Felni és gumi - amit érdemes tudni róluk

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2009.08.24 9:22

StangMan írta:nekem 1800kg-s autonal 225/45 17-be kell 2.4... szoval en valszeg 2.6-ra fujnam, ha nem lehet megtudni
Én 2,3-at nyomnék bele, aztán nézném, hogy hol kopik és annak megfelelően kevesebb vagy több...

Avatar
medbali
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2009.03.31 18:51

Hozzászólás Szerző: medbali » 2009.09.25 20:23

Felpróbáltam ma a Cougar-ra a 14x7-es felnit előre. 5.5széles van most.
Ennek a backspace-e 4.25.
Úgy tünik rendben van, nem ér belül semmit, a féknyereg is elfér. Viszont a felső lengőkar gyanusan közel van. Félek hogy majd a gumi eléri. 225/70-es gumit szántam rá, már meg is vettem úton van haza. Most egy kicsit izgulok...
Szerintetek van rá esélyem hogy beleér majd?
Kép
- 1972 Chevy Nova 6.0

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2009.09.26 6:33

Huh... 225/70... jo ballonos :rrr:

Hát, az esély megvan rá, de szvsz attól függ jól játszottál-e a backspace-el... mekkora a gyár kerékméreted? Illetve mekkora a gyári backspaced?

A kerék átmérője 14" 225/70el 672mm... Gyors próba egy léccel, vagy collostokkal vagy merevebb mérőszalaggal... a felni belső peremére illesztve megnézném, vajh jó lesz-e...

Egy próbát megér ;)
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
medbali
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2009.03.31 18:51

Hozzászólás Szerző: medbali » 2009.09.26 8:54

StangMan írta:Huh... 225/70... jo ballonos :rrr:

Hát, az esély megvan rá, de szvsz attól függ jól játszottál-e a backspace-el... mekkora a gyár kerékméreted? Illetve mekkora a gyári backspaced?

A kerék átmérője 14" 225/70el 672mm... Gyors próba egy léccel, vagy collostokkal vagy merevebb mérőszalaggal... a felni belső peremére illesztve megnézném, vajh jó lesz-e...

Egy próbát megér ;)

Szeretem az " oldscool " kinézetet, és ez fogja szépen kitölteni a kerékjáratot. 69-ben 6" volt a legszélesebb annak ha jól tudom 4" a backspace. Megmérem pontosan ma ezt a távolságot mert nem hagy nyugodni.. Szemre olyan 1-1.5cm lehet. A bibi ez hogy 8.86" lesz a section width. Szóval ha most a felni el is fér, a sszéléhez hozzájön a gumi azaz 0.43"- kb 1.1cm. Na ez már nagyon necces. A 70-es Cougarhoz már volt gyárilag 7" széles felni, de gyárilag azon kb 215/70-ös gumik voltak.
- 1972 Chevy Nova 6.0

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2009.09.28 7:26

Én ezt találtam, de itt 14"-es nincs:

1967-1968 Mustang and Cougar

15": 15x8 with 4-1/2-inch back-spacing and 225/60 tires front and rear for 1967-1968; 1969-1970 can use 15x9 with 5-1/2-inch backspacing and 235/60 tires in the rear.

Legrosszabb esetben, pogácsázod :D , ha jól értem kifelé van helyed bőven. Amúgy is akkor szép, ha kint van, amíg csak lehet (mondom én aki szintén beljebb tolta)...

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2010.02.02 15:17

Csucsunak...

Szóval amikor a peremnél ereszt a gumi, akkor a gumisok egy ragasztó-szerű (csak szerű) sűrű trutyival szokták kiküszöbölni (a gumi peremét kenik be vele, amikor felszerelik a gumit a felnire), ami a kicsike hézagokat kitölti és így nem eresztenek a régebbi felnik/gumik.

Ezt általában itthon mindig megteszik ismerve az útjainkat, a felnik elhasználódását.

Ha komolyabb a probléma és nem segít ez a ráolvasás, akkor szokták görgőztetni a felnit, amikor a perem egyenlőtlenségeit mechanikusan javíjják ki (görgők között egyenlítik ki)... Ez pár ezer forint felninként (1-2 ezer), ez minden esetben segít...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.02.11 10:22

Vészfékezés hóban 100km/h-ról

Téli és nyári gumi télen



Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2010.02.11 12:27

Megnézném ezt a pónival is. Végső soron, esés és esés között is van különbség :monokli:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2010.02.11 12:52

Mérhettek volna ahogy mondja friss hóban ABS nélkül is lassulást, érdekes eredmény lett volna.. ;)

Avatar
MrMach1
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1352
Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: MrMach1 » 2010.03.09 11:45

De ki csinál olyan marhaságot, hogy különböző(téli/nyári) kerekek vannak elöl és hátul? Kopottabb kerekeknél is azt mondják, hogy hátul legyen az újabb/ jobb gumi.
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2010.03.09 20:43

MrMach1 írta:De ki csinál olyan marhaságot, hogy különböző(téli/nyári) kerekek vannak elöl és hátul? Kopottabb kerekeknél is azt mondják, hogy hátul legyen az újabb/ jobb gumi.
Természetesen a kísérletező kedvűek. :)

T-bird, elől a motor, hátul a hajtás. Elől téli, hátul nyári gumival. Ha a hóesésben el tudtam indulni, akkor be is tudtam fordulni. Ha nem tudtam elindulni, akkor meg ugye nem is kell befordulni :)

(mindig el tudtam indulni amúgy)

Én azért inkább a kormányzott kerékre tenném a jobb gumikat...

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2010.03.10 11:53

doGmAI írta: Természetesen a kísérletező kedvűek. :)

T-bird, elől a motor, hátul a hajtás. Elől téli, hátul nyári gumival. Ha a hóesésben el tudtam indulni, akkor be is tudtam fordulni. Ha nem tudtam elindulni, akkor meg ugye nem is kell befordulni :)

(mindig el tudtam indulni amúgy)

Én azért inkább a kormányzott kerékre tenném a jobb gumikat...
Én is így gondolom. Ott a pont. :)

Bár én mostanában téli gumiban gazdag időszakot tudhatok magammögött... nyáron is. :monokli:

Avatar
Zsozsó
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 569
Csatlakozott: 2007.08.05 19:30
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Felni és gumi - amit érdemes tudni róluk

Hozzászólás Szerző: Zsozsó » 2010.12.18 10:35

Tud valaki összefüggést az ET és a BS között? Az eddigiekből kiderült számomra hogy a BS-t hol mérjem, de az ET-t hol kell mérni? :nemtom:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22126
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Felni és gumi - amit érdemes tudni róluk

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2010.12.18 10:44

Kép

ET (Einpresstiefe) angolul az offset. A középvonaltól való eltérést mutatja. A backspace a felni hátuljától való eltérést.

Kép

Avatar
Zsozsó
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 569
Csatlakozott: 2007.08.05 19:30
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Felni és gumi - amit érdemes tudni róluk

Hozzászólás Szerző: Zsozsó » 2010.12.18 13:07

Köszi :)

Válasz küldése