Láma vagyok , kérdezek...

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.05.12 20:36

Ja és ha meg akarod tartani a mechanikus AC pumpát akkor a vezérműlánc fedelét is ki kell cserélned és felrakni a vezérmű fogaskerékre az excenteres kereket ami nyomogatja a pumpát. szerintem nem túl veszélyes mutatvány csak idő kell hozzá és türelem, na meg jó szerszámok.
:mech:

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.07.01 12:53

Azt mondj meg Nekem valaki, hogy a búbánatba tesznek fel egy csavarra úgy alátétet, hogy utána a menet vastagabb mint az alátét furata? Konkrétan az ajtónak arról a csavarjáról van szó, ami a B oszlopban van és rázár az ajtó. :nemtom:
Sehogyan sem lehet leszedni roncsolás nélkül.
Kép
Ez azért érdekes, mert árulnak sima műanyag perselyt, ami a csavarra jön, hogy szépen záródjon és ne zörögjön az ajtó menet közben. Igen ám, de hogy a rákba teszed fel, ha nem jön le az alátét????
Vettem 1 méteres csövet, megfelelő átmérővel alaméniumból olcsón, hogy kicseréljem az eltörött műanyag perselyt, csak nem tudom feltenni!! :ideges:
Végül úgy oldottam meg a dolgot, hogy az alu csövet vágtam el hosszára és úgy tettem fel a csavarra.
Tökéletes, csak nem tetszik a megoldás.
Valakinek valami ötlete?

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2012.07.01 14:23

Nekem viszonylag könnyen járnak ezek az alátétek, le fel.

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.07.01 15:04

Chromlo írta:Nekem viszonylag könnyen járnak ezek az alátétek, le fel.
Lehet valaki már lecserélte előtted az alátétet?
Legközelebb ha találkozunk, adok egyet az enyémekből, hátha Neked lejön! :monokli:
Viccen kívül, van pár darab ilyenem itthon, mindegyiken kisebb a furat, mint a menet.

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2012.07.01 18:08

Én is bontottam már párat, van felesleg, ha kell. :mrgreen:

Avatar
MrMach1
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1352
Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: MrMach1 » 2012.07.02 8:57

A MustangII listán volt téma ez évekkel ezelőtt.
Ha jól emlékszem az volt a megoldás hogy valami zsugorcső félét tettek rá. Az ráment "kívülről" és a rámelegítés után szorult a helyére.

Egyébként én is ezen kínlódom egy ideje. Az enyém is eltört mind a kettő. Kb. 1 éve járok úgy hogy egy egy kis lemezt tekertem rá plusz szigetelőszalag. Levenni az alátétet nem lehet. Legalább is úgy hogy vissza is menjen. :szent:
Kicsit soknak tűnik nekem a két ütközőért a 9-10000 Ft.

Egyébként mekkora a külső átmérője a műanyag résznek?
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.07.02 17:18

Az első megoldás nálam is alulemez feltekerése volt. Az is tökéletesen működött. De Én barom igényes állat, gondoltam mennyivel szebb, ha csövet húzok rá. Arra az alkatrészre, ami kb sosem látszik! :monokli:
17 mm kívül, 12,5 mm belül. 15 mm-es külső átmérőjű alucsövet vettem, 1m 600ft.
Tökéletesen bevált. Holnap megyek barkácsáruházba, nézek nagy alátétet, ha találok, akkor levágom róla az eredetit és már át is vágtam a gordiuszi csomót!
Igazából nálam nem is az ár ütötte ki a biztosítékot, hanem a szállítás. A kettő együtt már sok.

De még mindig kíváncsi vagyok, hogy a rákba teszik rá az alátétet? Melegítik?

Avatar
MrMach1
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1352
Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: MrMach1 » 2012.07.03 8:42

Nekem is a szállítással volt bajom. :nem:
Valami műanyag fűtéscső féle nem lenne jó rá?
És ha hosszában félbe vágtad, hogy marad rajta??

Szerintem a menetet sajtolják (mángorolják?) rá utoljára.
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.07.03 18:06

Alaménium tartósabb lesz.
Vettem ma alátétet, de csak szemre, mert elfelejtettem megmérni. :monokli:
Mindjárt sikerült is nagyobbat vennem.
Holnap ismét megpróbálom, immár mintával felszerelkezve.
Ugyanitt gyönyörű fényes brand new factory original new old stock 150x30 alátét eladó! :monokli:

Kép
Egy vágás hosszára és ráhúztam a csavarra.

