Láma vagyok , kérdezek...

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Wolfy
Kabóca
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.03.06 17:47
Tartózkodási hely: Pilisvörösvár

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Wolfy » 2012.03.13 17:45

Köszi ismét az infókat, kár azért a Fairmontért...
Nézegettem én is hasonló autókat, nem rosszak, de úgy igazán szerelmes nem lettem beléjük. :)
Próbálok olyan autót keresni akár kereskedésből akár magánszemélytől akit érdekelhet csere is, mert van egy kis Peugeot 106-os amit most hoztunk be Németországból és akkor legalább nem kellene foglalkoznom az eladásával.

Avatar
ben88
Úrvezető
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2011.12.14 21:19
Tartózkodási hely: Pilisborosjenő

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: ben88 » 2012.03.13 21:20

Silver Ghia írta:Ezeket az értékeket kitekert gyertyákkal és teljesen nyitott karburátorral mérted ugye?
Köszönöm szépen az adatokat. Kitekert gyertyával, karburátor nélkül mértem, csak a szívósor volt rajta.
Sejtettem a sok kartergázból hogy kicsit hervadt ez a motor már...

Avatar
ben88
Úrvezető
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2011.12.14 21:19
Tartózkodási hely: Pilisborosjenő

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: ben88 » 2012.03.15 18:12

Újabb láma kérdés...
Mire való az anti-stall dashpot? Nekem nincs a karbin, viszont ahogy nézem automata váltós foxokon van. Mit csinál ez pontosan?
Alapjáratot nem tudom 1000-1100 alá állítani, mert sebességbe rakásnál lefullad, ha kisebb a fordulat üresben. Így viszont szerintem durván adok a váltónak, elég nagyot ugrik az autó.

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.03.17 16:49

ben88 írta:Újabb láma kérdés...
Mire való az anti-stall dashpot? Nekem nincs a karbin, viszont ahogy nézem automata váltós foxokon van. Mit csinál ez pontosan?
Alapjáratot nem tudom 1000-1100 alá állítani, mert sebességbe rakásnál lefullad, ha kisebb a fordulat üresben. Így viszont szerintem durván adok a váltónak, elég nagyot ugrik az autó.
Az alapjárathoz annyi köze van, hogy meleg motornál lassabban engedi vissza a gázt, ezzel kompenzálja az alapjáratot, de csak pillanatokra míg beáll a benzin-levegő keverék aránya.
Klímás autónál pedig ha bekapcsolod az AC-t, akkor kap áramot és megemeli az alapjáratot.
Mivel a klíma levenne az alapjáratból, gyakorlatilag szinten tartja.
Nem kell ez Neked, az enyémeken sem volt soha csak a klímáson.
Nem ettől áll le a gép az biztos. Enyém ugyanezt produkálta.
Vezérműláncot kicserélted már? Szerintem ott lesz a hiba.
Holnap megpróbálom befejezni az enyémen a cserét azután beszámolok az eredményről.

Avatar
ben88
Úrvezető
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2011.12.14 21:19
Tartózkodási hely: Pilisborosjenő

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: ben88 » 2012.03.17 18:28

Silver Ghia írta:
ben88 írta:Újabb láma kérdés...
Mire való az anti-stall dashpot? Nekem nincs a karbin, viszont ahogy nézem automata váltós foxokon van. Mit csinál ez pontosan?
Alapjáratot nem tudom 1000-1100 alá állítani, mert sebességbe rakásnál lefullad, ha kisebb a fordulat üresben. Így viszont szerintem durván adok a váltónak, elég nagyot ugrik az autó.
Az alapjárathoz annyi köze van, hogy meleg motornál lassabban engedi vissza a gázt, ezzel kompenzálja az alapjáratot, de csak pillanatokra míg beáll a benzin-levegő keverék aránya.
Klímás autónál pedig ha bekapcsolod az AC-t, akkor kap áramot és megemeli az alapjáratot.
Mivel a klíma levenne az alapjáratból, gyakorlatilag szinten tartja.
Nem kell ez Neked, az enyémeken sem volt soha csak a klímáson.
Nem ettől áll le a gép az biztos. Enyém ugyanezt produkálta.
Vezérműláncot kicserélted már? Szerintem ott lesz a hiba.
Holnap megpróbálom befejezni az enyémen a cserét azután beszámolok az eredményről.
Köszi, klímám az nincsen, akkor mégsem a dashpot hiánya lehet a gond.
A vezérműlánccal az az érdekes helyzet hogy lóg egy picit, de az új lánc-lánckerékkel is ugyanannyi kb. a játéka. Ujjal fél centit be tudom nyomni az újat és a régit is. :nemtom:
Én azt hittem ennek teljesen feszesnek kell lennie, más autókon legalábbis nemigen nyomkodom ujjal a vezérműláncot, ha rendben van.
Menet közben egyébként majdnem teljesen jó, egyedül a hirtelen nagy gázra van némi torpanás, meg alapjárat közelében hezitál kissé nagyobb gázra. Talán a gyújtás is jó helyen van, nem csörög be, nem rúg vissza, elég jól indul melegen is.
Szerintem egyszerűbb karburátorra váltás lesz a megoldás, mert itt túl sok a vákuumcső amit ledugóztam...
Megpróbálnám mi történne egy autolite 2100-zal, az egy egyszerű bolondbiztos karbinak tűnik.

