AODE váltó jóságai

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
markoati
Úrvezető
Hozzászólások: 319
Csatlakozott: 2010.12.16 23:35
Tartózkodási hely: Dunaszerdahely,SK

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: markoati » 2011.02.14 12:24

Ez is igaz :) .Pálcán egész szépet mutat.A motorolaj is gyönyörű tiszta.

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2011.05.21 20:40

Elkiabáltam, hogy megjavult a váltóm Ma mentem az autóval és gyakorlatilag használhatatlan, mert össze vissza dobálja a sebességet. A születésnapi cruisingon egyszer sem produkálta ezt hibát, tehát csak arra tudok gondolni, hogy a meleget nem bírja és ahogy bejött a 30 fok, hiába az olajhűtő, melegszik a váltó.

Megoldási javaslatok? Tényleg, arra látott már valaki példát, hogy SN95-be bele lehet-e tenni a következő generáció 5 fokozatú aut váltóját?
Ugyanis az enyémet már egyszer, 3 éve felújították, egy újabb felújítás nem tudom, hogy segítene-e, illetve érdemes-e újabb 300 ezret költeni rá, ha lehet venni egy újabb váltót.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2011.05.23 2:54

Megoldották, az 5R55S-t mögé lehet tenni, de nem ócsó...

http://www.performanceautomatic.com/pro ... ssion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2011.05.23 8:42

KÖszi!

Bár motortuning nélkül felesleges lenne egy spécire épített váltót mögé tenni. A legolcsóbb megoldás az lenne, ha egy törött 2005-2010-ből vennék egy váltót, csak nem tudom, hogy az mögé megy-e. Ha nem+ a mostani javíthatatlan, akkor nem marad más, mint beruházni egy ilyenre.

Egyébként továbbra is azt gondolom, hogy a hűtés lesz a gond, mert hűvösebb időben hibátlan. Lehet, hogy egy másik hűtő kellene. Bár, akkor sem szabadna forrnia, ha nincs hűtő...Ja, bónuszként még elfolyt a kormányszervóm folyadéka is. Na, első körben felkeresem GL autó kollégát.

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2011.05.23 9:32

gyakorlati tudás nincs mögötte, de én nem annyira a váltó hűtésére, mint inkább a nyomás elvesztésére gondolnék. És igen, van köze a váltó hőmérsékletéhez is, mivel a hőtágulás miatt az illesztések, tömítések ekkor engedik el az adott helyen a nyomást. Ha a váltód hőmérséklete az üzemi hőmérsékleten belül van, akkor egy újabb váltó hűtő sem segít, lehetetlen jéggé hűteni a váltót 30+ fokban. A váltó túl magas hőmérsékletét szerintem jelzi az olaj színének változása.

Éppen ez volt az az időszak, amikor Fordék előszeretettel gyártottak alumíniumból váltó alkatrészeket, amik nem kimondottan váltak be. Az alumínium dugattyúkban keletkező hajszálrepedések ugyanis magasabb hőmérsékleten elengedték a nyomást. Ha jól gondolom a dolgot, akkor viszont a váltó megbontásos javításáról beszélünk..... Ami nem olcsó.

Mint azt korábban már említettem, vettem én ilyen automata váltó diagnosztizáló szerkezetet. Ha jól utánanézek, valószínűleg találok valami leírást is otthon, hogy hogyan kell végrehajtani a tesztet az AODE (4R70W, 4R75W) váltókon. Esetleg összehozhatnánk egy időpontot, amikor a kocsid üzemmeleg motorral váltóval rendelkezik, és ott tartózkodik az én cuccom is, mindenféle kábellel, meg leírással. Ja, és egy nyomásmérő óra is kell valahonnan.
Hazug disznó! (2011. évi XVI. Tv.)
1976 Mustang-II Ghia Silver Edition Luxury Ghia Group 171 V6
1989 Escort pony (2dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1990 Escort LX (4 dr) 1.9L I4 (R.I.P)
1992 Mercury Sable LS Wagon 232 V6 (ex)
1992 Tempo GL (4dr) 2.3L I4

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2011.05.23 12:53

Szia! Nagyon köszönöm!

