Futómű

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.05.13 7:15

Ha ültettek, akkor szükség lesz egy beállítható Panhardrúdra is. ;) Különben aligha lesz középen a hátsó híd...

Még azt vegyétek figyelembe, hogy a nyári kerekeitek átmérője hogyan viszonyul az eredetihez. (pl ez segít ebben). A nyári kerekeim sugara kb 0,6 cm-rel kisebb mint a gyári -> így az autóm elől 3,1, hátul 3,6 cm-rel került lejjebb. Ekkora ültetés Pesten gond. :| (Azon gondolkodom, hogy következőnek nagyobb átmérőjű gumit veszek majd...)

Avatar
szireta68
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1229
Csatlakozott: 2008.09.07 21:06
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: szireta68 » 2009.05.13 12:54

én biztos nem ültetgetném le, teljesen jól használható a gyári futómű, nem ráz, nem pattog, nem kúszik az autó, jó az ahogy van, sztem

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.05.13 13:37

szireta68 írta:én biztos nem ültetgetném le, teljesen jól használható a gyári futómű, nem ráz, nem pattog, nem kúszik az autó, jó az ahogy van, sztem
Pesten asszem én sem erőltetném. Illetve talán úgy, hogy nagyobb átmérőjű kereket tennék rá. Akkor nem veszít annyit a hasmagasságból és a "sok" gumi jól illik a retro dizájnhoz.

Avatar
szireta68
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1229
Csatlakozott: 2008.09.07 21:06
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: szireta68 » 2009.05.13 13:44

TomiTomi írta:
szireta68 írta:én biztos nem ültetgetném le, teljesen jól használható a gyári futómű, nem ráz, nem pattog, nem kúszik az autó, jó az ahogy van, sztem
Pesten asszem én sem erőltetném. Illetve talán úgy, hogy nagyobb átmérőjű kereket tennék rá. Akkor nem veszít annyit a hasmagasságból és a "sok" gumi jól illik a retro dizájnhoz.
hát ez az, peresebb gumi, plusz ültetés nem hiszem, hogy jó ötlet

Avatar
STRELI
Úrvezető
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2009.03.19 16:12
Tartózkodási hely: Kufstein(A),Üröm

Hozzászólás Szerző: STRELI » 2009.05.14 9:15

A kerék már rajta van!(255/45r18 lett,ami elméletileg ugyanakkora átméröbe mint a gyári,ezt kalkulátorba számoltam a megvétel elött!)

Pesten nem nagyon lesz használva :) (inkább austriába!)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.05.14 9:54

STRELI írta:A kerék már rajta van!(255/45r18 lett,ami elméletileg ugyanakkora átméröbe mint a gyári,ezt kalkulátorba számoltam a megvétel elött!)

Pesten nem nagyon lesz használva :) (inkább austriába!)
Igen, ennek a keréknek az átmérője egyezik a gyárival. Akkor így elől 2,5, hátul 3 cm-t ültet az Eibach Pro Kit. Panharddal megvárod, hogy hogyan áll a hátsó híd az ültetés után?

Avatar
STRELI
Úrvezető
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2009.03.19 16:12
Tartózkodási hely: Kufstein(A),Üröm

Hozzászólás Szerző: STRELI » 2009.05.14 15:45

nem értem a kérdést :( :)

Rugócsere után egy futómüves betudja lönni gondolom?

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.05.15 7:15

STRELI írta:Rugócsere után egy futómüves betudja lönni gondolom?
Nehezen. A gyári panhard rúd fix hosszúságú. Nálam kilógott bal oldalt a kerék, jobb oldalt meg bent volt a sárhányóban...

Amúgy többen arra is panaszkodnak, hogy az első futómű sem állítható eléggé, hogy az ültetés után jól álljanak a kerekek. Nekem ezzel nincs gondom.

Avatar
STRELI
Úrvezető
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2009.03.19 16:12
Tartózkodási hely: Kufstein(A),Üröm

Hozzászólás Szerző: STRELI » 2009.05.15 9:43

az szép :nemtom:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2009.05.15 10:52

Ja. De meg van azaz előnyöd, hogy előre tudsz róla. ;)

A nagy német fórumban sok topik van ehhez. (Bár most valaki éppen bizonygatja, hogy az ültetés nem tolja arrébb a hátsó hidat, a különbségek a gyári szórásból adódnak... :hmm:)

Avatar
STRELI
Úrvezető
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2009.03.19 16:12
Tartózkodási hely: Kufstein(A),Üröm

Hozzászólás Szerző: STRELI » 2009.05.15 12:23

értemén és köszönöm! 8)
nemtommi lesz,szerintem majd a talin átbezséljük ;)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2012.08.02 11:04

Egy kis elmélet konyha nyelven (és angolul): http://www.suspension.com/stam-bar.htm

A lényeg röviden:

- ha elől keményíted a rugót és/vagy vastagítod a stabilizátorrudat, akkor csökkented a túlkormányozottságot vagy növeled a már meglévő alulkormányozottságot
- ha hátul keményíted a rugót és/vagy vastagabb stabilizátorrudat teszel, akkor csökkented az alulkormányozottságot vagy növeled a már meglévő túlkormányozottságot

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: somi » 2012.08.05 10:41

TomiTomi írta:- ha hátul keményíted a rugót és/vagy vastagabb stabilizátorrudat teszel, akkor csökkented az alulkormányozottságot vagy növeled a már meglévő túlkormányozottságot
Hehe, ezért tett jót a póninak, hogy kivettük a gumibakokat a rugók közül. Fenti mondat alapján nem véletlen, hogy rosszabb volt az úttartása, mint a gyári :monokli:

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2013.04.03 10:13

Egy egészen jó cikk!
Érdekes, hogy nem a Winkler írta.... :szent:

http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... lujitasuk/

Avatar
John Deere
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1156
Csatlakozott: 2010.01.07 10:42
Tartózkodási hely: Debrecen

Re:

Hozzászólás Szerző: John Deere » 2013.04.03 10:21

TomiTomi írta:
A nagy német fórumban sok topik van ehhez. (Bár most valaki éppen bizonygatja, hogy az ültetés nem tolja arrébb a hátsó hidat, a különbségek a gyári szórásból adódnak... :hmm:)
Éppen időben olvastam el ezt a topikot is, kemény futómű, ültetés és 18-as felni után kb. 2 évvel. :monokli:
Nekem 2 kérdésem lenne úgy hirtelen:
1. Hol kapni ilyen állítható Panhard rudat vagy mit? Esetleg majd az AmericanMuscle-ön megsasolom.
2. Akkor emiatt kopik lassan el az első gumik belső oldala? :sallala:
+1. Futóműbeállítás: Van értelme elvinni egy szervizbe mondjuk az enyémet, feltéve azt hogy mondjuk egyszer megfogom találni a pontos értékeket, amik kelleni fognak?

Válasz küldése