AODE váltó jóságai

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

AODE váltó jóságai

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2009.05.18 19:41

Sziasztok!

Egy kis segítség, illetve tapasztalat kérés. Rendetlenkedik az automata váltóm (Mustang GT, 5.0, 1994) az AODE váltók első generációja (több nem is volt, 96-tól a sokkal jobb lincoln váltókat építették az akkor már 4.6-os motorhoz. Időnként "eldobálja" a sebességet, vagyis olyan, mintha üresbe tenné magát és csak gázelvételre, vagy gázadásra kapcsol. Az is segít neki, ha manuálisan visszateszem 2ba, majd fel d-be. Érdekes módon csak harmadikban és csak 1500-2000-es fordulat között teszi. A hiba előfordulása és gyakoriása is teljesen kiszámíthatatlan, pl. a teljes április 18-is cruising alatt egyszer sem tapasztaltam, máskor a Lágymányosi hídtól Érdig négyszer is.
Természetesen voltam váltósnál (többnél is). Kapott tavaly egy teljes felújítást, új, erősebb lamellákat, szalagokat stb, gyakrolatilag mindent kicseréltek benne. Padon megmérték, teljesen hibátlan volt. Tettem rá váltóolaj hűtőt, új jeladót (állítólag az AODE váltók egyik hibája a jeladó elkoszosodása) és mégis...Utánaolvastam, annyit találtam, hogy ez az AODE váltóknál előforduló hiba, de az okát nem írták. Még a komputer csere maradt, de ezek után nem tudom, hogy az használna-e.

Ha valakinek van bármilyen ötlete, tapasztalata, szóljon, ossza meg.

Köszi,
Peti

Avatar
szireta68
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1229
Csatlakozott: 2008.09.07 21:06
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: szireta68 » 2009.05.18 20:29

olajszinttel, hogy állsz?
melegen, minden sebesség fokozatban?
:nemtom:

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2009.05.19 7:25

Szia!

Olajszintem rendben, a javítás óta még csak nem is csöpög. Csak melegen csinálja, de csak harmadikban és negyedikben, viszont teljesen esetlegesen. Már kompjuterre is rádugták, az sem írt ki semmilyen hibát. Szóval elvileg tök jó, gyakorlatilag időnként nagyon nem az...

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2009.05.19 7:27

Olaj hőmérsékelet mindig jó?
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2009.05.19 7:28

Az igazság az, hogy ahogyan a nagyokosok mondják, az AOD(E) necces váltó... össze lesz rakva jól, és akkor is van rá esély, hogy nem tökély...

Nemtom, rákérdek a V8-on...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2009.05.19 10:44

Szeggyük széjjel :hyper:

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2009.05.19 11:21

Teljesen új a belseje+ott az olajhűtő is, elvileg nincs oka melegedni.
Szétszedve tavaly volt, ráadásul a srácnak aki csinálta, elég jók a referenciái, kellően alaposnak is nézett ki, nem hiszem, hogy elszúrta volna. Már azon gondolkodom, hogy hozatok bele egy Lincoln váltót és kicsréltetem az egészet, bár nem tudom, az mennyire kompatibilis az 5.0-ás mocival.

Köszi, ha utánanéztek, bármilyen tipp jól jön!

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2009.05.19 11:32

ha van hozzá váltóharang, akkor a Lincoln váltó feltehető...

elég sokan foglalkoznak kint ilyen átalakítással (ezt arra, amazt erre), lehet hogy van hozzá való speckó szett is... mondjuk az ilyenek azé nem olcsók
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2009.05.19 11:45

Lehet, hogy megvan a megoldás. Van egy mágnesszelep, aminek a hibája szokta okozni+ha a tömbnek van valamilyen kis repedése. A jó hír, hogy lehet tömböt+szelepet rendelni, javítással együtt egy 50-esből megvan a probléma oldva.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2009.05.19 16:29

nah, fasza
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2009.06.02 16:50

Akartam mondani, hogy minenképpen vezérlésre utal a jelenség, de már látom megoldódni látszik.

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2009.10.04 10:32

Úgy tűnik, hasonló hibát tud produkálni egy off Ódi A6-os ZF váltója is. Mindamellett, hogy a kocsi sem hajlandó venni a fordulatot, illetőleg teljesítményt leadni. Vicces volt úgy közlekedni, hogy a kocsi csúcssebessége emelkedőn 130 volt .)

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

váltóhűtő+melegedés

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2009.10.28 9:06

Sziasztok!

Van olyn klubtárs, akinek van válóolajhűtő az autójában? Lehet, hogy az okozza a problémát, hogy nem megfelelő helyre rakták fel a hűtőt és nem tud eléggé hűteni (nem ugyanaz csinálta, aki a váltót, hanem egy másik szerelő). Hová kell pontosan feltenni?

Még egy kérdés: 130 felett elkezd felfelé menni a vízhőfokmérő. Soha nem for fell, nem is éri el a piros tartomány szélét sem, csak elindul felfelé. Voltam több szerelőnél, flemerült a hűtő, a termosztát csere is, sőt, volt, aki azt mondta, hogy bizonyára hengerfejes, szedjük szét... Mielőtt szétboríttatnám, azért gondoltam érdeklődök (meg, ha hengerfejes lenne, akkor pl. tavaly, amikor 50 percet 2-vel haladtunk a komáromi felvonuláson a 40 fokban, majd hazafelé végig 150 körül jöttem, simán elforrt volna)...

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2009.10.28 9:14

Nekem a vízhűtő előtt van a váltóolaj hűtő.

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2009.10.28 12:21

Köszi!

Akkor majd oda tetetem át. Még egy kérdés: hogy rögzítették oda+hol vezettétek a csöveket?

Válasz küldése