A belseje pont 3 éve lett teljesen szétszedve, felújítva, ettől persze még lehet rossz. Óriási segítség, hogy mielőtt szétszedetem, vagy új váltót veszek, megnézed műszerrel.

Írok privát üzit elérhetőségekkel.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2011.05.23 16:24

Itt nem a váltó a lényeg, hanem az, hogy csináltak hozzá átalakító kitet... vezérlés, harang blabla...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2011.06.06 17:33

Na kérem, megnéztem. Igaz, hogy nem műszerrel, csak szemmel.
Ennek két oka van:
- ad1: Az AOD-E váltó ugyebár hosszában van. Mert klasszikus építés. (Volt valamikor az ACCH-nak egy alapszabálya, megpróbálom fejből idézni: Azért jó amerikai autóval járni, mert: ....elől a motor (Jó sok) hátul a hajtás (jó sok)....) Ennek megfelelően a dupla kipufogó, a levegő pumpa bekötő csöve, és a padlólemez között marad még egészen 3 cm hely. A fény eljut éppen az elektromos csatlakozóig, ami a váltó jobb oldalán felül található. (Lehet, hogy ha a belsejéből kivettük volna a középkonzolt, a váltókart, az alatt lévő váltó visszajelzőt, kivettük volna a két ülést, felszedtük volna a kárpitot, akkor máris láthattunk volna mindent, de ebbe inkább nem mentünk bele.)
- ad2: Ha minden igaz, a hiba diagnosztizálásához elegendő volt alaposan kifaggatni Petit, aki mindent bevallott, és aminek alapján azonnal eszembe jutott, hogy erről a hibáról már olvastam. Viszont a hiba diagnosztizálásához egy kicsike szükség sincs a Ford Rotunda 007-0085-ös automata tesztelő kézi készülékre, ellenben kell hozzá egy nyomásmérő óra.

A rossz hír, hogy a javítás helyben nem megoldható, váltó le, és megbontás szükségeltetik. Már amennyiben nekem, az elméleti hobbi szerelőnek van igaza.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.06.07 6:24

És mire tippelsz, hogy mi a gondja?

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2011.06.07 7:15

Igen, az nem derült ki :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2011.06.08 5:19

TSB 95-5-15

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.06.08 6:37

TSB 95-5-15 - TRANSMISSION - AODE/4R70W - INTERMITTENT LOSS OF TORQUE DURING OR JUST AFTER 3-4 UPSHIFT - MAY BE INTERMITTENT

Hevenyészett fordítás:

Periodikus nyomatékvesztés a 3-4 kapcsolás alatt vagy után

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2011.06.08 15:01

Igen. pontosan. Hétvégén elutazom nyaralni, utáni hívom a váltóst. Természetesen részletesen beszámolok az eredményről.

Nagyon köszönöm Zolinak a segítséget!!! :taps:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.06.08 16:10

TomiTomi írta:TSB 95-5-15 - TRANSMISSION - AODE/4R70W - INTERMITTENT LOSS OF TORQUE DURING OR JUST AFTER 3-4 UPSHIFT - MAY BE INTERMITTENT

Hevenyészett fordítás:

Periodikus nyomatékvesztés a 3-4 kapcsolás alatt vagy után
Hát, ez pont úgy hangzik, hogy nesze semmi ..... a nyomatékvesztést gondolom az akármi és a bármi is okozhatja. Mechanika, hidraulika, talán még legkevésbé az elektronika :nemtom:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22125
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.06.09 6:56

somi írta:
TomiTomi írta:TSB 95-5-15 - TRANSMISSION - AODE/4R70W - INTERMITTENT LOSS OF TORQUE DURING OR JUST AFTER 3-4 UPSHIFT - MAY BE INTERMITTENT

Hevenyészett fordítás:

Periodikus nyomatékvesztés a 3-4 kapcsolás alatt vagy után
Hát, ez pont úgy hangzik, hogy nesze semmi ..... a nyomatékvesztést gondolom az akármi és a bármi is okozhatja. Mechanika, hidraulika, talán még legkevésbé az elektronika :nemtom:
Van a link mögött egy elég részletes leírás. Az se konkrét?

Válasz küldése