AODE váltó jóságai

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2010.10.29 17:11

És, hogy lehet rákötni a váltóra? esetleg valamikor rá lehet kötni az enyémre? (bár most hibátlan, de jó lenne mérni). Természetesen szívesen fizetek érte, hiszen Neked is meg kellett venni a kütyüt+ még mindig olcsóbb, mint szétkapni a váltót.

Írj majd PÜ-ben.

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2010.10.29 19:25

Vannak hozzá megfelelő kábelek. Még csak tanuljuk az eszközt, jelenleg még nem lépnék ki vele a nagy diagnosztikai színpadra. Először lássuk, hogy amit kitaláltunk az enyémmel, az úgy van-e.

(Bár azt mondják, hogy addig nem orvos az orvos, amíg nem rakott tele egy temetőt, de én nem szeretnék Fordokat öldösni. )

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2010.11.01 15:25

Jó, köszi a feleős hozzáállást!

Remélem, jó lesz a túlélési rátád! :)

A váltóm egyébként a mostani cruise során is hibátlan volt, úgyhogy lete, csoda történt. :taps:

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: oszi » 2011.02.12 19:49

ha más is szeretne a régi 3 sebességes váltója helyére 4 seb AOD-t , annak mondanám , hogy két verziója van . Amit v6 mögé raktak ( 89 T-Bird 3.8 ) , az belül gyengébb , a lamella tartó dobban kevesebb lamella van . Ha tehát veszünk , keressük az eleve v8 ra szánt erősebbet . Ezt persze lehet tovább erősíteni , a szélesebb kevlár fékszalag és társaival . Nekünk a 302 es motor 23 as átlag fogyasztása , 17 re esett vissza . ( 100 literes tankkal mért full átlag . )
OSZI

Avatar
markoati
Úrvezető
Hozzászólások: 319
Csatlakozott: 2010.12.16 23:35
Tartózkodási hely: Dunaszerdahely,SK

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: markoati » 2011.02.13 2:07

Nekem csúszik az AOD-ban az overdrive(4) fokozat.Ez miként orvosolható?Komplett felújítás vagy teljesen más hiba végett a váltón belül?Esetleg elektronikus hiba?

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2011.02.13 10:20

markoati írta:Nekem csúszik az AOD-ban az overdrive(4) fokozat.Ez miként orvosolható?Komplett felújítás vagy teljesen más hiba végett a váltón belül?Esetleg elektronikus hiba?
Én megnézném az OD fékszalagját. Persze, ehez váltó le, váltó szét. Érdemesebb akkor már mindent kicserélni.

http://www.valtoalkatresz.hu/components ... 070df7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ha minden igaz, itt 500.-as számmal van jelölve. (Ez itt a magyar bolt oldala, érdeklődtem náluk, hogy van-e a Felvidéken is boltjuk.)

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2011.02.13 10:22

doGmAI írta: ......
Ha minden igaz, itt 500.-as számmal van jelölve. (Ez itt a magyar bolt oldala, érdeklődtem náluk, hogy van-e a Felvidéken is boltjuk.)
Revidiálnám önmagamat. Az inkább a Loww-Reverse szalagnak néz ki. Lehet, hogy AOD-ben az OD-kapcsolását nem szalaggal oldották meg?

Avatar
markoati
Úrvezető
Hozzászólások: 319
Csatlakozott: 2010.12.16 23:35
Tartózkodási hely: Dunaszerdahely,SK

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: markoati » 2011.02.13 11:50

doGmAI írta:
doGmAI írta: ......
Ha minden igaz, itt 500.-as számmal van jelölve. (Ez itt a magyar bolt oldala, érdeklődtem náluk, hogy van-e a Felvidéken is boltjuk.)
Revidiálnám önmagamat. Az inkább a Loww-Reverse szalagnak néz ki. Lehet, hogy AOD-ben az OD-kapcsolását nem szalaggal oldották meg?
Sajna fogalmam sincs hogy miként van megoldva az OD :)
Szívesebben cserélném manuális 5 fokozatú strapabíró váltóra ha tehetném.Viszont mivel nincs semmi ilyen ajánlat,ezért rendbe kellene ezt rakni mert így nem lesz hosszú élete.