Avatar
jockey
Úrvezető
Hozzászólások: 252
Csatlakozott: 2010.10.04 17:28
Tartózkodási hely: Szigethalom

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: jockey » 2012.09.29 8:14

Gondoltam a most felújítandó Mach1 alkatrészeit most nem homok szóratom, hanem inkább valami meritéses maratós technológiát választok. Na de azt nem gondóltam hogy nem találok ilyen céget aki erre képes lenne. Kérdeztem a helyi galvanizáló üzemben is,de a festett felületekre nekik sincs technológiájuk. :(
Ha esetleg valaki tud ilyet az kérem ossza meg velem.

Avatar
ben88
Úrvezető
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2011.12.14 21:19
Tartózkodási hely: Pilisborosjenő

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: ben88 » 2013.01.30 21:18

Nem biztos hogy ez a legjobb topic erre, talán itt elfér.
Váltódilemma. A c4-esem már nagyon kikészült szezon végére.
Gondoltam hogy szétborítom, de nincs erre alkalmas felszerelésem, csak elszóródna a sok apró kis cucca.
Meg nem is értek hozzá, de ez mellékes. :mrgreen:

Olvastam, hogy c6-os váltóból létezik smallblockos haranggal gyártott kivitel. Ahogy látom a szokványos c6-on nem cserélhető a harang külön, mint a c4-en.

Kérdés: kisharangos c6 ugyanolyan hosszú-e (mármint külsőre) mint a c4?
Beférne-e vajon faragás nélkül a foxiba? Ahogy szedtem ki a c4-et, elég sok hely volt úgy láttam.
Kardánkihajtása ugyanannyi ricnis mindkettőnek?
Tudom hogy eléggé megfogná a kis 302-t egy heavy duty váltó, viszont ezzel kvázi örökre le lennének tudva a váltóproblémák.
A c4-esnek kéne egy felújítás meg egy shiftkit, egy ilyen móka az autó értékével vetekszik.
Szóval, vegyek egy bontott c4-et ami biztosan bolt-on, aztán megy ameddig megy, vagy keressek inkább kisharangos c6-ost?

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2013.01.31 9:41

Kérdésedre nem tudok felelni, de... C4est nem cserélnék C6osra, ha nincs feltétlenül szükséged rá, ugyanis sokkal nagyobb a vesztesége. Inkább AODt lenne érdemes keresni.

Avatar
GTPeti
Városi versenyző
Hozzászólások: 3325
Csatlakozott: 2008.05.19 9:33

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: GTPeti » 2013.01.31 10:39

ben88 írta:Nem biztos hogy ez a legjobb topic erre, talán itt elfér.
Váltódilemma. A c4-esem már nagyon kikészült szezon végére.
Gondoltam hogy szétborítom, de nincs erre alkalmas felszerelésem, csak elszóródna a sok apró kis cucca.
Meg nem is értek hozzá, de ez mellékes. :mrgreen:

Olvastam, hogy c6-os váltóból létezik smallblockos haranggal gyártott kivitel. Ahogy látom a szokványos c6-on nem cserélhető a harang külön, mint a c4-en.

Kérdés: kisharangos c6 ugyanolyan hosszú-e (mármint külsőre) mint a c4?
Beférne-e vajon faragás nélkül a foxiba? Ahogy szedtem ki a c4-et, elég sok hely volt úgy láttam.
Kardánkihajtása ugyanannyi ricnis mindkettőnek?
Tudom hogy eléggé megfogná a kis 302-t egy heavy duty váltó, viszont ezzel kvázi örökre le lennének tudva a váltóproblémák.
A c4-esnek kéne egy felújítás meg egy shiftkit, egy ilyen móka az autó értékével vetekszik.
Szóval, vegyek egy bontott c4-et ami biztosan bolt-on, aztán megy ameddig megy, vagy keressek inkább kisharangos c6-ost?

Egyetértek Tomival. A Te autódba mindenképp az AOD lenne a megoldás.

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2013.01.31 11:44

Ő cserélhető a harang C4-en, de milyen áron...? Ugyanis a haragra van ráérítve az olajpumpa. Én megtartanám a C4-et, ha jó az is lazán elviszi az autódat, egyszerű és megbízható, ami elmondható ugyan a C6-ról is, csak alapjáraton is kétszer annyi lesz a fogyasztásod. Az AOD, viszont minden, de biztos nem egy örök darab.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2013.01.31 11:53

Chromlo írta:alapjáraton is kétszer annyi lesz a fogyasztásod.
:mrgreen:

Válasz küldése