AODE váltó jóságai
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
AODE váltó jóságai
Sziasztok!
Egy kis segítség, illetve tapasztalat kérés. Rendetlenkedik az automata váltóm (Mustang GT, 5.0, 1994) az AODE váltók első generációja (több nem is volt, 96-tól a sokkal jobb lincoln váltókat építették az akkor már 4.6-os motorhoz. Időnként "eldobálja" a sebességet, vagyis olyan, mintha üresbe tenné magát és csak gázelvételre, vagy gázadásra kapcsol. Az is segít neki, ha manuálisan visszateszem 2ba, majd fel d-be. Érdekes módon csak harmadikban és csak 1500-2000-es fordulat között teszi. A hiba előfordulása és gyakoriása is teljesen kiszámíthatatlan, pl. a teljes április 18-is cruising alatt egyszer sem tapasztaltam, máskor a Lágymányosi hídtól Érdig négyszer is.
Természetesen voltam váltósnál (többnél is). Kapott tavaly egy teljes felújítást, új, erősebb lamellákat, szalagokat stb, gyakrolatilag mindent kicseréltek benne. Padon megmérték, teljesen hibátlan volt. Tettem rá váltóolaj hűtőt, új jeladót (állítólag az AODE váltók egyik hibája a jeladó elkoszosodása) és mégis...Utánaolvastam, annyit találtam, hogy ez az AODE váltóknál előforduló hiba, de az okát nem írták. Még a komputer csere maradt, de ezek után nem tudom, hogy az használna-e.
Ha valakinek van bármilyen ötlete, tapasztalata, szóljon, ossza meg.
Köszi,
Peti
Egy kis segítség, illetve tapasztalat kérés. Rendetlenkedik az automata váltóm (Mustang GT, 5.0, 1994) az AODE váltók első generációja (több nem is volt, 96-tól a sokkal jobb lincoln váltókat építették az akkor már 4.6-os motorhoz. Időnként "eldobálja" a sebességet, vagyis olyan, mintha üresbe tenné magát és csak gázelvételre, vagy gázadásra kapcsol. Az is segít neki, ha manuálisan visszateszem 2ba, majd fel d-be. Érdekes módon csak harmadikban és csak 1500-2000-es fordulat között teszi. A hiba előfordulása és gyakoriása is teljesen kiszámíthatatlan, pl. a teljes április 18-is cruising alatt egyszer sem tapasztaltam, máskor a Lágymányosi hídtól Érdig négyszer is.
Természetesen voltam váltósnál (többnél is). Kapott tavaly egy teljes felújítást, új, erősebb lamellákat, szalagokat stb, gyakrolatilag mindent kicseréltek benne. Padon megmérték, teljesen hibátlan volt. Tettem rá váltóolaj hűtőt, új jeladót (állítólag az AODE váltók egyik hibája a jeladó elkoszosodása) és mégis...Utánaolvastam, annyit találtam, hogy ez az AODE váltóknál előforduló hiba, de az okát nem írták. Még a komputer csere maradt, de ezek után nem tudom, hogy az használna-e.
Ha valakinek van bármilyen ötlete, tapasztalata, szóljon, ossza meg.
Köszi,
Peti
Az igazság az, hogy ahogyan a nagyokosok mondják, az AOD(E) necces váltó... össze lesz rakva jól, és akkor is van rá esély, hogy nem tökély...
Nemtom, rákérdek a V8-on...
Nemtom, rákérdek a V8-on...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Teljesen új a belseje+ott az olajhűtő is, elvileg nincs oka melegedni.
Szétszedve tavaly volt, ráadásul a srácnak aki csinálta, elég jók a referenciái, kellően alaposnak is nézett ki, nem hiszem, hogy elszúrta volna. Már azon gondolkodom, hogy hozatok bele egy Lincoln váltót és kicsréltetem az egészet, bár nem tudom, az mennyire kompatibilis az 5.0-ás mocival.
Köszi, ha utánanéztek, bármilyen tipp jól jön!
Szétszedve tavaly volt, ráadásul a srácnak aki csinálta, elég jók a referenciái, kellően alaposnak is nézett ki, nem hiszem, hogy elszúrta volna. Már azon gondolkodom, hogy hozatok bele egy Lincoln váltót és kicsréltetem az egészet, bár nem tudom, az mennyire kompatibilis az 5.0-ás mocival.
Köszi, ha utánanéztek, bármilyen tipp jól jön!
ha van hozzá váltóharang, akkor a Lincoln váltó feltehető...
elég sokan foglalkoznak kint ilyen átalakítással (ezt arra, amazt erre), lehet hogy van hozzá való speckó szett is... mondjuk az ilyenek azé nem olcsók
elég sokan foglalkoznak kint ilyen átalakítással (ezt arra, amazt erre), lehet hogy van hozzá való speckó szett is... mondjuk az ilyenek azé nem olcsók
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
váltóhűtő+melegedés
Sziasztok!
Van olyn klubtárs, akinek van válóolajhűtő az autójában? Lehet, hogy az okozza a problémát, hogy nem megfelelő helyre rakták fel a hűtőt és nem tud eléggé hűteni (nem ugyanaz csinálta, aki a váltót, hanem egy másik szerelő). Hová kell pontosan feltenni?
Még egy kérdés: 130 felett elkezd felfelé menni a vízhőfokmérő. Soha nem for fell, nem is éri el a piros tartomány szélét sem, csak elindul felfelé. Voltam több szerelőnél, flemerült a hűtő, a termosztát csere is, sőt, volt, aki azt mondta, hogy bizonyára hengerfejes, szedjük szét... Mielőtt szétboríttatnám, azért gondoltam érdeklődök (meg, ha hengerfejes lenne, akkor pl. tavaly, amikor 50 percet 2-vel haladtunk a komáromi felvonuláson a 40 fokban, majd hazafelé végig 150 körül jöttem, simán elforrt volna)...
Van olyn klubtárs, akinek van válóolajhűtő az autójában? Lehet, hogy az okozza a problémát, hogy nem megfelelő helyre rakták fel a hűtőt és nem tud eléggé hűteni (nem ugyanaz csinálta, aki a váltót, hanem egy másik szerelő). Hová kell pontosan feltenni?
Még egy kérdés: 130 felett elkezd felfelé menni a vízhőfokmérő. Soha nem for fell, nem is éri el a piros tartomány szélét sem, csak elindul felfelé. Voltam több szerelőnél, flemerült a hűtő, a termosztát csere is, sőt, volt, aki azt mondta, hogy bizonyára hengerfejes, szedjük szét... Mielőtt szétboríttatnám, azért gondoltam érdeklődök (meg, ha hengerfejes lenne, akkor pl. tavaly, amikor 50 percet 2-vel haladtunk a komáromi felvonuláson a 40 fokban, majd hazafelé végig 150 körül jöttem, simán elforrt volna)...