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.03.17 19:54

0.500 in kb 12.7 mm lógás megengedett. Nekem is benyomható az új lánc kb 5 mm-t.
Vezérléseden a jelölések egy vonalban vannak?
Karburátorról pedig csak 1 vákuum kell az előgyújtásnak. Többit nyugodtan ledugózhatod. Enyémen is le van dugózva az EGR port.
Nekem Motorcraft 2150 2V karbim van, az nagyjából azonos felépítés az Autolite karbival. Teljesen felújítottam, kipucoltam, kicseréltem minden kopó alkatrészt és ugyan azt csinálja mint a Tied!
Nem vagyok autószerelő, de szerintem ez vezérlés gond lesz!
Holnap megpróbálom indítani az enyémet és majd megírom mi lett.

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2012.04.18 18:26

Kellene egy kis segítség.

Hidroalikus kéziféket építenék, Skoda kuplungfőfékhengerrel.

Kérdések:
Állítólag ez azért jó, mert benyomott állapotban elzárja az előre felé vezető kőrt. Igaz?
Igy annyit kell csinálni, hogy beilleszteni a hátsó fékkörbe?
Kiengedett állapotban simán keresztül tud folyni rajta az olaj?

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2012.04.20 9:36

Chromlo írta:Kellene egy kis segítség.

Hidroalikus kéziféket építenék, Skoda kuplungfőfékhengerrel.

Kérdések:
Állítólag ez azért jó, mert benyomott állapotban elzárja az előre felé vezető kőrt. Igaz?
Igy annyit kell csinálni, hogy beilleszteni a hátsó fékkörbe?
Kiengedett állapotban simán keresztül tud folyni rajta az olaj?
Skoda... :)
20 cylinders cca 600 HP and 900 Nm

Avatar
ben88
Úrvezető
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2011.12.14 21:19
Tartózkodási hely: Pilisborosjenő

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: ben88 » 2012.05.01 8:15

Ki szeretném venni a légpumpát.
Láttam hogy van hozzá egy kis görgő konzollal helyettesítés képpen, smog pump eliminator néven fut 65 dollár körül.
Viszont nem lehet hogy csak egy rövidebb szíj elég lenne?
Ha jól látom nem érne bele sehova egy kisebb szíj de gondolom ezt az eliminatort nem véletlenül árulják.

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.05.01 18:44

Ennyit kell változtatnod a szíj vezetésén és persze rövidebb is kell belőle. A hosszát nem tudom, mérni kell.
Ha maradna az eredeti vezetés, akkor a generátorról lejövő szíj összeérne a feszítővel vezetett szíjjal.


Kép

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2012.05.02 13:01

Nekem is rövidebb szíj lett. Semmi extra.
Chromlo-nál dettó.
20 cylinders cca 600 HP and 900 Nm

Avatar
ben88
Úrvezető
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2011.12.14 21:19
Tartózkodási hely: Pilisborosjenő

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: ben88 » 2012.05.05 7:17

Köszi a válaszokat, akkor rövid szíjas lesz.

Avatar
ben88
Úrvezető
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2011.12.14 21:19
Tartózkodási hely: Pilisborosjenő

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: ben88 » 2012.05.11 18:17

Lámavagyokkérdezek, ismét én. :mrgreen:
Van az adokveszekben hirdetett 302-es motorom, lincoln continental mark vii-esé.
Elméleti lehetőségként felmerült, hogy áttehetném a mustangba.
Ha mark vii-ben volt, azon gondolom AOD váltó van. Nekem viszont c4 van az autóban.
Felmegy-e mögé a c4, vagy más a harangja?

Avatar
Silver Ghia
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1353
Csatlakozott: 2008.08.15 8:36
Tartózkodási hely: Piliscsaba

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: Silver Ghia » 2012.05.11 21:15

ben88 írta:Lámavagyokkérdezek, ismét én. :mrgreen:
Van az adokveszekben hirdetett 302-es motorom, lincoln continental mark vii-esé.
Elméleti lehetőségként felmerült, hogy áttehetném a mustangba.
Ha mark vii-ben volt, azon gondolom AOD váltó van. Nekem viszont c4 van az autóban.
Felmegy-e mögé a c4, vagy más a harangja?
Felmegy simán, ezek tök egyforma blokkok egészen 1995 ig. 1996 tól már a 4.6 blokk volt.
A tiedről leveszed a váltót meg a motorról a flywheel-t, felcsavarozod a másikra és kész.
Neked még talán olajteknőt sem kell cserélned, az is stimmel.
Régiből a gyújtástorony, szívósor, karbi és már kész is.
Ja meg a gyujtássorrend az 1-3-7-2-6-5-4-8 lesz a mostani 1-5-4-2-6-3-7-8 helyett.
Én biztosan átraknám azt a blokkot.
Azért mielőtt nekiállsz egy kompressziót mérjél!

Avatar
ben88
Úrvezető
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2011.12.14 21:19
Tartózkodási hely: Pilisborosjenő

Re: Láma vagyok , kérdezek...

Hozzászólás Szerző: ben88 » 2012.05.12 11:57

Köszi, egész egyszerűnek hangzik, nézegettem 351w swap leírásokat is, az sokkal bonyolultabb volt.
A mostani motorom amúgy is fáradt már kissé szerintem úgyhogy lehet hogy érdemes lenne bevállalni a cserét.
Most néztem hogy a kipufogó leömlők is stimmelnek, a főtengely ékszíjtárcsát kéne csak áttenni még pluszban.
Igazából a macera legnagyobb része most is a szerszám beszerzés lenne, zsiráf, motorállvány az még nincs.

Válasz küldése