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.02.13 13:57

doGmAI írta:
doGmAI írta: ......
Ha minden igaz, itt 500.-as számmal van jelölve. (Ez itt a magyar bolt oldala, érdeklődtem náluk, hogy van-e a Felvidéken is boltjuk.)
Revidiálnám önmagamat. Az inkább a Loww-Reverse szalagnak néz ki. Lehet, hogy AOD-ben az OD-kapcsolását nem szalaggal oldották meg?
Lehet, hogy egetverő baromságot írok, de úgy tudom, az OD (direkt) fokozatok kapcsolása a bolygóművek rögzítésével történik, itt a fékszalagok semmilyen szerepet nem játszanak. A bolygóműveket a lamellás cucc rögzíti, semmilyen legördülés nincs, az egész hóbelevanc forog körbe egybe. Úgy vélem, ha a lamellák kopottak, éppen itt fog a leginkább előjönni.

Persze ezt fogadja mindenki erős fenntartással :monokli:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.02.13 15:10

somi írta: OD (direkt) fokozat
Szerintem az OD az nem direkt fokozat. :hmm:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.02.13 17:09

TomiTomi írta:
somi írta: OD (direkt) fokozat
Szerintem az OD az nem direkt fokozat. :hmm:
Ez igaz, de úgy tudom, az overdrive is egy bolygóművel van megoldva.

Avatar
oszi
Úrvezető
Hozzászólások: 446
Csatlakozott: 2010.07.24 19:12
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: oszi » 2011.02.13 20:12

Egy tipp : ha leveszed az olajteknőt , és megnézed belülről , ha nem hagyták még ki , van benne egy mágnes korong . Ha sündisznó a vasreszeléktől - az gáz , ha a karter tele van csillámló aranymosók alaszkában szemcsékkel , az nagyon gáz . Ha viszont a pirosra emlékeztető olaj van csak benne iszap nélkül , az jó . Ha sima AOD és nem EAOD azaz nem elektromos , akkor bizony annak csak mechanikus baja lehet . Amúgy OD-ben a konverter állandó csúszását kiküszöbölendő , egy 3. fix tengelyen hajt , így turbinazár is van benne . Amúgy van ehhez a váltóhoz is , a szériától jóval erősebb módosító szett , amivel sokkal határozottabban - nagyobb olajnyomással vált . Könnyű megkülönböztetni az AOD-t mert összesen 4 elektromos vezetéke van , ami a park - rükverc kapcsoló , és esetleg a sebesség jeladója elektromos , nem spirálos . Még valami : ha van a dekliben egy "beleesett" műanyag úszó szerű dugó , nos az nem a váltó része , csak a gyár a nívótok helyét avval dugózta , mivel több típusba is került a váltó , más- más nívótokkal . De ha ez még benne van , nagy valószínűséggel soha nem volt még leszedve - tehát szűrő cserélve ... ÜDV
OSZI

Avatar
markoati
Úrvezető
Hozzászólások: 319
Csatlakozott: 2010.12.16 23:35
Tartózkodási hely: Dunaszerdahely,SK

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: markoati » 2011.02.14 2:13

Köszi!
Egész érthető a szakszöveg.Hamarosan meg is kukkantom hogy mi található a teknő alatt és benne is ami remélem szép pirosas váltóolaj.
Amúgy sima AOD szerintem,mert a teknőre is ez van nyomtatva.Viszont meglesem a csatlakozót hogy mit árul el a pontos tipusáról.

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2011.02.14 10:28

Nos a bolgárok elküldték partnereik adatait.

Auto-Matic Servis - Marcel Juricek a google szerint: http://www.auto-matic.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Oz Slovo Zivota - Marek Juricek

üdv

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2011.02.14 10:30

markoati írta:Köszi!.......meg is kukkantom hogy mi található a teknő alatt és benne is ami remélem szép pirosas váltóolaj......
Persze ez ideális esetben a nívópálcán is vizsgálható. Mármint a málnaszőr színe. Ha a pálca esetleg rövid, akkor persze nem. Viszont akkor máris egy hiba ok kiderítve. :)

Válasz küldése