hanem légtölcsér is , azaz " féklevegő hűtős ...
Ha ez ráadásul a nagy 4x4-esüké , akkor fémrácsos , hogy a kavicsok se mehessenek be .


Amúgy , ha levennénk se menne a betét és a tárcsa közé kavics , hisz surlódás határon - közel van hozzá , inkább a sáros vízként ráfröccsenő pocsiból elpárolgó víz után maradhat homok , az meg ugye kemény , így karistoló hang lehet .

Ami a képen van , az fix lemezből kiformált , de n em mozgó , azaz nem kopó , légtölcsér , aminek kialakításánál a kerék ki és berugózott állapotát figyelembevéve sem szabad beleérnie , vagy korlátoznia .
Minnél jobban szűkítem a tölcsér bemenetéhez képesti kimenetét , annál nagyobb ellenállása lesz , bár annál erősebben is hűthetek .
A gyakorlati nehézsége inkább az , hogy a nagy sebbeség - nagy fékezés igaz hogy döntően közel azonos , egyenes kerékállásnál fontos , de pontosan az elfordíthatósága miatt nem tehető közelre .

- Előnye : tartós , nem kopik , ezért megbízható

- Hátránya : a nagyobb távolság miatti nagyobb veszteség , ( ezért nagyobb sokkal a bemenet ) és a "hétköznapi" - járdához parkolós - felakadása . Viszont bátor - bevállalós - merész és feltűnő ...
Kép

Plexinek csináltam így , bár nagy , de a lökös alatt az árnyékban meglapul . ( nem , nem fütyül , nincs hang . )
OSZI

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fék

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2014.03.11 23:52

Alulról nincs képed?

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: Fék

Hozzászólás Szerző: oszi » 2014.03.12 17:07

Nincs .
( Egy szép példa arra , hogy nem lehet mindig mindent fotózni , mert akkor nem marad idő dolgozni ... Megkérdem Plekót , neki hátha van . )
OSZI

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Fék

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2016.12.07 18:46

Fake fékek:
http://index.hu/gazdasag/2016/12/07/300 ... kek_miatt/

Gondolom, a probléma nem korlátozódik Európára. Ha Amerikából rendelünk alkatrészt, vagy fék szettet meg kell nézni, hogy megbízható oldalról, forgalmazótól vegyük és kerüljük az Ebay-n ismeretlen eladó, vagy bontók által feltett dolgokat.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Fék

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2016.12.07 22:40

Nekem ez az index hír inkább piacvédelemnek tűnik mint konkrét problémának. :nemtom:

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Fék

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2016.12.10 18:05

Sajnos nem csak az. USA fórumokon is talákoztam már a fake fékek problémájával.

Válasz küldése